Wszystkie OHCe jakie widziałem w transitach mk2 i mk3 mocowane były na flanszy, czy to skrzynia żeliwna, czy aluminiową. Ktoś może wie jak to usystematyzować? Jakie były rodzaje flansz? Była skrzynia mt typowa pod benzynę? To samo pytanie o łapy silnika, czy poduszki silnika w mk3 i mk4 były mocowane do belki silnika czy do podluznic jak w mk2?
Mysza liil (EM) / 2016-09-29 17:13:34 /
Mam mt75 z TD spiętą z 2,0 ohc blachę kupiłem oryginalną
t o m a s z / 2016-09-29 19:19:00 /
Mysza ja miałem kiedyś dwa rodzaje flansz. Jedna wala się gdzieś u mnie do dzisiaj.
Z tego co pamiętam na nowszą(według wybitych numerów na niej) silnik ohc siadał na mt75 dieslową(2,5 baran, osobowy krótki) bez problemów. Tylko to był zestaw silnik + zamach + sprzegło z Transita benzyny. Oryginalne dieslowe sprzęgło coś tam nie pasiło. Było to dawno, robili mi to ludzie którzy tylko Transity w tym czasie naprawiali.
AndrzejKudowa / 2016-09-29 19:58:41 /
Może go znajdę kiedyś to wrzucę fotki.
Tu masz zdjęcia tego co mam w kompie.
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:11:23 /
Już mam wszystkie płyty i dane, zaraz wrzucę :-)
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:11:56 /
Płyta stalowa między skrzynię a silnik Ford Transit 1978-1988
Metalowa przekładka między skrzynię biegów 4-biegową a silnik benzynowy Ford Transit MK2 MK3 1978-1988
do tej płyty przykręca się rozrusznik
grubość płyty 8.1 mm
NR CZĘŚCI FORDA:
78HM-6A373-AA (78HM6A373AA)
Pasuje do:
-FORD TRANSIT 1978-1988
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:29:27 /
Płyta stalowa między skrzynie a silnik Ford Transit 1988-1991
Metalowa przekładka między skrzynię biegów MT-75 a silnik benzynowy 2.0 OHC Ford Transit MK3 1988-1991
do tej płyty przykręca się rozrusznik
grubość płyty 10.2 mm
NR CZĘŚCI FORDA:
87HM-6A373-CA (87HM6A373CA)
Pasuje do:
-FORD TRANSIT 1988-1991
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:30:02 /
Płyta stalowa między skrzynię a silnik Ford Transit 1991-1994
Metalowa podkładka między skrzynię biegów MT-75 a silnik benzynowy 2.0 OHC Ford Transit MK4 1991-1994
grubość płyty 10.2 mm
NR CZĘŚCI FORDA:
92HM-6A373-AA (92HM6A373AA)
Pasuje do:
-FORD TRANSIT 1991-1994
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:30:34 /
Z tego co pamiętam ta ostatnia jest chyba komplatybilna ze wszystkim i najmocniejsza...
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:32:12 /
No i rozrusznik bebechy ma identyczne jak od zwykłego ohc ale mocowanie asymetryczne, bo jest z drugiej strony.
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:34:12 /
O panie, to jest konkret. Swoją drogą ciekawe czy obie do mt75 są wspolzamienne? Widać że ta nowsza jest wzmocniona.
A Dohc i 2.9 też latały na flanszach?
Mysza liil (EM) / 2016-09-29 20:36:14 /
DOHC nigdy z flanszą nie widziałem, a 2,9 wogóle nie widziałem-jeden mi uciekł :-(
Tylko te fotki mam i flanszy tam nie widzę(2,9)
AndrzejKudowa / 2016-09-29 20:54:47 /
Dorzucę swoje 3 gr. Mam dohc w Transicie i nie ma flanszy. Co prawda jest to rzeźba czyli 2.3 w Mk V ale to ponoć tak samo montowane co oryginalne 2.0 dohc.
DF / 2016-10-04 20:26:19 /
Czemu rzeźba? Mk5 wychodziły z 2.3
Mysza liil (EM) / 2016-10-05 07:40:45 /
Jestem przekonany że Mk 5 (1994-2000) w benzynie były tylko 2.0 a 2.3 były już w Mk 6 ale może były jakieś wyjątki... Nie spieram się... Jeszcze w fordach nie mam takiego szerokiego rozeznania...
DF / 2016-10-05 12:23:18 /
Aaa, ok. Mk3 fl liczysz jako mk4 więc mk5 wg tego jest do 2000. W takim razie pewnie nie było w nich 2.3, dopiero po 2000r.
Co to płyty pod OHC w mk2 z zeliwna skrzynia, to rozrusznik był tam jakis wielki i ciężki, nie taki jak w zwykłym OHC. A jak OHC na mt75? Też miał wielki brozrusznik, czy normalny?
Mysza liil (EM) / 2016-10-13 20:28:05 /
Bo na zdjęciach widać że płyta od mt ma mniejsze otwory na rozrusznik. W takim razie jeszcze kwestia, jakie koło zamachowe? Takie ze sprzeglem 240mm od wieloryba 2.0 się nada?
Mysza liil (EM) / 2016-10-13 20:37:30 /
Mysza ohc z mt75 miał normalny rozrusznik tylko różnił się tym aluminiowym korpusem który przykręca się i wchodzi do skrzyni. Ten korpus był symetryczny do klasycznego, bo jest z drugiej strony skrzyni. Bebechy te same, bo kiedyś to przekładałem.
AndrzejKudowa / 2016-10-14 15:39:19 /
Koło zamachowe OHC w transicie jest większe niż w zwykłym OHC a rozrusznik jest bardziej odsunięty i ma większy ten aluminiowy dziób. Chcę ożenić MT75 z diesla z DOHCem i szukam rozwiązania :)
Mysza liil (EM) / 2016-10-14 18:48:21 /
Kiedyś części z rozruszników od ohc + mt75 miałem całe wiaderko, ale miałem mało miejsca i tak przekładałem sto razy, aż wkońcu posłałem do huty. Było tych "dziobków" minimalnie z pięć...
AndrzejKudowa / 2016-10-14 18:54:30 /
Ja mam spięte pinto z mt75( 2,5 dt),a rozrusznik mam ten sam co był przy żeliwnej skrzyni 4 biegowej
t o m a s z / 2016-10-14 23:19:17 /
Jabadu.... tyle tych płyt że się pogubiłem.
Mniemam ze jestem w posiadaniu płyty tej pierwszej z ohc i żeliwnej skrzyni.
Posadze na tej płycie MT75?
Ignacy / 2018-09-18 17:45:41 /
Nie. MT75 jest większa.
docencik12 / 2018-09-18 19:29:28 /
Ignacy mnie się gdzieś jakaś jedna płyta wala, ale nie wiem która to była, napewno nie ta ostatnia najnowsza.
Poszukaj po alledrogo silnika z transita, często są z płytą, albo na transitcenter samej płyty, bo to ciężki temat.
AndrzejKudowa / 2018-09-18 20:46:33 /
Dzięki Andrzejku, bd się rozglądać :)
Ignacy / 2018-09-18 22:35:25 /