logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » silniki » Cologne 2.0 V6

Silnik Cologne 2.0 V6 OHV

Informacje ogólne
Typ silnika: Cologne 2000 V6 60° OHV
Kod silnika: 02.69-08.72: NX (Low Compression)
02.69-08.72: NY (High Compression)
05.75-04.85: NWN (Low Compression)
05.75-04.85: NYL (High Compression)
Pojemność: 1999 cc
Ilość cylindrów: 6
Stopień sprężania: do 1979: 8.75:1
od 1979: 8.2:1
Maksymalna moc: 02.69-08.72 (NX): 62 KW / 85 KM @ 5000 obr/min
02.69-08.72 (NY): 66 KW / 90 KM @ 5000 obr/min
05.75-04.85 (NWN): 66 KW / 90 KM @ 5000 obr/min
05.75-04.85 (NYL): 66 KW / 90 KM @ 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: do 1979: 15.0 kgm @ 3000 obr/min
od 1979: 14.4 kgm @ 3000 obr/min
Ciśnienie sprężania: 950-1150 kPa
Średnica cylindra: 84 mm
Skok tłoka: 60.14 mm
Wymiar paska klinowego: 11.9 x 995

Rozrząd
Typ: OHV
Luz zaworu ssącego (silnik zimny): 02.69-08.72 (NX): 0.35 mm
02.69-08.72 (NY): 0.35 mm
05.75-04.85 (NWN): 0.35 mm
05.75-04.85 (NYL): 0.35 mm 
Luz zaworu wydechowego (silnik zimny): 02.69-08.72 (NX): 0.45 mm
02.69-08.72 (NY): 0.45 mm
05.75-04.85 (NWN): 0.40 mm
05.75-04.85 (NYL): 0.40 mm 

Układ smarowania
Pojemność miski olejowej: 4.25 l
Częstotliwość zmian oleju: 10000 km
Ciśnienie oleju: 100-250 kPa

Układ chłodzenia
Pojemność układu chłodzenia: 6.9 l
Otwarcie termostatu: 91 °C

Zapłon
Typ: mechaniczny
Kolejność zapłonu cylindrów: 1 4 2 5 3 6, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara

Świece zapłonowe: Motorcraft AGR22C
Odstęp elektrod świecy zapłonowej 02.69-08.72 (NX): 0.60 mm
02.69-08.72 (NY): 0.75 mm
05.75-04.85 (NWN): 0.60 mm
05.75-04.85 (NYL): 0.60 mm 
Kąt wyprzedzenia zapłonu: benzyna ołowiowa:
02.69-08.72 (NX): 6° ± 2° BTDC
02.69-08.72 (NY): 9° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (NWN): 6° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (NYL): 9° ± 2° BTDC 
benzyna bezołowiowa:
02.69-08.72 (NX): 2° ± 2° BTDC
02.69-08.72 (NY): 6° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (NWN): 2° ± 2° BTDC
05.75-04.85 (NYL): 6° ± 2° BTDC 
Kąt zapłonu: 38° ± 2°
Przerwa przerywacza: 0.35 mm
Miejsce oznaczenia punktu zapłonu: koło pasowe
Regulacja podciśnienia: min: 0° / 90 mmHg
max: 12-20° / 225 mmHg
Regulacja siły odśrodkowej: min: 0° / 900 obr/min
max: 26° / 4680 obr/min 

Zasilanie paliwem
Zasilanie paliwem: gaźnik Solex 32/32 EEIT
Ciśnienie pompy paliwa: 27-35 kPa
Obroty jałowe: 800 ± 25 obr/min
Zawartość CO w spalinach (obroty jałowe): 02.69-08.72 (NX): 3.0 % ± 0.5 %
02.69-08.72 (NY): 3.0 % ± 0.5 %
05.75-04.85 (NWN): 1.5 % ± 0.5 %
05.75-04.85 (NYL): 1.5 % ± 0.5 %
Zalecana wartość stężenia HC: 500/400 ppm

Instalacja elektryczna
Typ akumulatora: 12 V / 55 Ah
Prąd ładowania alternatora: 55 A
Napięcie regulatora: 13.9-14.8 V

Momenty dokręcenia śrub
Kolejność dokręcania śrub głowicy silnika: 5 - 1 - 3 - 7
6 - 2 - 4 - 8
Głowica silnika: 1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 110 Nm
Śruby panewek głównych: 90-104 Nm
Śruby panewek korbowodowych: 34 Nm
Komentarze

Więcej, to co tu piszecie jest naprawdę cool.

[anonim] [2000-11-14 18:39:00]


To już coś

Wielkie dzieki ot to chodziło
tych informacji szukałem :)
A tak wogółe to jeszcze Ci nie
podziękowałem z to co robisz
Ta strona jest SUPER!!!

Shakur [2001-03-16 15:02:12]


Literatura

Hej!

Mam u siebie książkę Haynesa, co prawda o Granadzie, za to silniki 2.3, 28 i 2.8i są dokładnie opisane.
Gdyby ktoś chciał informacje, kopie etc. to nie ma sprawy

[anonim] [2001-09-29 22:33:11]


2.0 V6

Mam silnik 2.0 V6 właśnie go remontuje. Gdyby ktoś miał książkę o tym silniku bardzo proszę o kontakt!!!

[anonim] [2002-03-28 23:10:46]


Książki o 2.0 V6?

1. Haynes do Grandzi -z opisem silnika 2.3 i 2.8 - od 2.0 różnią się innym wałem i innymi tłokami,

2. http://www.haynes.co.uk/inc/viewbook.asp?bt=M914 cos takiego? Moge sciagnac....

trzypion Dokładna lokalizacja na mapie [2002-03-29 08:36:55]


czym sie wzorowac wytyczając pierwszy cylinder na aparacie zapłonowym?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-03 22:50:42]


rysunkiem :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-04 08:41:12]


mam takie pytanie czy kolektor dolotowy od solexa 32/32 ma taki sam rozstaw śrób by wszedł na niego weber od V6?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2009-11-01 19:55:16]


tak,
a ja mam inne pytanie. jaki jest wznios krzywki wałka rozrządu. chciałbym zweryfikować swoje wałki a nie mam punktu odniesienia.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2009-11-01 20:05:19]


rozstaw ten sam, problemem są o ile dobrze pamiętam kanały, te z gaźnika nie będą się pokrywać z tymi z kolektora i jeśli nie masz to potrzebna jest przekładka z bakelitu pomiędzy gaźnik a ssący, ja wykonałem sobie sam taką i kanały w niej wyszlifowałem tak aby wszystko pasowało.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-11-01 20:06:16]