Puchar Capri 2003 | zdjęcia | zapowiedź
Podium:
1. Trójkąt, hip hip hurra
2. Rafał Zwoliński
3. starrsky
4. Jagool
Puchar Capri został w tym roku zorganizowany po raz pierwszy. Wzbogacił kalendarz imprez firmowanych przez capri.pl, i mamy nadzieję że zagości w nim na stałe. Planujemy w każdym bądź razie już edycję przyszłoroczną. Mieliśmy trochę obaw co do naszego potencjału organizacyjnego, gdyż dotychczas takich imprez nie przeprowadzaliśmy - trudno czerpać doświadczenia z leżenia w Gryźlinach pod drzewem. Ku ogólnemu zaskoczeniu wszystko poszło dość sprawnie, cały misterny plan został zrealizowany.
Dla przypomnienia podstawowe założenia imprezy: wyłonić ze stawki naszych pojazdów ten najszybszy. Zwycięzca dostaje puchar i tytuł najszybszego starego Forda w Polsce roku 2003. Jeden puchar, jeden zwycięzca. Żadnych kategorii, ani wiekowych, ani płciowych, ani silnikowych. Wszystkie (no, prawie) chwyty dozwolone - po prostu bezwzględnie najszybszy Ford. A właściwie duet - samochód i kierowca.
Przebieg zawodów
Zawody podzielone były na dwie części: eliminacje i finał. W eliminacjach brali udział wszyscy zgłoszeni do zawodów uczestnicy, do finału kwalifikowało się 16 samochodów wyłonionych na podstawie eliminacji. Finał rozgrywany był systemem pucharowym, którego zwycięzca dostał tytuł i puchar. Wynik eliminacji nie miał wpływu na wynik końcowy finału, pierwszy i szesnasty zawodnik eliminacji mieli takie same szanse na zwycięstwo. Celem eliminacji było wytypowanie finałowej szesnastki, oraz odpowiednie rozstawienie zawodników w pary finałowe, zgodnie z dalszym opisem.
Eliminacje
Na eliminacje składały się trzy konkurencje, w których udział brali wszyscy zawodnicy zgłoszeni do startu.
Dla każdej z konkurencji eliminacyjnych
wyznaczane były miejsca zajęte w danej konkurencji przez poszczególnych
zawodników, zgodnie z uzyskanymi wynikami, od najlepszego do najsłabszego.
Ostateczny wynik eliminacji dla danego zawodnika to średnia arytmetyczna
z miejsc zajętych w poszczególnych konkurencjach eliminacyjnych.
Do każdej kolejnej eliminacji zawodnicy startowali w kolejności odwrotnej
do swojej dotychczasowej pozycji w bieżącym rankingu. Do pierwszej
konkurencji zawodnicy startowali według kolejności odwrotnej do
przyznanych numerów startowych.
-
Eliminacja nr 1 - pomiar czasu 0-100 km/h
Na prostym odcinku toru, o ile się uda rozpędzić samochód do 100 km/h mierzony jest czas trwania tego rozpędzania. Prosta na torze ma długość ponad 400 metrów, co stwarza realne szanse na uzyskanie pierwszej prędkości eliminacyjnej. Jeżeli zawodnikowi nie uda się rozpędzić samochodu do pierwszej prędkości eliminacyjnej, wynikiem konkurencji jest zajęcie ostatniego miejsca.
-
Eliminacja nr 2 - przejazd po torze wewnętrznym na czas
Konkurencja ta polega na przejechaniu wewnętrznej pętli ze startem i metą w tym samym miejscu - pełne okrążenie po "ósemce" toru wewnętrznego. Liczy się czas od startu zatrzymanego, do lotnego minięcia mety.
-
Eliminacja nr 3 - przejazd po owalu ze slalomem
Konkurencja polega na przejechaniu pełnego owalu toru, z nawrotem i krótkim slalomem zlokalizowanym w okolicy nawrotu. Liczy się czas od startu zatrzymanego, do lotnego minięcia mety.
Do finału kwalifikowało się 16 uczestników zawodów z najlepszym uzyskanym miejscem w eliminacjach (średniej ze wszystkich konkurencji). W przypadku uzyskania przez część uczestników tego samego miejsca, dającego zakwalifikowanie się do grupy finałowej większej liczby uczestników, o kwalifikacji decydować będzie dogrywka - i tak się właśnie stało, niezbędne było rozegranie dogrywki pomiędzy dwoma zawodnikami. Dogrywka polegała na przejechaniu jednej pętli toru po zewnętrznym owalu. Uzyskanie lepszego czasu od konkurenta dało kwalifikację do finału.
