Mój transit ma silnik Pinto 2,0 - bez wspomagania
http://www.capri.pl/car/3018
Zaczynam rozważać wymianę silnika na diesla z dołożeniem wspomagania, którego w tej chwili nie ma.
Proszę o wszelkie uwagi o celowości, koszach, pasujących silnikach itp
A może ktoś by się podjął takiego zadania ??
Właściwie przymierzałem się do sprzedaży, szczegóły tutaj http://www.capri.pl/market/80467#809771
ale jakby dało się za jakieś przyzwoite pieniądze zrobić to co wyżej to pewnie bym zrezygnował ze sprzedaży
jarymi / 2016-10-02 20:50:55 /
Witam.
Jeżeli będziesz zdecydowany na taką "akcję" to chętnie kupię pinciaka kompletnego, zdrowego może wraz ze skrzynią i wałem (leżeli też będziesz wymieniał).
Zawsze to cześć kosztów pokrytych.
P.S. długo się czaiłem na Twój samochód :) Niestety był poza zasięgiem finansowym. Jak cena spadła to już wiozłem Mk1.
Pozdrawiam serdecznie i powodzenia!
vOOytas / 2016-10-03 07:13:13 /
Mam fajnego 2.5d z mt75 jeszcze w transicie mk3, można się przejechać i sprawdzić.
Mysza liil (EM) / 2016-10-03 09:21:07 /
Dobre 2.4 nie jest złe :D
https://www.youtube.com/watch?v=VPjEi0UTwYE
2.9 lub 2.3 w gazie też by nie było złą opcją, tym bardziej, że jest dużo cichszy niż klekot
daniel46 / 2016-10-03 12:56:16 /
Wymienić dobry silnik na fabrycznie zepsuty? ;)
MikeB4 / 2016-10-03 15:17:28 /
Mówisz o pękniętych głowicach w 2.3 czy coś innego ? :P
2.9 do Transita jest w miarę spoko, z racji niskiego momentu od dołu, czego brakuje u mnie w RSie, a co już jest pożywniejsze w 2.3. Zresztą scorpio i transit ta sama masa, a skorupę jakoś oba motory pchają do przodu
daniel46 / 2016-10-03 16:15:36 /
MikeB4 pewnie chodziło o pomysł wkładania diesla, którego to ostatecznie można bez obciachu zamontować w ciągniku rolniczym, albo kutrze rybackim, a nie w samochodzie. Brrr...
gryziu liil (EM) / 2016-10-03 20:21:34 /
No laweta Transit Mk2, którą jeździ czasem Killer ma 2.3 v6 i jakoś to tam jedzie, choć szału nie ma.... ale masa własna tegoż pojazdu oscyluje w granicach 2 ton (podobnie jak kampera pewnie) :D wiec jak załadowana w pełni Skorupa ... puste Scorpio 2.0 ohc waży około 1250 kg a Transit hmm ile? :)
MikeB4 / 2016-10-03 20:58:23 /
Porównaj jeszcze przełożenia ;)
Mysza liil (EM) / 2016-10-03 21:43:50 /
No racja, ja porównywałem do mojego blaszaka, gdzie mam 1400 i oczatego, który ma podobną wagę. Ale jak Mysza prawi, też kwestia przełożen. Na dzień dzisiejszy najkrótsze przełożenie do Transita widziałem 3,9 (mowa o modelach do 2000r., gdzie przełożyć most jest p&p)
daniel46 / 2016-10-04 08:37:10 /
Most jest 4,56 czy jakoś tak :P 120 jedzie na piątce (na GPS) i jeszcze daje rade :P Żeby pojechać szybciej Transit potrzebuje dużej mocy bo opór powietrza ma jak drzwi od stodoły :D
MikeB4 / 2016-10-04 10:46:55 /
Zastanawiam się nad napędem dla złomka aż mi dynka puchnie.
Zapraszam do dyskusji, wskazanie błędów w szacunkach.... chyba że kwestia jazdy z lub bez altka jest atrakcyjniejsza ;)
Musi być w miarę oszczędnie, dynamika nie ma znaczenia ale ma znaczenie utrzymanie prędkości przelotowej na poziomie 90km/h
Blacharka pochłonie ogromną część budżetu wiec im taniej tym lepiej.
