Czy ktoś juz bawił sie w taką małą przeróbke i czy faktycznie jest "mała"?Słyszałem kilkakrotnie że automaty ze Scorpio szybko kończą swój żywot.Nie wiem ile w tym prawdy.Skrzynia na jaką chciałbym zmienic pochodzi z pierwszych Scorpio 2,8 i całe szczęście nie steruje tym komp..Jak wygląda sprawa napędu prędkościomierza i jakichkolwiek zmian potrzebnych przy montażu.Ewentualne skrócenie kardana nie jest problemem.
Murmur vel Magman / 2005-12-02 18:34:46 /
Skrocenie walu jest to jakis problem bo z gumowym przegubem nie wejdzie - w podlodze jest profil - takie wzmocnienie przy ktorym nie zmiesci sie ten przegub. Ja zalozylem 3 krzyzak zamiast przegubu gumowego ale do automatu nie jest to wskazane. Zobacze co sie bedzie dzialo. Skrocenie walu ok 9 cm. Mocowanie do podlogi tez trzeba przerobic, ja dorobilem dodatkowe sanki i przykrecilem na prostej lapie od taunusa. Jutro wrzuce fotke. Shifter od scorpio jest wiekszy - trzeba troche wyciac w tunelu i dopasowac. Lacznik trzeba skrocic ok 1-2 cm. Nie wiem jak w scorpio 2,8, ale w skrzyni ktora ja zakladalem kick-down nie byl na linke tylko na elektromagnes. Mozna przerobic na linke. Naped linki trzeba przelozyc od C3.
Mysza liil (EM) / 2005-12-02 19:38:30 /
Mysza dzieki za odpowiedż.To co napisałes już mocno rozjaśniło mi sytuacje.Nie rozwiało wszystkich moich wątpliwości dotyczących zamiany ale ,to juz jest coś.Może jeszcze ktoś ma jakies doświadczenie w tej kwestii?
Murmur vel Magman / 2005-12-04 00:47:53 /
Tak sobie myslę jakby wzorem innych aut wstawić przegub gumowy w innym miejscu skoro po zamontowaniu a4ld nie ma na to miejsca tuż przy wyjsciu.Nie bardzo papamiętam czy jest gdzie to wsadzić a pod auto nie moge wejść przez najbliższe kilka dni.
Murmur vel Magman / 2005-12-06 19:35:45 /
Co do automatycznych skrzyn biegow, moze komus sie przyda skan stron z mojego manuala Hayness jak nizej. Basic info na temat automatow forda i ich identyfikacji.
Kriss_MustangII / 2005-12-07 13:59:21 /
Mniej wiecej tak to wyglada: Wsporniki z rury kwadratowej przykrecone sa z przodu do oryginalnych gwintow dla podpory w podlodze, z tylu dowiercone sa otwory i poprzez tulejke dystansowa przykrecone jest do podlogi na wylot. Do wspornikow dokrecona jest dopiero lapa podpory skrzyni z poduszką.
Mysza liil (EM) / 2006-06-11 18:09:26 /
a czy da się bez pomocy cudu zachować oryginalną dzwignię przełączania pozycji z Granady ?
bo ta od Scorpio z tymi swoimi zygzakami to jak dla mnie najwygodniejsze rozwiązanie nie jest,
no i nie pasuje klimatem do wnętrza Granady :o)
nie bardzo, bo ta od scorpio ma o jedną pozycję wiecej. Ja juz sobie poradziłem z jej chu.. kiepiskim wygladem :) Bedzie zwykły mieszek, jak w manualu!
Mysza liil (EM) / 2006-06-11 21:03:14 /
Mnie się udało dopasować lewarek z taunusa, czy granady. tzn. całkowity skok dźwigni jest praktycznie taki sam. A4LD ma zagęszczone tylko 3 ostatnie pozycje - tzn. w lewarku z granady 1 wypada na 1, 2 w połowie pomiędzy 1 i 2 (na lewarku) i 3 w miejsu 2 (na lewarku). PRN i D są na właściwych pozycjach. Lewarek jest modyfikowalny - można sobie wypiłować brakującą pozycję, a nawet minimalnie poszerzyć zakres działania.
no to w takim razie jak dla mnie -
to moge nawet zrezygnować wogóle z mozliwości korzystania z wszystkiego poza P R N D
ale za to mieć Granadowski lewarek :D
odświerze nieco temat. tak mi chodzi po głowie aby do 2.3 v6 w granadzie (obecnie manual) założyc wlasnie a4ld od scorpio. kwestie zamontowania juz mniej wiecej jasne, tylko teraz pytanie: jak taka skrzynia sie sprawuje, tzn. chodzi mi o dynamike i spalanie? obecnie 2.3 lekko juz podjechane spala 15 l gazowni w miescie, trasa ok 9, dynamika całkiem przyzwoita, skrzynia 4b. ma ktos doswiadczenia z takim lub podobnym zestawem? bo jezeli ma mi to palic 20 L gazu to wole druga grandzią na benie smigac :P jezdziłem ostatnio innym autem z automatem i super sprawa. podzielcie sie prosze spostrzeżeniami. pzdr
borys / 2008-02-20 20:51:22 /
podobno nie wiele wytrzymuja te skrzynie, ale dodam ze nie bedzie zadnego katowania palenia lakow, latania bokami itp.
