logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » silniki » Essex 3.0 V6

Silnik Essex 3.0 V6

Informacje ogólne
Typ silnika: Essex 3000 V6
Kod silnika: 09.72-04.75: HY
05.75-04.85: HYF
Pojemność: 2993 cc
Ilość cylindrów 6
Stopień sprężania: 09.72-04.75 (HY): 8.9:1
05.75-04.85 (HYF): 8.2:1
9.0:1
Maksymalna moc: 138 KM @ 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 24.1 kgm @ 3000 obr/min
Ciśnienie sprężania: 1100-1200 kPa
Średnica cylindra: 93.66 mm
Skok tłoka: 72.44 mm
Wymiar paska klinowego: 9.5 x 1295

Rozrząd
Luz zaworu ssącego (silnik zimny): 0.35 mm
Luz zaworu wydechowego (silnik zimny): 0.55 mm

Układ smarowania
Pojemność miski olejowej: 6.0 l
Częstotliwość zmian oleju: 10000 km
Ciśnienie oleju: 280 kPa @ 2000 obr/min

Układ chłodzenia
Pojemność układu chłodzenia: 9.3 l
Otwarcie termostatu: 84-88 °C

Zapłon
Typ: mechaniczny
Kolejność zapłonu cylindrów: 1 4 2 5 3 6
Świece zapłonowe: Motorcraft AGR22
Odstęp elektrod świecy zapłonowej 0.60 mm
Kąt wyprzedzenia zapłonu: benzyna ołowiowa:
09.72-04.75 (HY): 10° ± 2° BTDC (*)
05.75-04.85 (HYF): 14° ± 2° BTDC
benzyna bezołowiowa:
09.72-04.75 (HY): 6° ± 2° BTDC (*)
05.75-04.85 (HYF): 10° ± 2° BTDC

(*) dla dystrybutorów:
73HF/JA (oznaczenie niebiesko-żółte),
73TF/CA (oznaczenie czarno-czerwone / czarno-niebieskie):
benzyna ołowiowa: 8°±2
benzyna bezołowiona: 4°±2
Kąt zapłonu: 09.72-04.75 (HY): 38° ± 2°
05.75-04.85 (HYF): 39° ± 1°
Przerwa przerywacza: 0.35 mm
Miejsce oznaczenia punktu zapłonu: koło pasowe
Regulacja podciśnienia: min: 0° / 51 mmHg
max: 7-13° / 229 mmHg
Regulacja siły odśrodkowej: min: 0° / 800 obr/min
max: 23° / 4400 obr/min 

Zasilanie paliwem
Zasilanie paliwem: gaźnik Weber 38/38 EGAS
Ciśnienie pompy paliwa: 27-35 kPa
Obroty jałowe: 09.72-04.75 (HY): 800 ± 50 obr/min
05.75-04.85 (HYF): 825 ± 50 obr/min
Zawartość CO w spalinach (obroty jałowe): 09.72-04.75 (HY): 3.0 % ± 0.5 %
05.75-04.85 (HYF): 1.5 % ± 0.5 %
Zalecana wartość stężenia HC: 05.75-04.85 (HY): 500 ppm
05.75-04.85 (HYF): 400 ppm

Instalacja elektryczna
Typ akumulatora: 12 V / 55/66 Ah
Prąd ładowania alternatora: 55 A
Napięcie regulatora: 13.7-14.5 V

Momenty dokręcenia śrub
Kolejność dokręcania śrub głowicy silnika: 5 - 1 - 3 - 7
6 - 2 - 4 - 8
Głowica silnika: 1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 117 Nm
Śruby panewek głównych: 70-76 Nm
Śruby panewek korbowodowych: 60 Nm
Komentarze

czy ktośzna tego hm eSex a z autopsji?

właśnie, moze ktoś tym jeździł i w tym się babrał, proszę, napisz coś Essex Driverze lub Essex Mechaniku

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2002-11-17 23:52:49]


Essex

Ja od roku jeżdżę Granadą z Essexem, ew. mogę podzielić się spostrzeżeniami, tylko nie wiem za bardzo jakimi, poza tym, że jest to silnik praktycznie bezobsługowy :-)

Katz [2002-12-06 12:15:25]


Informacje

Jesli ktos posiada jakiekolwiek informacje serwisowe na temat tego silnika to prosilbym o kontakt ze mna. Pozdrawiam wszystkoch caprimaniacow ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-12-28 19:06:26]


essex

Już 5-ty roczek i nic się nie dzieje a radość z reakcji na prawą stopę okrutna.

cwiety_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2003-02-02 22:05:22]


ESSEX

Dlaczego jest ich tak malo,przeciez to sa bardzo dobre silniki ,moze ktos napisze cos wiecej o tym silniku.

