Przepisy niektórych krajów wymagają, aby silnik był oznaczony odpowiednimi kodami identyfikacyjnymi i numerem seryjnym. Powyższy rysunek przedstawia lokalizację tych numerów na silniku.
Minimalna wysokość znaków wynosi 6mm, i zarówno kod silnika, jak i numer seryjny powinny być naniesione w taki sposób (np. na silnikach po wymianie), aby były akceptowane przez odpowiednie organy kontrolne, dzięki czemu zabezpieczając takie silniki przed odrzuceniem przez te organy kontrolne.
A: build code - data produkcji silnika
Poniższe informacje o dacie produkcji silnika pochodzą z dokumentacji silnika 2.8i V6, i dla innych typów silników mogą nie być poprawne !
Data produkcji silnika jest naniesiona na powierzchni bloku cylindrów, z przodu lewej głowicy.
Przykładowo, data 1B4 oznacza 4 luty 1981 roku.
B: engine code - kod silnika (typ)
Wyjaśnienie możliwych kodów przedstawione jest na osobnej stronie.
W silnikach produkowanych od 01.1969 w Niemczech, i od 08.1970 w całej Europie, stosowane są kody składające się z pojemności, stopnia kompresji, i typu pojazdu, dla którego przeznaczony jest silnik (trzeci człon nie zawsze występuje).
Przykładowo, PRN oznacza: P - 2.8 litra, R - wysoki stopień kompresji, N - Capri
C: engine number - numer seryjny silnika
W silnikach 2.8i numer seryjny silnika składa się z dwucyfrowego kodu daty produkcji, określającego miesiąc i rok, a za nimi - kolejne 5 cyfr określa numer seryjny - analogicznie do pozycji H,I,J (znaki 12..18) numeru VIN - patrz opis numeru VIN.
W innych silnikach V6 numer seryjny odpowiadał często numerowi samochodu, ale nie jest to żadna reguła.