borys / 2008-02-20 21:04:43 /
skrzynia nie bedzie działać prawidłowo i przez to będzie sie sypać. w zależności od roku produkcji będzie miała jeden lub dwa elektrozawory. W tej z jednym steruje on lockupem, w tej z dwiema drugi steruje czwartym biegiem. Informacje zczytuje chyba z kompa znaczy się te elektrozawory... w 2,3 nie ma kompa więc nie będzie z kąd czytać i skrzynia nie będzie pracowała prawidłowo. Jeszcze większy kosmos to a4lde ta to już całkiem polega na elektronice. Tak więc samo podpięcie a4ld to nie problem, ale spowodowanie aby działała prawidłowo, tak jak to inżynierowie mieli w zamysle to bedzie spore wyzwanie... Granadziarz ma pare pomysłów gdyż jest w trakcie realizacji koncepcyjnie podobnego przedsięwzięcia. Jeśli sie gdzies pomyliłem, to prosze mnie poprawić;)
Ludwik 3M / 2008-02-20 21:43:27 /
aha no to super :/ ee dam sobie chyba spokoj. z kolei v6 z c3 srednio mnie kreci. troche przerazaja te obroty. dzieki za odp.
borys / 2008-02-20 21:48:17 /
Czemu przerażają Cię obroty?
Jak to czemu? Temu: http://www.capri.pl/image/comment/170014/91819
Skrzynia c3 na ostatnim biegu ma przelozenie prawie jak czworka w manualu. A 'prawie', to dlatego, ze występuje uślizg konwertera.
A4LD to rozwinęcie myśli technicznej c3. Nie dosyć że ma blokadę konwertera, to jeszcze dysponuje nadbiegiem. Ja nie mogę powiedzieć złego słowa na tę skrzynię. Mam wersję z jednym elektrozaworem, ze scorpio 2.8 Efi i nie mogę jej zakatować czterolitrówką. Taka skrzyna (z czwórką hydrauliczną) wrzuca cztery biegi bez jakiegokolwiek podpinania do komputera. Jeśli chodzi o lock-up, to można stworzyć do tego wydumkę co robi właśnie Granadziarz. U mnie w grandzi jest wtrysk i EZ od lock-upu podpięty jest pod komputer.
Mysza liil (EM) / 2008-02-21 07:41:00 /
Nie tylko Granadziarz duma...
A4LD ma wielką zaletę - nadbieg. Warto zdobyć taką jak Mysza napisał - z 4 biegiem hydraulicznym. Przeróbek - kilka - łapa w innym miejscu, inne rozmiary gwintów do rurek chłodenia (wystarczą przejściówki), shifter z jednym biegiem więcej (da się przerobić granadowy), kick-down na siłownik elektromagnetyczny (po dorobieniu mocowania pasuje linka od C3), krótszy wał (wystarczy skrócić granadowy na krzyżakach, guma się nie mieści, chyba że damy przy dyfrze).
Lock-up ja spróbuję zrobić załączany czujnikiem podciśnienia do lock-upu od tejże skrzyni, jak nie wyjdzie, to mały układ z prockiem Atmela 8-bitowym da radę, jako wejście dam impulsy z cewki (obroty) i może z pedału hamulca. Sądzę jednak, że nie trzeba się aż tak męczyć, bez lock-upu też da się żyć.
m.kozlowski / 2008-02-21 09:42:41 /
Dodam tylko, że można downgrade;) zrobić ze skrzynią co ma dwa elektrozawory i w miejsce sterownika skrzyni z dwoma wstawić ten z jednym pasuje idealnie.
Ludwik 3M / 2008-02-21 11:50:11 /
Albo wyjście elektrozaworu czwartego biegu połączyć z masą.Ten elektrozawór nie tyle załącza czwórke ,co poprostu w pewnych okolicznościach uniemożliwia jej załączenie ,między innymi w przypadku przegrzania.Poprostu do 1991 roku nie było tego układu.
ja chyba naprawde dam sobie spokoj :/ widze ze sporo dlubania.. albo poprostu kupie sobie sierre z automatem :P dzieki za odpowiedzi. a tym co grzebią mocno kibicuje :)
borys / 2008-02-22 01:20:51 /
A daj spokój, wcale nie ma tak dużo do zrobienia. Dla mnie największym problemem jest mocowanie łapy skrzyni bo spawarki nie mam. Reszta to pikuś, tylko żeby tak z 3 dni na to mieć wolne...
m.kozlowski / 2008-02-22 08:15:57 /
no z tym mocowaniem łapy skrzyni to trzeba zawodowo podejść. Polecam Ci m.kozlowski mój patent ze spawanymi nowymi łapami w tunelu. Tylko jak piszesz, spawarek potrzebny... A jak nie ma, to trza Myszopatent uaktywnić;) A shifer grandziowy można przedłubać na A4LD, spawareczka + pilniczek i stopnie grzebienia można tak ukształtować, że wszystko ładnie pracuje.
zapek??? !G.O.P! / 2008-02-22 09:58:12 /
Zapek, łapę skrzyni chcę zrobić dokładnie tak jak u ciebie, podoba mi się ten patent. Tyle, że ja mam okazyjnie kawałeczek podłogi od taunusa z pięknymi mocowaniami łapy, zamierzam to odwiercić i wspawać w granadę.