Krzysiek.c Dokładna lokalizacja na mapie [2004-01-09 07:49:08]


mialem ten silnik w Transicie(kaczorze) ,praktycznie bezobslugowy i mial tzw.polbiegi ( bardzo wygodne przy wyprzedaniu i jezdzie pod gore)

gumis [2004-05-22 22:23:45]


..to pewnie jakas przerobka..bo oryginalnie nie wkladali do "prosiakow " takich piecow......a polbiegi moze miec skrzynia a nie silnik...:-D

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-23 12:13:42]


transit

zakrzak
wkladali 3.0 essex do Transitow w Anglii

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-24 13:48:15]


..TO MNIE ZASKOCZYLES...NIE WIEDZIALEM...ALE SKORO TAK TO OK

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-24 18:27:48]


Chyba dlatego że wszystko w nim jest calowe a Wielka Brytania jakoś wtedy przechodziła na system metryczny więc i Essexy poszły w odstawkę.
Podobno silnik bardzo solidny.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-24 23:36:52]


Mam małe pytanko odnosnie rozrusznika do essexa potrzebuje wymienic bendiks ale nie wiem od czego podchodzi moze jest ktos co przerabiał taki temat ,moze od jakiegos 2300v?????.

Krzysiek.c Dokładna lokalizacja na mapie [2004-07-19 22:30:10]


myslę,że najlepszy pomysł, to pójść z bendiksem do sklepu i dobiorą.

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-07-19 22:41:57]


essex pany!

szkoda,ze na pucharze capri essex 3.0 v6 troche odstawal od innych...mial go ACDC.ile essexow jest mniej-wiecej w polsce?

michał cichy [2005-05-14 20:58:56]


no musze sie zgodzic... zacny silniczek :)!!!
a co do ilosci, to pewnie nie za duzo. wg statysty na stronce jest 11 Fordow z Essex'em

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-14 21:58:52]


eeehhhh jedynie słuszny...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-16 07:26:19]


Tak, tylko skad czesci do niego wziac?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-09 15:05:02]


Ja ostatnio kupiłem kondensator,przerywacz,palec rozdzielacza w zamienniku za jedyne 40 zeta.

Krzysiek.c Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-10 11:03:55]


a gdzie znalezc pierscienie? :-/ albo kolo zamachowe...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 00:21:10]


jak to skąd z uk
np. z www.burtonpower.com

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 00:35:39]


cOke Ty mi tu nie cwaniakuj, bo ceny to oni maja z kosmosu, a studentow nie stac na to ;P

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 09:17:44]


...poza tym mysle o Polsce :P

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 09:18:08]


I co chcesz w Polsce kupić np. nowy tłok ? A skąd niby miałby tu być ? (jedyna możliwość to duuże szczescie i stary zapas magazynowy)

Za kompletny nadwymiarowy z pierścieniami i sworzniem 325 zł - to chyba nie jest dużo , zwłaszcza że takie do nowych aut kosztują od 250 - 400 i to często za sam tłok.

Zawór kosztuje około 100 zł - ale najważniejsze że jest ;-P
Podobnie z resztą części.

Można kupić nową pompe oleju ok. 300 zł i pompe wody też ok. 300 zł.

Jedyne co można w Polsce dostać to bedą przypuszczalnie panewki - ale też nie wiem czy nie wyjdzie taniej z anglii.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 11:22:35]


...a mialo byc tak pieknie ;]

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 14:25:52]


Mike, napisałeś o oryginałach czy zamiennikach (np. zawory) ?

