Witam
niestety w dniu wczorajszym napotkała mnie przykra sytuacja bo pękł pasek rozrządu w moim Transicie. Silnik 1,6 .
Jak go ustawić aby prawidłowo działał. Czy ten silnik jest bezkolizyjny?
Szukam na forum informacji od 2 godzin lecz z marnym skutkiem.
Drugie pytanie jakie powinno być spalanie takiego silnika. Czy 12-13 litrów benzyny w cyklu mieszanym z przewagą trasy to normalne spalanie ?
Oraz muszę wymienić wisko bo niestety mocno się grzeje silnik przez niezałączanie się wisko. Czy posiada ktoś numer pod jakim można szukać w sklepie bo jak poszedłem to rozłożyli ręce że będzie problem z tym.
pozdrawiam
szopek84 / 2016-09-01 11:34:54 /
Bezkolizyjny
http://www.sierra.internetdsl.pl/down/Sam%20Naprawiam%20Ford%20Sierra%20-%20Hans%20Rudiger%20Etzold.pdf
12 strona
Co to za rzeźba z naciągiem paska na alternatorze ?
Zamontuj filtr przed gaźnikiem
daniel46 / 2016-09-01 11:56:53 /
u mnie w 1,6 po zerwaniu skrzywiło zawór ssący, ale może dlatego że miałem splanowaną głowicę
marian212 / 2016-09-01 12:04:16 /
w 2,0 potwierdzam że bezkolizyjny.
marian212 / 2016-09-01 12:04:41 /
Kupiony około miesiąca temu i na razie nic nie było zmieniane.
Widać jakieś nietypowe przeróbki jak gaźnik z sterowaniem na komputer który nie jest podłączony bo nie ma do czego. Więc pewnie przez to też może być tak duże spalanie.
szopek84 / 2016-09-01 12:19:45 /
2.0 pewnie. Spr odlew na bloku, między łapa silnika a alternatorem gdzieś.
Mysza liil (EM) / 2016-09-01 12:38:44 /
Jezeli pasek pekl na wolnych obrotach to jest szansa ze nic sie nie stało, jezeli to było na wyższych w czasie jazdy to mogą byc uszkodzone zawory.
Ustawienie jest proste sa znaki na kolkach i aparacie zapłonowym.
Jezeli szukasz czesci do tego silnika pasek, rolkę, wiskoze lub co kolwiek innego to zapraszam mam wszystko od reki.
CHUDER / 2016-09-02 06:13:26 /
Dokupiłem części i teraz problem przy składaniu
Po założeniu paska samochód nie odpala. Próbuje ustawić aparat lecz nie mogę odnaleźć znacznika na jakiej pozycji powinien być.
szopek84 / 2016-09-02 17:58:09 /
Góra i dół jest ok. Z aparatem zrób tak: najpierw ustaw go tak żeby palec stał na wprost wyjścia przewodu 1. cylindra. Tzn. załóż kopułkę i zaznacz na aparacie gdzie wychodzi przewód na 1. cylinder i tam ustaw palec. Potem dostroisz to żarówką obracając aparatem. Dasz radę, uwierz w siebie :)
docencik12 / 2016-09-02 18:05:02 /
Tyko jeszcze sprawdź wcześniej czy silnik jest w GMP z zapłonem dla 1 czy 4 cylindra.
gryziu liil (EM) / 2016-09-02 18:12:43 /
po ustawieniu na pierwszy cylinder nie odpalił... po wykręceniu świecy czy w ogóle daje jakąkolwiek iskrę okazało się ze brak ... silnik i komora była myta wczoraj i teraz zaczyna się kolejne szukanie co jest powodem braku iskry.
szopek84 / 2016-09-02 18:33:12 /
ogólnie odpalił po sprawdzeniu połączeń i okazało się że nie stykało na kondensatorze.
W sumie złożyło się kilka napraw:
Wymiana wisko na nowe 96zł
pasek rozrządu 24zł
wymiana oleju i filtra 65zł
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 14zł
pasek klinowy 10zł
zimering na wale 14zł
dość tani w naprawie :)
szopek84 / 2016-09-07 15:09:00 /
Sprawdź to nowe wisko czy działa, abyś się w korku nie ugotował :-)
AndrzejKudowa / 2016-09-07 16:36:03 /
sugerujesz że nowe części ze sklepu są od razu popsute i trzeba sprawdzać czy działają ?
szopek84 / 2016-09-08 10:21:53 /
wiskoza źle przechowywana, może być zepsuta nawet przed zakupem ;)
Al_Coholik / 2016-09-08 10:29:00 /
Dokladnie.
Mordian / 2016-09-08 10:34:49 /
Kupiłem kiedyś jeden zamiennik, kosztowała prawie 200zł i w korku nie miło mnie zaskoczyła.
Tylko oryginał czyli pewnie Sachs, a jak po kosztach to BEHR z wiatrakiem z BMW(pasuje).
AndrzejKudowa / 2016-09-08 15:40:43 /
ja kupiłem w zeszłą za 120zł do v6 i w najwieksze upały dała radę, zobaczymy tylko ile sezonów ;)
Al_Coholik / 2016-09-08 15:50:15 /
Jak spieta na stałe to da radę w upalach. Niestety to też awaria.
Mysza liil (EM) / 2016-09-08 16:01:12 /
Nie jest spieta (narazie)
Al_Coholik / 2016-09-08 16:42:50 /
Do r4 na stałe to się montuje czarny lub kremowy wiatrak z beczki diesla :-)
Wystarczy tylko podfrezować otwory w ori aluminiowym dystansie i skrócić łopatki ze 3cm bo przy 5500rpm nic nie słychać i pcha auto do przodu :-)
AndrzejKudowa / 2016-09-08 21:08:40 /