Dziś ładna w miarę pogoda, więc postanowiłem przegonić swojego forda. No i jest mały problem:
-Zegar w desce nie pokazuje temperatury. Totalnie. Wskazówka leży poza skalą.
-Wiatraki się nie włączają automatycznie. Można by założyć, że po prostu padł czujnik, ale w końcu są dwa czujniki- jeden na zegar, drugi do kompa. A nie działa to i to.
Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać, co posprawdzać itd...
Wszystko w zegarach na desce działa... poza właśnie tym wskaźnikiem temperatury.
Przy okazji, dwie fotki z dziś. Nowa tapicerka :>:>:>:>
Curtis_Capri / 2016-02-05 20:50:17 /
f:
Curtis_Capri / 2016-02-05 20:51:45 /
Do trzech razy sztuka:
Curtis_Capri / 2016-02-05 20:56:38 /
Ale, że co ? Masz BOBa pod maską, ze wentylatory załącza ECU silnika ?
Otwórz maskę i popatrz, wyjmij i włóż jeszcze raz wtyczkę od czujnika na zegary.
A z wentylatorami szukaj czujnika w chłodnicy albo na przewodzie jak przerobione i reszty tzn przekaźnika i bezpiecznika i sprawdzaj po kolei...
PiotrekGran / 2016-02-05 22:40:00 /
No wtopa. Pomyliłem czujniki - myślałem, że duży czujnik obok małego od temperatury jest od wiatraków.
Oczywiście chodzi ten w chłodnicy.
Ma dwa piny. Jak poprawnie go zdiagnozować? On zwiera obwód po prostu i jeden pin idzie do masy, a drugi do przekaźnika? Czy można przez ten czujnik puścić masę prosto na wentylatory?
Curtis_Capri / 2016-02-05 23:06:59 /
Curtis co jest fajnego w jasno-kremowych wnętrzach ala ślubowóz zrobionych ze skóry? Bo ja nie mogę zrozumieć tego fenomenu, żeby pchać to do każdego klasyka.
Trzy lata szukałem oryginalnego lekko bananowego koloru skóry lub skaju w perforowanej opcji. Ok. Znalazłem- w palecie bentleya. Spoko, przeżyję cenę. Z resztą była dość normalna.
Niestety nie była dostępna i już nigdy nie będzie.
Więc co, miałem zrobić czarną? Szarą? W kratę?
Dobra, stwierdziłem, że może niebieską jak w mk1... jednak totalnie nie pasował ten kolor do koloru nadwozia.
Curtis_Capri / 2016-02-05 23:35:20 /
piny czujnika temperatury zwierają się z sobą, a nie do masy. Chłodnica zwykle zawieszona jest na gumach, więc z masą nie ma połączenia galwanicznego.
możesz odpiąć wtyczkę, zrobić kawałkiem drutu zwarcie we wtyczce i zobaczysz czy wentylatory ruszają.
a poziom płynu sprawdzałeś?
Mordian / 2016-02-08 10:19:32 /
Chłodnica w Capri zwykle nie jest zawieszona na gumach tylko mosiężna i przykręcona do karoserii. Zwykle nie ma w niej również czujnika.
Mysza liil (EM) / 2016-02-08 14:11:47 /
Zwykle chłodnica płynu z Capri nie daje rady z 2.9 efi. Zwykle się gotuje, ponieważ jest niedrożna :D
Dzięki magic, sprawdzę dziś czy się załączą po zwarciu.
Mordian - tak, sprawdzalem. I z tego co wiem, to 2.9 odpowietrza się sam?
Curtis_Capri / 2016-02-09 09:33:51 /
Mysza... Ale jak już czujnik jest w chłodnicy, to zazwyczaj jest jak napisałem...
Tak przeważnie jak termostat się otworzy z mojego doświadczenia
Mordian / 2016-02-09 14:10:06 /
Wymontowałem czujnik temperatury (na zegary), ze starego 2.9. Wiem, że działał ze wskaźnikiem na zegarach, bo miałem wskazania. Czujnik z żółtą obwódką.
Zamontowałem ten czujnik w obecnym 2.9 i jak nie było wskazań tak dalej nie ma...
??
Curtis_Capri / 2016-05-23 19:37:13 /
Ja też się namęczyłem ze wskaźnikiem w tamtym roku, spradz czy jak dotkniesz kabelkiem od czujnika masy czy pojdzie wskazówka na maxa.
zakładałem wątek w tamtym roku bo spitoliło mi sie przed samym wyjazdem, poszukaj na forum
W capri też wskaźniki od wody i paliwa na 5v chodzą?
Ignacy / 2016-05-23 19:54:29 /
No właśnie czytałem sporo tego, nawet posty z 2007...
Ale to dalej nie to.
No i problem jest taki, że jak dotykam do masy kabelkiem od czujnika to wskazówka ani drgnie :/ Ale nic nie było robione przy zegarach, tylko wymiana żarówek :(
Curtis_Capri / 2016-05-23 20:00:44 /
No to jak sie nie rusza to pewnie przejscia nie ma, sprawdzałeś oporność kabla?
U mnie jest lepszy myk, wskazówka podnosi się na max jak dotkne masy, ale na czujnik nie reaguje. Wymienialem juz trzy razy wskaźniki i 3 czujniki. Teraz sprobuje całą szafe założyć.
w tamtym roku na wakacje poradziłem sobie montując elektoniczny termometr za 21zl zamiast czujnika i kabelkiem do deski.
W największe upały max 88.9 pokazało, a tak to 86 cały czas :p
Ignacy / 2016-05-23 20:08:02 /
No też się zastanawiałem, czy by na szybko jakieś taniego czujnika z termometrem nie założyć, ale problem w tych elektronicznych widzę taki, że mają czujnik montowany na oczko, pod śrubę. Jak się przegrzeje, to zanim on mi to wyświetli (zanim temperatura dojdzie do tego czujnika) to już dawno będzie po ptokach ;)
Curtis_Capri / 2016-05-23 20:20:41 /
Ja miałem taki z sondą jak zwykłe do auta, tylko że do 150 stC. Wpuściłem go przez rozwiercony stary czujnik i dyndał sobie za termostatem. Działał 3tyg, później jeździłem bez :
Ignacy / 2016-05-23 20:31:07 /
Curtis, jak kabel zwierasz do masy i nic, to najpierw tym tropem pójdź.
m.kozlowski / 2016-05-23 20:52:47 /
podepnę się z podobnym problemem, przed odstawieniem wozu na ok 2 lata w kąt wskaźnik mi funkcjonował prawidłowo choć z 3 razy mi się zawiesił, obecnie pokazuje mi 1/3 skali w momencie gdy zagotuje chłodnice, podczas normalnej jazdy praktycznie pokazuje okolice dolnej kreski na wskaźniku, czujnik padł czy szukać okolice ścieżki elektrycznej zegarów?
Jellon aka Revenge Racer / 2016-06-27 23:10:00 /
A nie zaśniedział przypadkiem?
Albo masy brak.
michalch83 / 2016-06-27 23:11:51 /
Dokładnie jak Michał pisze - przejrzyj instalację zegarów. Mi po długim postoju wariowała połowa wskaźników - po oczyszczeniu połączeń i poprawieniu masy jak ręką odjął.