Mam k-jetronica z instalacją gazową i reduktorem pneumatycznym Zavoli (sterowanym podcisnieniem). Powiem tak: to nie działa prawidłowo. Często strzela, ma dziure miedzy 3k a 4k obrotów, pali więcej niż wasze... czy to moze być wina reduktora pneumatycznego? mikser jest napewno ok. Może trzeba zrobić kompensacje? Jak tak to jak ją zrobić. Prosze o pomoc!
Szczerze? K-jet nie lubi gazu :/ Mozesz założyc BTC at90E, ma mozliwosc podlaczenia kompensacji (on jest naprawde dobry do wszystkiego ;) Jednak najlepszym wyjsciem bedzie jednoznaczna decyzja: benzyna LUB gaz, jesli padnie juz na paliwo alternatywne, polecam demontaż klapy przepływomierza...
Mysza liil (EM) / 2006-02-13 20:09:05 /
BRC a nie BTC :(
Mysza liil (EM) / 2006-02-13 20:19:49 /
ok ja remontuje swojego capri i9 tez mam wtrysk ale mysle o zalozeniu wtrysku gazu czy to dobre rozwiazanie????? czy bedzie palil mniej od instalacji z parownikiem?????
cichymk / 2006-02-13 21:20:00 /
a orientujesz sie jak działa wtrysk gazu? nie
k-jet to mechaniczny wtrysk paliwa, nize założysz do tego wtrysku gazu, chyba ze ci ktoś mape do tego napisze, sugerował bym blosa
no właśnie, ja mam blosa i ten nieszczęsny parownik pneumatyczny... nie mam pojecia jak to wyregulować żeby miało moc i mniej paliło. Blosa umieściłem między przepływomierzem a przepustnicą, zamiast miksera. Parownik to zavoli, podobno 140kw, jak jest naprawde nie wiem.
A sekwencji nie wstawisz bo k-jetronic nie ma elektroniki ;]
Tak jak pisze Mysza BRC AT90E.To sprawdzony,wydajny parownik,nawet Cheeroke 4,0 na tym dobrze chodzi.
Murmur vel Magman / 2006-02-13 23:11:11 /
ok
to znaczy ze wtrysk odpada
ale parownik kurwa to ustrojstwo to szczela jak poje.... :)
mam dosyc ze sie smieja ze mnie ze moj samochod szczela
wiem ze ma dlugi dolot i to tym jest spowodowane:) ale musi byc jakies rozwiazanie zeby mnie palil :) moze w reszcie sie pozbede tego gazu cholernego:)
cichymk / 2006-02-13 23:25:00 /
musisz wejsc do baku i wtedy cie spali :)
pmx (wiewior;) / 2006-02-13 23:33:54 /
ja tylko jednego nie rozumiem kto sie upiera i gazuje 2.8i ??
taki silnik dobrze wyregulowany pali w miescie 11-12 litrow a w trasie 9-10 litrow bezyny nie ma zadnych problemow z gazem jakimis dziurami, strzalami, rozszczelnianiem sie silnik slabym przyspieszeniem i wyzsza tepmerattura pracy a co za tym idzie slak nie trafia tak szybko glowic i zaworow
na gazie takie auto bedzie palic minimum 15 litrow bo nikt nie wymysli jeszcze instalacji pod k-jet tronika i pewnie nie wymysli
ale co tam jak ktos lubi sobie utrudniac zycie i kocha komplikacje z silnikiem to lpg przy 2.8i jest dla takiej osoby wskazane
CHUDER / 2006-02-14 00:19:24 /
pawellbn to czy parownik jest pneumatyczny czy elektrycznie sterowany to nie ma w twoim przypadku żadnego znaczenia. pneumatyka jest tylko po to zeby odcinać dopływ gazu jak zgaśnie silnik i to wszystko.. nie ma żadnego głębszego działania. Problemem u Ciebie może być uszkodzony parownik lub niewłaściwa regulacja z blosem.
Trójkąt / 2006-02-14 01:10:26 /
widziałem kilka dobrze zagazowanych 2,8 na k-jecie.. wszystkie miały pomontowane siłowniki pneumatyczne podnoszące klape przepływomierza przy jeździe na lpg. Chodziły tak jak trzeba :))
Trójkąt / 2006-02-14 01:13:02 /
Do cichymk- gaz w twoim samochodzie? Jakiś czas temu pisałeś, że zarabiasz 4 000 pln i mieszkasz z rodzicami, więc capri będzie u ciebie strasznie dopieszczane. To duża suma i budżecie rodzinnym, pozwalająca na eksploatację samochodu bez instalacji gazowej, a więc bez problemów jak w Twoim przypadku. Zrozumiałbym gaz i brak problemów, ale narzekać to nie powinieneś, tylko zdemontować to ustrojstwo, chyba że Twoje przekonania ekologiczne spowodowały ten wybór zasilania silnika.
