Witam czy ktoś mi podpowie co mam zrobić bo po wymianie oryginalnej przepustnicy w2.9efi na przepustnice większą z 2.8 efi (pasuje idealnie poza sterowaniem gazu) mam bardzo wysokie obroty jałowe ok.3tys/min. Proszę o jakieś wskazówki co trzeba i jak to ogarnąć? Pozdrawiam serdecznie!
Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 14:22:43 /
Może IAC ("silnik krokowy") masz otwarty cały czas?
Konrad vel smasher / 2017-07-21 14:27:14 /
Raczej nie bo na oryginalnej przepustnicy obroty są ok.
Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 14:29:15 /
TPS z 2,8 ma inne parametry, ECU dostaje sygnał że przepustnica jest otwarta mimo że tak nie jest.
Trójkąt / 2017-07-21 15:21:12 /
Zapewne jak odepniesz TPS-a to obroty spadną do jałowych.
Trójkąt / 2017-07-21 15:21:58 /
To powinien go zalewać w takim przypadku, albo przynajmniej być sporo za bogato.
Ohmomierz w łapę i sprawdź jak jeden i drugi TPS się zachowuje przy otwieraniu przepustnicy.
Konrad vel smasher / 2017-07-21 16:13:44 /
Coś mi się zdaje, że zakładałem odwrotnie tps-a z 2.9 do przepustnic z 2.8.
I było git.
Ale generalnie jeśli nie podłożysz jakiejś świni, żeby to zestroić to komputer i tak zrobi tak, że efekt będzie żaden. Been there, done that. Hamownie też ;)
michalch83 / 2017-07-21 16:16:44 /
Sorki już pamiętam, trzeba zmienić kable na wtyczce dwa ze sobą, bo w 2.8 jest inne podłączenie i będzie chodzić. Mówię oczywiście o tps 2.8 efi i wtyczce 2.9 efi.
michalch83 / 2017-07-21 16:19:00 /
Podlonczylem tps z przepustnicy z 2.9 ale bez wkrecania w przepustnice z 2.8 tylko luzem w kostkę i nadal obroty jałowe prawie 3tys.
Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 19:33:17 /
A i jeszcze pytanie silniczek wolnych obrotów ma być na airbox czy przy przepustnicy bo ona ma miejsce do przykrecenia tego usrojstwa?
Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 19:35:56 /
Musisz we wtyczce zmienić dwa kable ze sobą
Nie pamiętam które, musisz sprawdzić miernikiem.
michalch83 / 2017-07-21 19:46:53 /
Silniczek krokowy przy przepustnicy. Przykrec go, ale odepnij wtyczke od niego. Mam wrazenie, ze tamtedy zaciaga "lewe" i komp automatycznie dodaje wiecej paliwa zeby mieszanka byla jak trzeba, stad te obroty.
Konrad vel smasher / 2017-07-21 21:59:19 /
Te otwory na silniczek z boku przepustnicy zaslepilem blachą na silikon czerwony a silniczek zostawiłem przy airboksie niewiem czy to dobrze?
Przemo 2.9 v6 / 2017-07-22 09:01:49 /
Silikon nie jest odporny na benzynę a wręcz używa się jej do jego ściągania z części. Polecam reinzosil lub jeśli na twardo to curil (są 3 nie pamiętam teraz który, sa tabele w necie).
Przemek S. / 2017-07-22 10:08:24 /
|Przez krokówkę nie idzie benzyna. Ogarnij chłopie wiercenia w kolektorze i TB. Wiercenia od wolnych nie pokrywają się pomiędzy 2,8 i 2,9. Z tego co pamiętam, a robiłem to z 10 lat temu u Kochasia, to bez wiertarki i zaślepki się nie obeszło. Ale działało jak najbardziej prawidłowo.
granadziarz_3M / 2017-07-22 14:20:53 /