Co do shiftera - wiem, że się da... :) Zrobi się.
m.kozlowski / 2008-02-22 10:04:25 /
http://automat.com.pl/atgroup/a4ld/
Bardzo przydatne informacje odnośnie A4LD :)
zapek??? !G.O.P! / 2008-03-18 23:27:33 /
Co o tym myslicie?Trzeba skrócić wał przy a4ld oraz jest problem z przegubem gumowym.Może by tak wykorzystać ten wał z fotki,leżacy obok Granadowego.Poza skróceniem, trzeba wymienić podpore gdyż jest inna,ale chciałbym ten przegub zostawić.Pytanie kieruje do osób które już mają przeróbki wału za sobą.
Murmur vel Magman / 2008-04-01 12:48:01 /
I fotki
Murmur vel Magman / 2008-04-01 12:49:03 /
Czy w tym dziwnym wale ta guma pełni funkcję "amortyzatora" jak guma w granadowym? Jeśli tak, to będzie dobrze. Ja co prawda jeszcze nie zrobiłem wału, ale skłaniam się ku opcji wału od granady na samych krzyżakach, bez gumy, skróconego. Do tego wstawienie granadowej gumy tuż przed dyfrem. Ostra rzeźba, ale chyba zasada działania podobna do twojego wału.
m.kozlowski / 2008-04-01 12:59:26 /
W jakim znowu dziwnym wale? Jest to na 99% oryginalny wał od capri 2.8i. Transity mają podobny przegub na wale. Nie ma w nim jednak funkcji tłumienia drgań skrętnych w postaci zadnego elementu gumowego.
Mysza liil (EM) / 2008-04-01 13:50:28 /
Ja się tam na capri nie znam... :)
m.kozlowski / 2008-04-01 13:55:09 /
Można kombinować z wywaleniem amortyzatora drgań skrętnych ale jak piszą chłopaki którzy tak mają, istnieje niebezpieczeństwo dziwnych drgań przy pewnych prędkościach. Ja się zdecydowałem na skrócenie wału (noo ale most mam z kosiarki) i przedłubanie tunelu tak aby wygospodarować miejsce na przegub. Jest pewność, że ani skrzynia ani most nie będzie dostawał w dupę podczas zmiany kierunku obciążenia i że nic drgać nie będzie. Mam sztywny wał w motocyklu i właśnie upier...ło mi krzyżak, nie zdarzało się to, kiedy w układzie był przegub gumowy... Ma on zatem znaczenie.
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-01 16:10:57 /
Może dlatego urywało mi fly-wheele?
Mysza liil (EM) / 2008-04-01 16:44:32 /
U mnie tak około 120-130 km/h robiło się jak w bombowcu.Trzeba było jechać szybciej. :P
zapek,ja mam sztywny wał(bez gumy) w motocyklu i nic się nie ukręca ,a hula ponad 100 kucy.Tak podejżewałem ,że to z capri.Pochodzenie części na to wskazywało. Wolałbym aby przegub jednak był.
Murmur vel Magman / 2008-04-01 23:19:45 /
Ja miałem sztywny wał w granadzie i nie było z nim problemu
mario75 / 2008-04-01 23:30:34 /
Jak dotąd, motocykle, które robiłem miały przegub gumowy w przedniej części wału, wałek zawulkanizowany jest z Srodku wału, dlatego często ludzie myślą, że jest sztywny. Dodatkowo mój krzyżak był produkcji bliskowschodniej a to też nie jest bez znaczenia;P Niezłym rozwiązaniem będzie kardan na wyjściu skrzyni a przegub gumowy przy dyfrze. U mnie to nie przejdzie ale ja bym zrobił właśnie tak.
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-01 23:33:06 /
zapek zdaje sie że w ST 1100 też nie ma przegubu gumowego, a nic się nie dzieje w napędzie. Fakt że na koło motoru nie stawiam.
zgoniok / 2008-04-02 07:50:56 /
Ale ma amortyzator drgań w przekładni kontowej
Nie zupełnie, ma gumy w kole Panowie, zabierak napędza koło poprzez gumowy amortyzator drgań:P Zupełnie jak... Junak, Jawa, Mz I wiele, wiele innych
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-04 21:13:53 /
Czy jest sens wymieniać jakieś elementy w a4ld na takie które pasują z c3?Jakim momentem przykręcić płytę sterującą.
Murmur vel Magman / 2008-04-10 19:15:06 /
http://midparts.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1036
Murmur vel Magman / 2008-04-17 18:02:25 /
czy oszczędza czas i pieniądze? To dyskusyjne jest.
RAV :) / 2008-04-18 17:24:33 /
Potrzebuje fotke całej płyty sterującej z A4LD oraz takiej na której będzie ta część płyty jak na zdjęciu
Murmur vel Magman / 2008-06-21 18:33:43 /
Poniewaz sypie mi sie silnik, rozmyslam o rozmaitych mozliwych rozwiazaniach. Jednym z nich jest pomysl, aby kupic scorpio mkII (lub z jakiegos "na czesci") i wymontowac silnik 2.9efi w zestewie ze skrzynia a4ld plus ewentualnie wiązka i komp. Wiem, ze trzeba podnieść tunel, to najmniejszy problem. Obecnie mam 2.9 z scorupy mkI i wiązke do niego przyciętą plus komp, no i skrzynia C3. Wiem ze, sprawe z predkosciomierzem mozna rozwiązac, przekladając napęd z ce-trójki.
