logowanie | rejestracja
capri.pl » Capri IV

Capri IV

Zbliża się premiera Capri IV. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będzie to twór nie mający nic wspólnego z samochodem, który zawsze sobie obiecywałem. Ford tym razem nie zdecydował się na nawiązanie do pierwowzoru, jak to miało miejsce z Thunderbirdem, Mustangiem, czy GT 40. Nowy Capri będzie kolejnym przednionapędowym (w porywach 4X4 ?) badziewiem konsekwentnie kontynuując koncepcję Probe'a, i Cougara. Nadanie temu modelowi nazwy pewnej włoskiej wyspy jest więc chwytem czysto marketingowym. Widocznie ktoś doszedł do wniosku, że inaczej znowu, tak jak w przypadku poprzedników ciężko będzie to sprzedać. Zawsze lepiej odwołać się do sukcesu rynkowego sprzed lat. Może ktoś się nabierze.

W związku z tą sytuacją wykonałem pewne ćwiczenia myślowe i spróbowałem wyobrazić sobie, jak mógłby wyglądać Capri mk IV, gdyby nie nastąpiła dwudziestoletnia przerwa w dostawie. Gdyby zamiast plastikowo-japońskiego Probe'a powstała kolejna wersja tylno napedowego samochodu z długą maską, krótkim tyłem i bocznym oknem z charakterystycznym łukiem. Krótko mówiąc, czwarta generacja w nowej stylistyce, ale wg starych założeń. Model wszedłby na rynek pod koniec lat osiemdziesiątych i byłby skierowany do tej samej klienteli, która nie kupiła najpierw Probe'a, a później Cougara. Nie jest to oczywiście skończony projekt. Złośliwi powiedzieliby, że nie jest to nawet zaczęty projekt. I jest to prawda. Chodziło mi raczej o wywołanie dyskusji o tym, jak ludzie bezpośrednio zainteresowani (potencjalni klienci) widzieliby taki samochód.
Oczywiste wydały mi się odniesienia do samochodów zza oceanu, bo takie były korzenie mk I. Tu oczywiście pojawia się problem, bo Mustang z tamtych czasów (druga połowa lat osiemdziesiątych) był bolesną pomyłką i przypominał raczej wałacha, niż swojego imiennika z prerii. Wobec tego zasugerowałem pewne elementy stylistyki z Camaro/Firebirda III gen. Dla tych, których wartości zostały w tym miejscu nadszarpnięte przypomnienie, że Probe mechanicznie oparty był na Maździe 626. Z resztą moje zapożyczenia z GM są bardzo oszczędne. Przede wszystkim zależało mi na tym, żeby nadwozie nawiązywało do trzech poprzednich generacji Capri. I tak maskę z garbem poza nowymi proporcjami zostawiłem bez zmian. Niektóre elementy musiały niestety zostać zmienione, co jest związane z powszechnymi trendami w branży. Nie dało się ominąć na przykład zintegrowanych, plastikowych zderzaków. Co za tym idzie przedni i tylny pas musiały zostać przycięte do nowych reguł. Przód rzecz jasna sprawiał najwięcej kłopotów. Tu mała uwaga. Wiem, że mój projekt ma się nijak do pozostałych modeli Forda z tamtych lat. Nie ma tzw Family Look w porównaniu z Escortem, czy Sierrą, bo założyłem ,że właśnie Capri IV, tak jak niedawno Ka, wyznaczy fordowską stylistykę dla całej rodziny. Zrobiłem dwa warianty przedniego pasa z lampami. Jeden bardziej agresywny i jednocześnie nawiązujący przymrużonymi reflektorami do mk III i drugi trochę wygładzony, z grillem przypominającym mk II. Starałem się unikać dosłownych cytatów z jedynki, bo to jednak dość odległe czasy i wtedy samochody projektowano zupełnie inaczej. Ale w dwóch miejscach nie mogłem się powstrzymać. Chyba widać, o co chodzi. Wlew paliwa za boczną szybą i przetłoczenie na drzwiach. Tylny pas to już wyraźny ukłon w stronę projektantów zza wielkiej wody i ma niewiele wspólnego z pierwowzorem. Były, co prawda zestawy "tuningowe" z czerwonym plastikiem pomiędzy światłami, sam mam taki na półce. Ale ja miałem na myśli raczej Challengera '70. Tylne drzwi kończą się co prawda dość wysoko i dostęp do bagażnika byłby trochę utrudniony ale łatwe włożenie walizki nie wydawało mi się na tyle ważne, żeby rujnować z tego powodu odblaskowy pas. Myślę, że nieźle wyglądałby z drzwiami bez ramek. Coś, czego zawsze zazdrościliśmy Mantom. Nawiasem mówiąc jest to jedyna taka rzecz.

