Chyba najpopularniejszy silnik w klubie, zaraz po 2.9 (albo nawet na równi :).
Jakie macie doświadczenia z kształtowaniem dźwięku wydechu dla tej rzędówki?
Bo ogólnie śmigam już Taunusem ponad pół roku i ciągle jestem niezadowolony z brzmienia. Ma stockowy wydech 1.6, ale kolektor sierra 2.0. Nie wiem czy ktoś z nim coś kombinował czy nie, ale trochę brzmi jak furgoczące bieda bmw.
Co się robi w celu poprawy brzmienia? Same tłumiki przelotowe- nie będzie za głośno?
Glasspack?
W ogóle te wytwory od magnaflow czy flowmaster są cokolwiek warte?
Czy stosuje się np. jeden wielki tłumik środkowy, a potem rura już do końca?
Czy tylko tłumik końcowy, a wcześniej np. zmiana średnicy na 50mm z 45mm?
Gdzieś po garażu wala mi się nowy środkowy tłumik z scierki 2.0 gaźnikowej. Warto np. to zakładać?
Nie szukam jakiejś gotowej recepty, raczej pytam jakie, kto, ma doświadczenia?
Curtis_Capri / 2016-10-15 19:53:27 /
Wywal filtr powietrza, będzie rasowo;-)
bobik liil / 2016-10-15 19:56:14 /
Mam stożek teraz w nim.
I też uznaję go za winowajce dresobrzmienia.
Curtis_Capri / 2016-10-15 19:59:18 /
jak chcesz brzmienie to V6
wąski77 / 2016-10-15 20:01:51 /
Najprościej chyba będzie zmienić na DOHCa. Brzmi zupełnie inaczej i dużo fajniej. Chyba, że też Ci nie pasuje;-)
bobik liil / 2016-10-15 20:02:51 /
Ni, ni. Dohc też ni.
Ni, ni, ni, ni.... ;)
Curtis_Capri / 2016-10-15 20:06:00 /
Tutaj gościowi całkiem fajnie wyszło jak na 2.0 plastik:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4lPWXu8pVc
Curtis_Capri / 2016-10-15 20:11:21 /
Niestety, pinto nie będzie fajnie gadać. Im ciszej tym lepiej. Za to DOHC.... mmm :)
Mysza liil (EM) / 2016-10-15 20:39:52 /
Gaźniki poziome :)
michalch83 / 2016-10-15 21:00:51 /
Nic nie pomoże jak dla autora wątku pinto chodzi jak bieda bmw;-)
bobik liil / 2016-10-15 21:06:27 /
Z moich (niewielkich przecież :)) doświadczeń z PC wynika, że jedynym ratunkiem dla brzmienia Pinto nie jest wydech, tylko dolot. Dwa najlepiej brzmiące na PC Pinciaki to Capri Mierasa i Taunus Witka KR54321. Dziwnym trafem każdy z nich dwa dwuprzelotowe gaziory.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2016-10-15 21:06:48 /
Wydaje mi się, że coś było kiedyś dzióbane ręką i pomysłem tak jak być nie powinno...
Pamiętam jedno fajnie brzmiące pinto, Milo takie miał, jednak nie mam pojęcia co tam było dokładnie, on z resztą też, bo to było dawno :)
Bob, wrzuć jakiś link do yt gdzie według Ciebie pinto brzmi właściwie.
Curtis_Capri / 2016-10-15 21:22:19 /
No nie brzmi i nie będzie brzmiało. Nawet mój dwuletni syn poznał się szybko na dźwięku fałki i czy dziobak, czy baleron r4 to mówi ble i chce do DUJA;-) OHC nie ma brzmieć, tylko mało palić.
bobik liil / 2016-10-15 21:30:48 /
tak brzmi OHC na dwóch podwójnych z seryjnym wydechem
https://www.youtube.com/watch?v=D55ZSkwF_p4&index=2&list=FLntql7_zLUlS__LmH_LDaSg
wąski77 / 2016-10-15 21:38:19 /
A może to?? http://gadzetomania.pl/30052,dzwiek-silnika-v8v10-w-twoim-samochodzie-wideo
bobik liil / 2016-10-15 21:39:27 /
W większości moich pinto robiłem przelot na jednym tłumiku, gaźniki poziome rzecz oczywista. Mi zawsze się podobał basowy dźwięk na wolnych 1500-2000 i kręcone pinto do 9000.
