Przód: wszystkie modele wyposażone były w
hamulce tarczowe, przy większych silnikach (RS2600, RS3100, 2.8i, 3000
X-Pack) tarcze hamulcowe były typu wentylowanego. Spotykanych jest kilka
rozmiarów tarcz, zależnie od wersji samochodu.
Tył: wszystkie modele wyposażone w hamulce bębnowe, jedynym wyjątkiem
jest Aston Martin Tickford Turbo, w którym zastosowano tylne hamulce
tarczowe. Spotykanych jest kilka rozmiarów bębnów, zależnie od wersji
samochodu.
Układ: w wersji Mk I standardowo montowany był układ hamulcowy
jednoobwodowy, dwuobwodowy był opcją. Wersje Capri Mk I na eksport do
USA były dwuobwodowe. Capri Mk II i Mk III miały już standardowo
dwuobwodowy układ hamulcowy.
Serwo: Najprostsze wersje Capri Mk I (1300 i 1600) nie posiadały
wspomagania hamulca, które można było zamówić jako opcję. Wszystkie
inne modele, w tym Mk II i Mk III mają już wspomaganie.
Hamulec ręczny: uruchamiany linką, działa na koła tylne.
Rozmiary tarcz i bębnów
Model | Przód - tarcze (średnica) |
Tył - bębny (średnica x szerokość) |
---|---|---|
Mk I 1300 (Wielka Brytania) Mk I 1300 (Niemcy) Mk I 1300 GT (Wielka Brytania) Mk I 1500 (Niemcy) Mk I 1600 (Wielka Brytania) Mk I 1600 GT (Wielka Brytania) Mk I 1600 (Niemcy) Mk I 1600 GT (Niemcy) Mk I 1600 (USA) Mk I 1700 GT (Niemcy) Mk I 2000 GT (Wielka Brytania) Mk I 2000 GT (Niemcy) Mk I 2000 (USA) Mk I 2300 GT (Niemcy) Mk I 2600 GT (Niemcy) Mk I RS2600 (Niemcy) Mk I 2600 (USA) Mk I 2800 (USA) Mk I 3000 GT/E/GXL (Wielka Brytania) Mk I 3000 GT/GXL (Niemcy) Mk I RS3100 (Wielka Brytania) Mk II 1300 (Wielka Brytania) Mk II 1300 (Niemcy) Mk II 1600 (Wielka Brytania) Mk II 1600 (Niemcy) Mk II 2000 (Wielka Brytania) Mk II 2000 (Niemcy) Mk II 2300 (Niemcy) Mk II 2300 (USA) Mk II 2800 (USA) Mk II 3000 (Wielka Brytania) Mk II 3000 (Niemcy) Mk III 1300 (Wielka Brytania) Mk III 1600 (Wielka Brytania) Mk III 1600 (Niemcy) Mk III 2000 (Wielka Brytania) Mk III 2000 (Niemcy) Mk III 2300 (Niemcy) Mk III 2.8i (Wielka Brytania, Niemcy) Mk III 2.8 Turbo (Niemcy) Mk III Tickford Turbo 2.8i (Wielka Brytania) Mk III 3000 (Wielka Brytania, Niemcy) Mk III 3000 X-Pack (Wielka Brytania, Niemcy) |
9.59" 9.59" ? 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.75" wentylowane 9.625" 9.625" 9.625" 9.75" wentylowane 9.5" 9.5" ? 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.8" 9.7" 9.7" 9.5" 9.625" 9.625" 9.625" 9.625" 9.6" wentylowane 9.6" ? wentylowane 9.6" wentylowane 9.75" 10.3" wentylowane |
8 x 1.5" 8 x 1.5" ? 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 8 x 1.5" 8 x 1.5" ? 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 9 x 2.25" 8 x 1.5" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 1.75" 9 x 2.25" 9 x 2.25" ? tarcze 10.43" 9 x 2.25" 9 x 2.25" |
Tarcze i bębny hamulcowe firmy Mikoda
Tarcze | ||
---|---|---|
Model | Dane techniczne | Nr katalogowy |
Ford Capri 1300, 1600, 2000, 2300 '70-'82 (tak mają napisane w katalogu) |
nie-wentylowane, średnica zewnętrzna: 248mm (9.76") grubość nominalna: 12.7mm (0.5") grubość minimalna: 11.4mm (0.45") UWAGA: podejrzanie duża średnica zewnętrzna - standardowe dla tych typów są tarcze o średnicy 244.5mm, grubość się zgadza |
ATM 0702 |
Tarcz wentylowanych (dla 2.8i) w ofercie nie ma.
