logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Transit MK1 silnik 4V - ustalenie pojemności

Transit MK1 silnik 4V - ustalenie pojemności

Cześć.
W jaki sposób mogę sprawdzić pojemność silnika 4V?
Mam kod na bloku który sugeruje że jest to silnik o pojemności 1500.
Chcę jednak się upewnić.
Czy różnice w silniku 1.5 a 1.7 są w skoku tłoka? Średnica ta sama?

Mam możliwość zrzucenia miski olejowej ( chcę oczyścić smok przy okazji).
Czy zrzucenie miski pomoże w rozpoznaniu?

Dziękuje i pozdrawiam.
Wojtek.

vOOytas / 2017-12-13 10:41:28 /


Średnica, ta sama skok inny. Na wale powinno być wybite czy 1,5 czy 1,7. Na bloku też chyba jest litera przy aparacie zapłonowym, która to określa.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 11:24:52 /


Na jednej z przeciwwag wału korbowego będziesz miał cyfry. 12 albo 15 oznacza 1.5 (miały ten sam skok tłoka), 17 oznacza 1.7

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 11:25:29 /


Na bloku 1.5 i 1.7 mogą mieć tą samą literę, bo średnicę tłoka mają taką samą.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 11:26:00 /


Jak masz rozebrany silnik to pomierzyć i policzyć objętość walca x4. Gwarantuję, że dokładniej się nie da ;-)

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-13 16:40:40 /


Ale po co jak wszystkie dane są wypisane? :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 17:31:30 /


Bardzo Wam dziękuję!!!
Silnik jest czynny dlatego nie chce zrzucać głowic.

W ostateczności myślałem o zalaniu jednego z cylindrów jakimś gęstym olejem, dawkować strzykawką. Ale to trochę amatorszczyzna chyba.

Dziękuję jeszcze raz!

vOOytas / 2017-12-13 18:01:28 /


Oczywiście nie neguję powyższych wypowiedzi, ale rację (na Europę) macie tylko w jakichś 80%, bo przecież Transity V4 1.7 na rynki skandynawskie, Austrię i Szwajcarię mają zupełnie inny skok i średnicę, niż wersje na RFN, Francję, Włochy i Beneluks.
Wygląda to tak - wersje na EWG mają średnicę 90.0 mm i skok 58.9 (1500) albo 66.8 (1700), a wersje na rynki EFTA mają średnicę 93.7 mm i skok 60.3 (1700) albo 72.4 (2000).
Pozdreaux.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 18:18:14 /


czyli wykonać pomiar skoku (przez np. otwór świecy) + zmierzyć średnicę tłoka / średnice cylindra (od strony miski powinno się udać.
Będzie wynik ok.

Chcę określić pojemność silnika poniweaż mam dwa i nie wiem który remontować w pierwszej kolejności. Wolałbym się skupić na 1.7 niż 1.5.
W Transicie może mieć znaczenie różnica w pojemności (tak sadzę).
Dziekuję.

vOOytas / 2017-12-13 18:27:47 /


80% To dużo. Na maturę podobno wystarczy teraz 30😁 Ciekawe w takim razie, czy wały od tych 20% są inaczej cechowane?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 18:48:02 /


Na pewno inaczej, ale nie wiem jak. Musiałbyś zapytać Mariana, bo on ma chyba V4 2.0.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 19:33:43 /


> rację (na Europę) macie tylko w jakichś 80%, bo przecież Transity V4 1.7 na rynki skandynawskie, Austrię i Szwajcarię mają zupełnie inny skok i średnicę

Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem sens wypowiedzi Krm4m, ale skoro mowa tu o Kolonii 1.5/1.7, podczas gdy para 1.7/2.0 to Essexy, to temat ewentualnego bycia Essexem rozstrzyga się rzutem oka na zewnętrzną budowę silnika, bez zaglądania do wału korbowego. Tak więc jakby Essexy nie miały znakowanych wałów, można je wykluczyć stuprocentowo.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 20:02:36 /


Bardziej interesujące jest 1,7 vs 1,7😁

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 20:02:47 /


No właśnie chodzi mi o to, że VOOytas ma dwa motory V4 i nigdzie nie określił, czy ów "podejrzewany" o pojemność 1.7 widlak na pewno jest Koelnem. Jeśli nie jest Essexem, to oczywiście racja moich przedmówców osiąga wartość równą 1. Tyle że sporo Transitów V4 1.7 trafiło do nas z Austrii i Czechosłowacji, a tam były to Essexy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 20:24:11 /


Moje oba silniki to Koelny.
Przepraszam, powinienem napisać na początku.

vOOytas / 2017-12-13 21:14:05 /


Tak wyczuliśmy. Tzn. ja nie pomyślałem przez sekundę inaczej. Miska wìęc w dół i będzie wiadomo. Miałem w życiu z 10 wałów do tych fałek i każdy miał to wybite. Amen.


bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-13 21:18:09 /


Wczoraj zrzuciłem miskę. Niestety oznaczeń 12,15,17 nie odnalazłem.
Może trafiło akurat na odwierty wyważające.

Tak czy inaczej zrobiłem pomiar skoku. Wyszło około 58mm przy średnicy tłoka ok 90mm (mierzone od dołu bez demontażu wału).

Więc wszystko wskazuje, że mam silnik 1500.

Pytanko, czy gaźnik w 1500 i 1700 (Koelny) będzie taki sam? Jeżeli taki sam to czy będą inne dysze?

Mam na silniku gaźnik jednogardzielowy Fomoco.


vOOytas / 2017-12-24 22:05:01 /


w Transitach V4 w standardzie był zawsze jednogardzielowy. Dysze naturalnie powinny być inne, ale nie mam potwierdzenia w literaturze.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-25 06:49:56 /