Witam posiadam capri mk3 1.6 r78.
Chce zmienić do niego gaznik mam okazję kupić coś takiego:
Jest to gaznik Ford Granada 2.0 1980r Gaźnik PIERBURG
Takie pytanko posiadam kolektor os sierra 2.0 pytanie czy spisuje do tego kolektora? Czy trzeba będzie przerabiać podstawę?
Capri78swd / 2016-02-28 20:08:40 /
Jest to gaźnik do V6 i w dodatku zburaczony wkrętkami do gazu.
brzezin / 2016-02-28 20:15:38 /
Ale i tak będzie lepiej chodził niż na standardowym gazniku ?
Capri78swd / 2016-02-28 20:39:29 /
Nie nadaje się sie do r4. poszukaj gaźnika od 2,0 r4 jak już chcesz wymienić.
Kilgore / 2016-02-28 20:44:47 /
Możesz jakoś bardziej rozwinąć dlaczego się nie nadaje?
Capri78swd / 2016-02-28 20:46:55 /
Bo w tym od v6 obie przepustnice otwierają się jednocześnie, ma inne dysze i nie bedzie to dobrze działało. Jak masz gaźnik jenogardzielowy to możesz założyć taki z dwoma ale druga musi się otwierać z opóźnieniem. Uzyskasz może jakiś tam przyrost mocy i spalania heh A właściwie to jaki tam siedzi teraz gaźnik ?
Kilgore / 2016-02-28 20:53:00 /
Bo nie nadaje się do 1.6 , tak jak 1.6 nie nadaje się do Capri. A im bardziej się przy tym będziesz upieral tym więcej kasy w błoto.
Mysza liil (EM) / 2016-02-28 20:53:55 /
Oryginalny jednogardzielowy
Pytam bo wyczytałem w nternrtach ze z v6 bez problemu sprawdza się w r4
Capri78swd / 2016-02-28 21:00:43 /
Znalazłem coś takiego http://www.capri.pl/forum/90758
Troszkę mam mętlik w głowie nie wiem już sam które informacje są prawdziwe...
Capri78swd / 2016-02-28 21:30:24 /
Ale tam nie ma mowy o 1.6
Mysza liil (EM) / 2016-02-28 21:32:17 /
Myślałem ze skoro do 1.6 r4 pasuje gaznik 2.0 r4 a do tego 2.0r4 pasuje 2.0 v6 to wszystko powinno śmigać, widać źle myślałem.
Capri78swd / 2016-02-28 21:42:11 /
A coś takiego się nada?Granada 2.0e 80r Gaźnik WEBER
Capri78swd / 2016-02-28 21:55:14 /
Ten sie nada -- Sierry 1.6 też taki miały --- ale szału z tym gaźnikiem nie ma -- ja w swojej Sierrce wywaliłem taki na rzecz Webera 32/36 od 2.0 R4 z Capri/Taunusa/Granady i jezdzi duzo lepiej :)
MikeB4 / 2016-02-28 21:59:55 /
Szału to niema z silnikiem 1.6 i dobrze o tym wiem, chce uzyskać tylko parę kucy więcej, a po zmianie na taki gaznik różnica chyba będzie ?
Capri78swd / 2016-02-28 22:03:17 /
ostatnio ustawiałem zapłon i gaźnik w takiej wydumce - Matra Murena toto się nazywało... na silniku miała gaźnik Webera jak od naszych v-ek z dwiema gardzielami. Silnik r4 1.4, albo 1.6 ośmiozaworowy i całkiem dobrze z tym gaźniczkiem to współpracowało.
Nie widzę powodu - po dobraniu dysz - żeby taki gaźnik jaki jest w v-kach nie mógł napędzać skuteczniej niż szuflady, czy inne jednoprzepustowce, silnika pinto...
inna sprawa, czy oprócz większego spalania uda się cokolwiek uzyskać... :)
1.6 ohc pinto, to jednak tylko 1.6...
poszukaj dołu od 2.0 - zostaw głowicę z 1.6 - wtedy na pewno będzie poprawa... ;)
bartozłomero / 2016-02-28 22:25:04 /
Kup taki jak na zdjęciu tylko od 1.6 i wszystko będzie grało bez kombinacji.
