Relacja ze zlotu została podzielona na części. Oprócz tej, są jeszcze następujące:
Zawody [ rozdanie nagród | Fordy Capri | inne samochody | repliki Cobry | repliki Nestora | zakończenie ]
Mimo że zlot w tytule miał kabriolety, zaproszone zostały na niego również
samochody "z dachem na stałe", w tym między innymi my i nasze
samochody - Fordy Capri.
Od wczesnych godzin około-popołudniowych w piątek, zjeżdżać się zaczęli
uczestnicy zlotu. Na piątek nie było zaplanowanych żadnych specjalnych
atrakcji, miał to być dzień "rozgrzewki" przed właściwą, sobotnią
imprezą.
Pora roku sprawiła, że było już nie-ciepło. W związku z czym, zamiast
pod namiotami, rozlokowaliśmy się w pobliskim zajeździe "Stodółka".
Zarówno sam zajazd, jak i obsługa - no cóż, trzeba było tego doświadczyć.
Szczególną specjalistką była kelnerko-recepcjonistka. Pozdrowienia.
O godzinie 16, wjechaliśmy na tor. Rewelacja. Zarówno zewnętrzna pętla, jak
i wewnętrzna kręta ścieżka dawały absolutną pełnię warunków do
wszystkiego, co przyszło do głowy. Szybko po raz kolejny wszyscy doświadczyli,
że hamulce w Capri mogłyby być jednak trochę lepsze. Jeździliśmy po torze
aż się zrobiło ciemno, i zamknęli tor.
Właściwa impreza rozpoczęła się w sobotę rano. Gdy wszyscy zebrali się już na torze, odbyła się runda honorowa - prezentacji pojazdów:
Wkrótce potem, rozpoczęły się zawody. Lista startowa zawodników została podzielona na dwie części, zgodnie z oddzielnie prowadzonymi klasyfikacjami. Pierwsza z nich, to kategoria kit-car'ów i kabrioletów. Druga, to wszystkie inne samochody, kwalifikujące się z tytułu zaawansowanego wieku do "weteranów". A oto kto wziął udział w zawodach (oprócz wymienionych, na zlocie było jeszcze parę innych samochodów, ale z tytułu zbyt późnego przyjazdu lub braku chęci, nie startowały w konkurencjach).
Nr startowy | Kto | Skąd | Pojazd |
kit-Car'y i kabriolety: |
|||
1 | Jacek Sternicki | Milanówek | Cobra |
2 | Janusz Sawicki | Kraków | Cobra |
3 | Mariusz Kasprzak | Łódź | Cross 2000 |
4 | Gembicki Piotr | Poznań | Cross 2000 |
5 | Rafał Telus | Tomaszów Maz. | Nestor |
6 | Jarosław Bukarowicz | Łódź | KitCar |
7 | Andrzej Glejzer | Kielce | Fiat 124 Spider |
8 | Bartosz Chrążyczewski | Oborniki | Cobra |
9 | Mariusz Kasprzak | Łódź | Nestor |
10 | Andrzej Sternicki | Milanówek | Cobra |
11 | Lech Szczęsny | Radom | Cobra |
12 | Edward Kinderman | Katowice | Fiat 124 Spider |
"weterani": |
|||
26 | Piotr Bułas | Warszawa | Ford Capri Mk III 2300 V6 |
27 | Jędrzej Grodzicki | Warszawa | Ford Capri Mk III 2300 V6 |
28 | Piotr Siemiątkowski | Warszawa | Ford Capri Mk III 2000 |
29 | Mariusz Podlejski | Częstochowa | Fiat 131 Mirafiori Sport |
30 | Andrzej Górecki | Warszawa | Ford Capri Mk II 2000 V6 |
31 | Zbigniew Grocholski | Żukowo | Ford Taunus |
32 | Rafał Siebert | Żukowo | Ford Capri Mk III 2000 |
33 | Janusz Kowal | VW Garbus | |
34 | Dariusz Woźniak | Kielce | FSO Warszawa |
35 | Sebastian Wierzbicki | Kraków | Ford Capri Mk I 1500 V4 |
36 | Jurczyk Norbert | Kielce | FSO Warszawa |
37 | Witold Olechnowicz | Lublin | FSO Warszawa 223 |
38 | Piotr Miernik | Starachowice | Ford Capri Mk III |
39 | Dariusz Bernatek | Kielce | Mercedes 280 C |
Zawody zostały rozegrane w kilku konkurencjach, które były wspólnie punktowane, i o końcowych wynikach decydowała łączna suma punktów ze wszystkich konkurencji. A oto jakie konkurencje zostały rozegrane:
próba toczenia - wjazd samochodem na górkę, i swobodne toczenie, bez udziału silnika, ma się rozumieć. Cel - zajechać jak najdalej. Konkurencję miażdżąco rozstrzygnął na swoją korzyść Yendrek, do tego stopnia, że sędziowie mieli wątpliwości co do "rzetelności" przejazdu, i wnioskowali o powtórkę przejazdu, ale nic nie wskórali, bo i drugi przejazd okazał się zwycięski ...
