Mam problem z niskimi obrotami w mojej sierrce 2.0i OHC.Autko zapala rewelacyjnie nawet przy -30 st.-problem tkwi w tym , że po zdjęciu nogi z gazu niezależnie od temp. silnika obroty spadają na 1000 a zaraz podnoszą się na 1500/1600 na stałe-wcześniej sam sobie "dodawał gazu" na wolnych obrotach. Próbowałem to wyregulować obniżając wolne obroty na pompie wtryskowej , ale to nic nie daje! Najdziwniejsze jest to że nie pali więcej(no może z litr , ale w zimie to ciężko wyczuć),moc sinika jest taka jak była,jeździ się też tak jak do tej pory.Czasami jak zdejmę nogę z gazu na biegu to czuję że silnik zchodzi z obrotów bo dosyć nieźle wytraca prędkość. Kontrolka od ssania gaśnie tak jak zawsze (przy dużej wilgotności czasami żażyła,lecz nie było problemu z obrotami a jak poczyściłem złączki to przestała).Pomóżcie nie mam pojęcia od czego zacząć a muszę to zrobić żeby jakoś dojeżdżać do pracy.
MEDEAG / 2006-02-17 21:36:30 /
Ja chyba czegos nie kumam, albo chcesz zrobic z kogos idiote ;P
Co to znaczy "obniżając wolne obroty na pompie wtryskowej" ?
A to? "Kontrolka od ssania gaśnie tak jak zawsze" ??
Pomijajac fakt ze sierra ma własne forum i tutaj nie pasuje i jednoczesnie majac na uwadze ze w naszych STARYCH fordach tez zakładamy silniki z Efi, moge zasugerowac:
- Sprawdzenie szczelności układu dolotowego (zmywaczem do tarcz hamulcowych)
- Przetestowanie komputera za pomocą: drucika, kontrolki z Auchan za 0,99 zł i tabeli kodów (EEC Test - wpisz w google)
- Przeczyszczenie/wymiana silniczka krokowego wolnych obrotów
Mysza liil (EM) / 2006-02-17 21:54:40 /
obniżałem obroty przy lince od gazu , kontrolke mam od ssania mam ją nad zegarkiem , mam tam też kontrolki od rezerwy paliwa ,od rezerwy płynu do spryskiwaczy,od rezerwy płynu chłodzącego - dziwne bo teściu ma też sierrke ale tych kontrolek nie ma.Dzięki za informacje , poszukam forum sierrki
MEDEAG / 2006-02-17 22:17:13 /
Jak moze byc kontrolka od ssania jak w EFI nie ma ssania :/ Mowisz prawdopodobnie o kontrolce poziomu oleju...
Mysza liil (EM) / 2006-02-17 22:21:48 /
tu masz link do sierra http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/index.php
w sumie to dzięki ,co do silnika to myślę że jest to efi a ta kontrolka z lewj przypomina mi kontrolki od ssania z innych aut
MEDEAG / 2006-02-17 22:37:59 /
To jest Efi, a kontrolka z lewej to wskaznik zuzycia klockow hamulcowych...
Mysza liil (EM) / 2006-02-17 22:40:13 /
dzięki za link do tej strony sierrki - okazało się że ją mam w "ulubionych" ale zalogowałem się w tym forum bo uznałem że jest lepszy no i w sumie też FORD!
MEDEAG / 2006-02-17 22:42:59 /
a ja myślałem że ssanie , ale "gafa"! - żonie to się nie przyznam bo mnie wyśmieje
MEDEAG / 2006-02-17 22:45:05 /
Ka też Ford. Ale jakos nikt sie nim tu nie podnieca ;-P Dobrze, że Sierra ma chociaż coś ( w sumie to dość dużo) wspólnego z naszymi starymi Fordzikami ...
MikeB4 / 2006-02-17 22:55:26 /
sprawdz regulator wolnych obrotów i czujmik ustawienia pszepustnicy anajlepiej na forum sierra lub skorpiona pozdro
dzięki moja sierrka to '86 czyli ma bliżej do "capri" niż do "ka".Jeszcze raz dzięki , od jutra mam zamiar działać.
