Witam.
Jako, że jestem ciemniakiem w tematyce turbin, to chciałbym prosić o pewne sugestie odnośnie dobrania jakiejś turbiny do silnika 2.0.
Mowa o zetec'u RS RWD, czyli silniku, który fabrycznie wychodził z turbiną Garrett GT2560LS. Nie wiem niestety z jakim doładowaniem jeździł fabrycznie.
Celuję w moc zbliżoną do fabrycznej 200-250KM. Turbina ma być po stronie kierowcy, na kolektorze rurowym. Chłodzenie wodne.
Czy ktoś byłby w stanie zasugerować jakiś konkretny model w cenie do 1500zł (może jakaś regenerowana używka)?
Czy chińskie podróbki Garrettów na allegro są warte uwagi, czy to dziadostwo?
Czy może być turbina od diesla? Może od jakiegoś dostawczaka, czy one mają jakąś inną charakterystykę?
Za wszelką pomoc "Thanks from the mountain"
ps. może ktoś ma jakiś pewny egzemplarz do sprzedania?
♠Zoggon♠ / 2016-10-15 10:36:06 /
Dowiedziałem się tylko że turbo od diesla odpada bo pracuje przy niższej temperaturze i w benzyniaku szlag ją trafi. Tak mi powiedział człowiek, który regeneruje turbiny.
zapek??? !G.O.P! / 2016-10-15 16:24:20 /
Td04hl-13 do 19. Latały na tym volva turbo benzyny. 13 wydoli do 220km 15 do 270 19 do 350. Tanie są. Mają chłodzenie wodne.
michalch83 / 2016-10-15 17:27:05 /
garett T25 szybko wstaje w 2.0, potrzebny niezły IC powyżej 200 KM, td04-15 lub 19 będzie fajnie pompowało w górze obrotów i nie będzie bardzo grzało powietrza, te sprężarki są tanie (regenerowane bywają po 700-1000zł) i chłodzone płynem
ew. coś na łożyskach kulkowych, ale to już inne ceny, chińczyki są jak najbardziej OK
od diesla sobie odpuść
Flonder / 2016-10-15 21:16:31 /
Polecam k64.pl pełen profesjonalizm.
Garet T3 bardzo ci polecam http://www.capri.pl/image/car/1253/1843/80241
Classmobile / 2016-10-16 14:49:15 /
chciałbym jeszcze znawców dopytać o tzw. restryktor olejowy.
Dla turbin na łożyskach kulkowych podobno powinien być taki ok 0,8-0,9mm
Czy to co widać na fotkach to "zintegrowany" restryktor? (dokładnie chodzi o ten mikro otworek zaznaczony czerwonymi strzałkami -wg. mnie to normalnie grubości włosa)
Do czego ten mały wewn. gwint?
Z góry dzięki za sugestie
(turbina go Garrett GT2554R)
♠Zoggon♠ / 2017-04-06 13:15:47 /
Restrykcje to ograniczenia. Ogranicznik ilości oleju.
0,8 to całkiem duża dziura, a włos ma duuuużo mniej. To nie jest zintegrowany ogranicznik, jest tam wciskany a gwint wewnętrzny jest po to, żebyś go sobie wyjął wkręcając śrubkę i wyciągając.
granadziarz_3M / 2017-04-06 22:03:18 /
hmmm czyli to tzw. inverted flare
wychodzi mi że gwint do nypla to byłby M11x1, ale czy ktoś potrafi rozszyfrować oznaczenie gwintu na rysunku?
♠Zoggon♠ / 2017-04-06 23:22:57 /
0,4375 cala, 24 zwoje na cal długości gwintu.
M11X1 na krótkim odcinku załapie.
granadziarz_3M / 2017-04-08 19:24:25 /
Osobiście poszukałbym w calowych końcówkach przewodów hamulcowych. O ile pamietam, w jeepie do ABSu przychodzi taka końcówka. Jak masz czas, ro jak Raul wróci z niepolandu, to może Ci coś wykręci. Ma parę jeepów na taile.
granadziarz_3M / 2017-04-08 19:27:14 /
Przypomniałem sobie. Jeep XJ i ZJ, przewód od jednej z sekcji pompy hamulcowej do reduktora ciśnienia w tylnej sekcji układu hamulcowego. Taki krótki, 15 cm.
granadziarz_3M / 2017-04-08 19:49:03 /
Co to znaczy "turbina szybko wstaje" ?
Curtis_Capri / 2017-04-09 15:32:46 /
Że nie ma laga.
michalch83 / 2017-04-09 15:39:41 /
Ma, ale krótko ;)
Beddie / 2017-04-10 14:00:18 /