Wiem, że jeżdżą granady z dyframi od scoprio i bmw ( ta chyba jeszcze nie jeździ, ale będzie niedługo). Wiadomo, że podstawą do zmiany dyfra jest posiadanie przez niego szpery i jak najszerszego zestawu przełożeń.
O ile przy scorpio można zejść max do 3,14 bodaj ( strasznie rzadkie ) lub 3,36, to w BMW można dojść nawet do 2,0...
Minus tych dwóch systemów jest taki, że w obu jest szpera płytkowa.
I tu pytanie - czy przymierzał się ktoś kiedyś do wsadzenia do granady dyfra z audi A8 - najlepiej D2, przełożenia wahają się od 3,7 do 2,9 ( zależnie od silnika) więc w sumie idealnie, ma torsena, jest krótszy od granadowego więc można by zastosować wał jednoczęściowy z RX8 , podobno się nie psuje, no i kosztuje zazwyczaj <100zł.
Próbował ktoś? Jakieś za/przeciw? Inne prostsze do adaptacji dyfry ?
michalch83 / 2017-03-19 12:50:11 /
W scorpio masz przecież wisko, w ori Granadzie i w BMW masz płytkę.
Grzesiek_Rudy / 2017-03-19 14:21:59 /
ja z racji używania jestem za torsenem - ale sprawdź dokładnie, w którym DYFRZE był torsen... bo w audi występował zdaje się najczęściej centralnie, a w dyfrze był chyba w audi V8....
bartozłomero / 2017-03-19 15:10:21 /
w zadnym a8 d3 nie było torsena w dyfrze,występował on tylko w audi v8 i to tylko w pierwszych wersjach.
RICOLO1 / 2017-03-19 17:30:18 /
d2 miało byc nie d3
RICOLO1 / 2017-03-19 17:31:56 /
E92 M3 niebawem próba w granadzie, napisze więcej jak zamontuje
Chodor / 2017-03-24 23:18:27 /