u mnie wszystkie 4 swiatla to h4 czy tak ma byc czy to wydumka tunera
domyslam sie ze roznica jest w ustawieniu dlugich - powinny swiecic dalej, czy tez opowiadam bzdury??
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:08:38 /
wszytskie 4 fabrycznie byly na h1 :)
coke
JEST RÓŻNICA W SAMYM KLOSZU. DO DŁUGICH JEST INACZEJ ROZPROSZONE ŚWIATŁO. A TY MASZ WSZYSTKIE NA KRÓTKIE. JEŻELI SĄSPRZEŻONE RAZEM, ŻE DŁUGOE SĄ RAZEM 4 TO NIE JEST ŹLE, BO I TAK ŚWIATŁA WYSTARCZY.
H2O patryk_3M / 2002-11-04 11:23:06 /
i co mam teraz poczac??
a czym sie roznia h1 od h4
dlugie owszem zespolone jak ciagna to 4 na raz
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:28:10 /
poprostu nic, chyba że chcesz mieć orginalne lampy.
H2O patryk_3M / 2002-11-04 11:29:58 /
wogole to jakie mozna max zarowki wsadzic do swiatel w mk3, albo od razu co zrobic zeby byly mocniejsze, bo na krotkich to widocznosc jest srednia a jak do tego zla pogoda...
Konrad vel smasher / 2002-11-04 11:38:27 /
mi tam moc wystarcza
ale co to znaczy h1, h4 itp
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:45:28 /
typ zarówki, w wiekszosci 'starych' niemieckich aut byly h1 i wlasnie w takim polaczeniu (2+2) nazywalo sie to jakos doppel h1 czy jakos tak byly te lampki miedzyinnymi w capri scirroco bmw...
maciek a może zrobisz sobie taką choinke????
H2O patryk_3M / 2002-11-04 11:48:24 /
A moze by tak zalozyc soczewy od BMW?
Konrad vel smasher / 2002-11-04 11:48:37 /
aha ida swieta ;))
Maciasek_3M / 2002-11-04 11:52:51 /
h1 sa male, h4 duzo wieksze, i nie chodzi tutaj o moc tylko konstrukcje zarowki, do Capri maja byc h1 i juz, no chyba ze ktos ma swiatla od fiuta 125p to wtedy h4
a soczewki ja mam zamontowane, tylko nie mozna do nich wlozyc 100W zarowek bo podobno lustra sie szybko wypalaja , z drobnymi przerobkami sie mieszcza
camaro / 2002-11-04 12:02:12 /
sorry ale draze temat
czy h4 sygnowane Hella sa od fiata??
Maciasek_3M / 2002-11-04 12:10:12 /
Nie Hella to firma co robi zarówki
MikeB4 / 2002-11-04 12:27:44 /
:-)
Konrad vel smasher / 2002-11-04 12:41:16 /
hella pewnie i robi zarowki, ale z lamp wlasnie sa najbardziej slynni, to chyba najwieksza i najlepsza europejska firma robiaca lampy
a do 125p raczej lamp nie robila, tam jest cos polskiego ale nie znam nazwy
camaro / 2002-11-04 13:45:16 /
Co do mocy żarówek, to ja bym nie sugerował wsadzania mocniejszych - będą się częściej przepalać, bo reflektor nie jest obliczony na odprowadzenie większej mocy, i żarówki się przegrzeją. Co do słabych świateł, to pewnie już odbłyśniki w reflektorach są lekko matowe od wilgoci czy starości, i pomoże jedynie wymiana na nowe.
Michał Konieczny / 2002-11-04 14:51:48 /
co do ksenonow jest tylko jedno ale, raz np zdarzylo mi sie ze wyszedlem z kina a samochod mial wybite wszystkie cztery reflektory, zwykly wandalizm, kupilem drugi komplet za 100zl i nie chcialbym zeby to byly ksenony za 6tys ;)
teraz mam soczewki i tez wolalbym zeby nic sie im nie dzialo bo rowniez nie sa tanie
mozna je jednak kupic "promocyjnie" jak maja polamane uchwyty, zeby je zalozyc do Capri trzeba je i tak dokladnie ogolic ze wszystkich wystajacych mocowan
camaro / 2002-11-04 18:22:58 /
Jeśli są od 125p to Wasem (raczej mijania) lub Zelmot (prawdopodobnie drogowe). Wasem-y były stosowane także w Starach z żarówką 24V 75W.
Założyłem takie(12V) tak "na chwilę" (coś się przedłuża).
Świecą całkiem przyzwoicie, możecie spróbować (ok 15 zł. szt. - nowy reflektor).
PiotrekFCapri / 2002-11-04 23:06:29 /
jeszcze jedno - fiatowskie są wypukłe
PiotrekFCapri / 2002-11-04 23:08:21 /
I nie maja takiego fajnego ciemnego cienia ;-) A moje klosze maja jakies 4 m-ce wiec watpie zeby zmatowialy ;-)
Konrad vel smasher / 2002-11-05 07:35:34 /
Kiedys już o tych reflektorach było kilkanaście razy, ale ponieważ pojawiają się nowe aspekty i nowi "zapytywacze", więc powtórzę od poczatku do końca jeszcze raz:
1. Zarówno Mk I GXL jak i wszystkie Mk III miały 4 lampy H1 w układzie zwanym w Reichu "doppel-H1". Podobnie miały BMW, Audi, Passaty, Scirocco, itd. w latach 1970-85. Tak więc Coke ma rację.