Wszystkie trzy projekty różnią się między sobą detalami i stanowią różne warianty rozwiązań.

Całość jest moją subiektywną wizją i nie ukrywam, że robiłem to pod mój gust, wyobrażając sobie samochód, którym sam chciałbym jeździć. Tym ciekawsze wydają mi się komentarze ludzi siedzących w temacie.






orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

Super

Dla mnie zajebisty wózek bardzo nawiązuje do starego poczciwego capri a nie to co przewijało sie gdzies po forum jako Visios czy cos takiego - sorki nie pamietam :) - mysle ze ford by sie nie powstydził takiego modelu, widać tu duży wpływ MK III. Ja jestem za wprowadzeniem do produkcji :D osobiście podoba mi sie pierwsza werjsa przodu.

ziutoon [2005-01-11 12:55:48]


Kurde - jestem pod ogromnym wrażeniem - bardzo ładnie to wygląda zwłaszcza podoba mi sie tył ....... przód nieco niski - chyba jeszcze takiego nie widziałem ;-)

ogólnie kawał niezłej roboty

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 13:03:54]


Mój post z grudnia 2004

"Skoro mowa o angielskim, to międzynarodowo zapytam się o japońskie capri. W listopadowym numerze Auto Moto Sport pojawił sie artykuł o auto-designerach. Przedstawiono m.in. sylwetkę niejakiego Iana Calluma, twórcę lusterek do transita '79. Otóż koleś ponoć wcześniej pracował nad nad następcą capri, a prace były prowadzone w Japonii. Prace zostały przerwane. Ale może ktoś ma jakieś foty? Rysunki? Sam jestem ciekawy jak to mogło wyglądać. Może jak Probe ;) He he he. "

No i mam teraz jakies wyobrażenie. Co prawda 20 lat później, ale nic to.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 13:10:22]


świetna furka, widać nawiązania do oryginału i tao całkiem spore, ale samochód jest bardziej "amerykański" w rysunku, przywodzi na myśle trochę muscle cary, takie jak dodge charger. Mnie to osobiście nie przeszkadza. Jest dobrze !!!

Pozdrawiam

Mroova [2005-01-11 13:19:17]


No nieeeeeeeezłe cacko !!!

Pozwoliłem sobie zacytować klasyka, aby oddać moje wrażenie po obejrzeniu Twoich rysunków. Projekt pierwsza klasa, po takiego caprika mógłbym dziś iść do salonu. :-)
Bardziej podoba mi się ten pierwszy przód, ten groźniejszy. Ten drugi wygląda trochę jak mutant. Przód mógłby być ciutke wyżej, garb na masce jest jak najbardziej na miejscu, żal mi tylko krótkiej przedniej szyby, jak w naszych caprikach.
Fele mi nie pasują, tylny pas może byk, tylko rury wydechowe zrobiłbym "trendi", czyli nie-okragłe, np. trapezy czy prostokąty postawione pionowo. Sam nie wiem.....

Jacek, masz chuopaku w ueb, że się wcześniej nie przyznałeś. ;-)))

Aha, no i gratulacje dla MK za to, że na stronę trafia wreszcie coś świeższego.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 13:20:28]


Rozmarzyłem się...

Naprawdę ciekawa i co najważniejsze "klimatyczna" wizja... Też zdecydowanie podoba mi się pierwsza wersja przodu! (Zwłaszcza atrapa chłodnicy).
Mając odpowiednio dużo peelenów - mógłbym kupić TAKIE Capri IV :)
Tylko już z góry szkoda, że nowe Capri zaprojektowane przez Forda pewnie nie będzie miało nawet połowy tego klimatu, jaki zaproponowałeś... :/
Wtedy smutne pytanie - raczej retoryczne - będzie brzmiało: dlaczego Orzeł mógł, a projektanci Forda - jakoś nie? Obym się mylił.

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 13:33:55]


miał rację Nawrot.....marnujesz się, chłopie....

Zdecydowanie pierwsza wersja. Ma lepszy, nieco garbaty tylny słupek, krótszą boczną szybę, bardziej wyraziste imitacje wlotów bocznych. Tylko w przednim pasie usunąłbym zbędną błękitną półkę dzielącą grill i zestawy świateł na dwa poziome pasy. Grill byłby wtedy deko wyższy, a kierunki w postaci małych okrąglasków mogłyby usiąść pomiędzy podwójnymi okrągłymi reflektorami za wspólną prostokątną szybą. Drzwi bez ramek jak najbardziej, a widok od rufy też jest bez zarzutu.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 13:41:59]


A może by tak .....

