Czesc,
Bede chcial powalczyc o inna klasyfikacje grupowa w tym sezonie w Classic Auto Cup. Potrzebuje argumentow :)
W regulaminie jest zapis: "8.7 Modele aut, których produkcja została definitywnie zakończona do 31.12.1987 r. (nie
występujące już z rokiem produkcyjnym 1988) wyposażone w NIEORYGINALNĄ jednostkę
napędową, ale taką jaką montowano w kolejnej (jednej wyżej) generacji danego modelu w latach
1988-2001 (spełniającą wymagania dotyczące silników w Grupie 4) mogą wystartować w Grupie
4 za zgodą Organizatora. * Komentarz do pkt. 8.7 - patrz na końcu regulaminu. "
W moim Taunusie jest silnik ze Scorpio, 16V DOHC, z tego co wiki mowi kod N3A. Jedyne co mnie zastanawia to zapis, ze to jest "Chain driven twin OHC", nie iwem czy to to samo co DOHC.
Po linii prostej nastepca taunusa byla Sierra, nie mam pojecia czy silnik o tym kodzie wystepowal rowniez w niej, widze tylko, ze byla tam dwulitrowka dohc, czy jest szansa, ze to wlasnie ta co byla tez w scorpio, ewentualnie jej jakas wariacja?
rafalu / 2017-02-06 10:22:27 /
Wysłałem kiedyś zapytanie do organizatorów o swojego 2.0 iS z Taunusa i jak to się ma do grup. Generacje to np. Taunus tc1/tc2/tc3. A sierra - taunus czy scorpio - granada czy scorpio - taunus to zmiany między modelami.
Organizator odpisał mi, że z moim Taunusem jedyne na co mogę liczyć to Grupa 6. Według ich własnego regulaminu powinien łapać się maksimum do grupy 5. Ale widzę, że w tym roku wprowadzili jakieś zmiany znów w grupach, więc najlepiej będzie jak po prostu wyślesz zapytanie do organizatora.
Curtis_Capri / 2017-02-06 10:37:46 /
Zanim wysle zapytanie chcialem miec jakies argumenty przygotowane :) Na Youngtimer Party wrzuli mnie w jakas grupe sport, wiec pewnie sie da
rafalu / 2017-02-06 10:47:12 /
W Sierze fabrycznie nie występował silnik N3A. Ten dohc ze sierry to ta sama rodzina acz z głowicą 8 zaworową, więc na moje się nie łapiesz.
Ligacz 3M / 2017-02-06 13:41:20 /
"Chain driven twin OHC" to to samo co (chain driven) "Double OHC". A chain to łańcuch - dlatego np. Zetec ma w opisie "belt driven DOHC".
Ale wracając do meritum, to organizatorzy dają miejsce na jeden krok, a Ty chcesz wykonać dwa (Taunus-Scorpio to nie Taunus-Sierra ani Granada-Scorpio, Pinto-DOHC 16v to nie Pinto-DOHC 8v ani DOHC 8v-16v), więc kiepsko to widzę.
W myśl ich założeń DOHC 2.3 16v puściliby (może) w Granadzie, aczkolwiek tam dozwolony byłby także BOA/BOB. A w Taunusie maksymalnie 2.9 12v.
Albo Sierra Cosworth YB :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2017-02-06 19:06:08 /
Czyli nie ma dla mnie ratunku przed E30, E36, Imprezami i Lancerami?
Znalazlem maila od organizatora Youngtimer Party:
"Silnik 2000 16v pojawił się w ofercie Forda wraz ze Scorpio "wielorybem", ale silnik Escorta RS2000 w 1991 r. Z tego co zdołałem się zorientować mają taki sam skok tłoka i średnicę i różnią się stopniem sprężania i zapewne również wałkami, komputerem itp. Skonsultuję się jeszcze, ale jeżeli uznamy że jest to konstrukcyjnie ten sam silnik to "rzutem na taśmę" auto może pojechać w klasie Youngtimer Sport."
To jest chyba jeszcze wiekszy skrot niz Taunus -> Scorpio?
KRK, w Tobie nadzieja, moze jezdzil kiedys takis kolumbijski prototyp Taunusa z czyms co bylo protoplasta 16v dohc ? :)
rafalu / 2017-02-06 19:41:47 /
Ten silnik DOHC (chain-driven) to jest w ogóle "wybryk" w historii Forda. O ile mniejsze były kolejnymi etapami rozwoju (Kent - Crossflow - Valencia - CVH - Zetec), to ten nie ma ani przysłowiowej śrubki wspólnej nie tylko z Pinto, ale także z Zetekiem czy Duratekiem. Występował tylko w ostatnim Escorcie, Sierrze, Scorpio, Galaxy i Transicie. Poza Europą się nie pojawił - w Amerykach pędzoną paskiem Limę 2.3 OHC zastąpił zbudowany przez Mazdę Duratec (chain-driven).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2017-02-06 21:09:10 /
Uwielbiam czytac Twoje posty, kiedys je zbiore i wydam :p takie 'lapidaria'
Ignacy / 2017-02-06 21:27:27 /