Napęd transit alternatywy:
OHC Remont
(2200-3500)
- Tanio
Wałek Używka 50
regeneracja głowicy 300-500
Pierścienie 100
Uszczelki, uszczelniacze 150-300
Serwis startowy (pasek,napinacz, kable , świece, kopułka etc) 300
Zestaw naprawczy gaźnika 150
Gaz butla i inspekcja 1200
- Drożej
Wałek rozrzadu nowy 200
regeneracja głowicy 300-500
Pierścienie 100
honowanie 200
panewki 100-200
Uszczelki, uszczelniacze 150-300
Serwis startowy (pasek,napinacz, kable , świece, kopułka etc) 300
Kolektor z gaźnikiem weber 32/36 500
Gaz butla i inspekcja 1200
DOHC swap
(2500-3600)
Silnik komplet 1000
Serwis startowy 300
chłodnica, wydech, zbiornik 300
Gaz na mikserze 1200 ( zbiornik parownik mikser inne)
Gaz Blos 1500
Gaz sekwencja 1800-2300
ZETEC swap
(2900-3....?zl)
Silnik komplet 500-800
chłodnica, wydech, zbiornik łapy silnika 400
EECIV z zeteca do 95r bez immo 200
Instalacja gazowa 1800-2300
1.8 mTDDI ze słupka TDCI projekt
(1800-2500zł)
Silnik TDCI 600-900
pompa wtryskowa na linke 300zl
Wtryski i przewody z TDDI 200zl
koło pompy wysokiego ciśnienia
Chłodnica, zbiornik, łapy silnika, wydech 400
Serwis startowy 300
2.5 DI swap
(1600-2500)
silnik wolnossący z transita ze skrzynią. 800-1500
Chłodnica, zbiornik, wydech 400
1część wału od sprintera 100
Serwis startowy 300
2.3 TD z mojej Granady lub z blokiem 2.5
(900/1500/2500zł)
Silnik wyciągam z granady, zmieniam dzwon w skrzyni biegów transita na dzwon od Indenora. Zbiornik paliwa, chłodnica, wydech
- Tanio wymiana wałka rozrządu i regeneracja turbiny
- drogo szlif wału i wymiana pierścieni od bloku 2.5 kupno miski z daf'a
- Bardzo dogo tulejowanie bloku 2.5 szlif wału i pierścienie.
Ignacy / 2018-09-04 22:47:50 /
Jakby co to mam całego DOHC'A ze skrzynią z Transita 95 rok
wiśnia / 2018-09-05 07:19:39 /
Szybko poszło :))
Żywy?
Ignacy / 2018-09-05 07:24:14 /
2300 16v ? :)
MikeB4 / 2018-09-05 10:36:38 /
Weż to najpierw pospawaj, aby sie nie rozpadło, bo jak widze te mocowania resorów to przerażony jestem. A potem będzies myślał nad napędem.
Jak najbardziej, tylko skąd wziąć kompa od rsa?
Chyba że 2.3 można łatwo odpalić n wiązce od DOHC albo na komplecie EECV...
Chyba niestety najdroższa opcja ;]
Ignacy / 2018-09-05 10:43:23 /
Dred ja nie będę tego spawać tylko blacharz, Moja rola skończy się na rozkręceniu auta i zapłaceniu rachunku za usługę.
Mechanika zostaje po mojej stronie, mam trochę czasu żeby wymyślić najlepsze rozwiązanie napędu ;)
Ignacy / 2018-09-05 10:46:49 /
Po co komp od rsa :) Na zwyklaku -- te 147 KM z relatywnie dużej pojemności zrobi robote w Transicie i to pewnie 2x lepszą niż pinto. Zetec chyba na dole nie będzie taki mocny - chociaz dobry silnik to troche przeróbek żeby go postawić wzdłużnie...
MikeB4 / 2018-09-05 11:08:57 /
2.8/2.9 V6 Koeln? Ja raczej cały czas na taką opcję patrzę...
Choć 2.0 DOHC 8V z tym swoim momentem przy 2500 obr./min też kuszący się wydaje. Choć w gruncie rzeczy chyba bardziej upierdliwie z montażem tego jest niż z Vką.
V6 nie brałem do tej pory pod uwagę bo jest już ich strasznie mało na ogłoszeniach
Krzycho o jakich trudnościach mówisz z postawieniem d ohc w Transit MK2?
Mike czyli typu jesz na 2.3 16 V wyciągnięte z wieloryba z całym osprzętem i komputerem EECV?