Da sie zrobic to w ten sposob, zeby nie zamieniac mojej wiązki z mkI na wiązke z mkII tylko pare malych przeróbek i jazda? Generalnie chce skrzynie z nadbiegiem, automat i porządny silnik. Na coswortha mnie nie stac, ale na dobrze zrobione efi, czemu nie? Pytam sie was wiec forumowicze, czy jest to wykonalne, czy ktos to juz robil, wie cos na ten temat, z czym sa najwieksze problemy? Czy jest jakis przypadek udokumentowany na stronie capri z a4ld?
Czytalem po kilka razy ten temat: http://www.capri.pl/forum/11770 , dlatego stwierdzam ze najlepiej kupowac silnik w parze ze skrzynka. Ale z drugiej strony nie raz slysze ze ludzie zamieniaja te silniki i skrzynie jak im sie tylko podoba. Ile w tym jest prawdy?
Curtis_Capri / 2009-09-02 21:31:53 /
nie wiem jak z komputerami przy 2.9, ale jakby co, to ja jezdze na kombinacji 2.8 k-jet + A4LD od coswortha i jestem zadowolony. Nawet jak jest elektronika w skrzyni, to da sie to obejsc.
m.kozlowski / 2009-09-02 22:10:52 /
oo to obejscie elektronikimogło by mnie interesowac.. bo mam właśnie taą skrzynie do 2,9 już na elektronice.. i tak własnie mysle jak ją pożenić z 2,9 efi gdzie była zwykła..
macie na mysli czujnik VSS??
tazzman / 2009-09-02 22:53:02 /
Eddie, jezeli cos odkryjesz to podziel sie tym odkryciem, ja zrobie tak samo ;] Im wiecej ludzi tym wieksza szansa.
Curtis_Capri / 2009-09-02 22:56:25 /
Witam, podepnę swoje pytanie tutaj, mianowicie chodzi o uszczelkę miski olejowej w A4LD. Konkretnie tą:
http://allegro.pl/filtr-z-uszczelka-miski-skrzyni-scorpio-a4ld-i1245824627.html
Czemuż to na allegro uszczelka wraz z filtrem kosztuje 40 zł a oryginalna w "Fordzie" coś koło 110, sama uszczelka. Nie wiem czy ją brać, bo może okazać się wacka warta, podpowiedzcie, czy oryginalne były jakieś inne od tej z allegro?
Pozdro
Arek 3M / 2010-10-13 20:00:00 /
bo to jest korkowa uszczelka a w Fordzie masz czarną z jakiegoś takiego śmiesznego miękkiego klingierytu, no i w opakowaniu ford lub motorcraft. to za to się płaci. Wiesz ilu ludzi potrzeba do przepakowania z palety od producenta w worek z napisem motorcraft???
granadziarz_3M / 2010-10-13 20:14:38 /
W c3 oryginalna też jest z korka, więc chyba i w a4ld się sprawdzi....
Arek 3M / 2010-10-13 20:50:13 /
kupuj z Allegro, zadziala prawidlowo
Mysza liil (EM) / 2010-10-14 06:31:50 /
Kolejny kłeszczyn, co to za sprężynka? Leżała sobie perfidnie w misce olejowej kiedy ją zwaliłem na ziemię, nie mam pomysłu gdzie mogła być przypięta.... Oczywiście mówimy o skrzyni A4LD
Arek 3M / 2010-10-17 17:00:26 /
Sprężynka dociskająca pazurek parkingu do tarczy zębatej.
granadziarz_3M / 2010-10-17 17:35:38 /
Niedługo pojawi się wieloryb z którego mogę mieć A4LD .Poproszę o krótki łopatologiczny instruktaż,jak (jesli można) obejśc nieszczęsną elektronikę i wsadzić to do Granady.
Murmur vel Magman / 2011-01-12 12:22:51 /
Na szybko, to po prostu wsadzasz i nie masz lock-upu i 3-4 zmieniasz ręcznie.
Zmianę 3-4 można zrobić za pomocą czujnika podciśnienia od sierry z A4LD, Mysz mi kiedyś coś takiego sprzedał. Jak podciśnienie jest wysokie, znaczy jedziesz ze stałą prędkością, czujnik załącza napięcie, podawane potem na zawór do skrzyni. Coś jak w ekonomizerze, być może też dałby się on wykorzystać do sterowania.
Lock-up już trudniej...
m.kozlowski / 2011-01-12 12:26:51 /
Ok.rozumiem .Czyli Ty tak masz?Ręczna zmiana mnie w ogóle nie interesuje,więc pytanie : jak taki patent się sprawuje?C3 nie ma LockUp i tyle lat przeżyłem,więc to nie taki wielki problem,najwyżej ,jak pojawi się jakiś sprawny patent na to ,wtedy zastosuje.
Murmur vel Magman / 2011-01-12 13:24:52 /
Ja zmieniam ręcznie, bo mi się jakoś tych kabelków łączyć nie chciało. Ale mam to wszystko pod maską, tylko jakoś właśnie i chęci i czasu zabrakło. Może w tym roku...
Na lock-up mam pomysł, tylko elektronika pod ręką nie miałem, żeby mi układ zaprojektował, a sam nie czuję się na siłach.
m.kozlowski / 2011-01-12 13:26:54 /
A szkoda,bo nie chcę się pakowac w patent ,który nie jest dokładnie przetestowany.Skrzynka z jednym elektrozaworem i do tego sprawna to na razie marzenie.
Murmur vel Magman / 2011-01-12 14:43:43 /
Wieloryb 12v rozumiem ze skrzynia A4LDe. Bo w 24v juz masz skrzynie 4R44 sterowaną całkowicie elektronicznie.