A ile palił Twoje silniki Pająk??;-)
bobik liil / 2016-10-15 21:47:11 /
Ta i głośniki na zewnątrz , takie jak były kiedyś na sukach .
Na tyle mało paliły że nigdy nie liczyłem albo nie pamiętam.
Za to wiem że granada 2.8 w automacie pali mi 16/100 pb95 w mieście i 13 w trasie jak nie przekraczam 120km/h.
a mi się dźwięk podoba, jak wydechowy kolektor jest 4-1... no i oczywiście jakieś podwójne gaźniki...
a jak walają się jakieś tłumiki to pokombinuj po prostu...
Zdaje się, ze duże puchy wycinają dolne alikwoty, a małe - górne....
Także - w teorii - dość fajnym rozwiązaniem mogłoby być na przykład wywalenie dużego tłumika i pozostawienie tylko małych... podkreślam - w teorii - przy takim setupie warczałby głównie basowo....
bartozłomero / 2016-10-15 23:26:08 /
Obejrzałem wszystkie dostępne nagrania z różnych PC, na których jedzie dowolne auto z 2.0 ohc. Cholera, naprawdę brzmią różnie, ma wrażenie, że każdy lepiej od mojego.
Czy bardziej basowo, czy bardziej wysoko... Chodzi o to, żeby było z klasą, a mój furgocze jak dres na molo. Nie mylić z pierdzeniem z powodu nieszczelności. Jutro coś nagram i wrzucę.
Curtis_Capri / 2016-10-16 00:02:09 /
Capri OHC Mierasa brzmiało dobrze bo z do lotu. I gadalo jak DOHC.
Mysza liil (EM) / 2016-10-16 00:12:59 /
Dla mnie Capri Mierasa trochę za wysoko, ale nie wieśniacko.
Natomiast to fajnie brzmi, szczególnie od 2:12 (link prosto do tego momentu)
https://youtu.be/Ourun5J0YrA?t=134
Niestety nie ma tutaj swojej strony i nic o nim nie wiem.
Ten brzmi fajnie, chociaż nisko:
https://youtu.be/JQGcibJ8kOw?t=9
Curtis_Capri / 2016-10-16 00:27:40 /
na pierwszym filmiku (Piterek) jest mój były ohc,
wydech to: baran, custom środkowy (raczej dość mały), końcowy seria, chyba, że Piotrek coś zmieniał
Flonder / 2016-10-16 07:46:48 /
Filmiku z przejazdów Witka KR54321 na PC2016 nie ma na tubie, ale tu masz ten silnik w poprzedniej budzie https://www.youtube.com/watch?v=eLwoPYkVxpg
Pozdreaux
KRK 4m / 2016-10-16 08:40:29 /
no to jest właśnie chyba ten kolektor 4-1... też mi się najbardziej w essim Perany ten dźwięk podobał!... przy mojej kwiczącej świni brzmi naprawdę rasowo... :)
bartozłomero / 2016-10-16 10:28:41 /
O! Ten pomarańczowy wariat zdecydowanie brzmi najlepiej! To jest właśnie to.
Mam kolektor 4-2-1. Pytanie właśnie co dać w środek. Z tego co mówi barto to wypadałoby zamontować jakąś okrągłą przelotówkę...
Curtis_Capri / 2016-10-16 10:42:41 /
http://www.capri.pl/car/5361/4021 To jeden z najfajniej brzmiących OHC jakie słyszałem na żywo .... tu na filmiku tego efektu nie ma, ale na żywo naprawdę brzmiał bardzo dobrze.
