Czy ktos z szanownych forumowiczow przerabial temat rozwiercenia 2.0 do 2.3 lub 2.3 do 2.8 (co dawaloby mozliwosc zastosowania nominalnych tlokow od wiekszej pojemnosci). Czy jest to w ogole mozliwe? Bo chyba bloki sa te same. Nie pytam juz o przejscie z 2.0 do 2.8 bo to chyba za duzy przeskok.
capriditutti / 2005-12-07 23:06:26 /
2,3 do 2,8 nie da rady, bloki sa inne. Moze 2,0 do 2,3 by sie udalo, oczywiscie wal musialby byc od 2,3
Mysza liil (EM) / 2005-12-07 23:10:04 /
wały od 2,0 i 2,3 różnią się tylko w katalogu - są zamienne. Więc kwestia rozwiercenia. A to nie tanej kupić 2,3? Albo 2,8? Sprzedawałem ostatnio i nikt nie chciał mimo promocyjnej ceny...
granadziarz_3M / 2005-12-07 23:13:47 /
A pozatym gra nie warta świeczki.Po co rozwiercać skoro mozna większy silnik silnik kupić bez problemu?
Owszem jak byś chciał rozwiercić 2.8 na jakieś 3.2 czy coś w tym stylu to rozumiem.Koszt takiej przeróbki będzie podobny do ceny zakupu większego silnika.Pozdro
Ale jak sie chce nowke spod igly ? Kazdy uzywany to juz nie to - zawsze sa progi chocby minimalne.
capriditutti / 2005-12-07 23:18:04 /
jakbytś chciał rozwiercac 2.8 do jakiś 3.2 to można sie pokusic, ale po kij wyważac otwarte dżwi?? nie lepiej kupic 2.8 i wyremontowac??
grabasz / 2005-12-07 23:19:28 /
A wiadomo ile trzeba dac za nowe tloki - ponad 2000.
capriditutti / 2005-12-07 23:19:31 /
Ale zawsze możesz tulejować blok.I wtedy tłoki zostają stare.Koszt tulejowania koło 700zl.Pozdro
mozna wbić tuleje do cylindra i obrobić stare tłoki
można rozwiercić cylinder i zastosować naprawcze tłoki nadwymiarowe (np. są 0,5 mm większe 1 mm; 2 mm wieksze ) w zależności od wymiaru naprawczego - ale nie 7mm jak przy 2.0 v6 -> 2,3 v6
MikeB4 / 2005-12-07 23:32:51 /
A jakie chcesz tłoki założyć po rozwierceniu??? Używane? To kup za psie pieniądze 2,8 (zapraszam do moich ogłoszeń) i prztulejuj go sobie pod stare tłoki - taka opreacja kosztuje w Gdańsku 80zł od tulei czyli 320 za blok. A że zima to kicha w mechanice, to pewnie jeszcze szlifierz zjedzie z ceny żeby mieć robotę. Do tego szlif włału, panewki wałka, wałek, panewki wału, pierścienie, uszczelki, a planowanie dekielka od pompy oleju zrobią Ci gratis przy takim zleceniu.
I jeszcze chcesz kombinować? No chyba że chcesz - to kombinuj....
granadziarz_3M / 2005-12-07 23:33:19 /
No wlasnie - tulejowanie? A ostatnio zawozac swoj 2.8 do obrobki zadalem pytanie szlifierzowi o taka mozliwosc, ale dziwnie byl niechetny. Teraz sie zastanawiam z czego to moglo wynikac? A caly ten moj watek wynika z tego, ze wlasnie robie generalke 2.8, a chcialbym cos zrobic z podmienianym silnikiem 2.0 V6 i przyszedl mi do glowy pomysl z tym rozwierceniem - majac na mysli mozliwosc latwego (i taniego) zakupu uzywanych nominalow od silnika "o stopien" wiekszego.
A tak nawiasem to jak ci wyszlo 320 za blok przy jednostkowej cenie tulei 80 zl?
capriditutti / 2005-12-07 23:51:21 /
A co to jest tulejowanie?
Piotrek PCK / 2005-12-08 00:27:57 /
http://www.turbo124.com/images/8602/pistonsin2.jpg
do cylindra wstawiasz zamiast rozwiercania na większy wymiar tuleje metalową widać na tym z prawej strony o co chodzi. A na wszystkich, że tłok jest otoczony wstawioną tuleją.
MikeB4 / 2005-12-08 00:43:28 /
Nie chcę rozpoczynać nowego wątku, więc się podczepię:
Jak to jest z rozwiercaniem 2.8 V6 Fordowskiego? Do ilu da się to żelastwo rozwiercić? Przypuszczam, że do 3.0, czy 3.2 spokojnie dałoby się rozwiercić silnik nie osłabiając przy tym mocno bloku? Jakie, od czego założyć wtedy tłoki, korbowody? Hmmm może ktoś już to przerabiał?
Wroniasty / 2005-12-08 00:59:47 /
Stosując tłok średnicy 96 mm zamiast fabrycznych 93 (czyli po 1,5 mm trzeba zebrać ze ścianki cylindra) dostajesz 2974 ccm - stosując tłok średnicy 100 mm (nie wiem czy starczy materiału w bloku żeby rozwiercić) 3230 ccm ;-)
kwestia tylko gdzie takie kupic do 2.8 :)
MikeB4 / 2005-12-08 01:18:32 /
No dobra Mike... załóżmy, że zbieram po 1.5 milimetra wkładam "mocno nadwymiarowy" tłok 96 milimetrów, ale czy to aby nie osłabi znacząco bloku silnika? Z tego co mi wiadomo bloki w Fordowskich fałkach i tak nie są zbyt mocne... Przy takim rozwiercie trzeba się też liczyć z dodatkowymi problemami, jakimi? Bez tych dodatkowych problemów chyba się nie obędzie, bo skoro zwiększona pojemność to przydałoby się też zwiększyć napełnianie, a skoro napełniane to albo większe zawory, albo zmienić wałki na ostrzejsze, no i większy gaźnik, dobrze myślę?
