mam do obsłużenia thunderbirda z 1961 roku i mam problem ze zidentyfikowaniem go. We wszystkich informacjach jest silnik 390ci a z dokumentów auta wychodzi 430ci. W manualach do tego rocznika też jest tylko 390ci.
Czy ktoś podpowie mi czym się różnią te silniki z zewnątrz?
Czy to burdel w papierach?
granadziarz_3M / 2016-07-05 08:00:31 /
jeżeli to blok FE to nie ma możliwości rozpoznania go po oznaczeniach. Jedynie po kolektorze i gaźniku. z tyłu albo z przodu ma odlew "352" ?
♠Zoggon♠ / 2016-07-05 08:07:41 /
Pisz mi jeszcze.... FE... skąd mam wiedzieć? Gaźnik - rzecz wymienna. Jakieś różnice w rozmieszczeniu osprzętu? Filtr oleju, pompa paliwa, aparat? Różnice konstrukcyjne? Układ kolektorów?
granadziarz_3M / 2016-07-05 08:16:11 /
Zalej do pełna w DMP, wypluj, zmierz i pomnóż... najszybciej ;)
Mysza liil (EM) / 2016-07-05 09:14:19 /
Może google?
http://www.mre-books.com/interchange/interchange11.html
http://www.mustangandfords.com/how-to/engine/mdmp-1004-how-to-identify-classic-ford-v8-engines/
m.kozlowski / 2016-07-05 09:16:45 /
390 cali FE wygląda tak:
http://www.capri.pl/image/forum/37063/17340
http://www.capri.pl/image/forum/37063/17339
http://www.capri.pl/image/forum/37063/17342
♠Zoggon♠ / 2016-07-05 10:25:07 /
Marcin, znajdź mi taką stronę po rosyjsku to ogarnę. Angielski to nie mój język.
Zoggon, dzięki za foty. O to chodziło.
W najlepiej temat rozwiązał Ligacz:
390ci ma zawory EI EI IE IE a 430ci ma zawory EI EI EI EI
I wszystko wiadomo
dziękuję za pomoc.
granadziarz_3M / 2016-07-07 16:55:20 /