logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » składanie silnika 2.8

składanie silnika 2.8

Panowie pomozcie !!!
Problem tkwi w zlozeniu korby i tloka. Charakterystycznym punktem na korbie jest nadlew na boku z otworkiem do smarowania. Na tloku natomiast jest strzalka wskazujaca przod silnika. Chodzi o to, w jakim polozeniu skladac tlok z korba. Moze jest jeszcze cos, o czym powinienem wiedziec? Dla ulatwienia objasnien dolaczam zdjecia.
I jeszcze takie rozwazania teoretyczne. Wiadomo ze os sworznia jest przesunieta wzgledem osi tloka. Czy w zwiazku z tym tloki sa jednakowe na obie strony. A jesli tak tzn, ze wal korbowy tez ma jakies przesuniecie? Nie wiem czy dobrze opisalem swoje watpliwosci? Jesli nie to sporzadze schematyczny rys.

capriditutti / 2006-02-19 23:22:42 /


Zdjęcie max 768x768 i 200 kB - można przeczytać w komunikacie gdy próbujesz wepchnąć za duże ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-19 23:30:40 /


każdy tłok ma nabitą strzałkę. strałka ma wskazywać przód silnika..

do tego na każdej stopie korbowodu masz nabitą cyferkę oznaczającą numer tłoka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-19 23:53:27 /


Strzałka na tłoku w strone rozrzadu, zas numerki na korbowodzie i stopce w strone rurki bagnetu oleju, wszystkie. Dziurki olejowe w korbowodach skierowane sa w jedna strone silnika.

Mysza liil (EM) / 2006-02-20 07:14:43 /


zazwyczaj dziurki w korbowodzie służą do smarowania gładzi tuleji cylindra (jedna cześć cylindra smarowana jest rozbryzgowo - ta zgodna z obrotem wału korbowego , a druga właśnie z korbowodu )czyli - silnik kręci się w prawo wiec korba dziurką w lewo .........no chyba że w fordzie jest inaczej ??!!??

ułaz / 2006-02-26 14:30:05 /