Bębny | ||
---|---|---|
Model | Dane techniczne | Nr katalogowy |
Ford Capri Mk I 1300 Ford Capri Mk I 1300 GT Ford Capri Mk I 1500 Ford Capri Mk I 1700 GT Ford Capri Mk II 1300 Ford Capri Mk II 1600 Ford Capri Mk III 1300 Ford Capri Mk III 1600 |
średnica wewnętrzna: 203mm (~8") szerokość pow. ciernej: 45mm (~1.75") średnica otworu na piastę: 67mm |
ATM 9211 |
Ford Capri Mk II 3000 Ford Capri Mk III 3000 Ford Capri Mk III 2.8i |
średnica wewnętrzna: 228mm (~9") szerokość pow. ciernej: 63mm (~2.48") średnica otworu na piastę: 84.5mm UWAGA: podejrzanie duża szerokość - standardowo dla tych typów powinno być 57mm (2.25") |
ATM 9203 |
Tarcze, klocki i szczęki firmy Mintex
UWAGA: podane tu modele Capri odnoszą się do rynku brytyjskiego.
Model | Tarcze - przód | Klocki - przód | Szczęki - tył |
---|---|---|---|
Ford Capri 1300 (01.75-12.82) | MDC8 | MGB633 | MGR52 |
Ford Capri 1600 (01.78-12.86) | MDC8 | MGB633 | MGR53 |
Ford Capri 1600 L (01.78-12.83) | MDC8 | MGB633 | MGR52 |
Ford Capri 2000 (01.75-12.86) | MDC8 | MGB633 | MGR53 |
Ford Capri 2.8i (06.81-12.86) | MDC434 | MGB633 | MGR55 |
Ford Capri 3000 (01.75-12.81) | MDC8 | MGB633 | MGR55 |
Bębnów hamulcowych w ofercie nie ma.
Rysunek klocków hamulcowych (MGB633):
Klocki i szczęki firmy Ferodo
WWW: www.ferodo.co.uk
Model | Klocki - przód | Szczęki - tył |
---|---|---|
Capri |
FDB167M - twarde FDB167H - miękkie |
FSB363 - węższe FSB364 - szersze o 12mm dla 2.8i po '82 i 3.0 '76-'83 |
Tarcze hamulcowe firmy Brembo
WWW: www.brembo.it
Model | Tarcza Brembo | Zamiennik dla tarczy Ford |
---|---|---|
Capri Mk I 1.3 ('68-'74) Capri Mk I 1.5 ('68-'72) Capri Mk I 1.7 ('68-8.69) |
08.1299.10 | 1735157 5022670 |
Capri Mk I 1.3 GT ('69-'72) Capri Mk I 1.6 ('69-'74) Capri Mk I 2.0-3.0 ('69-'74) Capri Mk I 1.7 (9.69-'73) Capri Mk II 1.3 (7.76-'78) Capri Mk II 1.6 ('74-'78) Capri Mk II 2.0-2.3 ('74-'78) Capri Mk III 1.3 ('78-'82) Capri Mk III 1.6 ('78-'87) Capri Mk III 2.0 ('78-'85) Capri Mk III 2.3 ('78-'85) Capri Mk III 3.0 (???) |
08.1659.20 | 1494123 1549695 1799434 5022671 6010149 6121989 |