Co do swapów, to marzeniem jest płyta sterująca do A4LD od diesla, ktora nie ma wogole elektrozaworow.
Mysza liil (EM) / 2011-01-12 15:04:02 /
Ano z 12v.Przyjedzie całe auto,więc można sprawdzić jak działa ,ale. te cholerne elektrozawory.Skrzynka z diesla jest,ale cena nie zachęca do kupowania, żeby tylko płytę wydłubać.
Murmur vel Magman / 2011-01-12 17:42:54 /
to zmienic dzwon
Mysza liil (EM) / 2011-01-12 17:52:10 /
Nie znalazłem nigdzie schematów, a strzelać mi się nie chce. Czy uzupełni ktoś może poniższy schematyczny rysunek (chodzi o przewody od chłodzenia oleju, jak to połączyć...)?
Arek 3M / 2011-01-18 17:34:32 /
1-5
6-2
m.kozlowski / 2011-01-18 19:01:14 /
No tak prosto to chyba nie jest, to musi być chyba jeszcze spięte z chłodnicą cieczy?
Arek 3M / 2011-01-18 19:12:19 /
A po co jak masz osobna? Zeby grzac olej?
Ja mam podpieta A4LD tylko pod te rurki z chlodnicy cieczy i wystarcza. A jak masz osobna chlodnice oleju to olej w ogole chlodnice cieczy.
m.kozlowski / 2011-01-18 19:58:19 /
jakos nie olali w fabryce i BOA, BOB oraz 12v w wielorybie maja chlodnice wodna i powietrzna do a4ld
Mysza liil (EM) / 2011-01-18 21:17:13 /
No wiec właśnie, ja wole dmuchać na zimne, a raczej chłodzić gorące :) więc po prostu nie pytam czy mam zakładać też dodatkową tylko chcę to zrobić i pytam JAK :)
Arek 3M / 2011-01-18 23:04:23 /
Dodatkowa chlodnice powinno sie wpinac miedzy skrzynie a chlodnice glowna na rurce zasilajacej (czyli tej gdzie jest cisnienie, nie pamietam teraz ktory to numer na Twoim rysunku). Niewskazana jest zarowno zbyt wysoka jak i zbyt niska temperatura oleju dlatego najczesciej chlodnice automatu zintegrowane sa z chlodnica glowna co zapewnia zblizona do optymalnej temperature pracy.
Hektor / 2011-01-19 01:25:43 /
Czy do A4LD mozna zastosować modulator z C3.Silnik mi wsysa olej z automatu i dymie jak stado Trabantów.
Murmur vel Magman / 2011-08-10 19:18:59 /
nie, bo są różne.
Mysza liil (EM) / 2011-08-10 19:48:35 /
zadzwoń do Samko, na stronie nie mają coprawda ale do C3 części też nie mają a sprzedają, jutro wyślą w piątek będziesz miał i wymienisz.
Leszek "QSi" / 2011-08-10 20:38:56 /
Jak i gdzie wepchneliście chłodnice oleju od A4LD w Granadzie.Na razie mam bezpośrednio pod chłodnicę cieczy podłączone.
Murmur vel Magman / 2011-10-22 19:36:23 /
Ja mam tak od 4 lat i jest ok.
m.kozlowski / 2011-10-22 19:40:29 /
Na mieście nie grzeje się zbyt mocno skrzynia?
Murmur vel Magman / 2011-10-22 19:55:28 /
Na zimę idzie. A potem można założyć chłodnicę dodatkową z prawdziwego zdarzenia, do kupienia w sklepach z częściami do ASB.
Mysza liil (EM) / 2011-10-22 20:00:39 /
Na zimę to własnie bym nie montował,tylko ewentualnie w letniej porze.
Murmur vel Magman / 2011-10-22 20:05:11 /
mam chłodnicę ze scorpio 40 pln
Ja też mam,ale zastanawiam się gdzie by ją ewentualnie upchnąć.
Murmur vel Magman / 2011-10-22 21:08:15 /
Ja w swoim "bluesmobilu" wrzucam dosyć sporą (z jakiejś fordowskiej nagrzewnicy- czyściutka w środku!). Zerknijcie w moim profilu lokalizację:)
Bartuś / 2011-10-25 16:53:45 /
Witam!
Mam mozliwos zakupienia skrzyni a4ld. Skrzynia jest nowa, nigdy nie uzywana, pokryla sie grubasna warstwa kuzu lezac na magazynie serwisu forda. Zastanawiam sie nad wpakowaniem jej do granady z silnikiem 2,8i. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
A4ld jest z dzwonem i konwerterem od silnika innego niz V6. Czy istnieje mozliwosc plug¬play przelozenia dzwona z C3ki?
Co z konwerterem? Da sie do a4ld zalozyc ten od C3? oryginalny z a4ld zapewne nie bedzie pasowal do mojego kola zamachowego (funkcja lock up mnie nie interesuje).
Nie wiem czy skrzynia ma jeden czy dwa elektrozawary. Zaluzmy worst-case, ze ma dwa. Czy wypowiedz Wasia jest prawdziwa? Da sie to tak latwo obejsc?
" Albo wyjście elektrozaworu czwartego biegu połączyć z masą.Ten elektrozawór nie tyle załącza czwórke ,co poprostu w pewnych okolicznościach uniemożliwia jej załączenie ,między innymi w przypadku przegrzania.Poprostu do 1991 roku nie było tego układu.