MEDEAG / 2006-02-17 23:05:45 /
Capri 1969-1986 cała płyta podłogowa po tylne koła - w związku z przeniesieniem baku i praktycznością bagażnika oraz zawieszenie pozostały praktycznie niezmienione od samego początku do końca produkcji. Niektóre silniki (v6) też utrzymały sie właściwie przez te 17 lat produkcji Capri. A nawet poszły do Sierry ;-)
Sierra 1982-1993 jest więc o dobre 13 lat młodsza od konstrukcji Capri :-)
Nieważne ;-P
Jesli tu napisałeś bo forum bardziej pasuje to niech już będzie. Ale ogólnie mało kto ma ohc efi pod maską swojego starszawego Forda, wiec i odpowiedzi ciężko oczekiwać ;-)
MikeB4 / 2006-02-17 23:36:11 /
Odłączyłem silniczek (chyba "krokowy"- ten od strony korku wlewu oleju) i obroty spadły na 1000 a po ponownym podłączeniu poszły na 1500 , czy to ? To to coś w rodzaju ssania , rozebrałem to i tłoczek chodzi bez zarzutu . Po odłączeniu tego silniczka silnik wychodzi na obroty tak jak zawsze
MEDEAG / 2006-02-18 10:54:28 /
No to ja na to ze masz nieszcelny dolot - gdzies po drodze miedzy przepustnica a silnikiem. Moze spadł jakis wezyk podcisnienia.
Mysza liil (EM) / 2006-02-18 11:31:55 /
Sprawdzałem dolot ,wężyki są ponakładane.
.....Podobno jak są niesprawne kable lub świece to wolne obroty też tak szaleją
Przypomniałem sobie że zanim mi się to stało z obrotami sprawdzałem złączki obok pompy hamulcowej i jeden kabelek był wysunięty (ten od silniczka teraz sprawdziłem) . Auto mam od ponad roku , czyli poprzedni właściciel też miał z tym problem i najprawdopodobniej odłączył ten silniczek - nowy kosztuje (dzwoniłem ~380 zł :paranoja). Naprawiać to czy to olać
MEDEAG / 2006-02-18 12:47:24 /
Silnik krokowy to taki gość co jest odpowiedzialny za trzymanie odpowiednich obrotów odpowiednio do sytuacji (zimny silnik,ciepły silnik,zamieszki,rozruchy i inne takie) jeśli jest walnięty to może Ci robić śmieszne rzeczy z obrotami . Albo nie podnosi ich kiedy trzeba albo podnosi kiedy nie trzeba albo kręci raz w górę raz w dół (myśli że niby to takie śmiesznie wtedy)
CRUISER / 2006-02-18 12:48:27 /
z odłączonym silniczkiem silnik pracuje normalnie , z zapalaniem też nie ma problemu
MEDEAG / 2006-02-18 12:49:42 /
silniczek krokowy można taniej kupic na allegro (w granicach 200 PLN), pasuje również od opla :), wiem bo przerabiałem ten temat u siebie w trochę innym fordzie , dla przykładu: http://www.allegro.pl/item85546716_silnik_krokowy_opel_nowy_oryginalny.html
http://www.allegro.pl/item87578266_silnik_krokowy_opel_nowy_oryginalny.html
http://www.allegro.pl/item87578296_silnik_krokowy_opel_nowy_oryginalny.html
http://www.allegro.pl/item87355854_nowy_orginalny_silnik_krokowy_opel_.html
maly / 2006-02-18 13:22:03 /
dzięki
MEDEAG / 2006-02-18 13:25:13 /
Do Mike B4 [post z godz.23:36]
Ta różnica wieku to wątpliwy argument - kompletna płyta podłogowa Poloneza [1978-2001] jest identyczna z Fiatem Milletrecento [1961-73]. Jakby na to nie patrzeć, mechanicznie cała Sierra to skrzyżowanie najlepszych wzorców europejskich oddziałów Forda - zawias przód z Cortiny Mk2/Corsaira/Capri, zawias tył - pomniejszona i zmodyfikowana Granada, silniki Pinto i Koeln. Największe zmiany dotyczą warstwy "estetycznej" - a to podobno nie szata zdobi człowieka :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-02-18 14:02:04 /
Tu się podepnę.
Co prawda chodzi o Sierkę ale właśnie 2.0 OHC EFI. Mija już 11 lat odkąd ją kupiłem i cały czas jest bardzo kochana i mega bezawaryjna. Tylko niestety coraz więcej pali. Teraz wychodzi w codziennej jeździe czasem ponad 13l/100. Nie mam żadnych problemów czymkolwiek, odpala zawsze i wszędzie, wkręca się pięknie. Tylko jedna sprawa musi mieć wolne obroty na ok. 1000/1100 bo poniżej zaczynają pływać. Ale tak było od początku "za niemca".
Jakieś pomysły?
amator liil (EM) / 2017-05-16 14:16:54 /
to efi? może przepływka piardła? albo czujnik położenia przepustnicy?
bartozłomero / 2017-05-16 14:32:21 /
Jak to sprawdzić?
amator liil (EM) / 2017-05-16 14:38:29 /
Moje sa u marcina. Podjedz i podmien:)
Szafa !G.O.P! / 2017-05-16 16:39:08 /