Wroniasty / 2005-12-08 01:51:21 /
Jeśli chodzi o potencjał kolońskiej V6 w zakresie rozwiercania, to tak w ramach ciekawostki brytyjska firma Car Clinic oferuje przeróbkę 2.8i na 3.5i, więcej detali na skanach:
ftp://ftp.capri.pl/capri/tech/car-clinic-cologne-3.5i/
Michał Konieczny / 2005-12-08 02:17:08 /
To ta godzina, zapamiętałem cenę rzuconą przez szlifierza przyzwyczajonego do R4, oczywiście że 480 zł....
granadziarz_3M / 2005-12-08 07:26:11 /
To MK.
Ale Car Clinic oferuje "stroker kit" to jest ta pojemnosc 3.5L jest otrzymywana glownie przez zwiekszanie skoku a nie przez rozwiercanie cylindrow...
Przy okazii w Lotwie jeszcze niedawno byl (a moze nadal jest) do sprzedania Essex 3.4 (pol roku temu zaistalowany stroker kit + wtrysk holeya + walek) za bardzo nieduze pieniadze (cos okolo 600-700 Euro). Jedyny problem - jedna panewka korbowodu...
Wlasciciel (Ralf) postanowil ten silnik wymienic na V8...
Arunas / 2005-12-08 08:07:57 /
Moim zdaniem - w granicach rozsądku ok.
Ale bierzmy pod uwage fabryke która stwiedziła - aha taka grubość ścianki cylindra - taka wydajnośc chłodzenia, taka wytrzymałość i takie a takie wymiary naprawcze. Wszystko ma oczywiście marginesy bezpieczeństwa , potrzebne czy nie to juz inna kwestia, ale zbliżanie sie z każdej strony do takiego marginesu moze w przyszłości namieszać we wnętrznościach motoru, gdy moze spełniania granicznych parametrów po prostu zabraknąć ;-)
MikeB4 / 2005-12-08 20:02:05 /
Mozna i tak stuningowac 2,8i, niestety nie moglem wkleic linka.
ENGINE : Various modifications have been carried out over the past years, however the current specification is a 3.7 litre ULTIMAX Cologne conversion, originally created by Vee-Tech Engineering in Salisbury. Sadly they no longer exist but the conversion was taken over by Power Engineering in West London. Details as follows:- Modified Cologne 2.8 block, bore size 95mm, a long stroke (86mm) crank orginally from an American Ford Explorer V6 giving a capacity of 3663 cc. Additional balancing weights on the flywheel and front crankshaft pulley are required, as is some clearance work on the block and oil pump to allow the crank to rotate fully. I have also fitted Stage 3 flowed and polished cylinder heads with 1.75in stainless steel inlet valves and 1.5in exhaust valves, stronger valve springs, the compression ratio is 9.8:1. The valves are operated by a pair of 2.9 rocker assemblys from a Burton Powerdyne fast road cam with all steel timing gears. 2.9 Alloy rocker covers are also fitted. The Bosch K Jetronic injection system has been uprated to give a greater fuel and air flow rate to cope with the increased demands of the engine, the standard electronic ignition system with Magnecore KV85 8.5mm competition leads, a Bosch high output coil and NGK spark plugs take care of the ignition, while air is drawn in via a modified air intake system and cleaned through a K&N filter. Exhaust is via a Janspeed tubular freeflow exhaust manifolds with a custom made 2.5in stainless steel exhaust system with twin tail pipes. Water is cooled via the standard radiator and fan using the standard 82 deg C thermostat. Oil is pumped from a modified high pressure/high volume oil pump, filtered via a modified XR4i oil filter mounting assembly and cooled via a thermostatically controlled 16 row oil cooler mounted behind the front grill. Some of the above items were obtained from Burtons.
Mysza liil (EM) / 2005-12-08 20:34:46 /
Najwazninejsze ;)
PERFORMANCE : Frightens me at times, but maximum power output estimated to be approx 225 bhp and with torque of about 280 ft/lbs. 0 - 60 time is around 7 secs using 4 star leaded petrol. Now this is no longer available, power has slightly decreased but its still great fun to drive ! I have been using 95 RON unleaded fuel with a Broquet Fuel Cat in the tank for several years now with no apparent problems, goes even better with Super unleaded ! The last top end overhaul showed very clean unworn valves and no signs of anything nasty !
Mysza liil (EM) / 2005-12-08 20:39:49 /
Znaczy, rozwiercenie + wal korbowy od 4.0?
pmx (wiewior;) / 2005-12-08 21:00:11 /
Kiedyś kolega Bułas robił takie silniki - 2.0 zmieniał w 2.3. I grało podobno dobrze. Stosował używane tłoki od 2.3 do bloku od 2.0. Ja uważam, że pomysł dobry, bo była spora oszczędność na nowych tłokach,a po takim remoncie silniczek jest w zasadzie nówka.
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2005-12-08 21:05:58 /
Tak wiewior, dokladnie. Pozatym ten klient pisal kiedys ( z rok nie ogladalem jego strony) ze ma rozdzielacz k-jeta od bodajze BMW (wieksza dawka paliwa) i przepustnice tez wieksza.
Mysza liil (EM) / 2005-12-08 21:28:34 /