Cześć, wiem temat wałkowany już trochę ale jest tego tyle że można się pomieszać. a więc Taunus tc2 2d 2.0 V6. muszę wymienić gumy w tylnym zawiasie. plany na najbliższą zimę są 2.9 v6 12V co będzie się łączyło z Gazshockami i jakimiś niższymi springami, ale nie o tym czy warto inwestować w poligumy, czy jednak zostać przy normalnych. Jak poli to jaka firma bo podobno ważne aby tuleje wewnętrzne były zwulkanizowane z poligumą (może się myle) no i gdzie je dostać :)
Fisiel / 2017-08-12 21:00:25 /
Na fejsie pisałem, napiszę też tu. Z powodu geometrii tylnego zawieszenia górne gumy muszą być miękkie, poliuretany będą powodować wyginanie wahaczy i wyłamywanie ich z mocowań. Najlepiej dać tam z jednej strony uniball i wtedy z drugiej poli.
Przemek S. / 2017-08-12 22:09:42 /
Górne wahacze w taunusie są z takiego gównolitu, że zasprężynują a nic nie wyrwą. No chyba, że w okolicy mocowań nie ma blachy...
granadziarz_3M / 2017-08-12 23:51:31 /
"...górne gumy muszą być miękkie, poliuretany będą powodować wyginanie wahaczy i wyłamywanie ich z mocowań. Najlepiej dać tam z jednej strony uniball i wtedy z drugiej poli."
Górne gumy muszą być miękkie, poli będzie łamać wahacz, więc proponujesz uniball i poli ?
Grzesiek_Rudy / 2017-08-13 00:10:09 /
Jak potrzebujesz poliuteranu lub gumy napisz do mnie mam wszystko sprężyny niższe takze. Osobiście pod 2.9 polecam poliuretan wytrzyma nic się nie urwie.
CHUDER / 2017-08-13 08:10:07 /
Górne wahacze w taunusie ustalają położenie mostu, wiadomo jak się taunus prowadzi, właśnie przez te miękkie wahacze i miękkie gumy. Żeby poprawić prowadzenie należałoby zmniejszyć siły gnące i skręcające wahaczy. Uniball ma możliwość wychyłu bo jest łożyskiem sferycznym czyli nie gnie wahacza, wtedy wahacz odpowiada tylko za prowadzenie mostu i taunus zaczyna się prowadzić (wszystko w dużym uproszczeniu). Polecam poszukać info na necie o ulepszeniach zawieszenia w mustangach, mają to samo rozwiązanie.
Przemek S. / 2017-08-13 09:51:11 /
No dokładnie. Mustang 2005-2014 ma zawieszenie niemal 1:1 jak taunus. Dodatkowo jest panhard oraz opcjonalnie trzeci wahacz łączący gruchę mostu z budą.
Curtis_Capri / 2017-08-13 18:39:12 /
Wow... szokujące jest że kupując Mustanga w 2014 roku dostaje zawieszenie prawie identyczne jak w Taunusie 40 lat wcześniej. Tożsamość historyczna w Fordzie trzeba przyznać że przyjmuje zupełnie inne oblicze aniżeli w każdej innej firmie :)
valhallen / 2017-08-15 19:03:14 /
Wiesz, triangulated four link jest jednym z prostszych i skuteczniejszych sposobów zamocowania tylnego mostu, poza resorami oczywiście. W taunusie (i nie tylko, robię właśnie chevroleta monte carlo, tam jest to samo) wahacze są po prostu zbyt wątłe...
m.kozlowski / 2017-08-15 19:49:17 /
Mustang ma zawieszenie jak taunus? To jak ktoś tak twierdzi, to chyba nie widział jednego albo drugiego, a najprędzej żadnego. Kurwa, ręce opadają.
Mysza liil (EM) / 2017-08-16 17:10:58 /
Ja się przyznaję, nie widziałem :) Ale Monte Carlo ma takie samo, jedynie nieco większe.
m.kozlowski / 2017-08-16 17:13:05 /
Mam oba pod domem. Chcesz to wpadnij i sobie pozaglądaj. Różnice są, ale z grubsza zawieszenia są identyczne.
Curtis_Capri / 2017-08-16 20:47:44 /
Musang:
https://www.google.pl/search?q=mustang+rear+axle&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi15bL3z9zVAhWGHpoKHZ1GBPYQ_AUICigB&biw=1280&bih=886#imgrc=fexwgnVteVgAWM:
taunus:
http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_06_2012/post-68021-0-08409400-1340317083.jpg
Przemek S. / 2017-08-16 22:49:56 /
W powyższym linku nie widać kompletnego zawiasu Taunusa. Tutaj mamy to lepiej zobrazowane:
http://www.ford-ig-wriedel.de/technik/fw_hinten.htm
Mysza podnieś ręce i się ustosunkuj :) do zamieszczonych zdjęć. Oświeć nas o Wielka Mysz. Wskaż czemu my głąby? :)
RAV :) / 2017-08-21 17:06:52 /