Wyniki eliminacji:
Miejsce | Numer startowy |
Zawodnik | Kwalifikacja 1 | Kwalifikacja 2 | Kwalifikacja 3 | Wynik eliminacji |
Dogrywka | ||||||
Wynik | Strata | Miejsce | Wynik | Strata | Miejsce | Wynik | Strata | Miejsce | |||||
1 | 40 | Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 |
9.1s | +1.0s | 2 | 62.2s | +0.0s | 1 | 63.5s | +0.0s | 1 | 1.33 | --- |
2 | 9 | Kongres Capri III 2.8i V6 |
9.5s | +1.4s | 7 | 64.4s | +2.2s | 3 | 65.9s | +2.4s | 2 | 4 | --- |
2 | 24 | rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 |
9.2s | +1.1s | 4 | 64.5s | +2.3s | 4 | 66.2s | +2.7s | 4 | 4 | --- |
4 | 5 | Abo!GOP! Capri III 2.8i V6 |
9.2s | +1.1s | 4 | 66.3s | +4.1s | 10 | 66.1s | +2.6s | 3 | 5.67 | --- |
5 | 7 | jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 |
9.6s | +1.5s | 8 | 63.9s | +1.7s | 2 | 68.4s | +4.9s | 9 | 6.33 | --- |
6 | 29 | Kordian Taunus I 2.9 V6 |
9.4s | +1.3s | 6 | 66.9s | +4.7s | 12 | 67.1s | +3.6s | 6 | 8 | --- |
6 | 4 | mieras Capri III 2.0 R4 |
10.1s | +2.0s | 11 | 64.9s | +2.7s | 5 | 68.2s | +4.7s | 8 | 8 | --- |
8 | 30 | Rayo Capri III 2.8 V6 |
10.2s | +2.1s | 12 | 66.1s | +3.9s | 7 | 67.2s | +3.7s | 7 | 8.67 | --- |
9 | 33 | ObI Cortina III 2.0 R4 |
9.6s | +1.5s | 8 | 66.1s | +3.9s | 7 | 70.4s | +6.9s | 13 | 9.33 | --- |
10 | 8 | starrsky Capri III 2.8i V6 |
8.1s | +0.0s | 1 | 75.6s | +13.4s | 29 | 66.9s | +3.4s | 5 | 11.67 | --- |
11 | 28 | acdc Capri III 3.0 V6 |
10.4s | +2.3s | 13 | 67.5s | +5.3s | 15 | 69.6s | +6.1s | 11 | 13 | --- |
12 | 21 | Simon Capri I 2.3 V6 GT |
11.6s | +3.5s | 20 | 65.4s | +3.2s | 6 | 70.6s | +7.1s | 14 | 13.33 | --- |
13 | 11 | Sachar Taunus I 2.8 V6 |
11.5s | +3.4s | 19 | 67.2s | +5.0s | 13 | 69.2s | +5.7s | 10 | 14 | --- |
14 | 2 | Algis - Litwa Granada I 3.0 V6 |
10.6s | +2.5s | 15 | 66.5s | +4.3s | 11 | 71.3s | +7.8s | 17 | 14.33 | --- |
15 | 26 | Yellow Capri III 2.0 R4 |
10.9s | +2.8s | 16 | 67.7s | +5.5s | 16 | 71.0s | +7.5s | 15 | 15.67 | --- |
16 | 3 | Mindo - Litwa Capri III 2.3 V6 |
10.4s | +2.3s | 13 | 66.2s | +4.0s | 9 | 80.9s | +17.4s | 29 | 17 | 49.7s |
17 | 6 | Maciasek_3M Capri III 2.3 V6 |
11.1s | +3.0s | 17 | 68.1s | +5.9s | 18 | 71.1s | +7.6s | 16 | 17 | 53.7s |
18 | 20 | Sergio Capri III 2.8i V6 |
10.0s | +1.9s | 10 | 70.2s | +8.0s | 23 | 75.7s | +12.2s | 21 | 18 | --- |
19 | 15 | cOke Capri III 2.8 V6 |
12.9s | +4.8s | 25 | 69.6s | +7.4s | 20 | 69.8s | +6.3s | 12 | 19 | --- |
20 | 25 | szecho Capri I 2.0 V6 |
12.1s | +4.0s | 23 | 68.7s | +6.5s | 19 | 74.2s | +10.7s | 18 | 20 | --- |
21 | 13 | Dziki Capri III 2.3 V6 |
11.3s | +3.2s | 18 | 69.9s | +7.7s | 21 | 76.5s | +13.0s | 23 | 20.67 | --- |
22 | 17 | Piotr Siemiątkowski (Irpac) Capri I 2.0 V6 GT |
11.8s | +3.7s | 22 | 67.7s | +5.5s | 16 | 78.1s | +14.6s | 25 | 21 | --- |
