W dniach 23 i 24 kwietnia w Austriackim Tulwiz odbył się 33 wyścig górski-RECHBERG.Na starcie stanęło 180 kierowców z 15 krajów.Z Polski-Jan Kościuszko w Focusie WRC.Wśród tak wielu pojazdów znalazło się kilka które z pewnością zainteresują użytkowników capri.pl.
Alois Hechenleitner i Tomas Kleiner...w jednym teamie.Obydwa Escorty posiadały turbo przy rzędowej czwórce i moc około 170 koni.
Enzberger Erich w Escorcie MK I 1300 GT'71
Oraz Bock Fredrich w bliżniaczym Escorcie MK I 1300 GT'71
Całość uzupełniały Sierry Cosworth i.....tu warto krótko opisać kilka Escortów przygotowanych w grupie H przez starszego pana Gunthera GABATA.
Ernst Zink jechał wypożyczonym od wyżej wspomnianego Cosworthem WRC-poj.2300 cm,1050 kg,600 PS
Ale włosy jeżą się na głowie kiedy na starcie pojawia się właściciel stajni GABATEM TURBO-poj.2000 cm,750 PS!!!!,560 kg!!!!!-tak niska masa możliwa była do osiągnięcia przez zastosowanie wszędzie gdzie się dało CARBONU.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>TRENING-SOBOTA<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Niestety Gunther Gabat dojechał do pierwszej szykany po czym 750 koni rozbiegło się w postaci zdefektowanej skrzyni...szkoda.
Ale wróćmy do klasy historycznej.
Wszystkie escorty radziły sobie nieżle,poza panem Enzbergerem który to na ostatnim z trzech treningów wychodząc z prawego łuku,za bardzo przycisnął się do barierki po lewej stronie po czym na w poślizgu na delikatnej kontrze zobracał swoje MK I 1300 GT i spadł kilka metrów poniżej drogi urywając prawe tylne koło.Nasz Kościuszko był nie zadowolony z uzyskanych czasów,a na wieczornej strefie Erich popijając piwo zmieniał półoś i koło.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>WYŚCIG-NIEDZIELA<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ostateczne pucowanie przed wyścigiem
Gabaty plasowały się w czołówce grupy H,Jaromir Maly wygrał w grupie A z teoretycznie silniejszym Focusem WRC Kościuszki
i z głośników umieszczonych na trasie podjazdu popłynęła bawarska piosenka z refrenem"Liebe,liebe Jaromir"-Austriacy mają poczucie humoru.
Wspaniale w klasie historycznej wypadł Hechenleitner w niebieckim Escorcie RS 2000'76 zajmując 6 miejsce!!
10-ty był młody Kleiner który nieco zepsuł dohamowanie do zakrętu przy hotelu Prolhofer i tym samym uciekły cenne sekundy
Ale obydwaj mogli być z siebie zadowoleni......pokonali takie fury jak Porsche Carrera,BMW 2002 ti oraz Ferrari 308 GTB!!
Gorzej było ze starszymi panami w Escortach 1300 GT.
Bock był 23
A Enzberger 24
Plasując się pod koniec klasy historycznej.
Wyścig zakończył się wygraną Jaroslava Krajci w LOLI Zytec F 3000.