logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » hamulce

Hamulce

Przód: wszystkie modele wyposażone były w hamulce tarczowe, przy większych silnikach (RS2600, RS3100, 2.8i, 3000 X-Pack) tarcze hamulcowe były typu wentylowanego. Spotykanych jest kilka rozmiarów tarcz, zależnie od wersji samochodu.
Tył: wszystkie modele wyposażone w hamulce bębnowe, jedynym wyjątkiem jest Aston Martin Tickford Turbo, w którym zastosowano tylne hamulce tarczowe. Spotykanych jest kilka rozmiarów bębnów, zależnie od wersji samochodu.
Układ: w wersji Mk I standardowo montowany był układ hamulcowy jednoobwodowy, dwuobwodowy był opcją. Wersje Capri Mk I na eksport do USA były dwuobwodowe. Capri Mk II i Mk III miały już standardowo dwuobwodowy układ hamulcowy.
Serwo: Najprostsze wersje Capri Mk I (1300 i 1600) nie posiadały wspomagania hamulca, które można było zamówić jako opcję. Wszystkie inne modele, w tym Mk II i Mk III mają już wspomaganie.
Hamulec ręczny: uruchamiany linką, działa na koła tylne.

Rozmiary tarcz i bębnów

Model Przód - tarcze
(średnica)
Tył - bębny
(średnica x szerokość)
Mk I 1300 (Wielka Brytania)
Mk I 1300 (Niemcy)
Mk I 1300 GT (Wielka Brytania)
Mk I 1500 (Niemcy)
Mk I 1600 (Wielka Brytania)
Mk I 1600 GT (Wielka Brytania)
Mk I 1600 (Niemcy)
Mk I 1600 GT (Niemcy)
Mk I 1600 (USA)
Mk I 1700 GT (Niemcy)
Mk I 2000 GT (Wielka Brytania)
Mk I 2000 GT (Niemcy)
Mk I 2000 (USA)
Mk I 2300 GT (Niemcy)
Mk I 2600 GT (Niemcy)
Mk I RS2600 (Niemcy)
Mk I 2600 (USA)
Mk I 2800 (USA)
Mk I 3000 GT/E/GXL (Wielka Brytania)
Mk I 3000 GT/GXL (Niemcy)
Mk I RS3100 (Wielka Brytania)
Mk II 1300 (Wielka Brytania)
Mk II 1300 (Niemcy)
Mk II 1600 (Wielka Brytania)
Mk II 1600 (Niemcy)
Mk II 2000 (Wielka Brytania)
Mk II 2000 (Niemcy)
Mk II 2300 (Niemcy)
Mk II 2300 (USA)
Mk II 2800 (USA)
Mk II 3000 (Wielka Brytania)
Mk II 3000 (Niemcy)
Mk III 1300 (Wielka Brytania)
Mk III 1600 (Wielka Brytania)
Mk III 1600 (Niemcy)
Mk III 2000 (Wielka Brytania)
Mk III 2000 (Niemcy)
Mk III 2300 (Niemcy)
Mk III 2.8i (Wielka Brytania, Niemcy)
Mk III 2.8 Turbo (Niemcy)
Mk III Tickford Turbo 2.8i (Wielka Brytania)
Mk III 3000 (Wielka Brytania, Niemcy)
Mk III 3000 X-Pack (Wielka Brytania, Niemcy)
9.59"
9.59" ?
9.625"

9.625"
9.625"
9.625"
9.625"


9.625"
9.625"



9.75" wentylowane
9.625"
9.625"
9.625"

9.75" wentylowane
9.5"
9.5" ?
9.625"
9.625"
9.625"
9.625"

9.625"
9.8"
9.7"
9.7"
9.5"
9.625"
9.625"
9.625"
9.625"

9.6" wentylowane
9.6" ? wentylowane
9.6" wentylowane
9.75"
10.3" wentylowane
8 x 1.5"
8 x 1.5" ?
9 x 1.75"

9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"


9 x 1.75"
9 x 1.75"



9 x 2.25"
9 x 2.25"
9 x 2.25"
9 x 2.25"