Mysza liil (EM) / 2016-02-29 07:49:32 /
Aha. I Granada z 80r ani żadna do 85 nie miała takiego gaźnika.
Mysza liil (EM) / 2016-02-29 07:53:03 /
Jak chcesz uzyskać pare kucy więcej to ściągnij głowice, splanuj ją o 1 -2 mm , zrób zawory i kanały dopasuj do kolektorów :D Działa bardzo dobrze .... ten gaźnik wiele nie da sam z siebie zamiast poprzedniego - chyba, że tamten kiepsko działał :)
MikeB4 / 2016-02-29 08:54:24 /
A może zamiast rzeźbić z gaźnikami od losowego czegoś zamów w rewarze (lub innym zakładzie) ostrzejszy wałek, załóż wspominanego już kilka razy webera z 2.0 pinto i doprowadź go do specyfiakcji GT (88koni)?
Beddie / 2016-02-29 09:03:32 /
Do specyfikacji GT wystarczy głowica z większymi zaworami, podobno w sierrach mkII już wszystkie 1,6 miały na większe zawory tak jak GT. Do tego wałek od 2.0 i już masz specyfikację GT.
Ligacz 3M / 2016-02-29 09:53:01 /
Wałki , specyfikacje , popłyniesz jak listek .
Wkładaj nowe dwa litry , albo V .
Koszty podobne , albo niższe jak wyżej .
Kilgore nie masz racji, w tym gazniku przepustnice otwierają się jedna po drugiej, nie razem.
Gaźnik juz mam, kolektor z sierra 2.0 trzeba trochę przerobić powiększyć otwory, itp.
Jak zrobię to zdam relacje jak to smiga...
Capri78swd / 2016-03-01 12:45:24 /
Który gaźnik w końcu?
Ford Granada 2.0 1980r Gaźnik PIERBURG
Capri78swd / 2016-03-01 13:04:58 /
No to jest akurat od v6 i przepustnice otwierają się razem, chyba że już zęby zryte na zębatkach to owszem, najpierw jedna, potem druga...
Mysza liil (EM) / 2016-03-01 13:11:42 /
Wrzuć foto jak się otwierają przepustnice, bo nie mogę sobie tego wyobrazić, że nie razem.....
BTW. Nie wiem w sumie po co pytasz skoro i tak robisz po swojemu i będzie do dupy...
Bo gaznik w którym się otwierają dwie razem można bez problemu przerobić.
Capri78swd / 2016-03-01 14:32:11 /
Gaźnik w którym otwierają się dwie razem będzie miał te same średnice gardzieli, dysz i te same rurki emulsyjne, przyspieszacze w obu przelotach i układ powietrza wolnych obrotów w obu przelotach. To będzie zupełnie inny gaźnik.
Konar / 2016-03-01 14:47:48 /
stracisz tylko czas ;)
Kilgore / 2016-03-01 17:51:52 /
Witam, jestem nowy na tym forum. Założyłem u was konto w poszukiwaniu informacji na temat gaźnika Weber 32/36, piszę w tym temacie aby nie śmiecić na forum. Czy mógłby ktoś podać rozstaw szpilek mocujących gaźnik do kolektora ssącego ?, najlepiej jakby były wymiary od osi otworów jak i ich brzegów. Wiem że takie gaźniki były montowane w fordach, potrzebuje tych informacji do przekładki gaźnika w moim aucie a nie chcę się pchać w ciemno z kosztami. Pozdrawiam
spirit-us / 2016-03-26 20:12:41 /
Proszę - rysunek średnio czytelny, ale coś widać:
Michał Konieczny / 2016-03-26 20:29:36 /