Samochód ma zrobioną blacharkę i jest cały wypiaskowany. Jakim podkładem go pomalować ? Jaka firma, który produkt ? Coś z Novola Classic czy inna firma ?
Malowanie będzie za jakieś 6 miesięcy.
Pzdr
Jarek / 2016-06-09 19:06:38 /
Chyba najlepej jakims dobrym podkladem epoksydowym..
Arunas / 2016-06-09 21:05:52 /
No właśnie mam 2 wersję z 2 źródeł:
1. Epoksydowy
2. Cienka warstwa reaktywny i na to akrylowy.
Pzdr
Jarek / 2016-06-09 22:54:21 /
Arunas dobrze prawi. Epoksydem. Firmę dobierz w zależności od budżetu. Dobry jest Sikkens ale drogi (koło 250zł puszka), robiłem też Trotonem, dużo tańszy - ten zwykły lepiej się obrabia, Maser zaś jest dość oporny na papier ścierny. Kolega stanga robił Novolem i efekt był dobry. W całej tej robocie ważna jest dokładność, najlepszy podkład nie pomoże jak żle przygotujesz podłoże. Dokładne wypiaskowanie, jak najkrótszy czas od piaskowania do malowania, dokładne oczyszczenie karoseri po piaskowaniu co może zająć nawet całty dzień. Jak już wydmuchasz i wyssasz cały piasek to zacznij od pomalowania pędzlem wszystkich łączeń i zakamarków, tam gdzie nie dojdzie pistolet. Potem dopiero zasadnicze podkładowanie.
Aha w niektórych systemach pod epoksyd możesz dać podkład wytrawiający co jest dodatkowym zabezpieczeniem ake i didatkową robotą.
Jak już dasz do lakierowania, to podczas wyprowadzania karoserii, laiernik w wielu miejscach przetrze się do blachy, przypilnuj żeby te miejsca zostały zamknięte epoksydem, Wielu lakierników nie przywiązuje do tego wagi, czasem nawet po przetarciu dokłada szpachli na gołą blachę... klient i tak nie zobaczy.
bad ass boy / 2016-06-09 23:12:32 /
Było już tego trochę. Wystarczy poszukać.
wiśnia / 2016-06-10 00:24:22 /
to zależy jaką technologię wybierzesz. Najpierw zdecyduj jaką firmę wybierasz.
Następnie patrzysz co mają w "programie". Wybierasz ukłąd warst najbardziej odpowiedni dla karoserii.
Np. Używając NOVOLA, możesz zastosować reaktywny, a na to akryl ( bo tak zalecają).
Potem zdecydujesz czy dajesz tam jako odcinający epoksyd.
Ale inne firmy, od razu zezwalają na kładzenie epoksydu na reaktywny.
Można, w uzasadnionych przypadkach zrezygnować z reaktywnego. Musisz czytać karty technologiczne.
Novol jest coś wart ? Raczej reaktywny zrobię plus akryl. Mają w linii Novol for Classic akryl z jakimiś dodatkami antykorozyjnymi ale nie ma reaktywnego. Muszę ich spytać czy można reaktywny z innej linii plus to:
http://classiccar.novol.pl/produkt.php?id=5
Pzdr
Jarek / 2016-06-10 09:58:39 /
wie ktoś czym ten classic novola się różni od zwykłych poza ceną i fajną puszką? bo w kartach technicznych prawie przy każdym podkładzie akrylowym piszą to samo o dodatkach antykorozyjnych.
aaannnd / 2016-06-10 13:04:57 /
pewnie nie da się tym pomalować golfa trójki.
sorry za offtop ale nie mogłem się powstrzymać po wczorajszej lekturze forum.
aaannnd / 2016-06-10 13:07:35 /
Novol Classic ma w swojej lini reaktywny podkład patrz pod nazwa WASH Primer
Tak samo jak jest epoxyd, aczkolwiek z doświadczenia z epoxydem bardzo dobrze pracuje się na Novol-owskim 360
Co do samego procesów to UŻYCIE REAKTYWNEGO
1. Goła blacha
2. Reaktywny
3. Podkład akrylowy
4. Szpachle
5. Izolator
6. Podkład Akryl
7. Kolor bazowy lub akryl
8. Lakier bezbarwny w przypadku koloru bazowego
UŻYCIE EPOXYDU
1. Goła blacha
2. epoxyd
3. szpachle
4. Izolator
5. Podkład Akryl
6. Kolor bazowy lub akryl
7. Lakier bezbarwny w przypadku koloru bazowego
…zzzz…. / 2016-06-10 13:51:55 /
Taz co jako Izolator między szpachle a podkład akrylowy?
aaannnd / 2016-06-10 14:57:15 /
epoksyd.