próba zręcznościowa - na wewnętrznej pętli toru, ukształtowanej w mocno sfalowaną "ósemkę" należało przejechać jedno okrążenie, na czas oczywiście
próba wyścigowa - po zewnętrznej pętli toru należało przejechać jedno okrążenie, z gazem do dechy, i już mniejszym gazem, a nawet hamulcem, w okolicy dwóch wiraży
próba górska - tor w Miedzianej Górze jest tak położony, że istnieje kręty, nieużywany, prowadzący przez las odcinek drogi łączący tor z normalną publiczną drogą. Do tego o dosyć dużej różnicy wysokości, co pozwoliło na wykorzystanie go do próby górskiej - krętej i z różnicą wzniesień
próba "Jacke Stewarta" - w tej konkurencji wszyscy wsiadali do tego samego, podstawionego samochodu, i mieli za zadanie przejechać pętlę, bez zgubienia piłki umieszczonej w specjalnej misce, zamontowanej na samochodzie. Zgubienie piłki - należy się zatrzymać, i umieścić ją ponownie w misce, dopiero można jechać dalej.
A oto wyniki końcowe (3 pierwsze miejsca) w każdej z kategorii:
miejsce |
kit-car'y i kabriolety |
"weterani" |
I | Mariusz Kasprzak, Cross 2000 | Mariusz Podlejski, Fiat 131 Mirafiori Sport |
II | Jacek Sternicki, Cobra | Andrzej Górecki, Ford Capri Mk II |
III | Edward Kinderman, Fiat 124 Spider | Piotr Bułas, Ford Capri Mk III |
Poniżej - zestawienie wyników wszystkich uczestników zawodów, w swoich kategoriach. Podział na kategorie był mało sensowny, ze względu na wspólny udział pojazdów "Cross 2000", który był podrasowanym silnikiem od malucha zamontowanym na gołej ramie z fotelem dla kierowcy, i jednak trochę bardziej przypominającą normalny samochód repliką Cobry czy Nestora, oraz już zupełnie "normalnymi" Fiatami 124. Podobnie w kategorii weteranów, Ford Capri ścigał się z Warszawą ... Podobno to tylko zabawa. Punktacja we wszystkich konkurencjach odbywała się według następującego schematu:
miejsce | punkty |
I | 10 |
II | 7 |
III | 5 |
IV | 3 |
V | 2 |
VI | 1 |
dalsze | 0 |
Wyniki łączne w kategorii kit-car'ów i kabrioletów:
Nr startowy | Próba toczenia | Próba zręcznościowa | Próba wyścigowa | Próba górska | Próba "Jacke Stewarta" | Razem | Miejsce |
1 | 5 | 7 | 7 | 10 | 29 | 2 | |
2 | 3 | 5 | 8 | 7/8 | |||
3 | 10 | 10 | 10 | 7 | 37 | 1 | |
4 | 3 | 3 | 11 | ||||
5 | 2 | 5 | 1 | 8 | 7/8 | ||
6 | 0 | 12 | |||||
7 | 7 | 2 | 1 | 10 | 5/6 | ||
8 | 3 | 1 | 4 | 9 | |||
9 | 7 | 3 | 10 | 5/6 | |||
10 | 5 | 2 | 2 | 2,5 | 11,5 | 4 | |
11 | 1 | 2,5 | 3,5 | 10 | |||
12 | 10 | 1 | 5 | 16 | 3 |
Wyniki łączne w kategorii "weteranów":
Nr startowy | Próba toczenia | Próba zręcznościowa | Próba wyścigowa | Próba górska | Próba "Jacke Stewarta" | Razem | Miejsce |
26 | 3 | 7 | 7 | 17 | 3 | ||
27 | 10 | 2 | 1 | 3 | 16 | 4 | |
28 | 2 | 2 | 4 | 10/11 | |||
29 | 7 | 10 | 10 | 10 | 3 | 40 | 1 |
30 | 7 | 5 | 5 | 10 | 27 | 2 | |
31 | 5 | 5 | 7/8/9 | ||||
32 | 5 | 5 | 7/8/9 | ||||
33 | 0 | 14 | |||||
34 | 7 | 7 | 5 | ||||
35 | 2 | 2 | 12/13 | ||||
36 | 1 | 5 | 6 | 6 | |||
37 | 3 | 1 | 4 | 10/11 | |||
38 | 2 | 2 | 12/13 | ||||
39 | 1 | 3 | 1 | 5 | 7/8/9 |
Za prowadzenie punktacji odpowiedzialna była komisja sędziowska:
Wszystkich zawodników, biorących udział w zawodach (dotyczyło to konkurencji, w których miało to ślad sensu), musieli obowiązkowo jechać w kaskach. Nawet w FSO Warszawa, która raczej nie groziła rozwinięciem zawrotnych prędkości ...
=> następna część - rozdanie nagród |