Wywalenie ostatniego tłumika kończy się mega głośnym i nieznośnie hałaśliwym autem ... przerobione w przypadku Tc3 2.0 ohc
MikeB4 / 2016-10-16 11:01:36 /
Curtis - chodzi właśnie o taki kolektor 4-1 - jak w motocyklach... 4-2-1 to zupełnie inny dźwięk... :/
bartozłomero / 2016-10-16 11:11:39 /
Mike, ten ohc od Bysia brzmi jak straight pipe, bez tłumików... Na wolnych brzmi imponująco, ale z tego co się orientuję to w czasie jazdy czy gwałtowniejszego przyspieszania jest bardzo głośno i już nie tak rasowo :)
Curtis_Capri / 2016-10-16 12:06:05 /
Kompletny silnik/zestaw, z którego grzecznościowo mógł skorzystać Perana, od kilkunastu lat jest własnością Jarka. Dźwięk pochodzi od IDF44, wyścigowego kolektora wydechowego firmy Eichberg 4-1, układu wydechowego RS 2000. Według mnie brzmi bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. Na razie zainstalowany w Taunusie, a następnie -> http://www.capri.pl/car/1054
KR54321 / 2016-10-16 12:14:24 /
Kolektor 4-1 stosuje się do wyścigów, kolektor 4-2-1 do rajdów, tuningu na ulicę.
Tutaj miałem zestaw 4-2-1 na jednym przelocie. Zasilanie 2 podwójne poziomaki 50.
https://www.youtube.com/watch?v=LVA3gaOIB50
Ja śmigam Sierrą z OHC i brzmi jeszcze gorzej niż Taunus. Jakby nie zblokowane wisco to by było w ogóle tragicznie :D
MikeB4 / 2016-10-16 13:22:14 /
A czy to nie jest tak, że OHC z EFI brzmi jeszcze dużo gorzej niż zwykły gaźnikowy. Bo tak mi się dzisiaj dopiero przypomniało, że miałem w Scorpio OHCa EFI i faktyczni było jakoś inaczej (gorzej).
bobik liil / 2016-10-16 18:06:30 /
Bo w OHC jest taki dźwięk: dududududu
a w Efi taki: wywywywywyw moze dlatego ;)
jacob81 / 2016-10-16 19:45:57 /
Też mam EFI i gada strasznie do dupy.
Wydech wydechem. Mam serię i prostą rurę zamiast katalizatorów. Brzmi nieźle, ale cicho.
Silnik niestety już gorzej. Moje 1,6 na Weberze gadało lepiej, chociaż i tak daleko od ideału.
DOHCe, które miałem brzmiały dużo lepiej.
DrStein / 2016-10-16 20:03:39 /
Jacob , niby wiem o co chodzi ale jak byś mógł mi to przedstawić na pięciolinii .
Jurek, trzeba było pojeździć trochę OHCami, to byś wiedział.
Lepiej nie da się przedstawić różnicy w brzmieniu między gaźnikiem a EFI :D
DrStein / 2016-10-16 21:49:55 /
Ja taki mało gramotny jestem to wsiadłem na V .
Dźwięk V-ki tez może być różny, tzn. lepszy i gorszy. Ja tylko raz na Pucharze spotkałem zawodnika z genialnie brzmiącą V-ką (2.3). Było to parę lat temu i niestety, nie udało mi się dopaść właściciela, żeby zagadać, cóż on takiego nawyczyniał z wydechem, że ma taki fajny "hamerykancki" sound.
Bartłomiej / 2016-10-17 08:45:54 /
Capri z fałką brzmi jak dwa Tica. Może wystarczy połączyć te wydechy i jest git.
bobik liil / 2016-10-17 08:52:19 /
Co do V-ki: bardzo fajnie zrobił Granadziarz to u mnie. Trzy przelotowe tłumiki: do połączenia dwie rury 2.75 cala po przejściu w 2w1 3 cale. Pojazd brzmi bardzo fajnie i myśle, że mniejszy motor niż ja mam brzmiał by równie dobrze.
Ludwik 3M / 2016-10-17 10:13:20 /
Ludwik, powiedziałbyś, że na twoja konfiguracja brzmi fajnie, ale znośnie? Czy w trasie, jadąc powiedzmy 90-100 jest znośnie, lub w mieście?