Wąsio Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-21 18:09:41 / zgłoś do usunięcia 0"
Czy rozwiazanie bez przegubu gumowego jest akceptowalne? Nie mam ochoty na ciecie spawanie i przerabianie tunelu...
dzieki i pozdrawiam,
bartekki =)
bartek nowakowski / 2013-03-24 14:42:00 /
>>A4ld jest z dzwonem i konwerterem od silnika innego niz V6. Czy istnieje mozliwosc plug¬play przelozenia dzwona z C3ki?<<
nie.
Nie pasuje też sterownik (mózg). Będzie Ci biegi przełączać w niewłaściwych momentach.
>>Co z konwerterem? Da sie do a4ld zalozyc ten od C3? oryginalny z a4ld zapewne nie bedzie pasowal do mojego kola zamachowego (funkcja lock up mnie nie interesuje).<<
nie.
Nie wiem czy skrzynia ma jeden czy dwa elektrozawary. Zaluzmy worst-case, ze ma dwa. Czy wypowiedz Wasia jest prawdziwa? Da sie to tak latwo obejsc?
Tak, elektrozawory blokują hydrauliczne załączanie funkcji.
granadziarz_3M / 2013-03-24 15:37:49 /
Mnie się wydaje, że A4ld z dzwonem od rzędówki można metodą wymiany dzwonu od Vki przysposobić do pracy z widlakiem. Sam miałem kilka takich pseudo coswothowych skrzyń, które okazywały się być słabiznami od 2,0 czy 2,3 i 24V rozprawiał się z nimi sromotnie. Dlatego tutaj się nie zgodzę, skrzynia z innym dzwonem po wymianie go na dzwon Vki siada do widlaka.
Konwerter z C3 raczej nie siądzie do A4 ale wystarczy wymienić flywheel na taki od 2,9 i będzie działało z 2,8.
Marcin Kozlowski przecież miał 2,8 spięte z A4lde i jakoś to tam wszystko opanował.
zapek??? !G.O.P! / 2013-03-24 23:48:46 /
Innymi słowy musisz mieć dzwon i sprzęgło wraz z flywheel od A4ld dedykowane do Vki.
zapek??? !G.O.P! / 2013-03-24 23:51:06 /
OK. Dzieki za info. Bede dalej grzebal w temacie :)
bartek nowakowski / 2013-03-25 09:53:28 /
Najgorsze co mógłbyś zrobić nowej skrzyni to odkręcić jej dzwon, zostaw to w spokoju, dokup flywheel od scorpio, najlepiej cosworth ze śrubami, nakrętkami, podkładką i ringiem.
Zobacz ile ma elektrozaworów, tzn kostka do elektrozaworów na ile pinów jest.
Mysza liil (EM) / 2013-03-26 00:09:49 /
no tylko bez zmiany dzonu nie orzenie tej skrzyni od silnika rzedowego z moja v6ka :(
bartek nowakowski / 2013-03-26 12:10:25 /
Daj zdjęcie wtyczki od elektrozaworów zanim zaczniesz myśleć o tej przeróbce
Mysza liil (EM) / 2013-03-26 15:13:10 /
Tak jak napisał Granadziarz, nie pasuje. Co innego skrzynia stosowana w Wielorybie, 2,0 2,3 "stuningowane" pod Coswortha, takie hybrydy są możliwe. A4ld po takiej przeróbce usmaży się w bardzo krótkim czasie.
Rzędówki mają zmiany biegów na innych obrotach. Vki chodzą z dołu, rzędówki górą. Jeździłem skrzynią od rzędówki spiętą z Vką. Trzeba było przełożyć mózg, dopiero zaczęła normalnie biegi zmieniać.
granadziarz_3M / 2013-03-26 20:02:51 /
No to z tego co widze trzeba sobie darowac ta skrzynie od rzedowki. Szkoda bo nowka sztuka sie trafila :(
bartek nowakowski / 2013-03-27 16:18:28 /
A od czego konkretnie i w jakiej cenie? :>
Konar / 2013-03-27 16:19:39 /
Nie wiadomo od czego bo sie papiery po tylu latach zawieruszyly... Cena do dogadania ale poza krag lokalnych fanatykow nie sprzeda :p
bartek nowakowski / 2013-03-28 14:25:29 /
temat powraca jak bumerang. znalazłem komplet silnik 2,9 z automatem. jutro jadę go obejrzeć. jak szybko ocenić / rozpoznać ile to cudo ma elektrozaworow? czy można coś wywnioskować po roku produkcji?
bartek nowakowski / 2013-04-14 12:35:19 /
Wtyczka od góry płyty sterującej - 2 piny - tylko lock-up, 3 piny - lock-up i 4 bieg sterowane elektrozaworem.
m.kozlowski / 2013-04-14 13:23:56 /
Wywnioskować łatwo po wtyczce elektrozaworow
Mysza liil (EM) / 2013-04-14 13:25:25 /
Wtyczka ma trzy piny. Teraz pytanie ktory jest od czego? Albo bardziej lopatologicznie: co musze zrobic, zeby dzalal 4-ty bieg (lock up mnie nie interesuje)?
