logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Witam :)

Witam :)

Witam wszystkich, mam na imię Marcin.
Od niedawna stałem się posiadaczem Forda Falcona z 1964 roku, z silnikiem 260 V8.
Postanowiłem się tu zarejestrować i zasięgnąć troszke wiedzy i porad.

Junior_BoB / 2016-03-14 10:39:23 /


Siemka!
Fajnie zobaczyć coś nowego!

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 10:51:41 /


o kurde... Dawaj jakies fotki... pochwal sie!

Świr_BDG / 2016-03-14 11:51:51 /


Niewiem czy zdjęcia będą miały dobrom jakość.

Junior_BoB / 2016-03-14 12:13:36 /


zaje...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 12:14:59 /


Witaj.
nie chcesz może zamienić na golfa z dopłatą? :)))))

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-14 12:45:15 /


Ale wielka Cortina :D

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 12:47:45 /


Krótko o autku. Pochodzi z Kalifornii, w 97r został sprowadzony do Holandii, a 3 tygodnie temu kupiony przeze mnie. Autko posiada silnik 260 V8 164KM i ma 2 biegowy automat, przejechane ma dotychczas ~ 94 tys. mil

Junior_BoB / 2016-03-14 13:08:36 /


Niezły -- w razie co mam wielką kilkusetstronnicową instrukcję o Falcon Mustang Fairlane z lat 60 ;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 15:15:05 /


piękny :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 15:54:16 /


O holender, ładny :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-14 16:09:28 /


Te 164KM to moc brutto (SAE gross), czyli na współczesne (lub np. DIN) wyszłoby trochę mniej ;)
Tak czy siak Twój Falcon fajny jest :)
P.S.
Patrząc po bocznej linii, to trochę przypomina jednego z Taunusów :D

PiotrekFCapri / 2016-03-14 16:26:15 /


Cześć i czołem! Świetny wóz :)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-14 16:38:49 /


Piękne auto. Gratulacje!

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 17:19:00 /


W tym roczniku silnik Windsor V8 4.2 miał 130 PS wg DIN.
Ale momentu na pewno mu nie brakuje - całe 350 Nm to o 30% więcej niż ma Cosworth BOA :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 19:23:09 /


Ciekawi mnie bardzo jak się jeździ takim zestawem: 350Nm i 2-biegowy automat. To może być naprawdę wygodne a jednocześnie dynamiczne. Opowiedz coś o tym, może jakiś film z telefonu? Kiedy wrzuca 2 bieg przy starcie od 0 i pedale w podłodze?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 19:27:04 /


ooo , mój hamerykaniec nr 1. Można wpaść na oględziny za 2 tyg ? :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 20:10:05 /


Aż się prosi o info jak to Falcon jest blisko spokrewniony z Mustangiem 1 generacji . W obawie by nie nawypisywać bzdur tylko kilka faktów, może niezawodny KRK4m się pokusi ;-) Na pewno w Mustangu silnik 260 cui był w tylko w roczniku 1964 1/4 i oznaczony kodem F , występował jako najsłabsza V8 z dwu gardzielowym gaźnikiem . Generalnie płyta podłogowa zawieszenia i zegary to spadek właśnie z Falcona (też Fairlane) To dla kolegi bardzo dobra wiadomość gdyż części mechaniczne są łatwo dostępne np. cjponyparts.com

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 22:52:36 /


Wezwany do tablicy mogę jeno potwierdzić fakt owego bliskiego pokrewieństwa z Mustangiem. Ale generalnie auta zza wody są dla mnie równie pasjonujące, jak wytwory radzieckiej czy koreańskiej myśli technicznej i nie ośmieliłbym się pisać na taki temat jakichkolwiek elaboratów. Sorry...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-14 23:23:27 /


wydaje mi się, że dwubiegowy automat działa następująco:

- normalnie rusza i jeździ drugim biegu
- jak chcesz ruszyć z pierwszego- używasz dźwigni do jego włączenia
- jak chcesz przełączyć z jedynki na dwójkę- trzeba użyć dźwigni

taki to chyba "automat". Amerykański klimat w 100%

I tak miał dużą przewagę na "mechaniczną" (ręczną ) skrzynią- duży moment obrotowy przy ruszaniu i brak konieczności używania dźwigni przez 99% czasu jazdy.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-15 10:34:57 /


Czyli właściwie przy normalnej jeździe po mieście... jeździsz cały czas na jednym biegu?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-15 11:22:41 /


tak.

Tak działały pierwsze skrzynie, Hydra-Matic i podobne.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-15 13:03:25 /


Skrzynia posiada tylko "D" oraz "L" i sytuacja wygląda tak, że po długim postoju jak zaczynam jechać to na pozycji D to auto wyje na 1 biegu tak około 4-5 kilometrów, potem dopiero włącza 2 bieg, i teraz niewiem czy to tak ma być że skrzynia w jakiś tam sposób musi się rozgrzać żeby przełączała na 2 bieg czy coś jest popsute.
Skrzynia to bodajże fordomatic.

Junior_BoB / 2016-03-18 07:25:55 /


chyba najwyższy czas wymienić olej :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-18 09:56:48 /


Nooo... zmień olej i będzie zmieniał biegi bez 4-kilometrowej rozgrzewki.
Pamiętaj by zlać też olej z konwertera, bo inaczej wymiana przyniesie bardzo krótkotrwały efekt.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-03-18 10:23:23 /


Na moje oko to to: http://www.ebay.com/itm/1960-1961-1962-1963-1964-Falcon-Ranchero-Comet-FORDOMATIC-TRANSMISSION-GOVERNOR-/161584597125

Mysza liil (EM) / 2016-03-18 11:05:22 /


Rewelka....Dawaj zdjęcia środka tego cacka

WOJTAS 74 / 2016-03-18 11:36:56 /


Witam forumowiczów!

kuba37 / 2016-03-24 22:29:26 /


Witam wszystkich i pozdrawiam z Krakowa.

Emil37 / 2016-04-30 22:32:55 /


Witaj nieznajomy :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-30 22:42:59 /