Curtis_Capri / 2016-10-17 12:21:24 /
Chodzi mi to, czy nie jest przesadnie głośno.
Curtis_Capri / 2016-10-17 12:21:55 /
Ktos kiedys wspominal o montazu tylnego tłumika od 125p. Nie pamietam czy robionym na pelen przelot ale moj tłumikarz wiem ze tez mi polecał go tylko nie w dziobaku tam radził zostac przy oryginale :).
jacob81 / 2016-10-17 14:56:00 /
Na tłumiku z poldka/125 będzie Ci pierdział. Możesz pokombinować z brakiem środkowego i większym końcowym. Mam taką zmotę w szwedzkiej trumnie - przelot fabrycznej średnicy i końcowy z Celicy GTI. Fabrycznie brzmi jak szarżujący osioł, teraz przy butowaniu brzmi jak szarżujący osioł, który większość życia chlał tanią łychę i zaprawiał ją czerwonymi LMami, a przy normalnej jeździe jest niewiele głośniej, za to lekko niżej.
Beddie / 2016-10-17 15:05:44 /
Nie jest przesadnie głośno nawet przy 3000 obrotów jest ok jak jedziemy jednostajnie głośniej się robi jak depczę ale nie tak, że w głowie dzwoni.
Ludwik 3M / 2016-10-17 17:35:34 /
Curtis.
Ori baran kończy się nieznośnie cienką rurką. Trzeba go upitolić w połowie portek i pojechać dalej sześćdziesiątką. Za podporą skrzyni, obok wału w tunel wpasować taki bąbelek:
http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-srodkowy-40cm-60mm-wawa-i6480161844.html
W miejsce oryginalnego tłumika wpakować dużej pojemności owalną przelotówkę może być taka:
http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-sportowy-przelotowy-58mm-i6265928778.html
a na koniec ponownie bąbelek taki jak z przodu.
Uwaga! identycznie z zewnątrz wyglądają tłumiki ze zwężką wewnątrz. NIE BRAĆ. Zwężka wprowadza syk. Przyspiesza przepływ spalin, a nam chodzi o spowolnienie go.
Powyższa konfiguracja powinna dać ci bardzo miły dla ucha niski ale nie basowy dźwięk.
granadziarz_3M / 2016-10-17 21:25:35 /
60?! Nie za grubo? Można tak po prostu odprężyć wydech?
Z poszukiwań na sierrafanie wyszło mi 50mm dla 2.0 efi is.
Curtis_Capri / 2016-10-17 21:44:16 /
Ale chcesz mieć ładnie brzmiący wydech od doświadczonego człowieka czy bajki z mchu i paproci od mistrzów klawiatury?
granadziarz_3M / 2016-10-18 11:08:20 /
Nie ma bata, zakładam 60mm według twoich instrukcji :)
Curtis_Capri / 2016-10-18 11:29:01 /
Trzeba to zapisac gdzies bo dobra wiedza splynela:)
Szafa !G.O.P! / 2016-10-18 14:39:18 /
Odgrzeję kotleta dla potomności
https://www.youtube.com/watch?v=zjysKo0ezNk
EFI. Średnica seria. Prosta rura zamiast katalizatorów, środkowy seria, końcowy niewielki przelotowy.
Nie jest super głośno, ale cicho też nie. Urwał mi się końcowy i na szybko trzeba było ogarnąć coś. Zupełnie bez końcowego OHC brzmi tragicznie - Potwierdzam słowa przedmówców.
DrStein / 2017-04-20 18:07:37 /
Pytanko, czy ktoś zmotał wydech wg przepisu Granadziarza kilka postów wyżej??
Będzie. Jak się tylko K@#$%A cieplej zrobi.
Curtis_Capri / 2017-04-20 22:55:36 /
Bedzie ja mi fura od marcina wroci i bedzie chwila czasu
Szafa !G.O.P! / 2017-04-21 00:01:36 /
No to czekamy na efekty.