Edsel B Ford II urodził się 27 grudnia 1948r w Detroit. Ukończył studia na wydziale zarządzania w Babson College w 1973 roku. W 1981r ukończył dodatkowy kurs zarządzania w Harvard Busiiness School. Jest prawnukiem Henryego Forda, założyciela firmy Ford Motor Company. Edsel B Ford II zasiada w radzie dyrektorów firmy Ford. Jest miłośnikiem motoryzacji i awiacji. Bierze czynny udział w wielu organizacjach charytatywnych, między innymi w Armii Zbawienia. Jest żonaty z Cynthią Lane Neskow, mają czterech synów. Wraz z rodziną mieszka w Michigan.
Przedstawiony tu model Capri II został zbudowany specjalnie dla Edsela Bryanta Forda II. Jest to Mercury Capri II Ghia z silnikiem 2.8 v6 oraz automatyczną skrzynią biegów. Auto zostało wyprodukowane w 1976 roku. Wiele elementów tego samochodu zaczerpnięto z linii produkcyjnej Lincolna. Kolor z palety barw Lincolna Mk IV oraz biało-czerwone pasy po obu stronach auta to elementy wyróżniające pojazd. Podobnie jak nietypowe elementy wnętrza takie jak czerwona skórzana tapicerka oraz szklany dach, które również pochodzą z linii produkcyjnej Lincolna i zostały zamontowane na specjalne zamówienie właściciela. Wyposażeniem dodatkowym są klimatyzacja oraz bardzo nowoczesny jak na owe czasy system audio z radiem kasetowym Blaupunkt wyposażonym w zdalne sterowanie. Zwraca uwagę nietypowa dla Capri II kierownica która jest prezentem od znanego kierowcy Jackiego Stewarta. Posiada ona odręczny autograf tego trzykrotnego mistrza świata Formuły 1(1969r, 1971r i 1973r). Edsel B Ford II był właścicielem tego samochodu do 1995 roku. Zdjęcia zostały zrobione na potrzeby tej prezentacji i uzyskałem je dzięki uprzejmości Davea Luthera, pracownika firmy Duffys Collectible Cars, Inc. Podczas sesji zdjęciowej auto miało przebieg 10286 mil. Jest wyposażone w opony Firestone Supreme, dokładnie takie na jakich jeździł pierwszy właściciel. Lusterka podobne do tych z Mustanga II były elementem standardowym w Capri II na rynek USA. Samochód jest w oryginalnym stanie i nie miał nigdy przeprowadzanych napraw blacharskich oraz mechanicznych.
Thanks for the pictures Dave!