ktore 2.8V6 ma alumniowe pokrywy zaworów ? Mozesz wszystkie mają ? Bo chciałbym zdobyć silnik na tych alumniowych pokrywach zaworów jakie to są lata i czy to gaznik czy wtrysk jedno czy wielo ?
2,8 EFI. do innych też podpaszą dekie tylko nie wszyskie śrubki pasuja. chyba jedna nie pasuje:( Trophy ma założone do 2,3:)
bobik liil / 2006-01-14 00:16:47 /
Do wszystkich pasują. od 2,0 do 4,0. przymierzałem. Do 2,9 2,4 i 4,0 trzeba wywiercić czwarty otwór w dolnej części (tam gdzie wydechy). Nadlew jest przygotowany pod ten otwór.
granadziarz_3M / 2006-01-14 07:53:14 /
właśnie miałem zadać podobne pytanie !??!.....czym różnią się silniki 2,8 z aluminiowym i stalowym deklem - ( np. mocą ?, zaworami ?, jakąś hydrauliką ?
, dodatkową elektroniką ?,a może tylko wyglądem dekla ?)....silnika jeszcze nie kupiłem , wiec dalej zgłębiam teorię----
pozdrawiam
ułaz / 2006-01-14 15:57:01 /
silnik 2,8 efi z alu pokrywani ma głowice odporne na bezołowiową wiec można je bez konsekwencji zagazować.
Trójkąt / 2006-01-14 16:38:56 /
w mojej granadzie jest silnik EFI ze scorpio z takimi aluminiowymi deklami i glowice sa napewno utwardzone bo przez 30tys km regulacja luzu zaworowego polegała jedynie na sprawdzeniu i ostatnio musialem zmniejszyc luz bo na 2 zaworach sie troszke powiekszyly
michałP / 2006-01-14 19:22:49 /
a z jakich lat są te silniki z aludeklami (rozumiem że raczej nowsze )
ułaz / 2006-01-14 20:06:57 /
2.8EFI były robione dość krótko chyba w 90-91roku.Ale głowy nie dam uciąć.Pozdro
maroo napewno nie. mój jest z 85 roku.
bobik liil / 2006-01-14 20:41:56 /
Kurde trzebałoby sprawdzić w którym roku weszło do prod.Scorpio 2.8EFI.A możliwe jest że już któreś roczniki 2.8 k-jet miały np.utwardzone gniazda?
Scorpio 85-86 mialy 2,8 efi, w 87 wsszedl juz 2,9 efi. Wszystkie powinny byc gazoodporne w przeciwienstwie do k-jetów.
Mysza liil (EM) / 2006-01-14 21:03:14 /
Ale były też Scorpio na K-jecie - przynajmniej w krajach bez obowiązku katalizatora, jak np w Anglii czy Francji. W GB motor 2.9 wprowadzili dopiero w 1988.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-01-14 21:26:28 /
Ja mam K-Jeta 2.8 w Grani przystosowanego do PB :D
Ludwik 3M / 2006-01-14 22:54:37 /
bo masz serwisowy silnik z czsów jak robili już 2,8 EFI
granadziarz_3M / 2006-01-14 23:56:32 /
Hmmm a te aluminiowe pokrywy zaworów to są te z napisem FORD? Czy jakoś tam inaczej, takie bardziej kwadratowe? No ja właśnie kombinowałem skąd takie wziąść... one tak ładnie wypolerowane wyglądają;) A podejdą one do mojego 2.8 napewno? Pewnie da się to na jakimś szrocie znaleźć... wypolerować, założyć i cieszyć oko:D
Wroniasty / 2006-01-14 23:57:13 /
no to jeszcze - ile te 2,8 efi miały koni (różne żródła rożnie podają).....no i nikt nic nie pisal o tych silnikach w sierrach - a w sierze właśnie taki widziałem (czyżby przeszczep?)
ułaz / 2006-01-15 16:14:29 /
ułaz myślę że większe znaczenie niż moc katalogowa będzie miał stan silnika ;] bo co Ci po 150KM jeśli połowa bedzie hasać po łące ;] a przy 2.8 efi jest większa szansa zagonić wszytko do jednej stajni z racji młodszego wieku silnika :)
Trójkąt / 2006-01-15 16:50:51 /
katalogowo taki silnik ma 150KM @ 5800obr., oraz moment 216Nm @ 3000obr.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/silniki_ford/2,8-2,4-2,9V6_engines.pdf
Trójkąt / 2006-01-15 16:57:04 /
Ułaz, czy będziesz miał 160 czy 140 koni, to i tak będziesz co dwa wyjazdy w teren zmieniał tylny most, albo po każdym wydarciu laczka na skrzyżowaniu. Rozstrał mocy 2,8 wtryskowych jest taki jak napisałem.
granadziarz_3M / 2006-01-15 16:57:28 /
Nie tylko 2.8 ale i niektóre 2.3 są przystosowane do używania benzyny bezołowiowej. To czy głowica zniesie użytkowanie tylko na bezołowiowej można poznać po literce na flanszy wydechu. Tylko na bezołowiowej mogą jeździć 2.3 które mają tam literkę B lub F i 2.8, które mają D lub E.
Na obrazku zaznaczyłem, gdzie szukać tych literek.
http://www.capri.pl/photo/8/2/3ea82a5b58682.l.jpg
bobik liil / 2006-01-15 17:45:07 /
hehe- mosty mam na zwolnicach- 150 koni wytrzymują na 33 calowych gumach więc nie tu tkwi problem !?!....szukam teraz kogoś kto chciałby sprzedać lub zamienić czterogardzielowy gażnik i kolektor z 2,8 , na dwugardzielowy z 2,8(mam na zbyciu czterogardzielowy )
ułaz / 2006-01-17 12:32:22 /
a jak widziales 2.8 EFI w sierrce to jakis przeszczep, normalnie byly montowane 2.8 MFI czyli z wtryskiem mechanicznym, efi bylo tylko w scorpio i to b.krotko, 85-poczatek87
Speedo / 2006-01-18 22:01:45 /
sorka ale byly 2.8 efi w sierze ale w modelu xr4x4 i to przez bardzo krotki czas
DeMaDeS / 2006-01-20 13:09:40 /
wszyskich chętnych na zmianę na w/w kolektor zachęcam do przeczytania tego wątku:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1370&highlight=kolektor
Z ułazem już gadałem, wie o co chodzi i nikogo (i siebie) w maliny nie wpuści :-)
granadziarz_3M / 2006-01-22 10:51:13 /
no dobra, na moich głowicach jest EN czy to oznacza że są twarde gniazda zaworowe
rok produkcji jeśli dobrze rozkodowałem to koniec 1984 (4F7) oznaczenie silnika to PY (w dziale garaż nie znalazłem takiego oznaczenia) silnik najprawdopodobniej ze sierry (łapy silnika o tym świadczą, produkcja łap to 1985), był wtrysk, skręcane koło pasowe na wale jeśli to ma jakieś znaczenie...
brzezin / 2010-08-23 19:36:25 /
zapomniałem dodać - 2,8
brzezin / 2010-08-23 19:40:11 /
PY to gaźnik - PYA były w granadach. Więc albo szczep albo aftermarket. K-jety miały PRcośtam
granadziarz_3M / 2010-08-23 20:15:58 /