Z okazji remontu silnika mam zagwostke, otóż chciałbym w ładnym czystym,pomalowanym silniku mieć też ładne śruby np. miski olejowej,pompy wodnej itp. oprócz głowicy oczywiście! I tu pada pytanie czy można użyć nierdzewnych albo... ? Wiem że można wszystkie pochromować ale może jest inna opcja ?
garazowiec / 2006-02-07 21:52:28 /
Nie dostaniesz w sklepie śrub z nierdzewki , chyba że ktoś Ci je cudem dorobi. Generalnie z racji słabej udarności i małej plastyczności odradzam Ci takie zabawy.
Chciałbyś pewnie połysk , i tu jest problem , bo wszystkie silnikowe śruby powinny byc 8.8 , a takie są chyba zawsze czarne (obróbka cielpna).
Chromowanie też nie za bardzo - ktoś Ci je przytrzymie w wannie , albo pasowanie bedzie ciasne i dupa blada.
Tam gdzie nie grają dużej roli możesz spokojnie wkręcić 5.8 ocynk (pokrywki,miska) , pompe wody już na własne ryzyko , ale jak przegwintujesz przed wkręceniem to powinno być OK , śruby od łap i dzwonu zostaw oryginalne.
marian212 / 2006-02-07 22:54:54 /
witam ostatnio kupiłem 8,8 cynkowane a z kwasiaka się nienadają pozdro.
A nie da rady oryginalnych śrub odczyścić i ocynkować ? Ja tak robiłem z śrubami zawieszenia przedniego. Wyglądają jak nówki a kosztowało mnie to 0 zł (po znajomości) normalnie około 20 zł.
Oryginalnie sruby od zaworów i miski chyba sa cynkowame oryginalnie, mozna je przecynkować, zaznaczając oczywiście ze są 8,8! Dla materiałów ulepszanych cieplnie należy stosować inną niz standardowe technologię cynkowania galwanicznego - tj w taki sposob (nie wnikając w szczegóły), zeby nie wprowadzać "kruchości wodorowej".
Tylko po co to robic? Do pokryw zaworów można zastosować szpilki na stałe wkrecone w glowice/kolektor i na to zamkniete nakrętki z kwasiaka. Bedzie ladnie wygladało. Reszte srub zamalowałbym razem z resztą silnika.
Śrub 5,8 wogole nie widze w silniku - wkrecanie swiecacych srubek kupionych OBI kończy sie uszkodzeniem gwintu lub urwaniem sruby w bloku silnika.
Mysza liil (EM) / 2006-02-08 08:36:32 /
Sruby można pochromować, oczywiście wcześniej dać podkład miedziowy. Ale zanim oddasz do galwanizerni to załóż na gwinty rurki termokurczliwe, to spowoduje że chrom nie siądzie na gwincie i bęzie ok. W innym wypadku śruby nie wkrecaj bo zniszczysz gwint w bloku.
Piotra / 2006-02-08 08:45:08 /
a ja mam prawie wszystkie sruby chromowane nawet puzniej zrobie fotki to pokarze
cichymk / 2006-02-08 10:20:30 /
na pompie wody tez mialem ale wszystkie sa na imbusy
cichymk / 2006-02-08 12:08:23 /
mozna kupic sruby z nierdzewki, sa firmy takie jak bulten w ktorych dostaniesz wiekszosc rozmiarow
moge tez zalatwic nowe fordowskie oryginaly
mozna tez chromowac zabezpieczajac gwint, wszystko zalezy od tego jaki efekt chcesz uzyskac i ile kasy wladowac w wyglad srubek
camaro / 2006-02-08 12:26:01 /
duuuuużo kasssssyy ! jak tylko wygram w totka :)
garazowiec / 2006-02-08 13:16:58 /
A tak na poważnie to czy nierdzewka nie będzie za słaba do np. pompy wodnej ? Do pokrywy zaworów i miski olejowej są wystarczające (wiem bo zakładałem w bmw)
garazowiec / 2006-02-08 13:38:55 /
Są juz firmy które produkuja śruby 8.8 ze stali nierdzewnej , a przymierzają się do 10.9 i więcej. trzeba szukac w firmach obsługujacych przemysł, w sklepach na pewno nie znajdziesz.
sruby nierdzewne sa z zalozenia na tyle twarde ze bez problemu mozna je stosowac do mocowania pompy wody czy przedniej pokrywy, nawet nie wszystkie oryginaly maja klase 8.8,
oczywiscie nie do glowic czy korbowodow ale takich pomyslow chyba nikt nie ma
camaro / 2006-02-09 13:12:28 /
no chyba że z połączeniem przezroczystej miski olejowej :))
garazowiec / 2006-02-09 18:02:27 /
Czy do ponownego założenia głowic na 2.8 można użyć starych śrub?
michukrk / 2006-03-06 23:41:39 /
Z tego co wiem, ale nie jestem autorytetem, należy przed montażem zmierzyć ich długość i porównać z nowymi. Nie moga być dłuższe niż ???? (mm, %)- tego niestety nie pamiętam, ale to jakiś trop.
mtango / 2006-03-07 09:30:52 /
poszukaj na allegro, gość sprzedaje na imbusy śruby w różnych rozmiarach długościach.Ma także nakrętki
capriman / 2006-03-07 15:43:23 /
witam bespieczniej i pewniej jest skręcać na nowych, zestarymi nigdy niewiadomo cz przypadkiem niebyły już przeciągnięte,ajak szczeli i zostanie częsć w bloku,to wetedy całkiem lipa pozdro, i kup nowe taka moja rada,przerabiałem to na mojim silniku .
moja odpowiedz jak wyżej do michukrk.
"poszukaj na allegro, ..." - ale MUSI !!! to być śruba odpowiedniej jakości, chyba min. 10.
mtango / 2006-03-07 21:11:58 /
Jeżeli moment dokręcania jest podany w Nm a potem np. dwie fazy w stopniach to takie śróby ulegają trwałym odkształceniom plastycznym. W takim przypadku tak jak napisano wyżej należy zmierzyć ich długość.
Nie tyle ukręcenie śróby jest niebezpieczne co oparcie się jej o koniec odwiertu i zwarzywszy na niższą wytrzymałość odlewu bloku od materiału śróby ukruszenie teo pierwszego.
Jeżeli w instrukcji dokręcania kolejne etapy podane są tylko w Nm tam można używać śrób wielokrotnie. Ale to się raczej tyczy nowszych konstrukcji z metalowymi uszczelkami pod głowicą (MLS jeżeli dobrze pamiętam).
bartek nowakowski / 2006-03-07 23:55:42 /
Ja coś dodam na temat śrub głowic. Sam osobiście remontowałem trzy silniki (2x bmw, 1x saab) i zawsze używałem starych śrub do głowic i do tej pory silniki jeżdzą rewelacyjnie bez żadnych problemów . Jeżdze na nich około 3 lat. Myśle sobie że to bezwzględne kupowanie nowych śrub jest nie potrzebne jeżeli wiemy ,że silnik rozbieramy pierwszy raz od nowości. Zaznaczam ,że śruby były przykręcane drugi raz od nowości więc nie są pewnie tak wyciągnięte. Co innego jak głowica była wykręcana na tych samych śrubach kilka krotnie co może się zdażyć jeśli samochód był użytkowany "pare" lat w Polsce i śruby mogą być wyciągniete.
garazowiec / 2006-03-08 07:01:59 /