logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » odrzuty » POLONEZ COUPE - pytanie do was.

POLONEZ COUPE - pytanie do was.

Witam.
Postanowiłem napisać do was, jako do grupy miłośników motoryzacji - a nóż przemierzając tysiące km spotkaliście się z czymś czego szukam.
A szukam wiecznie rdzewiejącego wynalazku rodem z FSO zwanym : Polonez Coupe.
Dla zobrazowania tego "czegoś" zapraszam was na strone :

http://polonez-coupe.szmyd.pl/

Powstało tego troche, więc może ktoś z was spotkał się kiedyś z czymś takim w jakiejś szopie u dziadka bądz w małej mieścinie.
Prosiłbym osoby które mogą udzielić mi jakichkolwiek informacji dotyczących tego modelu bądź innych ciekawych..o kontakt ze mną.
O kontakt za który z góry dziękuje. (polonez-coupe@o2pl , gg 4550196)
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i świątecznie.
Mateusz

Lajka / 2005-12-23 19:57:14 /


pod warunkiem, że będziesz dawał cynk, jak namierzysz jakies zapomniane auta leżące w naszym kręgu zainteresowań :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-23 20:18:02 /


Heh cynk to ja moge dać bez żadnego ale...może to mało obiektywne...ale uważam się za miłośnika...więc chetnie pomoge ze starymi eskortami itd;)

Lajka / 2005-12-23 20:21:22 /


Jedyny kontakt jaki miałem z takim Polonezem to wzrokowy:)))Kiedy oglądałem jakiś program w telewizji.Może to były "legendy prl" ale głowy za to nie dam.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-23 20:24:31 /


http://www.capri.pl/forum/42c5a7ca60f7c

PS. piszemy Escort nie Eskort

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-23 20:31:08 /


w ostatnim automobiliscie chyba jest ogloszenie o poldolocie coupe
ale nie wiem czy to ten prawdziwy coupe z przedluzanymi drzwiami czy ta wersja z "zaspawanymi" tylnymi drzwiami

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-23 20:58:13 /


szit, wszedlem na ta stronke z linku i wysiadl mi komputer ( teraz pisze od mojej Lepszej Polowy), strasznie sie zmulil jak sie ladowala wiec ja zgasilem i zrestartowalem kompa i juz sie nie chce wlaczyc, nawet w trybie awaryjnym.. :( zbieg okolicznosci czy z ta stronka cos nie tak jest..?

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-23 21:18:48 /


masz zamiar obskoczyc wszystkie fora motoryzacyjne?? ;) :D

grabasz / 2005-12-23 21:36:05 /


Więc takim pojazdem jakiś czas jeździłem i to w okresie gdy były to moje pierwsze kilometry za kierownicą. Pojazd zakupił mój ojciec na przetargu "fabrycznym" w 1983 roku . FSO sprzedawało takie tam odrzuty z eksportu czy zwroty gwarancyjne ,a także auta po crash-testach bo miały np. 10 km przebiegu i total rozbite .Egzemplarz jaki mieliśmy w rodzinie był czerwony z silnikiem 1500/82KM wyprodukowany w 1981 , brązowa tapicerka i kokpit.Był w wersji ze zwykłym przodem a`la Borewicz , miał wąski słupek środkowy ale drzwi z pewnościa były szersze niż w zwykłym , były to pierwsze egzemlarze ze spojlerem gumowym na klapie . Chyba ta nietypowośc drzwi była jednym z argumentów ,że był z nami jakieś dwa lata i został sprzedany ;-( . Ojciec widził w bardzo ciemnych barwach ewentualne naprawy blacharskie takiego cudaka a rdzewiał jak złoto (prawdopodobna przyczyna pojawienia się na przetargu). Pamiętam też zachwyty na giełdach samochodowych nad uchylnymi szybami z tyłu ale sprzedać toto nie było łatwo.Cześć osób zastanawiała się nad możliwoscią zrobienia z niego normalnego 5 drzwiowego tzn.ciecie słupka itd. albo przerobienie tylko jednej strony i podobne herezje .Na następnym przetargu byłem z ojcem około 1985 roku i był tam wówczas sprzedany niebieski w wersji prezentowanej na stronie z linku t.j. przód z tzw. przejściówki inaczej zwany noskiem który jak dobrze pamiętam pojawił się około 1989 roku w normalnych 5 drzwiowych . Największym hitem jednak był numer nadwozia 000017 i blaszane zderzaki zamiast plastikowych rok produkcji 1977 jednym słowem prototyp,został sprzedany dość tanio chyba za równowartość trzy letnigo 126p.