9 x 2.25"
8 x 1.5"
8 x 1.5" ?
9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"

9 x 1.75"
9 x 2.25"
9 x 2.25"
9 x 2.25"
8 x 1.5"
9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"
9 x 1.75"

9 x 2.25"
9 x 2.25" ?
tarcze 10.43"
9 x 2.25"
9 x 2.25"

Tarcze i bębny hamulcowe firmy Mikoda

Tarcze
Model Dane techniczne Nr katalogowy
Ford Capri 1300, 1600, 2000, 2300 '70-'82
(tak mają napisane w katalogu)
nie-wentylowane,
średnica zewnętrzna: 248mm (9.76")
grubość nominalna: 12.7mm (0.5")
grubość minimalna: 11.4mm (0.45")
UWAGA: podejrzanie duża średnica zewnętrzna
- standardowe dla tych typów są tarcze o średnicy 244.5mm, grubość się zgadza
ATM 0702

Tarcz wentylowanych (dla 2.8i) w ofercie nie ma.

Bębny
Model Dane techniczne Nr katalogowy
Ford Capri Mk I 1300
Ford Capri Mk I 1300 GT
Ford Capri Mk I 1500
Ford Capri Mk I 1700 GT
Ford Capri Mk II 1300
Ford Capri Mk II 1600
Ford Capri Mk III 1300
Ford Capri Mk III 1600
średnica wewnętrzna: 203mm (~8")
szerokość pow. ciernej: 45mm (~1.75")
średnica otworu na piastę: 67mm
ATM 9211
Ford Capri Mk II 3000
Ford Capri Mk III 3000
Ford Capri Mk III 2.8i
średnica wewnętrzna: 228mm (~9")
szerokość pow. ciernej: 63mm (~2.48")
średnica otworu na piastę: 84.5mm
UWAGA: podejrzanie duża szerokość - standardowo dla tych typów powinno być 57mm (2.25")
ATM 9203

Tarcze, klocki i szczęki firmy Mintex

WWW: http://www.mintex.co.uk

UWAGA: podane tu modele Capri odnoszą się do rynku brytyjskiego.

Model Tarcze - przód Klocki - przód Szczęki - tył
Ford Capri 1300 (01.75-12.82) MDC8 MGB633 MGR52
Ford Capri 1600 (01.78-12.86) MDC8 MGB633 MGR53
Ford Capri 1600 L (01.78-12.83) MDC8 MGB633 MGR52
Ford Capri 2000 (01.75-12.86) MDC8 MGB633 MGR53
Ford Capri 2.8i (06.81-12.86) MDC434 MGB633 MGR55
Ford Capri 3000 (01.75-12.81) MDC8 MGB633 MGR55

Bębnów hamulcowych w ofercie nie ma.

Rysunek klocków hamulcowych (MGB633):

Klocki i szczęki firmy Ferodo

WWW: www.ferodo.co.uk

Model Klocki - przód Szczęki - tył
Capri FDB167M - twarde
FDB167H - miękkie
FSB363 - węższe
FSB364 - szersze o 12mm dla 2.8i po '82 i 3.0 '76-'83

Tarcze hamulcowe firmy Brembo

WWW: www.brembo.it

Model Tarcza Brembo Zamiennik dla tarczy Ford
Capri Mk I 1.3 ('68-'74)
Capri Mk I 1.5 ('68-'72)
Capri Mk I 1.7 ('68-8.69)
08.1299.10 1735157
5022670
Capri Mk I 1.3 GT ('69-'72)
Capri Mk I 1.6 ('69-'74)
Capri Mk I 2.0-3.0 ('69-'74)
Capri Mk I 1.7 (9.69-'73)
Capri Mk II 1.3 (7.76-'78)
Capri Mk II 1.6 ('74-'78)
Capri Mk II 2.0-2.3 ('74-'78)
Capri Mk III 1.3 ('78-'82)
Capri Mk III 1.6 ('78-'87)
Capri Mk III 2.0 ('78-'85)
Capri Mk III 2.3 ('78-'85)
Capri Mk III 3.0 (???)
08.1659.20 1494123
1549695
1799434
5022671
6010149
6121989
Komentarze

miałem okazję kupić tarcze firmy MIKODA (rzeczywiście średnica była podejrzanie przyduża),jak na razie spisują się dobrze (ok. 5000km). ich zaletą jest cena (w sklepie przy ulicy sępiej 17 (?) w Warszawie za dwie tarcze zainkasowali 105 PLN.