Ignacy / 2018-09-05 11:15:29 /
Typowe z zamocowaniem. Dla naszych bardziej ogarniętych warsztatowo-mechanicznie kolegów, może też i dla Ciebie, to pewnie nie jest jakiś duży problem, ale na pewno nie wskakuje to plug/n/play w miejsce OHCa. V6 ponoć dość łatwa w aplikacji, przynajmniej tak docencik twierdził (ma u siebie V6tkę). Jedyny problem, że on to robił na łapach od V4, a moje ogłoszenie o zakupie takowych wisiało kilka miesięcy i nikt się nie zgłosił, żeby takowe posiadał ;)
Ale że temat nie jest pilny, to sam jakoś nie szukałem ich za bardzo, a może np. w GB byłoby to do znalezienia łatwiejsze. Na tych łapach ponoć trzeba tam 2,5 cm coś podpiłować i całość pięknie siada, pasuje pod skrzynię, wał itp. Zresztą pytaj docencika, co ja Ci tu będę za pośrednika robił :)
Ja bym właśnie w ten silnik u siebie celował - gdyby nie to, że mam prosiaka a tam R4 tak łatwo nie siada i pkt. drugi to leży mi luzem 4.0 :P łatwiej będzie upchać niż r4
MikeB4 / 2018-09-05 12:12:09 /
Z docentem yo mamy stałą linie ale jakoś nie pytałem o to ;)
4.0 było by świetne gdyby łatwo można było zejść z obrotów, np przy 90km/h 1500obr/min
Mpmento to to ma potężny, widziałem u Michała jak się to zachowuje na obrotach poniżej 2tys ;))
Ale skąd taki most i skrzynie ;)
Ignacy / 2018-09-05 12:18:52 /
No dobrze, to sprzedam Ci moją wizję - 2.8/2.9 + A4LD, żeby właśnie mieć 4. bieg i obniżyć obroty. Ale... ja mam fabrycznie C3, więc u mnie to trochę inna bajka ;)
Z drugiej strony nie masz tam skrzyni 5tki? Na 5tce nadal kiepsko z obrotami? No są jeszcze teoretycznie overdrive'y, ale dostać to, to już jest cud, a zaaplikować to, to też nie jest takie proste :( Ja się w każdym razie z OD wyleczyłem i moja wizja na (daleką zapewne) przyszłość, to jest 2.8/2.9 z A4LD właśnie.
Jakby łapy były bardziej dostępne to V6 do Transita P&P z małymi podpiłowaniami tak jak u mnie. Mam 2.0 V6 (w bdb stanie) a wolałbym coś większego choć to spokojnie daje radę z transitową N9.
docencik12 / 2018-09-05 12:49:00 /
Ja mam most typu G w najlepszym wypadku o przełożeniu 4,63
Skrzynia 5 biegowa 0.82 nue wiele mnie ratuje ;p
Myśle że 16V na trase jest bardzo ok
Liczone przy 90km/h i oponach 185 r14
Ignacy / 2018-09-05 13:32:27 /
Optymalnie pod DOHC 8V - 200 obr ponad maksymalny moment :D
A nikt nie wypowie się na temat 1.8 tdci zeswapowanym pompą na linke i przeróbce pod DI?
Chyba ze znajdzie się chętny do odpalenia silnika tdci w budzie transita z oryg elektroniką z focusa?
Mam blisko do kupienia zeteca RQB
Boje się niskego momentu ale... moze tak jak polonez predkosc max bd osiągać na 4ce a do toczenia się 90km/h przy 3 tys obr na 5tce te 160 niutków wystarczy
Ignacy / 2018-09-07 08:23:35 /
Nie idź tą droga,wrzuć coś w klimacie tamtych lat...
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-09-07 08:58:26 /
Mam u siebie w Transicie 2,0 DOHC ze scorpio - w razie czego coś podpowiem.
turning / 2018-09-07 09:00:14 /
Nie musze Piotrek, nie mam takiego parcia na silnik z tamtych lat ;)
Ignacy / 2018-09-07 09:13:16 /
Turning u Ciebie widać że te dohc faktycznie wchodzi dość ciasno :|
Ignacy / 2018-09-07 09:17:22 /
Hmm... Piotr zapraszam w sobote to wytłumaczysz Jolancie że silnik z tamfych lat może nie kopcić, nie brudzic podjazdu, są do niego części... no i że jest oszczędny ;p
To ta zła kobieta mówi rób cokolwiek tylko nie remont starego silnika... a co ja moge powiedzieć w tym domu ona żądzi ^^
Ignacy / 2018-09-07 09:22:29 /
Ale że niby nowszy silnik to nie będzie podjazdu brudził? No proszę Cię...
Moim zdaniem, to raczej słaby pomysł, a i przeróbki na pewno grubsze.