... podesłać do forda projekt i może ktoś to tam doceni i wprowadzi przynajmniej w faze testowa - mozna by spróbować - taki polski akcent w Capri IV :)

ziutoon [2005-01-11 13:56:44]


super, tez jestem bardziej za 'pierwszym' fajnie było by zobaczyć takie nowe capri... eghh pomażyć, albo odlać ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 14:04:16]


robi wrazenie

swietna wizja, pierwszy rysunek zdecydowanie lepszy
niestety "projektanci bezpieczenstwa" szybko by go zepsuli funkcjonalnymi zderzakami itp

nie do konca jestesmy tez grupa ludzi ktorych ocena interesowalaby ekenomistow z Forda, jestesmy milosnikami staroci a nie klientami kupujacymi nowe sportowe furki w salonach ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 14:21:23]


rewelacja, az mi sie humor poprawił, mi tez osobiście podoba sie bardziej pierwszy przód, a z drugiego przetłoczenia na drzwiach, może można by sie pokuścic o delikatne wloty? dopasować felgi i miodzio, to jest właśnie cos o czym dawno zapomnieli projektanci forda w pogoni za $, styl!

Hoover 3M [2005-01-11 14:31:38]


a mustang

a ja powiem, ze stang2005 ma ten klimat co orłowe capri IV .. pooglądajcie !

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 14:34:02]


Orzeł, nie myślałeś może żeby wysłać CV do Forda? Może za pare lat takie fury by wyjechały na ulicę ;) bo jak sobie pomyślę jak zjeb... nowego Focusa...

Piotrek PCK [2005-01-11 14:37:16]


Spoko !

Zdecydowanie pierwsza wersja przodu ! Co do przetłoczeń na bokach, to sam nie wiem, która bardziej mi się podobają - obie wersje są naprawdę w porządku !Przód rzeczywiście odrobionę za nisko, ale generalnie spoko fura!!!

Śmietan [2005-01-11 14:39:23]


dla mnie bomba
cos wspanialego :D jakby tak mialo wygladac nowe capri to jush zaczynam zbierac kase za 20 lat kupie takiego youngtimera :D :P

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 15:23:14]


Tak na prawdę, to dopiero teraz można by zacząć projektowanie. I, nie powiem chętnie bym się zajął taką robotą. Na początek kilkadziesiąt szkiców ręcznych, żeby złapać klimat detali, potem rysunki w 1:1, model 3d w Katii i makiety w plastelinie.

Jeśli chodzi o sam projekt, to też jestem za pierwszą wersją. W dugim przypadku próbowałem złapać klimat dwójki, ale wyszedł nijako. I tak jeszcze niewiele widać, bo to pierwsze szkice, a w biurze projektowym robi się tego dziesiątki, jeśli nie setki.

Do Forda CV raczej nie wyślę, chociaż akurat szukam pracy, bo jestem za stary na praktykowanie ale pomarzyć dobra rzecz. Poza tym, jak pomyślę, co musiałbym tam teraz projektować, to mi trochę przechodzi. Tu przynajmniej marketingowcy mi nie mówią, jaki wózek na zakupy się najlepiej sprzedaje...

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 15:28:58]


swietny!!
tyl rewelacja szkoda tylko ze taki nigdy nie wejdzie do produkcji :(
orzel full respekt ! :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 15:36:01]


KiT Car

To moze w takim razie zrobic na podstawie twojego projektu cos ala kit car :) tylko trzeba by znalesc sponsora który by sie podjal tego projektu. No i oczywscie w srodku jakies V8.

ziutoon [2005-01-11 15:46:09]


Brawo

Masz talent chłopie. Myslałeś o tym żeby to przedstawić komuś ważnemu z Forda ? Bardzo zgrabny samochodzik wyrzeźbiony ze smakiem. Gratuluje.

baaati Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 16:23:29]


No, no, lepiej niż projektanci FORDA !!!!!

oni raczej ciebe powinni zatrudnić....do projektowania 4 :)
SUPER

Albi_Poznan [2005-01-11 17:15:26]


Tak możemy zrobić składkę i zmontować takiego KITCar-a i go odsprzedać Ford-owi :)

Albi_Poznan [2005-01-11 17:16:21]


mnie również bardziej podoba się wersja z pierwszego rysunku, druga, faktycznie wydaje sie za niska wizualnie, może zmieniłbym kształt bocznych kierunkowskazów na bardziej "opływowy", może tez w innym miejscu bym je wstawił... zaś przednie kierunki sa dobre, nawiazuja do trójki. Hmmm no i "zagłębienia" na dzwiach zdecydowanie z drugiego rysunku lepsze moim zdaniem... tył rewelacja, wydechy super wkomponowane, a ten odblaskowy pas nadaje autku swoistego sportowego charakteru... super robota, podziwiam i szacunek za to... będzie ciąg dalszy?