Dzizas panowie. Na szpachle to się wali ftaloowke w czarnym macie i kłopot z głowy :-)
leetvoos / 2016-06-10 21:57:38 /
Leetvoos mistrz.. Hahahaha
Zawada1 / 2016-06-13 12:56:08 /
no też jestem właśnie na etapie przygotowania się do zabezpieczania elementów nowych takich jak progi i inne, zależy mi na dobrym zabezpieczeniu elementów do których już nie będzie dostępu
oczywiście farba transportowa na nowych elementach będzie zdarta do zera
buda nie będzie narazie piaskowana ponieważ i tak większość spodu będzie dorabiana nowa bo mocno zgnity jak się okazuje
podpowiedzcie co lepsze, reaktywny i akryl czy od razu epoksyd
zabezpieczenie profili oczywiście na koniec roboty z blachą
może jak już wymienię większość skorodowanej blachy buda pójdzie do piachu żeby wszystko rude usunąć ale narazie nie widzę sensu bo się okaże że sama rdza jest i nie ma do czego spawać
Baytek / 2017-02-06 15:24:43 /
Wypiaskuj to bo połowy dziur nie znajdziesz... a potem
piaskowanie/reaktywny/blacharka/poprawiasz reaktywny/epoksyd/ - reszta konserwacji czyli Poli itd...
lub
piaskowanie/blacharka/piaskowanie/reaktywny/epoksyd - reszta konserwacji czyli Poli itd...
boncky / 2017-02-06 17:57:44 /
jak się okazuje progów nie ma ani nadkoli w sensie są ale do wywalenia, duża część podłogi mocno dziurawa i będzie nowa, nie wiem jak słupki A bo jeszcze błotniki są
póki co obrotnica się kończy i na dniach powinienem wstawić nadwozie
tak myślę co by najpierw części konstrukcyjne zrobić progi i podłogę i to co widać wyciąć i jakoś wzmocnić i dopiero do piachu co pokaże gdzie reszta rudego jest
oczywiście wszystko wyjdzie w praniu ale progi muszę zabezpieczyć dobrze bo tam już nie wejdę z malowaniem
Baytek / 2017-02-06 19:52:05 /
ponawiam:
wstaw jakieś rurki żeby się to nie złamało przy transporcie i na obrotnicy, wypiaskuj to a potem spawaj, zaoszczędzisz kasy i czasu - zaufaj mi. Zaczniesz dłubać z czyszczeniem i szlifowaniem stracisz 2 tygodnie i okaże się że jest lipa bo co cykniesz to kolejna dziura wyjdzie... tutaj robota na raty kończy się wydaniem kilku tys w kosmos i kilkuset godzin na marne... jak już piszesz że jest tak zgnite, to znaczy że jest 2 razy bardziej jak to wypiaskujesz;]
boncky / 2017-02-08 22:10:34 /
wzmocnione będzie bo niestety po kilku latach stania na takim specjalnym (prowizorycznym) stojaku okazało się że rdzy jest bardzo dużo w znanych wszystkim miejscach
ja myślałem o piaskowaniu później z kilku innych powodów raz wzmocniona będzie konstrukcja nośna żeby się nie złamało i będą odkryte wnęki tj. podszybie i może słupki A
taki miałem plan bo w tych miejscach będzie dużo rudego napewno a jeszcze błotników przednich nie zdejmowałem ale podejrzewam będzie pod nimi rudo
Nie mam tak kasy żeby śmigać do piaskowania za każdym razem jak się dostanę do jakichś wnęk
nie wiem nawet ile taka przyjemność w łódzkim kosztuje i gdzie robią dobrze żeby blach nie pogiąć
Podobno sodowanie jest oki bo nie grzeje powłok ale czytałem że był problem po czasie z farbą bo po sodowaniu zostały w zakamarkach drobiny sodu a chcę zapomnieć na co najmniej kilka a może kilkanaście lat o remoncie blachy
od razu zaznaczam że na kataforezę mnie nie stać (trzeba to zrozumieć że żona by mnie zajeb...a)
Baytek / 2017-02-12 08:34:26 /
Remonty samochodów to sie robi za kawalera, a nie jak żona budżet kontroluje...
za kawalera też przerabiałem remont ale niestety za tamtych czasów było słabo z częściami i sprzętem i ja się guzik znałem i nie za wiele potrafiłem
teraz trochę chyba więcej potrafię i mam dużo więcej sprzętu
z kasą u mnie nigdy nie było rewelacji ale jakoś daję pogodzić hobby z życiem
jak pojawi się drugie dziecko będzie 500+ :pi kasa na remonty hehe
Baytek / 2017-02-13 19:18:15 /
Za 500+ zrobisz auto, ale na opłaty nie będzie Cię stać jak tak dalej pójdzie......