PiotrekFCapri [2005-06-11 14:36:44]


To co oni sprzedają to są chyba reprodukcje czesci różnych znanych firm np. tłoki Mahle, AE
- aparaty zapłonowe np. taniej jeśli oddasz stary (bo biorą do regeneracji)

Jest sporo fajnych pierdółek jak znaczki, uszczelki itp. - a są też wyczynowe hamulce , zestawy naprawcze do gaźników. Nie wiem czy jakieś czesci mają jeszcze oryginalne - to już chyba pytanie do nich.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 14:43:59]


smasher nikt nie mowił, że bedzie łatwo, ale jak juz i tak kiedyś tam bedziesz kupować to można go troche podręcić ;))
pozdrawiam i powodzenia :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-11 14:46:10]


ób capri na zamiennikach to bedziesz je remontowal co 2 lata:/ tylko orginal wytrzyma tobie nastepne 20 lat:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-17 00:23:18]


rozrusznik

wlasnie skladam prosiaka silnik essex 2.0 V4 tez szukam rozrusznika (wirnik) silnik saje wspaniale dzwieki =] cos niesamowitego =] stal wiele lat a zapalil od pierwszego obrotu =D jeszcze nim nie jezdzilem po drodze =[ .Moze cos o zuzyciu paliwa ?? ( bedzie na gaz)=] moze cos wiecie o gniazdach zaworowych =]???

Pozdro =]

zehnywc6 [2005-09-15 11:30:24]


Szybko go zniszczysz na gazie, a taki silnik to rarytas. Zużycie paliwa ma jak każdy gaźnikowy silnik o takiej pojemności. Zadnych sensacji tu nie usłyszysz. Oczywiście nie ma gniazd dostosowanych do gazu.
Jesli to ma być auto do zwykłej jazdy to wymień ten silnik na coś popularnego. Do Essexa trudno o części i sa dość drogie.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-09-15 14:16:17]


jako zagorzały zwolennik gazu, mówię : oszczędź mu gazu!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-09-15 17:36:22]


hehe
nie naciskaj na gaz ;P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-09-17 21:28:32]


I o co chodzi z tym essex-em wkońcu ile ma Koni 130?? to kazde 2,8 ma wieksze odejście .... czy nie bo zgupiałem teraz i sie nie znam co lepsze essex czy 2,8 na gaźniku oraz 2,8 na wtrysku ?? chmmm co ma wieksza pete?? co??

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-02 15:32:51]


Generalnie lepsze odejście ma 2.8, tyle że Essex jest bardziej podatny na modyfikacje, lepiej brzmi... jest rzadki i wogóle jest mega fajny;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-02 16:07:23]


Essex ma nieco większy moment, ale mniejszą moc. No i niestety jest wyraźnie cięższy. W praktyce 2.8 na wtrysku ma trochę lepsze osiągi. Ale różnica nie powinna być duża. W naszych autach najwięcej zależy od stanu silnika. Essex pod tym względem ma o tyle gorzej, że części do jego remontu są znacznie droższe niż do Koelna. To samo odnosi się niestety do modyfikacji. Essex może jest bardziej podatny na tuning ale ceny elementów tuningowych są wręcz kosmiczne. Ale Essex to już klasyka. Ma to "coś" czego nie ma 2.8i...

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-02 17:20:50]


Skoro essex podatny na modyfikacje to czy ma szanse ośiagnac ponad 200Km ... a co za tym idzie to lepszy moment obrotowy niz w kazdym 2,8 i lub bez i .

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-18 18:56:13]


Osiągnąć ponad 200 kucy się da tylko pytanie czy kogoś na to stać

Link do czeskiego Caprika z kreconym 200 konnym essexem
http://www.volny.cz/capri3/200HP_uk.html

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-18 19:06:31]


jak widac po 1,5 roku mozna cos takiego slozyc i nawet zamontowac :)

hervol Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-18 22:36:33]


W necie można znaleść warsztat gdzie można zamówić sobie aluminiowe głowice tak więc pewnie można nawet 300 koników.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-19 11:01:36]


niewiem czy nie łatwiej i taniej było by zaadaptować sobie V8 z rovera:), sam jestem fajnem essexa ale cóż te ceny niesą zbyt przystępne:( tutaj mała próbka jak fajnie może wyglądać i gadać odszykowany piecyk z rover'a http://www.youtube.com/watch?v=mFD5XL5lYLU

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-19 13:13:36]


Pogadaj z KAROLEM z Olsztyna to powie Ci jak jeździ to V8 z Rovera w Capri MKI, nie bedą potrzebne filmy instruktarzowe:)

Hoover 3M [2006-10-20 10:13:41]


Jakis namiar na tego Karola:)??

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-21 18:18:39]


"TEN" Karol wcale się nie ukrywa :)
http://www.capri.pl/services/user-contact-list
Woj. warmińsko-mazurskie, rejon Olsztyn, KAROL Ankiersztajn
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-21 18:31:04]


Essex v6 Efi

bon [2022-08-01 20:47:19]