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 17:41:01]


e chłopaki moze wyslijmy to do Forda ??co wy na to ??? ciekawe jak by zareagowali :D

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 21:38:09]


Kit-car może powstać jako kopia istniejącego modelu. W przeciwnym razie koszty już nawet nie wykonania, ale prac projektowych byłyby tak astronomiczne, że nie byłoby mowy o opłacalności całego przedsięwzięcia. Taki zestaw musiałby się sprzedać w setkach tysięcy sztuk. Żeby z tego pierwszego szkicu powstał jeżdzący prototyp potrzeba pewnie około dwóch-trzech lat pracy biura konstrukcyjnego i sporego sztabu designerów i inżynierów.

Do Forda nie ma co wysyłać, bo potraktują jako spam. Oni mają swoje strategie wyznaczone na lata naprzód, a designerów mają wystarczająco dużo i do tego z wieloletnim doświadczeniem w branży. To tylko taka moja fantazja na temat.

Poza tym mój projekt dotyczy samochodu, który ewentualnie mógłby zastąpić mk III, ale dwadzieścia lat temu. Teraz takie nadwozie, jak powyżej byłoby po prostu przestarzałe i niemodne, spóźnione o dwie dekady. Ale i tak zabawę miałem niezłą. Chętnie bym to kontynuował, można by na przykład zrobić kilka precyzyjniejszych przymiarek, które skończyłyby się makietą w skali 1:5. Jakieś szkice wnętrza, deska rozdzielcza, fotele, kurna, żebym tak miał ze trzy miesiące wakacji...

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 21:59:39]


wow!!!!!

...podoba sie , jestem zdezydowanie za taką wersją capri IV :) od boku to jest własnie prawdziwy kapryś tak samo tył , może minimalnie ten przód bym sobie wyobrażał inaczej , ale nie mam chyba takiego talentu zeby zrobić to lepiej :) pozdrawiam
p.s. a ten pomysł z wysłaniem tego do forda może być niezły heheh :)

DogeatDog [2005-01-11 22:40:37]


ADRIANna44 nowy Mustang to badziew w porówaniu z tym projektem ....... przynajmniej mi kompletnie nie trafił nowy Must.... jest ochydny

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 22:52:25]


zaryzykowac mozna i wyslac - a pamietac historie Mercedesa SLR z poznania jemu sie udalo choc zajelo to troche czasu :)

ziutoon [2005-01-11 22:53:33]


z poznania to czemu ma Krakowskie rejestracje ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 22:56:11]


Rany!

Ludzie się marnują poprostu! Jestem pod takim wrażeniem, że ciężko mi się podnieść z krzesła.
Mnie przypadł do gustu drugi model. Być może to tylko pierwsze wrażenie, natomiast według mnie jest jakiś taki bardziej... hmmm... może bardziej kobiecy - niewiem. Wiem, że ma to "coś", coś co zaiskrzyło jakby...
Być może problem dla mnie stanowi porównanie wnikliwe ze względu na różne tła rysunków, w każdym razie gdyby zdjąć te szklane osłony reflektorów w drugim modelu, to byłoby już całkiem fantastycznie... Ech, ale się rozmarzyłam.
Orzeł - podarowałeś anm wszystkim (mam wrażenie) chwilę błogości i zadumy zarazem.
Szkoda że projektowane dziś i wychodzące na rynek samochody są tak samo komercyjne jak te wszystkie reality show i inne sitcomy...
A tu się takie talenty marnują... Ech...

Paula Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 23:28:34]


super ale jak dla mnie...........hybryda przodu z rys. 1 i całej reszty z rys. 2 :) tył super :D Gratu;uje :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 23:50:43]


Projekt numer 1.Ja chce takie cudeńko.Naprawdę ładne.Połączenie klasyki z nowym designem(czy jak to się tam pisze).:-)Boskiiiiiii

Mycha [2005-01-12 01:08:01]


o fak:D:D:D:D:

Nie no padam na twarz szacunek:)
Pierwsza wersja super extra gitess:D Orzeł wysyłaj to do forda:D Może zaczną robić takie wtedy chętnie zdecyduję się na nowe autko:D:D:D Super fura jeszcze niech tylko wewnątrz będą fotele recaro 6liczników a pod machą Vidlasta 6-tka i ja już jestem w siódmymniebie:D

gilmor [2005-01-12 09:34:43]


no rzeczywscie krakow - sorki za blad ale to szczegol chodzi o sam fakt ze mozna bylo :)

ziutoon [2005-01-12 12:23:38]


