Cześć Panowie. Po ostatnim moim poście gdzie @KRK 4m dokładnie wytłumaczył mi co i jak w związku z moim planowanym nowym zestawem felg powracam z jeszcze jednym pytaniem. Chcę o około 3 cm podwyższyć moje Capri.
Mój plan zakłada wstawienie innych sprężyn do przodu a z tyłu zamontowanie metalowych klocków między resorami a ich mocowaniem. Czy taka opcja będzie optymalna czy lepiej jest wyklepać stare resory?
velSztaba / 2017-10-04 20:33:46 /
klocki na tyle obniżą Ci furę, pytanie jakie klocki (ich wysokość), chcąc podnieść tył wystarczy wyklepać resory
przód...inne sprężyny, wyższe - tak, ewentualnie zawieszenie gwintowane, obniżasz i podnosisz o jaką chcesz wartość przy doborze odpowiednich sprężyn
bredok / 2017-10-04 20:42:51 /
Moim planem było zamontowanie takich 3 centymetrowych klocków w myśl zasady, że dzięki temu tył podniesie się właśnie o 3 cm. A przód to w takim razie tylko sprężyny gdyż nie potrzebuję gwintowanego zawieszenia.
(trochę nie kapuję czemu piszesz o obniżeniu :)
velSztaba / 2017-10-04 20:47:44 /
skoro most leży na resorach to jak chcesz podwyższyć auto wkładając klocki ?
...do tego zmierzam....jeśli resory leżałyby na moście klocki zamontowane pomiędzy te dwa elementy zrobiłyby robotę, czytaj podniosłyby budę, ale w Capri jest odwrotnie. Resory spoczywają pod mostem, więc dołożenie klocków obniżą ją o wartość zastosowanych klocków
bredok / 2017-10-04 21:10:08 /
https://www.capri.pl/image/car/5545/185502
;-)
konrad.s / 2017-10-04 21:17:34 /
Szlag ... ale siara. No przecież to oczywiste. Nie mam pojęcia teraz jak ja to sobie wmówiłem. Jak dobrze, że jest to forum :)
No dobra, czyli w sumie z tyłu to tylko wyklepanie resorów wchodzi w grę czy jest inny sposób? Bo wydaje mi się, że oprócz Air Ride to nie widzę innej opcji
velSztaba / 2017-10-04 21:21:08 /
no, to fota jak miałem jeszcze wielopióro. Zastosowanie dopiero jednopiórowego z 2,8 zrobiło konkretną robotę ;) dupa na glebie
bredok / 2017-10-04 21:25:03 /
Możesz przenieść most pod resory, ale jest z tym trochę roboty...
No i tyłek podniesie się dość radykalnie - jakieś 12-15 cm.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2017-10-04 21:26:38 /
albo zrób sobie nieco dłuższe tylne wieszaki, gdzieś na jakiś amerykanach widziałem taki patent
tak też można, ale nie wydaje mi się, aby kolega velSztaba chciał uzyskać efekt wozu drabiniastego. Wszystko jest do zrobienia, odcinasz stare mocowanie spod mostu i wspawujesz w to "samo miejsce" tylko na górze rury
bredok / 2017-10-04 21:32:02 /
No i dobra. Jak na moje potrzeby to widzę tylko opcję z klepaniem resorów. Jutro wstawię ogłoszenie o sprezynach na przód. Może ktoś ma jakieś nowe albo wie gdzie i jakie kupić.
Dzięki za pomoc i działam.
Pozdro
velSztaba / 2017-10-04 22:05:42 /
Najprościej będzie rzeczywiście wieszaki z tyłu wydłużyć. Ponieważ most jest mniej więcej w połowie, to na każde 2cm dłuższego wieszaka, auto pójdzie około 1cm w górę. Ma to jedną zaletę, przód i tył mocowań będzie wtedy na bardziej zbliżonych wysokściach, więc w teorii auto powinno się lepiej prowadzić.
Konrad vel smasher / 2017-10-05 06:36:46 /
kolego nie idz tą drogą;) chyba ze chcesz sobie terenówkę zrobić....
dobierz sobie odpowiednie opony/felgi ewentualnie podklep/rozwalcuj błotniki i ciesz się ładnym capri. Dla chcącego nic trudnego nawet krzyze 7,5 wchodzą w capri na glebie
MichałPoznań / 2017-10-05 10:30:39 /
Moim skromnym zdaniem wyższy tył wygląda lepiej w Capri. Ja mam u siebie dołożone więcej piór (ile dokładnie to muszę sprawdzić) i dupka ładnie się unosi.
