Jakie są objawy zużytych pierścieni a jakie uszczelniaczy zaworowych ?
Ma takie objawy. Po odpaleniu zimnego silnika na wolnych bardzo delkatny dym. Kolor biały jasno szary. Praktycznie ten dym jest niewidoczny. Ma zapach oleju i ciemny osad na koncowce sie robi.
Po rozgarzaniu dymu nie ma. Pojawia się jak do wysoko dokręce. Też jest ledwo widoczny. Samochód robi małe przebiegi ale na jakieś 2000 km zużycie oleju było symboliczne.
Pzdr
Jarek / 2018-01-15 22:53:05 /
Najprościej to poprosić kumpla żeby usiadł na ogonie i obserwował dym w czasie jazdy. Olej przedostający się pierścieniami będzie widoczny przy wysokich obrotach i mocnym deptaniu gazu, natomiast uszczelniaczami przy schopdzeniu z obrotów na zamkniętym gazie.
Ale jak ci pomiędzy interwałami olej nie znika to ja bym się nie przejmował.
No właśnie dym jest chyba jak zmieniam bieg i puszczam gaz przy wysokich obrotach.
Jarek / 2018-01-15 23:07:52 /
Jak leje uszczelniaczem ssącym to będziesz miał świecę zawaloną, jak wydechowym to kolektor będzie tłusty. Zużycie pierścieni jest zwykle równomierne więc i kompresja będzie niska na tym cylindrze i pojawią się nadmierne przedmuchy do bloku co zaobserwujesz na odmie.
zapek??? !G.O.P! / 2018-01-16 01:24:13 /
Chryste panie na 2000 km to ja 4 l oleju bym musiał dolać :D
Ignacy / 2018-01-16 06:14:55 /
Miałem przypadki ,że kompresja była a olej brał wiec to ,żę bierze olej nie zawsze idziew parze z nizszą kompresją.Zalej sobie oleju na bagnecie na maxa i zobacz ile przez 1000km spadnie ci z miarki.on min do max to srednio jest litr na miarce.Pozdrawiam
krzys escort mk2 / 2018-01-16 13:28:33 /
Czy do wymiany uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę czy można od góry to zrobić ?
Jarek / 2018-01-17 22:24:20 /
Da się od góry.
m.kozlowski / 2018-01-17 22:33:56 /
Jak robisz krótkie przebiegi, to masz benzynę w oleju i rozrzedzony nią olej. Zacząłbym od wymiany oleju z filtrem, przejechaniu się na dobrym bucie ze 20km i dopiero wtedy obserwować.
granadziarz_3M / 2018-01-22 01:33:54 /