WoooooooW extra

Łukasz 33 radom [2005-01-12 12:37:31]


No nic tylko pozazdrościć:) Moim zdaniem przód od nr 1 a bok od nr 2. Ale i tak jest cudny:)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-12 12:40:07]


:-)

wcale bym sie nie zdziwil gdyby PODEJRZANY pojazd stal sie faktycznym capri. popatrzcie chociaz na swiatka z tylu. czy ni eprzypomina to delikatnie tylu z nowego modelu mustanga?? bardzo podobne, a historia lubi sie powtarzac...
jezeli chodzi o projekty orla to numer 1 zdecydowanie jest najfajniejszy, bo bardzo zalatuje historia...szczegolnie przod...
..i palimy kapcie...

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-12 20:07:19]


Capri IV by Orzeł = full opad kopary==>cudo=]

caprik cód mieód oczywiscie przód z pierwszego rysunku. Co do SLRa to gosćmieszka w Swoszowicach 2 domy od mojego kumpla=] Widywałem autko jak jeszcze go robił=] kbyscie zobaczyli z zewnatrz dom i garaż do nigdy ale to nigdy nie powiedzielibyscie co tam stoi=] ma jeszcze fajnego kubusia=]

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-12 20:22:22]


Mike, Ziutoon, o co chodzi z tym Mercedesem SLR, bo nie kumam?

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-12 21:14:36]


http://auto.idnes.cz/foto.asp?c=A040202_134910_automoto_fdv&strana=4

ziutoon [2005-01-12 21:24:27]


Projekty na prawdę bomba. Jak dla mnie pierwszy przód jest zdecydowanie lepszy.
W dzisiejszych czasach coniektóre koncerny zaczynają rozumieć że odważne projekty mają realne szanse powodzenia i stworzenie samochodu w takiej stylistyce było by na chyba murowanym sukcesem:)
Nie wiem jak wam ale mi ciężko jest w jakiś sposób kojażyć konkretne elementy z samochodami innymi niż Capri chociaż tył kształtem przypomina Corvettę(?).
Myślę Orzeł że gdyby Ford wypuściłby takiego Capri to znowu za jakiś czas ludzie kupowali by Kapcie żeby remontować i poczuć klimat "tamtych dni".
Okrutnie mi się podoba linia spodu samochodu schodząca do przodu klinem do ziemi.
Fachowo wygląda zagięcie lini przetłoczenia na drzwiach do dołu, i ten migacz wkomponowany w błotnik ze znaczkiem RS:]
Jeśli przyszły Capri ma być żywą legendą to chciałbym zeby wyglądał właśnie tak.
Gratuluję pomysłu i trzymajmy kciuki za przyszłego Capri.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-12 21:44:05]


Stawiam na projekt numer II dla mnie pierwszy ma za male swiatla w porównaniu z masa bryły za to drugi juz jest lepszy, pozatym w drugim aucie jest nizej dach przez co sylwetka robi sie nieco lzejsza, szkoda ze koszty produkcji takiego przepieknego autka bylyby za duze albo faceci od marketingu uznaliby ze to nie ma szans powodzenia, moze wyslesz to do FORDA!!:) kurde chcialbym go zobaczyc na ulicy, bylby to wreszcie prawdziwy FORD w europie.
Pozdrawiam
Ps: ładnie "malujesz" ;P

jagoolmk2 [2005-01-12 22:30:45]


wczoraj ogladałem jakas krotka relacje z detroit
i smigneło mi cos niebieskiego o kształtach niemal identycznych do "capri orła"
nie wiem co to bylo ale bylo sliczne
i tu sie z toba Orzeł nie zgodze ze taki projekt moglby zastapic mk III 20 lat temu teraz jest moda na retro-style (nowa cobra,mustang,itp)i jak dla mnie ten samochod wrecz wyjezdza na kilka lat do przodu
i jest 100 razy lepszy nish nowy "mustang" =/

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-13 07:54:28]


Ciekaw jestem, co to było w tym Detroit? Coś made in USA?
Wracając do projektu, to z jakichś przyczyn europejski Ford kastruje nawet swoje topowe modele i robi z nich ugrzecznione i nieforemne wózki na zakupy. Najwidoczniej mają w tym jakiś cel. Takie decyzje zawsze są ryzykiem, że nie trafią w oczekiwania ryku. Oni najwyraźniej trafiają, skoro dalej tak robią. Trudno. A może to my jesteśmy po prostu w znacznej mniejszości, a świat idzie naprzód...