Czy kombinowal ktos z uaktywnianiem elektrycznego kick-downu, czy polecacie przerobc sterowanie mechaniczne? Myslalem o skombinowaniu jakiegos wlacznika (chocby pod pedalem gazy) i zamontowanie dodatkowego gdzies w okolicach biegozmieniacza do recznej aktywacji kick-downu (taka mala inspiracja z volvo gdzie mozna np. przed rozpoczeciem wyprzedzania wymusic na skrzyni redukcje).
dzieki i pozdrawiam,
bartekki =)
bartek nowakowski / 2013-04-16 12:27:58 /
kick - down:
nic nie robiłem z elektryką. Do oryginalnej linki idącej od przepustnicy dorobiłem kątownik przykręcany przy skrzyni.
http://www.garazmarcina.pl/84_granada/img/mechanika_024.jpg
lock-up i 4 bieg.
Lockupu nie miałem podpiętego - nigdy mi się jakoś nie chciało. 4 bieg - jak masz wrzucony bieg za dwójką, czyli D, to masz skrzynię, co zmienia biegi 1-2-3. Jak masz wrzucone OD, to masz skrzynię, co zmienia biegi 1-2-4. Tego też mi się nie chciało robić, więc wrzucałem D, a po osiągnięciu prędkości przelotowej ręcznie zmieniałem na nadbieg. Pewnie bym to z czasem ogarnął :)
m.kozlowski / 2013-04-16 13:28:36 /
Kiedys kiedys dawno temu zakupilem od kogos z formum naklejki / szybki do biegozmieniacza C3. Poniewaz byl to produkt naprawde wysokiej klasy chetnie bym zlecil tej osobie wykonanie tej nakleji / szybki z dodatkowa pozycja dla oD. Ktos pamieta kto to byl?!
bartek nowakowski / 2013-05-14 14:23:03 /
ETC ?
marian212 / 2013-05-14 14:38:38 /
Nebel?
brzezin / 2013-05-14 14:43:39 /
Nebel.
m.kozlowski / 2013-05-14 14:44:25 /
Czy moze mi ktoś Napisac czemu jest tyle chętnych zmiany Skrzyni C3 ? Nie jezdziłem swoją Granadą przed remontem szybciej niz 40km/h bo była w rozsypce ... Czy te skrzynie faktycznie są takie złe ? jakie są wady tych C3 ? Myslałem to zostawic 2.3+C3 ... Ma ktos takie komplet ? Nie bedzie to auto do wyscigów tylko do relaksu ... Czy brakuje tego nadbiegu ? nie pojedzie za szybko ? o co Kamannnn ? ;)
GreGor1988 / 2015-01-06 10:32:13 /
brak nadbiegu
brak lockup-u
W aucie do lansu i na zloty klasyków ok. Do prdróży dla podróży (krajoznawczo 70-90km/h bez wyprzedzania) - ok. Jak przyjdzie Ci do głowy podróż z punktu A do B szybkimi drogami - to ją przeklniesz.
granadziarz_3M / 2015-01-06 10:43:30 /
Acha rozumiem ... To ma tylko 3 biegi tak ? nie ma opcji zeby było 4 ? Kurde na Autostrady pewnie tez bede chciał wyjechac czasami ;P Załamałem sie :(
GreGor1988 / 2015-01-06 10:58:12 /
Ogólnie mam oryginalną skrzynie wyciągnięta - zepsutą ( ciągneła na kazdym biegu nawet na N do przodu ) i Kupiłem drugą skrzynie - założyłem i na klockach sprawdziłem przed rozebraniem auta na czesci ze chodzi ... ale nie zwrociłem uwagi ile ma biegów ... Gdzies czytałem na forum ze jak Ma narysowane przy wajchowniukuuu ;p 1,2,3,D,N,R To moze miec 4 biegi C4 ? czy jest w tym jakas prawda ? Bo jezeli tak to chyba zrobie Orginalną z tego auta skrzynie ...
GreGor1988 / 2015-01-06 11:09:45 /
Chodzi mi o ten wachownik i 1,2,3 Czy to nie ma znaczenia ?
GreGor1988 / 2015-01-06 11:17:57 /
Przy c3 obroty będą na 3 biegu takie same jak przy manualnej skrzyni 4b w grandzie czy wyższe?
Kilgore / 2015-01-06 11:54:07 /
Da się jechać autostradą -- ja miałem Granadę 2.3 + automat , nie jest aż tak wolna - ale dynamiczna jak Escort 1.3 :)
MikeB4 / 2015-01-06 12:08:45 /
Spoko , Dynamika mi nie potrzebna ... Tylko jak czytam ze wszyscy zmieniają tą C3 Czy C4 na tą A4LD to się przeraziłem ... Sam się przekonam jak poskładam auto moze za rok ? to bede wiedział czy da się tym jezdzic ...
GreGor1988 / 2015-01-06 12:20:34 /
A ja tam lubię C3. Sporo jeździłem w trasy Granadą z silnikiem 2,4 i mostem od 2,0 - przeżyłem;-)
Teraz mam 2,8 z C3 i w trasie spoko na oryginalnym moście.
Jedyna wada to spalanie. Minimum 14-15 w trasie, a miasto lekko 20 i może więcej.
Jakby ktoś wywalał dobrą do 2,8 to przygarnę za 100zł;-)
A obroty zawsze będą wiekszę niż w manualnej na trasie, bo nie ma lock-up u i zawsze idzie z poślizgiem.
bobik liil / 2015-01-06 13:00:22 /
C3 to bardzo dobra skrzynia, można mieć i być zadowolonym. A4LD dodaje do niej po prostu nadbieg, co jest fajne, ale wymaga nieco pracy, żeby ją włożyć do granady.
m.kozlowski / 2015-01-06 13:21:21 /
A jaki duży ten poślizg i przy 3 tyś obrotów to strata chyba jest już nie wielka? Przy 100km/h bedzei 3 tyś czy raczej 3,5tys obr?
