Cześć, na wstepie chciałbym zaznaczyć, że nie zależy mi na agrotuningu, ani innych godnych pożałowania praktykach.
Do rzeczy:
Chce zamontować sobie wskaźnik ciśnienia oleju, trójnik w blok silnika wkręcony z czujnikiem do kontrolki oraz czujnikiem do wskaźnika. Problem pojawia się w momencie, gdy chciałbym zamontować wskaźnik w miejscu mało rzucającym się w oczy ludzi postronnych. Wszelkie naslupkowe, czy nadeskowe gotowce odpadają (patrz 1-szy akapit). Jedyne co mi przychodzi do glowy to po lewej stronie kierownicy, mam 2 zaślepki w metalowej części deski i tam chciałbym w jakis sposób zamontować dorobiony uchwyt na wskaźnik.
Ktoś ma może jakiś patent do tc3 na taka operacje?
Al_Coholik / 2016-07-18 23:36:38 /
A może zamiast nawiewu wentylacji? :)
Konrad vel smasher / 2016-07-19 00:02:10 /
Haha, przeszła mi przez myśl taka opcja, ale nie jest do końca przekonany :)
Al_Coholik / 2016-07-19 06:43:38 /
Zamiast zegarka - toć szczęśliwi czasu nie liczą :)
gryziu liil (EM) / 2016-07-19 06:48:40 /
ja też bym myślał ko konsolce - zamiast zegarka, popielniczki
wąski77 / 2016-07-19 09:35:48 /
Jaki trojnik zastosowales?
Szafa !G.O.P! / 2016-07-19 19:21:08 /
Trójnik 3x GW 1/4" 18npt, nypel 1/4"18npt-1/4"18npt, złącze nyplowo mufowe 1/4"18npt GZ-1/8"27npt GW
Al_Coholik / 2016-07-19 19:29:30 /
ja u siebie wywalam popielniczkę i w tym miejscu zakładam dodatkowe zegary
rafal81 / 2016-07-19 21:33:47 /
Czyli rozumiem, że wiercisz dziurkę na przewody, wywalasz szynę popielniczki i wstawiasz kompletny panel z zegarami, co by to jakoś wyglądało? A jakiej wielkości masz zegary? 52mm?
Al_Coholik / 2016-07-19 21:48:11 /
ten trójnik wygląda jak :(. Taki trójnik powinien być skręcany na pakuły
a do systemu olejowego w samochodzie powinny być uszczelki miedziane lub stożki, plus końcówka na wężyk do zegara
zenonDWR / 2016-07-19 23:08:23 /
Średnica wskaznika? 52mm?
mateush (proko) 3M / 2016-07-20 00:06:50 /
Wężyk do zegara? Po to jest drugi czujnik, żeby nie ciągnąć węża olejowego do kabiny. Bezpieczniejsze i wygodniejsze rozwiązanie. Tak średnica zegara to u mnie 52mm.
Co do pakul- jestem zdecydowanym zwolennikiem teflonu, lub jeżeli nie planuje czegoś długo rozkrecac to loctite'u do gwintów.
Al_Coholik / 2016-07-20 07:16:48 /
1/4NPT to przecie gwint stożkowy
aaannnd / 2016-07-20 08:12:04 /
to swoją drogą, ale zalecane jest uszczelnienie do tego gwintu, gwinty NPTF są teoretycznie gwintami samouszczelniającymi z tego co się dowiedziałem.
Al_Coholik / 2016-07-20 08:49:59 /
a po co Ci drugi czujnik, skoro ten co masz na zdjęciu jest czujnikiem podwójnym? Ma zarówno opornicę do wskaźnika i przełącznik do kontrolki. Czy mnie oczy mylą?
Z tego co ja widzę na schemacie to on kontrolki nie obsłuży, ale może się mylę, nigdy nie byłem geniuszem elektryki samochodowej
Al_Coholik / 2016-07-20 10:16:00 /
no coż, jeśli ten drugi zacisk to "masa", to rzeczywiście, kontrolki nie obsłuży.
a gdzie można taki trójnik dokupić bo kiedyś szukałem ale nie udało mi się znaleźć i kombinowałem sam spawałem i takie tam oczywiście wszystko bez stożków skręcone na teflon leciało nie zależnie ile było teflonu i jak mocno dokręcone
Baytek / 2016-07-23 14:51:47 /
tubes international
Al_Coholik / 2016-07-23 15:03:27 /
Witam
Dorobiłem sobie dodatkowy czujnik/woltomierz zamiast oryginalnie amperomierza ktory niewiele pokazywał. Do budowy wykorzystałem woltomierz za allegro i zwiekszyłem wychylenia diodami zenera. Działa fajnie na srodku skali jest 12,6 a na koncu około 15 V. Jedyny minus to nerwowość wskazówki. Czy da sie jakość w prosty sposób spowolnic ruchy ?
Kilgore / 2017-04-27 14:04:40 /
Dodał bym jakiś filtr RC, można go policzyć ale musiał bym znać więcej parametrów.
Lub spróbuj równolegle z ustrojem pomiarowym dodać kondensator 470-1000uF i zobacz jaki będzie efekt.
Trójkąt / 2017-04-27 14:48:06 /
W razie czego podam wiecej danych :) Ale na razie sprawdzę z kondensatorem
Kilgore / 2017-04-27 15:18:10 /
@kilgore no i jak to teraz działa?
Ignacy / 2020-03-01 17:19:12 /