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-23 21:42:02 /


20 lat temu jasnogroszkowym egzemplarzem takiego auta [z "noskiem", szerokimi drzwiami, chromowanym słupkiem i uchylnymi szybami z tyłu] jeździł dziekan Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, docent [obecnie profesor tamże] Białkiewicz [chyba Zbigniew]. Motor był chyba popychaczowy 1500, ale już nie pamiętam. Na dziś nie mam kontaktu z Wydziałem ogólnie, ani z psorem w szczególności. Jak chcesz to próbuj - może pamięta komu to lunął :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-23 22:02:05 /


U nas w 3M takiego widziałem ;] i taki był mój kontakt z tym modelem :D

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-24 01:19:11 /


A ja nawet takim kiedyś jeżdziłem i wiem gdzie nawet jest do sprzedania

Banan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-24 08:58:51 /


Znajomy miał takiego - strasznie gnił ale drzwi chyba pasowały z trucka, więc chyba prostszym rozwiązaniem jest para długich drzwi, flex i migomat.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-24 12:05:13 /


Dla zainteresowanych - jest pierwszy artykuł w nowym dziale.
Myśle że niektórzy mogą się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy.
Pozdrawiam i zapraszam.

Lajka / 2005-12-25 13:58:27 /


na www.youngtimer.pl też można sie troche dowiedziec o Polonezie Coupe ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-25 14:07:07 /


Off-topic

Lajka, wszystko fajnie tylko strona jest, delikatnie mówiąc, fatalnie zrobiona.
Jeden wielki JPG z porobionymi mapami. Może spróbuj To pociąć i zrobić porządnego HTMLa :) Prawdopodobnie dlatego ludzie mają problemy z wejściem na stronę.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-25 14:13:12 /


Ja raz w Łodzi mknałem swoim frytkiem-poldziem który mi się nieco spalił ale dzięki temu przy okazji jebania się ze spalenizną trochę dopiwesciełm wój silnik pdo względem dokładności montażu i nastawów...a wracajac do cuopa to silnik taki jak w moim 1500 ale był pomarańzcowy i miał kosmiczne felgi a pozatym to dwu drzwiowy polonez nabiera agresywnego kształtu zamist być krowaistym Poldem:]
Poldy to auta dla lubiących wyzwania:]

gilmor / 2005-12-31 01:15:41 /


do bogdanw -
ten model o którym piszesz to był polonez 3-d ( przód borewicza, wąski słupek B )
polonez ze zdjęcia to tzw. polonez coupe ( przód przejścówki, słupek B szerszy i chromowany )
więcej szczegółów można znaleźć na stronie fso klubu

do lajka -
ostatnio był taki poldek do sprzedania na allegro - za 4000 zł w katowicach.
czerwony w dobrym stanie. nie pamiętam jednak czy to był coupe czy 3-d

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-07 17:38:45 /


O.K. zgoda że obecnie takie nazewnictwo występuje ale w dowodzie rejestracyjnym stało jak wół Coupe zreszta tak samo na spojlerze na klapie bagażnika . Gwoli ścisłości ani jeden ani drugi nie jest Coupe w kwestii ogólnie uznanych zasad nazewnictwa brył nadwozia . Podstawowy mankament to drzwi z ramką do szyby podobnie jak w naszych Capri czy też dziobkau Coupe ;-(. Na miano rzeczywistego Coupe zasługują więc np. Manta , Mercedes 123C itp.

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-08 12:52:16 /


Dla zainteresowanych.
Nasze pierwsze "włoskie Coupe" :
http://www.polonez-coupe.szmyd.pl/album-coupe.JPG
Pozdrawiam.