wiśnia / 2017-02-13 21:10:45 /
narazie jest cienko z kasą bo żonkę mi zwolnili z roboty ale prace ciągle trwają
zastanawiam się z tym piaskowaniem bo muszę najpierw odkryć podszybie, tam mam tragedię jakąś
ale pytam jak zabezpieczyć blachy nawet po piaskowaniu żeby zaraz nie wyszło rude, myślę nad novolem ale tam na reaktywny trzeba przed epoksydem dać podkład akrylowy i czy to wszystko potrzebne do profili zamkniętych gdzie będzie jeszcze środek do profili
nigdy nie zabezpieczałem takimi środkami a przy pierwszym remoncie jakimś badziewiem co niestety nie dało rady i szybko ruda wylazła
teraz chcę zrobić dobrze zgodnie ze sztuką
za jakiś czas będę musiał mieć lakiery w garażu bo zaczną się na dobre prace blacharskie
w tym tygodniu może autko trafi już na obrotnicę wszystko zależy od czasu a jak się nie uda to napewno w przyszłym tygodniu będzie zamontowane a wcześniej oczywiście usztywnione co by się nie złamało
zastanawiam się czy inwestować novol for clasic car czy poprostu jest to samo co inne produkty novola tylko odpowiednio droższe
podpowiedzcie coś na temat produktów i technologii wcześniej juz wyczytałem że na reaktywny nie kłaść epoksydu ale że można i nic się nie dzieje, czy dać pomiędzy warstwy akrylowy ale czytałem że jest miękki i kiepski więc już się pogubiłem troszkę
Baytek / 2017-02-15 10:39:32 /
No jak zmatowisz reaktywny to czemu nie klasc epoksydu? Trotona mozna ponoc mokro na mokro kłaść
Ignacy / 2017-02-15 11:52:29 /
Pracuję kilka lat tylko na Novolu więc na temat innych produktów mało wiem ale o Novolu powiem tak : blacha wypiaskowana lub zmatowana mechanicznie BEZ śladów korozji podkład epoksydowy w min. trzy warstwy . Pamiętaj że przy takiej pogodzie jaką mamy to odstęp między piaskowanie a podkładowaniem powinien być jak najkrótszy ok 2 godzin.
Przy takiej pogodzie i długim czasie między czynnościami zalecam najpierw podkład reaktywny max dwie warstwy odczekać do wyschnięcia - zmatowanie delikatne włókniną ścierną - i podkład epoksydowy.
Novol for classic car jest drogi a właściwości takie same co zwykła seria więc po co przepłacać.
Pamiętaj że :
Podkład reaktywny jest na bazie kwasu który ma się "wkryźć" w materiał i zachamować proces korozji . Nie jest to podkład izolujący !
Podkład eposydowy jest na bazie żywicy i musi być szczelnie pokryty inaczej nie będzie spełniał swojego zadania. (oszczędzanie na warstwach lub rozcięczanie nie jest wskazane)
Będe obserwował wątek więc jak macie pytania to proszę.
garazowiec / 2017-02-20 07:16:12 /
tylko w novolu na rekatywny nie można kłaść epoksydu- chyba że coś sie zmieniło?
Ostatnio kładłem Novola, na gołą blachę poszedł reaktywny a na to podkład akrylowy. Z tego co czytałem nie zalecają kłaść epoksydu na reaktywny.
mateush (proko) 3M / 2017-02-20 10:13:56 /
no właśnie mam problem czy potrzebny jest ten akryl do rozdzielenia czy bez tego tez jest oki
wcześniej tak niektórzy robili i problemów nie było a teraz w specyfikacji jest wymagany akryl
oczywiście wszędzie idzie reaktywny i epoksyd na pewno
Baytek / 2017-02-20 11:36:07 /
dzięki za info żeby nie iść w classic cars bo cena duża za to samo, też tak podejżewałem
Baytek / 2017-02-20 11:52:02 /
Novol oczywiście nie zaleca ale jak zrobisz tak jak napisałem wyżej to nic się z tym nie stanie . Firma Novol postanowiła się zabezpieczyć przed FACHOWCAMI którzy kładli metodą mokro na mokro !
Pomalowałem taką metodą swoje Capri 8 lat temu i nic się nie dzieje.
garazowiec / 2017-02-20 18:58:10 /
W starej dokumentacji novol-a nie było przeciwwskazań aby kłaść epoksyd na wyschnięty reaktywny, w którymś momencie zmienili na obecne "niezalecane". Powód zapewne taki jak napisał garazowiec.
Trójkąt / 2017-02-20 19:07:52 /
no i teraz już wiem co i jak dzięki wielkie za rozwianie moich wątpliwości
teraz zakupy i trzeba działać bo wiosna idzie hehe a do zakończenia remontu pewnie jeszcze kilka wiosen będzie
Baytek / 2017-02-20 19:20:57 /