23 | 31 | BatOOn Taunus II 2.0 R4 |
9.1s | +1.0s | 2 | 78.9s | +16.7s | 31 | --- | --- | 31 | 21.33 | --- |
24 | 12 | Arni12 Capri I 1.6 R4 GT |
16.5s | +8.4s | 26 | 72.1s | +9.9s | 26 | 74.9s | +11.4s | 19 | 23.67 | --- |
25 | 27 | greenhorn Capri III 1.6 R4 |
--- | --- | 31 | 69.9s | +7.7s | 21 | 75.0s | +11.5s | 20 | 24 | --- |
26 | 22 | spawn Capri II 2.0 R4 |
12.4s | +4.3s | 24 | 70.2s | +8.0s | 23 | 78.3s | +14.8s | 26 | 24.33 | --- |
27 | 36 | Hoover 3M Capri III 2.0 R4 |
11.6s | +3.5s | 20 | 80.8s | +18.6s | 32 | 76.5s | +13.0s | 23 | 25 | --- |
28 | 19 | NoVVy Capri I 2.0 V6 |
18.9s | +10.8s | 29 | 73.8s | +11.6s | 27 | 76.3s | +12.8s | 22 | 26 | --- |
29 | 10 | KAROL Capri I 2.0 V6 |
18.0s | +9.9s | 28 | 70.5s | +8.3s | 25 | 78.8s | +15.3s | 28 | 27 | --- |
30 | 16 | kejpi Granada II Combi 2.4i V6 |
16.6s | +8.5s | 27 | 74.0s | +11.8s | 28 | 78.5s | +15.0s | 27 | 27.33 | --- |
31 | 32 | dyra Taunus I 1.3 R4 |
22.4s | +14.3s | 30 | 76.1s | +13.9s | 30 | 83.1s | +19.6s | 30 | 30 | --- |
--- | 18 | Jurek Capri III 2.3 V6 |
--- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
--- | 1 | orzeł Capri III 2.8i V6 |
9.4s | +1.3s | (6) | 67.3s | +5.1s | (14) | --- | --- | (31) | (17) | --- |
Małe wyjaśnienie: w pewnym momencie na torze pojawił się wydruk, który klasyfikował Orła na właściwym miejscu adekwatnie do osiągnięć. Orzeł jako współorganizator zrezygnował jednak z udziału w finale, co spowodowało poprzesuwanie się miejsc, i wprowadziło pewne niejasności co do ustawienia par finałowych.
Finał
Finał polegał na rozegraniu systemem pucharowym wyścigów pomiędzy parami, które indywidualnie ścigały się na owalu toru na tzw. "dochodzenie" - startując równocześnie z przeciwległych stron toru, i pokonując ilość okrążeń zależną od etapu finału. W 1/8 i 1/4 finału zawodnicy pokonywali 3 okrążenia, w półfinale i finale były to 4 okrążenia. Zwycięzca w danej parze przechodził do następnego poziomu rozgrywek finałowych, przegrany odpadał z zawodów.
Dobieranie zawodników w pary odbyło się w następujący sposób: pierwszy zawodnik eliminacji startował z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd. według poniższego schematu:
1/8 finału | ćwierćfinały | półfinały | finał |
X1: E1-E16 | C1: X1-X8 | P1: C1-C4 | F: P1-P2 |
X2: E2-E15 | |||
X3: E3-E14 | C2: X2-X7 | ||
X4: E4-E13 | |||
X5: E5-E12 | C3: X3-X6 | P2: C2-C3 | |
X6: E6-E11 | |||
X7: E7-E10 | C4: X4-X5 | ||
X8: E8-E9 |
Taki system zapewniał największe prawdopodobieństwo spotkania się w finale dwóch najlepszych zawodników, celem uzyskania możliwie największej atrakcyjności finału. W celu wyznaczenia zawodników zajmujących miejsca trzecie i czwarte rozegrany był dodatkowy wyścig pomiędzy przegranymi z półfinałów. Wyścig ten odbył się przed wyścigiem finałowym.