Lajka / 2006-01-08 19:13:48 /


może to śmiesznie brzmi ale tego poldka można sklasyfikować jako coupe.
co prawda prawdziwe coupe jest dwudrzwiowe ale patrząc na rynek 95% coupe to modele 3-d. po drugie co za znaczenie czy drzwi mają ramki szyb czy nie?
ich brak nie podważa nadwozia jako coupe lub nie.
najlepszy przykład - subaru impreza i legacy - sedany 4-d a szyby drzwi bez ramek.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-08 21:43:07 /


No jednak jak z reklamą pewnego piwa ;-) Nasz furki to "prawie " coupe a "prawie" ma znaczenie. Europejski Ford miał w swej powojennej histori madele z bezramkowymi drzwiami np. Taunus M20 Hardtop-Coupe i to jest piękne auto

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-08 21:59:29 /


Zgadza się.
I nawet kiedyś prze miesiąc byłem takiego posiadaczem. Niestety był zbyt zgnity, by próbowac jakiejkolwiek reanimacji:(( Poszedł na żyletki, ale sporo jego częsci wylądowało w mojej M17-tce.
Pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-08 22:10:49 /


wąski77, ten Polonez (podobnie jak mnówstwo innych aut zwanych coupe) to formalnie takie coupe, jak z koziego organu waltornia. Polecam lekturę tego wątku: http://www.capri.pl/forum/3eb7970f96d6e

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-08 23:59:35 /


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C790719

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-09 16:08:45 /


widzę ze każdy ma swoje zdanie na temat nazewnictwa.
jezeli chodzi o poldka to jednak odsyłam na stronę
http://www.fsoautoklub.pl/
jezeli producent nazywa coś coupe to tak trzeba przyjąć. wiele nazw jest naciąganych.
co do linku do wcześniejszego wątku chciałem zauważyć że nie uniknięto tam błędów - megane coupe to prawdziwe coupe

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-09 21:05:43 /


No sorry, ale co upoważnia do nazwania dwudrzwiowego Megane określeniem coupe?
Nawet producent się opamiętał i nowsze modele nie mają na drzwiach napisu Coupe, tylko Coach.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-09 22:59:15 /


a jak nazwiesz ten samochód?
hatchback to nie jest bo ma dwoje drzwi, sedan tym bardziej nie.
a coach to z tego co wiem to jeden z ,,modeli". był też monte carlo.
zawsze był sprzedawany jak megane coupe

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-10 17:30:41 /


Wszelkie wątpliwości wyjaśni ten wątek: http://www.capri.pl/forum/3eb7970f96d6e#3ebba68a6fad4

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-10 17:45:36 /


wąski77 - każdy producent ma prawo nazwać sobie autko wedle woli. Oczywiście że 'coupe' brzmi bardziej "sportowo" aniżeli "coach", więc zarówno kilka lat temu Megane, jak i 35 lat temu 'dziobak' nosiły przydomek 'coupe', co wcale nie znaczy, że w mysl zasad klasyfikacji nadwozi samochodowych pojazdy owe posiadały istotnie nadwozie typu coupe.
Bowiem np. produkowany w latach 1958-73 zacny klasyk Rover P5 występował w dwóch odmianach, różniących się jedynie wysokością szyb, a co za tym idzie także wysokością całkowitą. Wyższy nosił nazwę "saloon", a niższy "coupe" - choć szyby miał w ramkach, drzwi czworo, a 80% elementów nadwozia wspólnych z "saloonem". No bo jak go mieli nazwać? Lowriderem? Naleśnikiem?





Jednakże jak sam doskonale wiesz fakt napisania na parkanie czteroliterowego słowa na literę D nie uczyni owego parkanu miękkim, ciepłym i ruchliwym - a jesli ktoś wątpi, to potem ma sporo drzazg do wyciągania.
Typowym coupe jest np. Porsche 911 - drzwi bez ramek, stała tylna szyba, dwa indywidualne miejsca z tyłu, zero wspólnych elementów nadwozia z [hipotetycznym] wariantem 4-drzwiowym. Podobnie typowym coupe jest BMW 3.0CS E9, seria 6 E24, Mercedes W107 450SL czy też Opel Manta A.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-10 19:22:17 /


Amen ;-)

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-11 11:32:07 /