Dzięki, Ziutoon, za linka. Ale i tak, jak macie jakieś bardziej szczegółowe informacje o tym gościu, to wrzućcie tu, albo mi na priva. Ciekawa historia z tym mercedesem. Dzięki z góry.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-13 13:26:14]


bynajmniej, made in uk, http://www.jaguarusa.com/us/en/company/news_events/current/advanced_lightweight_coupe.htm

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-13 13:44:39]


I to jest właśnie to jak powinno wyglądać nowe Capri uwzględniając wszystkie nowe wymagania - tylko owal sie sk(n)ocił ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-13 13:49:32]


To jest chyba tak, że marki dla ludzi nieprzyzwoicie bogatych (np Jaguar) pozostają konserwatywne i nawiązują chociażby poporcjami do swoich korzeni. Niezły ten dżag. Widać w tym samochodzie (mimo nowoczesnej stylistyki), że to ta sama firma, która wypuściła XJS. Ford najwyraźniej stawia na zerwanie z tradycją i szuka czegoć zupełnie nowego. Zaczęło się od KA, ptem był Focus i tak leci. A jak już wypracowali swój styl przez te parę lat, to ryzykownie byłoby teraz wprowadzać zmiany od nowa. Tak sobie tłumaczę racjonalnie ich działania, ale prywatnie, uważam, że dziś Ford to jednak badziew:)

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-13 14:16:19]


Orzeł, pilnuj praw autorskich tego projektu - żeby Ci FoMoCo nie podkradli pomysłu!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-15 08:43:38]


Super

Mi podoba się tył z drugiego zdjęcia (taki Amerykancki) i przód z pierwszego
Ciekawe kto pierwszy zbuduje prototyp z laminatu a może z aluminium :)

Consul2.3V6 [2005-01-19 19:52:41]


Super !

Pierwsza wersja jest lepsza, ale obydwie są o niebo lepsze od fordowskich.Po prostu te mi się podobają, a tamta - nie.

slawekw. [2005-01-19 20:10:18]


a czy ktos posiada linka to tych "fordowskich wizji"?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-19 20:31:18]


na stronie głównej jest link w wyrazie "podejrzeniami" - dlatego jest na niebiesko

http://www.capri.pl/assorted/new-capri

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-19 21:16:22]


pięknie dziekuje:)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-19 21:22:53]


Capri 2005

Nie wiem orzel czy widziales projekty Chargera 2005 oczywiscie mowie tu o rysunkach. POziom nawiazan prawie identyczny jak na twoim projekcie. Jesli mialoby pojawic capri 2005 to w 90% wygladalo by tak jak je narysowales! Dobra robota i nie picuj ze nie skonczony bo widac ze przemyslales sprawe! Super jakbys jeszcze wnetrze zaprojekotwal do tego niebieskiego bolida to ktos musi to wyprodukowac moze byc nawet mazda!:)

nEon Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-21 00:56:45]


Czy chodzi Ci o tego Chargera na gaz, czterodrzwiowego? Widziałem, niezły, pewnie podświadomie też się na nim trochę wzorowałem. Ale on chyba jest znacznie wcześniejszy, niż 2005. Gdzieś w okolicach 1998, czy coś koło tego.

Do wnętrza już się przymierzam w wolnych chwilach.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-21 14:06:44]


Ta wczesniej był taki z 4rema butlami gazu ziemnego pod podłogą kabiny pasażerskiej - rzeczywiście podobny ;-)


teraz zaprezentowali coś takiego

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=580984
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=550470

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-21 14:49:40]


Gdybym byłszefem forda ...

Zatrudniłbym Orła
Super auto

jscoolg [2005-01-21 20:56:54]


Jak dla mnie ten nowy Charger to prawie limuzyna. Bardziej przypomina Chryslera 300C, niż oryginał. Jednak ten studyjny z lat dziewięćdziesiątych dużo bardziej do mnie przemawia. Niby też był czterodrzwiowy (pięcio?) ale ostatnie drzwi były zamaskowane lepiej niż w Alfie 156 i czytało się go jako coupe. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego zdecydowali się jednak na sedana, skoro samochód ma się bezpośrednio odwoływać do pierwszego Chargera. Dobrze,że nowy Mustang został po bożemu klasycznym coupe.