Wyścigi finałowe:
1/8 finału | ćwierćfinały | półfinały | finał B | finał A |
40: Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 3: Mindo - Litwa Capri III 2.3 V6 |
40: Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 30: Rayo Capri III 2.8 V6 |
40: Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 7: jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 |
7: jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 8: starrsky Capri III 2.8i V6 |
40: Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 24: rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 |
30: Rayo Capri III 2.8 V6 33: ObI Cortina III 2.0 R4 |
||||
5: Abo!GOP! Capri III 2.8i V6 11: Sachar Taunus I 2.8 V6 |
5: Abo!GOP! Capri III 2.8i V6 7: jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 |
|||
7: jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 21: Simon Capri I 2.3 V6 GT |
||||
9: Kongres Capri III 2.8i V6 26: Yellow Capri III 2.0 R4 |
9: Kongres Capri III 2.8i V6 8: starrsky Capri III 2.8i V6 |
8: starrsky Capri III 2.8i V6 24: rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 |
||
29: Kordian Taunus I 2.9 V6 8: starrsky Capri III 2.8i V6 |
||||
24: rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 2: Algis - Litwa Granada I 3.0 V6 |
24: rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 4: mieras Capri III 2.0 R4 |
|||
4: mieras Capri III 2.0 R4 28: acdc Capri III 3.0 V6 |
Puchar Capri 2003 - ostateczna klasyfikacja:
Klasyfikacja prowadzona była dla wszystkich zawodników - dalsze miejsca (za miejscami 1-4) zajęli zawodnicy którzy dotarli do kolejnych poziomów rozgrywek finałowych, na danym równoległym poziomie o miejscu decydował wynik z eliminacji.
Miejsce | Numer startowy | Zawodnik | Miejsce z eliminacji |
1 | 40 | Trójkąt Capri III 2.9EFI V6 |
1 |
2 | 24 | rafalzwolinski Capri III 2.8i V6 |
2 |
3 | 8 | starrsky Capri III 2.8i V6 |
10 |
4 | 7 | jagoolmk2 Capri III 2.3 V6 |
5 |
5 | 9 | Kongres Capri III 2.8i V6 |
2 |
6 | 5 | Abo!GOP! Capri III 2.8i V6 |
4 |
7 | 4 | mieras Capri III 2.0 R4 |
6 |
8 | 30 | Rayo Capri III 2.8 V6 |
8 |
9 | 29 | Kordian Taunus I 2.9 V6 |
6 |
10 | 33 | ObI Cortina III 2.0 R4 |
9 |
11 | 28 | acdc Capri III 3.0 V6 |
11 |
12 | 21 | Simon Capri I 2.3 V6 GT |
12 |
13 | 11 | Sachar Taunus I 2.8 V6 |
13 |
14 | 2 | Algis - Litwa Granada I 3.0 V6 |
14 |
15 | 26 | Yellow Capri III 2.0 R4 |
15 |
16 | 3 | Mindo - Litwa Capri III 2.3 V6 |
16 |
17 | 6 | Maciasek_3M Capri III 2.3 V6 |
17 |
18 | 20 | Sergio Capri III 2.8i V6 |
18 |
19 | 15 | cOke Capri III 2.8 V6 |
19 |
20 | 25 | szecho Capri I 2.0 V6 |
20 |
21 | 13 | Dziki Capri III 2.3 V6 |
21 |
22 | 17 | Piotr Siemiątkowski (Irpac) Capri I 2.0 V6 GT |
22 |
23 | 31 | BatOOn Taunus II 2.0 R4 |
23 |
24 | 12 | Arni12 Capri I 1.6 R4 GT |
24 |
25 | 27 | greenhorn Capri III 1.6 R4 |
25 |
26 | 22 | spawn Capri II 2.0 R4 |
26 |
27 | 36 | Hoover 3M Capri III 2.0 R4 |
27 |
28 | 19 | NoVVy Capri I 2.0 V6 |
29 |
29 | 10 | KAROL Capri I 2.0 V6 |
30 |
30 | 16 | kejpi Granada II Combi 2.4i V6 |
31 |
31 | 32 | dyra Taunus I 1.3 R4 |
32 |
--- | 18 | Jurek Capri III 2.3 V6 |
--- |
--- | 1 | orzeł Capri III 2.8i V6 |
--- |
Koszulki pucharowe
Na okoliczność pucharu przygotowane zostały koszulki, według poniższego wzoru (po kliknięciu w poniższy obrazek ukaże się dokładniejszy i większy wzór nadruku).
Tapety na pulpit
Dla chętnych przygotowaliśmy dwie tapety na pulpit, do pobrania tutaj:
Fundatorzy nagród:
Za udział i wspólną zabawę dziękuje komitet organizacyjny igrzysk:
Michał Konieczny
Andrzej Górecki
Jacek Szczyrba
Adam Lewandowski