[anonim] [2000-05-22 21:24:00]


Ceny Mikoda

Rzeczywiście mają niskie ceny, na Okrzei gdzie mają sklep firmowy pytałem o bębny na tył, i też się zdziwiłem na plus - jakieś około 180PLN za parę, całkiem znośnie. Niestety tarcz wentylowanych do 2.8i nie mają :-(

[anonim] [2000-05-22 21:39:00]


Polecam wszystkim "Tabel" na ul.Panoramy 16. Chociaz siedziba jest faktycznie nieco dziwna, to jako jedyni w Warszawie potrafili znalezc wentylowane tarcze do mojego mk3.

[anonim] [2000-06-05 18:35:00]


Nie komentarz a raczej pytanie!

Nie mogę zrozumieć zasady działania hamulca bębnowego w moim samochodzie
(CAPRI MKII 1600ccm maj 1974r Niemcy).
Po krutce opisując: układ zbudowany jest z aluminiowego, ruchomego
(cały cylinderek porusza się w pionie!!!) jednostronnie działającego
cylinderka hamulcowego zawieszonego na metalowym (sztywnym !!! )przewodzie.
Szczęki umieszczone są w poziomie,a cylinderek z prawej ich strony.
Konstukcja tak nie logiczna że powątpiewam w jej oryginalność, ale ze względu na brak jakichkolwiek opracowań technicznych nie jestem w stanie dociec prawdy.

Proszę o kontakt osoby mające do czynienia z układem hamulcowym tego typu,
lub posiadające praktykę w diagnostyce i naprawach u. hamulcowyh w F. CAPRI.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich odwiedzających stronę.

[anonim] [2000-08-22 12:57:00]


????????????????????

Od jakiego samochodu będzie pasować pompa i serwo do Capri 1 1,7GT z 1969r.
Proszę o kontakt kogoś, komu się taka modyfikacja udała.

[anonim] [2001-06-08 09:34:21]


pompy ?

czy pompa hamulcowa od sierry pasuje do capri mk3 2,2.3???
proszę o szybką odpowiedź!!!!

[anonim] [2001-06-29 12:24:28]


Tarcze do 2.8i

Natknołem się na tarcze w cenie ok. 80pln za sztukę

[anonim] [2001-12-20 15:21:02]


klocki ham

są klocki do capri polskiej produkcji w cenie 30 zl/kpl.
hyba pasują od jakiegoś Hundai-a

[anonim] [2002-01-16 14:25:24]


Zasada działania pompy hamulcowej dwustopniowej

Czy ktoś mógłby przesłać jakiś opisik zasady działania pompy hamulcowej lub podac ciekawą stronkę gdzie mógłbym uzyskać info na ten temat. Z góry dziękuje :-)

[anonim] [2002-06-24 18:21:50]


kupujcie drozej hahhaha
kupujac tarcze brembo sbf kager kupujecie mikode tylko drozej
mikoda to ich podwykonawca wiem co mowie!

foxx [2006-11-11 16:22:33]


Kager?Te części rozlatują się od samego patrzenia na nie!

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie [2006-11-11 16:48:16]


Jaki jest rozstaw otworów mocujących zaciski w Taunusie? (zresztą Granadzie przecież też-bo jeśli się nie mylę-to takie same zaciski?)
Czy ktoś orientuje się jaki jest rozstaw otworów w dwutłoczkowych zaciskach do Transita?
Zastanawiam się nad przeniesieniem takich zacisków (Transit) do Tauniego (na logikę-2 tłoczki dadzą lepiej radę niż 1) ;)
Może ktoś robił już taki swap?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-24 14:30:56]


jakiego tłoczka hamulcowego szukac do MKIb z 73roku z silnikiem 1.6

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-24 18:27:01]


LT ?

michalch83 [2014-04-24 21:32:17]