Kilgore / 2015-01-06 13:28:09 /
Ja nie wymieniam C3 - zatem nie wszyscy. Ze spalaniem nie udało mi się nigdy przekroczyć 13l/100km (w trasie około 10).
gryziu liil (EM) / 2015-01-06 14:49:43 /
Spoko. Na benzynie nigdy nie jeździłem;-) Pisał3m o spalaniu gazu.
Co do obrotów to nie pamiętam jak było w poprzedniej Granadzie, ale tu jest wskazówka. Można sobie przeliczyć;-) http://www.capri.pl/image/comment/170014/91819
W obecnej Granadzie nie mam obrotomierza o dziwo, ale myślę, że na dyfrze od 2,8 przy 100 na godzinę na bank nie jest powyżej 3tys obrotów.
bobik liil / 2015-01-06 15:55:11 /
Poślizg zależy od obciążenia.
Mysza liil (EM) / 2015-01-06 17:18:49 /
Dlatego jak się jedzie po równej trasie równym gazem jest minimalny.
bobik liil / 2015-01-06 17:21:23 /
I na dodatek z niewielką prędkością.
Mysza liil (EM) / 2015-01-06 17:23:12 /
A jaka to jest?
bobik liil / 2015-01-06 17:30:35 /
Jak silnik robi pyrpyrpyr.
Mysza liil (EM) / 2015-01-06 17:47:05 /
A na tym zdjęciu jak robił;-)?
bobik liil / 2015-01-06 20:11:37 /
Ok ... dzieki za wypowiedzi ... Zostawie jednak 2.3+C3 i bedzie jazda babcina ... ;)
GreGor1988 / 2015-01-06 22:41:47 /
Nie pożałujesz.
bobik liil / 2015-01-06 22:49:42 /
C3 bardzo trudno zabić, uwierz, próbowałem ;)
Co do jazdy to trzeba uważać tylko zimą, bo potrafi w najmniej oczekiwanym momencie podczas szybkiego zakrętu zredukować bieg, bo objawia się zazwyczaj niekontrolowanym slajdem ;)
Ale fakt, demonem ( a nawet duszkiem) prędkości to ona nie jest ;D
michalch83 / 2015-01-07 07:26:14 /
Ja znam kogoś, kto zabił C3 :D
monti0 / 2015-01-07 09:00:48 /
Miałem przyjemnosc jezdzic 12lat Granadą kombi 2.3+C3, na polskie drogi (znikoma ilosc autostrad) predkosc "przelotowa" jest zadowalająca, z tego co pamietam przy 110/h ok 3tys obr/min, przy bardzo dobrym wygłuszeniu tego auta nidgy mi to nie dokuczyło. Spalanie w trasie (stara E7 Skarzysko -Gdansk 5 osob + sprzet kempingowy, w 6.5h 500km) - 13.5LPG, wiec czego tu szukac? Fakt, po miecie paliła sporo, ale to kazdy automat Ci powie. Poza tym skrzynia naprawde bardzo trwała ( o czym mozna sie przekonac obserując ich niezłą dostępność w dosć niskich cenach) Ja bym nie ruszał.
stiop3 / 2015-01-07 11:36:26 /
Odświeżę temat, nabyłem 2.9 12v, a4ld z Mercura Scorpio, wraz z kompem i niestety pociętą i nie kompletną wiązką. o ile sterowanie silnika nie stanowi problemu to już skrzyni tak. A4ld ma tylko jeden elektrozawór wtyczka dwu pinowa podejrzewam że to lock up, w kompie pin 53 który nim steruje jest pusty, kod kompa 8GHB.
W schematach które podpowiada wujek google każda skrzynia ma dwa elektrozawory, trzy pinowa wtyczka lock up sterowany z pinu 53 a OD z pinu 52, moja wiązka ma je nie wykorzystane. Nie mam pojęcia jak podpiąć sterowanie lockup.
Są dwie skrzynie. Z lockupem sterowanym elektrozaworem i z OD i lockupem sterowanym elektrozaworem. Pierwsza jest najstarsza. Weszła wraz z sscorpio i FL sierry 84-5 roku. Nie kojarzę kiedy wszedł drugi elektrozawór, ale coś mi się kojarzy z 1991rokiem. Wraz z wielorybem weszła 4R44.
Powinieneś szukać kompów z 85 na początku. Tak mnie siem wydawa...
granadziarz_3M / 2017-12-16 16:03:47 /
Komp i wiązka mam oryginalną z tego zestawu, w Mercurze wszystko działało. Wiązka silnika była połączona z instalacja abs. Wiec zamiast wypruć wiązkę dokładnie, uciąłem w kilku miejscach i teraz mam problem z połączeniem lockup, w wiązce brak jest połączenia pinu 53. We wszystkich schematach ktore znalazłem lockup obsługuje właśnie pin 53.
czekaj, a po kolorze kabla nie ogarniasz?
granadziarz_3M / 2017-12-16 23:14:54 /
Lockup sterowany był switchem podcisnieniowym, więc próżno szukać pinu w kompie bo go tam nie ma.
Mysza liil (EM) / 2017-12-17 14:29:24 /
o! mądrego miło posłuchać.
granadziarz_3M / 2017-12-19 11:50:36 /