Jeszcze da się założyć instalację wtrysku ciągłego (taka z rozdzielaczem). Tyle że trzeba dołożyć tps-a na przepustnicę i sondę. Pomijając cenę brak zwężki w tej instalacji nie pogarsza działania gaźnika czy k-jeta. Poza tym trzeba założyć samemu bo wątpię żebyś znalazł gazownika, które się podejmie :)
pzdr.
do magic co ty z tymi pieniedzmi wyskakujesz jak masz dawac takie odpowiedzi na forum to lepiej nie czaruj i nie pisz bo w zadnym sensie nie odpowiedziales na to pytanie
cichymk / 2006-02-14 10:20:48 /
W tym temecie temat został wyczerpany- mechaniczne wtryski gazu nie "lubią", został tez podany sposób na przpływomierz- siłownik pneumatyczny do klapki, pomysł z wtryskiem gazu został też dogadany- a więc- nic dodać nic ująć. Może rzeczywiście robie OT z tego tematu, ale byłbym ( a sądzę że nie tylko ja )wdzięczny gdybys ustosunkował sie do wcześniejszych swoich postów dotyczących przyszłości swojej kaprychy ( ta przyszłość to obecnie czas teraźniejszy), bowiem wszyscy widzą, że twoje buńczuczne wypowiedzi nijak się mają do rzeczywistości. ( P.S. Jak straciłeś prace to zwracam honor)
no troszke posiedzialem w domku ale za tydzien juz wyruszam do pracy teraz nie ma co sie sprzeczac zobaczymy efekt koncowy ok:)
cichymk / 2006-02-14 12:01:50 /
witam ,tak jak napisał chuder po co gaz w 2.8i tymbardziej ze gaz jest drogi i przewaznie pali go duzo ,a jakie problemy, trzeba przeliczyc wszystko czeste zaglądanie pod maske bo na lpg przewaznie jest cos nie tak swiece przewody ustawianie zaworów oczywiscie mowa o autkach które robia duzo km na codzien zresztą kazdy robi jak uwaza .Rafał
Łukasz 33 radom / 2006-02-14 14:10:26 /
Polecam co do siłownika tarczy przepływomierza:
http://www.capri.pl/forum/43c1354cef95f#43c157601acd6
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2006-02-14 18:10:33 /
Magicc i jesteś pierwszym w tym wątku który zbacza z tematu.Nie interesuja mnie twoje wywody na temata stanu posiadanej kasy i umiejetności wykorzystania jej przez Cichegomk ale interesuje mnie możliwość bezproblemowego zasilania lpg v6-tek 2.8i.Swoje spostrzeżenia zachowajmy dla siebie albo do osobnego wątku.I niech tak zostanie.Pozdro.
PS.Moja już była Grania tyż miała reduktor BRC+kompensacja i generalnie nie było problemu i nie potrzeba było żadnych siłowników do podniesienia klapy spiętrzającej w rozdzielaczu.
serdeczne dzięki za wszystkie wypowiedzi. A czy do parownika pneumatycznego da się dorobić kompensacje? jeżeli tak to w jaki sposób, prosze o rozjaśnienie, bo nie bardzo kojarze jak to powinno wyglądać...
to wbij w wyszukiwarkę słowo "kompensacja'
granadziarz_3M / 2006-02-15 07:04:47 /
napisze po raz kolejny :) to czy masz pneumatyczny czy elektryczny nie ma żadnego znaczenia w twoim przypadku.. z kompensacją jest podobnie. jeśli twój reduktor ma taką funkcje to da się to założyć.. jeśli nie to nie :))
Trójkąt / 2006-02-15 10:11:08 /
Trójkąt, Ludwika 2,8i lata na zwykłym podciśnieniowym lovato, do którego dorobiłem kompensację z kawałka miedzianej rurki hydraulicznej. Kilka minut zabawy, klolba do rynien, chlorek cynku, cyna LC30 i jest kompensacja :-) i 2,8i śmiga bez siłownika i na benie też jeździ. I nie gaśnie na skrzyżoawniach (a to automat!).
granadziarz_3M / 2006-02-15 20:43:04 /
Sorry za moje lamerstwo, ale możecie mi wytłumaczyć jak zrobić kompensacje?
Ten wąż prowadzi do dolotu (nad przepływomierz) gdy go odłączam silnik gaśnie, rozumiem że to nie jest kompensacja tylko sterowanie podcisnieniowe parownikiem?
PS gazu nie wyrzuce ponieważ jeszcze nie opanowałem wtrysku, gaśnie jak sie zagrzeje
to jest właśnie kompensacja
granadziarz_3M / 2006-02-16 07:04:34 /
to jest kompensacja.. wykonana metodą domowo-garażowo-partacką ;]
Trójkąt / 2006-02-16 08:52:12 /
Jeszcze nie zainstalowałem Blosa,auto w trakcie odnowy,ale z tego co się orientuje to kompensacja do Blosa jest zbędna bo wszystko się na nim właśnie ustawia.
Murmur vel Magman / 2006-02-16 10:45:12 /
noo! udało się. Wywaliłem kompnsacje, dziura znikneła bez śladu, elegancko się wkreca do 5.5k. Dzięki za pomoc!