A propos Chargera (tego prawdziwego), to powszechnie wiadomo, że był gwiazdą filmową tuż za Challengerem i Mustangiem. "Bullit", "Szybcy i wściekli", jakieś seriale TV (jak przez mgłę pamiętam odcinek Aniołków Charliego właśnie z Chargerem) i "Duke of hazard", jeśli dobrze pamiętam. To jest powszechnie znane. Ale czy ktoś pamięta pewien film z 1974 roku, w którym Charger gra jedną z głównych ról? Produkcja była co prawda nędznymi popłuczynami po "Znikającym Punkcie" i "Easy Riderze" ale sceny samochodowe zapadają w pamięć. Ktoś zgadnie, o czym mowa? Dla ułatwienia: główną rolę męską grał syn "dwunastego gniewnego człowieka".

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-22 11:16:57]


zapewne chodzi o Wheels of terror, http://www.moparmuscle69.com/wheelsofterror.htm

ale "złapanie" tego filmu graniczy z cudem, wiec nie mam bladego pojecia czy sceny zapadaja w pamieć ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-22 15:48:05]


wtopa ok to nie ten film ;) "WoT:" sa z 90 :(
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-22 15:50:00]


na VHS-ie można kupić na ebayu, za 2 dolki :P ale na DVD niema jeszcze... :( a szkoda bo po okladce zapowada się konkrecik :D

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-22 23:21:27]


WOT lecial w telewizorni juz chyba ze 100 razy, a sceny (poscig szkolnego autobusu za Chargerem:) sa tak glupie ze zapadaja w pamiec na cale zycie ;-) ale warto obejrzec dla samochodu :D

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-02-16 14:58:46]


projekt super

genialny pomysł

wójas [2005-02-21 21:15:20]


Jestem chyba w mniejszości, bo projekt nie przypadł mi do gustu. Wygląda zbyt amerykańsko. Capri mk4 powinien być alternatywą dla Focusa, golfa i arcybrzydkiego Megane'a.

Flee-oX [2005-04-01 09:01:21]


Dziś w Top Gear był pokazany chwilę jakiś prototyp forda - tylnia boczna szybka jak i atrapy wlotów powietrza niczym w FC mkI. Moze ma ktoś jakiegoś printskrina albo cuś?

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-04-29 18:11:59]


KOniu....

Visos: powraca temat nowego Capri [2003.09.10]

Temat nowego Capri dokonał transformacji w coś pod nazwą Visos. Na to przynajmniej wygląda, gdyż wszędzie pojawiają się informacje o tym projekcie. Wskazuje to chyba na porzucenie przez Forda koncepcji nowego Capri w formie takiej jak było widać na dotychczas publikowanych materiałach, do tego sygnalizowane jest odejście od stylistyki Focusa, w którym to właśnie stylu miało być nowe Capri. Teraz oczywiście nowy projekt ma być nowym Capri, choć sygnalizowane jest że to projekt studyjny mający sondować rynek. Na szczęście pod inną nazwą ...
Ponieważ to nowy rozdział w temacie, kontynuujemy wątek nowego Capri pod nagłówkiem 'Visos' ...

http://www.capri.pl/assorted/assorted/ford-visos.php



cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-04-29 18:39:35]


cOke...

Raczej tutaj: http://www.capri.pl/forum/3f5f5121e4450 bo pod Twoim linkiem moge se wyciąc papierowego albo zrobić pice :-P

A fakt - zapomniałem że coś na temat tego auta było już poruszane na forum, ale dzieki podajnej przez Ciebie nazwie poszperałem i znalazłem ;-)

Pozdro

PS
Polskie projekty lepsze!! ;-)

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-04-29 19:00:24]


Takiego obiecałbym sobie....

Projekt pierwszy bardzo mi się podoba szczególnie przód z drugiego przetłoczenie, tył jest mistrzowski do tego powiniem byc szerszy od III modelu pod maską nowy Hemi 5,7 w standardzie. Projekt ten podoba mi się bardzo jak by takiego wypuścili to bym miał kolejny cel do osiągnięcia.
W każdym razie masz talent trafiasz w gusta, kiedyś z ojcem szukałem części do swojego capri i znalazłem kolesia pracującego dla forda on sam ma capri może byc przychylny projektowi, byc może ktoś ważny nie jestem w stanie powiedziec kim dokładnie jest, w każdym razie pracuje na stołku w biurze.
Orzeł jak chcesz to dam ci do niego kontakt, mówi słabo po polsku ma capri chyba warto rozmawiac może coś z tego wyniknie dla capri i dla ciebie.

skejter [2005-05-02 10:28:12]


cOke dzieki twojemu linkowi dowiedziałem sie co to za wóz i film..

a tak bardzo byłem ciekaw co to za furka bo jak oglądałem ten film to było chyba z 7 lat temu to jeszcze nie rozpoznawałem tak amerykańskich furek(z wyjątkiem mustanga cobry bel aira impali camaro corvetty..) a ostatnio zainteresowałem sie filmami w których główną grały auta. wielkie dzieki bo polowałem na film a nawet nie wiedziałem jaki tytuł jest...