... faktycznie jest dosyć ciasno na długość ze względu na wystający rozdzielacz zapłonu. Do tematu podchodziłem dwa razy. Za pierwszym bez ingerencji w blacharkę - poszła wąska chłodnica (od jakiegoś mercedesa) obok rozdzielacza i filtr powietrza poszedł na prawą stronę. Za drugim razem przy okazji remontu blacharki opuściłem nieco przednią belkę i chłodnica jest niska od nowszego transita. Dolot po nieznacznym przedłużeniu jest taki jak w był w scorpio. Dodatkowo są przyspawane do podłużnic podpory pod oryginalne poduszki silnika scorpio...
turning / 2018-09-10 14:47:36 /
Super, dzięki za te konkrety.
To ja sobie tego DOHCa odpuszczam.
Zostaje:
szwedzki remont OHC (kompresja 11, 11, 11, 5)
I wytarty wałek
ZETEC
2.5DI
zabawny swap czegoś z rodziny 1.8 TDDI/TDCI
Ignacy / 2018-09-10 15:05:27 /
Kompersja moze wynikać z problemu z głowicą na przykład. Więc rozbierz najpierw to na puzzle i zobacz co jest nie tak.
Ignacy rób tego ohc,a albo wrzuć efi ze scierki, scorpio itd. Itp.
Lata to spoko i na wtrychu aż tak dużo nie żre;)
Marcin P. / 2018-09-11 01:05:43 /
Odświeże temat, w moim transicie wyląduje 2.5di ze skrzynią mt75.
Czy przednią część wału napędowego musze dać od transita mk3 i połączyć z wałem od skrzyni 4b?
Ma ktoś gotowe rozwiązanie?
Ignacy / 2019-02-15 07:38:13 /
W moim mk2 2,0 ohc po założeniu skrzyni mt75 musiałem skracać wał.
t o m a s z / 2019-02-15 21:38:10 /
Po wstawieniu 2,0 dohc + MT75 - przednia część wału do przeróbki + podpora w innym miejscu (wał był od sierrry), inne mocowanie do skrzyni niż w oryginale.
turning / 2019-02-18 13:05:00 /
hej
jak połączyć w transicie mk2 (długa buda) wał napedowy ze skrzynią mt75?
na mój rozum tylna częsć wału zostaje od mk2 a przerobić trzeba przednią, tj zostawić tylną część przedniego wału od mk2 wraz z podporą i połączyć z przednią częścią licującą ze skrzynią przedniego wału od mk3
W moim przypadku przedni wał od skrzyni do podpory musialby mieć cirka 100cm.
to jest najprostsze, najbardziej logiczne tylko że.... w mk2 wał przesuwał się na wieloklinie orzy skrzyni a w mk3 na wieloklinie przy podporze a w takim połączemiu jak wyżej nie ma wieloklinu :/
jak to inaczej mądrze ogarnąć?
Ignacy / 2019-12-14 17:46:42 /
W MK2 ze skrzynią z przystawka redukcyjna wał miał wieloklin przy podporze . Tak na marginesie to mając flansze z krzyżakami do skrzyni i mostu to chyba nie ma problemu z dorobieniem wału albo przeróbka z innego dostawczaka i koszta chyba nie powalają na kolana. W moim MK2 przednia część wału ma 160cm .. 70mm średnicy , podporę z IVECO i bardzo gruby wieloklin ale wygląda dość oryginalnie :)
Damian74 / 2019-12-14 20:05:05 /
Ja w swoim transicie (krótki) ze skrzynią MT75 wykorzystałem wał ze sierry - tylna część pozostała nieruszona - przednią zawiozłem do specjalisty od wałów który wymienił rurę na odpowiednią długość a końcówki zostawił jak w oryginale. Wieloklin mam przed podporą. Podpora przesunęła się o jakieś 15-20 cm w tył, ale to dlatego, że nie chciałem przerabiać tylnej części wału.
Przy długim transicie myślę że wystarczy wymienić dwie rury na odpowiednią długość.
turning / 2019-12-17 08:11:54 /
A tu troche inaczej, swap silnika z transita do repliki wozu opancerzonego :)
Ignacy / 2020-02-01 12:34:06 /
Te koła to świetne rozwiązanie na różne nawierzchnie , no i widzę Amatora w mundurze piechura :)
Kto mi powie, do czego jest przewód zaznaczony na żółto na zdjęciu, Transit mk2 2.5 D.
Skladam zdekompletowany silnik i nie bardzo wiem, do czego ten przewód, na pewno paliwowy
pietiag / 2021-09-14 20:14:14 /
Ja mam go w plastikowej butli,podobno jest to nadmiar jakiegoś doładowania paliwem na wtryski...
-u mnie był zatkany śrubą,ale odetkałem i trochę paliwa do butli spływa.
mlodyyoung / 2021-09-15 19:41:54 /