Poprzedni właściciel mówił, że było ich jeszcze więcej, ale nie było to zbyt ładne ani funkcjonalne.
Oczywiście wszystko to kwestia gustu. ;)
https://www.capri.pl/image/car/6772/251189
Rzeźnik / 2017-10-05 12:56:35 /
Ładniej to by było gdyby koło było większe .
Taa. Tak z 19'' i osobnik o alternatywnym odcieniu skóry za kierownicą :)
gryziu liil (EM) / 2017-10-06 08:13:20 /
Ja podniosłem caprika i zostałem na kołach 13"
https://www.capri.pl/image/car/4910/3796/169584
Riposty Gryzia wygrywają ;)
Gryziu , 14 , albo 13 na wysokim profilu .
Panowie, teraz dopiero odpisuję, bo z Zielonej Góry jestem. W czwartek nam mocno zawiało i wiadomo, prądu ni huhu nie było.
A wracając do tematu, to wiadomo, że jest kilka sposobów na podniesienie auta albo na włożenie większych felg bez podnoszenia samochodu. Jednak moja sytuacja wymaga tego aby auto podwyższyć o 2-4 cm, gdyż boczne wydechy (a głównie ich perforowane osłonki) haczą o różne wystające rzeczy takie jak garby czy niewielkie krawężniki.
Oczywiście można lekko podnieść wydechy lub zrobić inne ale nie to jest teraz celem. Dlatego dzięki waszym radom mam już rozwiązanie. Do konkretnie mojej sytuacji będzie pasować kupno nowych sprężyn na przód i wyklepanie resorów z tyłu. To całkowicie wystarczy.
Dzięki Panowie za pomoc
velSztaba / 2017-10-07 09:10:21 /
Nie wiem czy to w tym przypadku istotne, ale chyba po takich zsbiegach auto nie będzie się ptowadziło lepiej ;)
michukrk / 2017-10-07 14:11:48 /
Podwyższenie auta o np. 3 cm z przodu i z tyłu mam nadzieję, że nie wpłynie za dużo na jakość prowadzenia auta. W chwili obecnej rozpórka z przodu i z tyłu dają radę i auto zachowuje się prawie idealnie. A możesz rozwinąć swoją myśl i swoje obawy? Bo generalnie to się nad tym nie zastanawiałem za bardzo a zawsze dobrze mieć dodatkowe informacje i wiedzę odnośnie skutków jakie mogą się pojawić po wprowadzeniu danych modyfikacji
velSztaba / 2017-10-09 21:37:23 /
Wszystko zależy jak kto czuje auto.Dla niektórych wyczuwalna jest różnica centymetra w wysokości a inni nie widzą różnicy między prowadzeniem się clio a capri.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2017-10-09 23:07:43 /
Po takim podwyższeniu auto będzie się bardziej kiwać na boki. Podwyższasz oś ciężkości, a rozstaw kół pozostawiasz niezmieniony.
Stabilizatory pozostawiasz takie same. Auto będzie nurkować przy chamowaniu. Nie bez powodu z przodu montuje się belkę obniżającą mocowanie stabilizatora.
Nie wiem co zrobisz z tyłem, ale miałbym obawy czy nie strzeli tylny stabilizator podczas ostrego przechyłu.
Ale może pogadaj z Pająkiem jakie on miał odczucia bo to przechodził chociaż jego idea prowadziła do auta bardziej sprawnego na bezdrożach niż na asfalcie. No i nie wiem o ile podnosił.
michukrk / 2017-10-10 21:32:16 /
Ja miałem zmienione sprężyny z przodu a z tyłu do piór dołożone sprężyny. Nie była to wyścigówka ale na jakimś zlocie gwiaździstym nie odmówiliśmy sobie przejazdu. Myślę że się nie kładzie jak na tak wysokie auto.
http://picasaweb.google.com/117007698355610419155/IIIZlotGwiazdzisty?authkey=Gv1sRgCMe2_uWssZOxlwE#5643806980041035010
Nie lepiej założyć większe koła?
mateush (proko) 3M / 2017-10-11 09:55:04 /
Albo kupić uaza ;)
Albo Kraza ;)
mateush (proko) 3M / 2017-10-11 13:02:11 /
albo volvo ;)
michalch83 / 2017-10-11 15:54:07 /
Pozostaję przy swoim :) 2-3 cm i będzie spoko. Przez 5 lat śmigałem na "obecnej wysokości" i czas na nieco wygodniejsze jazdy bez zastanawiania się czy zaraz gdzieś nie przywalę dołem. Będzie dobrze :)
velSztaba / 2017-10-11 18:14:32 /