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2005-11-30 02:00:14]


Jedna legenda powraca do życia:


"VW Scirocco: Napięcie rośnie

2006-05-10 12:35
Źródło: Auto Motor und Sport
mojeauto.pl


Według zapowiedzi koncernu ma pojawić się w 2008 roku. Legendarny, sportowy model Volkswagen Scirocco coraz głośniej akcentuje swoje przybycie w nowy dla niego XXI wiek.

Jak informuje branżowy, niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport” nowe Scirocco pojawi się w przeciągu dwóch najbliższych lat. Samochód będzie oferował cztery miejsca, a jego cena kształtować się będzie w przedziale większym niż popularnego Golfa, ale mniejszym niż debiutującego w tym roku model Eos.


Volkswagen nową generacją modelu Scirocco zamierza nieco zrewolucjonizować zapomnianą klasę sportowych, mocnych aut typu coupe. Rywali nowy Volkswagen nie zbyt wiele. Z dawnych lat 70-tych kiedy Scirocco rywalizowało o klientów z równie kultowymi modelami Opla Manta i Forda Capri nic już nie pozostało. Teraz na nową generację czeka Hyundai Coupe i osławiona już Alfa Brera.

Co ciekawe projekt stylistyczny nowego VW Scirocco zdecydowanie będzie odbiegał od tak lubianej kańciastej formy. Samochód zamieni charakter wspomnianych lat 70-tych na design studyjnej wersji modelu Eco-Racer, zaprezentowanego w październiku 2005 roku na salonie samochodowym w Tokio."



Skoro powraca scirocco, to może Ford przemyśli sprawę i w końcu zabierze się do roboty...
Link:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/31013

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-11 08:33:15]


Byrzydal!

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-11 08:43:47]


Nie było jeszcze większych kół? :P
Brrr. Nie wziąłbym nawet, gdyby dopłacali.

Zacytuję reakcję gościa programu Top Gear, któremu pokazano nowego Fiata Multiplę: "Co mu jest?"

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie [2006-05-11 20:30:42]


Seri?! Jak by dopłacali, to chętnie bym się zaopiekował całą produkcją :P
W sumie nie jest taki brzydki. Nowy, czysty, pachnący fabryką, awaryjność zero...

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-12 08:31:39]


Awaryjność zero? Eee... to nudno jakoś... ;)) Pozdr!

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie [2006-05-12 10:32:31]


Jakoś te nowsze Vw nie chcą sie wykazywać taką bezawaryjnością. Jeśli chodzi o wygląd to nudddaaa <ziewam>. Mam nadzieje, że nie zrobią przednionapędowego Capri bo tak by to pewnie dziś wyglądało.



Ja tam widze takiego następce Capri i nawet Ford go produkuje ;-) Tylko trzeba więcej oszczędzić niż kiedyś - co za czasy ehhh .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-12 11:24:53]


Brakuje tylko świateł, w starym stylu "oo oo" :)

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie [2006-05-12 11:37:39]


Nie, Mike - ten jest zdecydowanie za duży. Proponowałbym "zubożyć" nieco inny produkt Forda - pół metra krótszy i raptem 10% droższy.



Gdyby tylko dostał jakieś R5 z Focusa albo V6 z Mondeo zamiast dotychczasowej V8 :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-12 12:02:07]


Ja tam w Jaguarze widze więcej z linii i stylu Capri ;-) Gdyby nie ta cena to byłoby całkiem ok. Dziś już nie produkuje sie na taką skale miejskich autek z mocą 20-30 KM a auta miejskie rozwijają znacznie więcej niż 100kmh stąd w V8 widze naturalne dotrzymanie kroku wymaganiom czasów aby mieć jakąś przewage w osiągach ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-12 12:57:05]


orzeł wygraj w totka i zacznij produkować swoje własne auto pod nazwą Caprios to było by całkiem niezłe wbrew pozorom mozna by na wzór ac cobry zastosować rame samonośną z dokładaną karoseria za baze mechaniki mógłby posłużyć scorpio 94-98 rok jest tego pełno i cały czas produkują częsci.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-01 13:01:06]


Bardzo ciekawy projekt, stylistycznie na czasie tyl ideal a przod ten pierwszy jest niezly pozdrawiam! A co do poprzednika to przydala by sie jakas polska marka auta, jak by wygladalo jak to to bylo by calkiem soczyscie ;-)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-01 14:07:16]