2. Chociaż identyczne średnicą, reflektory zewnetrzne (mijania) i wewnętrzne (drogowe) w układzie "doppel-H1" różnią się zarówno kloszem, jak i szkłem. Na wszelki wypadek mają trochę inne mocowania, zeby ich wzajemnie nie pomieszać. No bo przecież żarówka H1 jest identyczna do wszystkich lamp, a jedne mają świecić krótko i w dół, a drugie dalej i wyżej. Tak wiec ma rację również Patryk.
3. Podstawowa róznica między żarówkami halogenowymi H1, H2, H3, H4, H5 itd. polega na tym, że H1, 2 i 3 sa jednowłóknowe, a H4 są dwuwłóknowe (jak zwykła żarówka wolframowa). Dlatego też w reflektorze H1 nie da się załozyć zarnika H4, a w H4 - żarnika H1. Podobnie H2 i H3 - chociaz jednowłóknowe - też nie siądą w lampach H1 ani H4 - kazdy typ ma zupełnie inne gniazdo żarówki. Powodem wprowadzenia zarnika H4 była niechęc stylistów do podwójnych lamp i moda na duże prostokąty. problem ten rozwiązała dopiero lampa H4. Tak więc Camaro - główna różnica to nie wielkość bańki szklanej, tylko przyczyna tej różnicy wielkości. Żarnik H4 miesci 2 włókna i dlatego musi mieć większą objętość.
4. Podobnie nie tak do końca z tymi PF 125p (Camaro, Piotrek FC). Otóż początkowo (gdzieś do połowy lat 80-tych) Fiaty 125p i Łady - podobnie jak we Włoszech 124 Special, 125, 130, 131, 132, Lancie i Alfy - miały układ "doppel-H1", a więc żarówki jednowłóknowe montowane w nieco odmiennych reflektorach zewnętrznych i wewnętrznych. W Polsce lampy H1 produkował Zelmot Warszawa, a potem także Wesem Wieliczka. Dopiero potem pojawiły się nowe materiały na odbłyśnik, umozliwiajace pracę żarnika H4 w maleńkiej okrągłej lampie Poloneza. I te okrągłe lampy H4 znowu produkował zarówno Zelmot, jak i Wesem.
5. Lampy od 125p różnią się od Capri/BMW/Scirocco niestety nie tylko wypukłością szkła - mają równiez o 9 mm większą średnicę, przez co wymagają powiększenia otworów w maskownicach Kapryśnej. Nie spotkałem osobiście sygnowanych przez Hellę reflektorów pasujących do Fiata i Alfy - zawsze były to Carello, Valeo, Cibie ew. Marchal. Natomiast Bosch i Hella (Camaro ma rację) to oczywiście nie tylko producenci żarówek, ale również odbłyśników i kompletnych lamp. Ale wszystkie małe okrąglasy z Reichu mają płaskie szkło i średnicę mniejszą od 125p o te 9 mm - pasują więc do Capri zarówno te z BMW, jak i z VW/Audi.
6. I na koniec jeszcze jedno - rację ma MK. Zastosowanie żarówki 75W zamiast 55W zwiększa jasność względną o 15-18%, a temperaturę w lampie o ponad 30%, co rzadko który odbłyśnik wytrzyma. Jeszcze gorzej jest z żarnikiem 100 W. A co do podłączeń elektrycznych, to Pollucja zabiera dowodzik za zdwojone światła mijania. W oryginale "doppel-H1" szły zewnętrzne H1 jako mijanie i DOCHODZIŁY do nich wewnętrzne H1 jako drogowe (czyli nie było ciemnego pola tuż przed maską przy przejściu na długie). W pozycji "droga" paliły się więc 2 krótkie i 2 długie. Natomiast przy H4 w zewnętrznych działają przemiennie oba żarniki, a w wewnętrznych żarniki "mijania" muszą być odłączone - kodeks dopuszcza 4 drogowe, ale mijanie moga być tylko dwa. W efekcie przy przejściu z krótkich na długie gasnie zarnik krótkich i pierwsze 15-20 m przed maską jest ciemno.
Z emeryckim pozdro
KRK 4m / 2002-11-07 19:56:10 /
no to miałem źle i nawet o tym nie wiedziałem - bo u mnie długie znaczyły 4 lampy dają na maksa co tylko z nich sie dało wycisnąć.... czyli 4x długie - za to w nocy ..... tak to było to :)
MikeB4 / 2002-11-07 21:34:13 /
Mike B4 - Oki, tak też może być. Przepisy nie zabraniają posiadania 4 drogowych. Mając żarniki H4 mozesz sobie wybrać - albo zewnętrzne palą cały czas mijanie (w obu pozycjach przełącznika) i tylko dodajesz im drogowe na wewnętrznych, albo przejście na drogowe powoduje zapalenie wszystkich czterech w pozycji drogowej i zgaszenie włókna mijania w zewnętrznych.
Przy stosunkowo duzych reflektorach o dobrym przewietrzaniu (Mk I lifting, Mk II, z mojego doświadczenia Renault 12, znane w PRL jako Dacia) można nawet palić oba włókna naraz w H4 i dobre żarówki (Philips, Hella, Bosch) wytrzymują spoko kilka miesięcy takiego katowania. Wymaga to oczywiście małej przeróbki w wiązkach, ale da sie zrobić - a efekt jest zayebisty.
KRK 4m / 2002-11-07 22:02:09 /
Reasumując, oficjalnie reflektory od 125p do Capri nie pasują.
PiotrekFCapri / 2002-11-08 18:57:49 /
z tego fachowego opisu wynika ze nie, sam ich nigdy nie przymierzalem bo po pierwsze sa polskie i badziewne, a po drugie jest dostepne duzo tych pochodzacych z BMW, ktore sa dokladnie takie same
jednak widzialem kilka Capri ze swiatlami od 125p i kazdy z wlascicieli mowil ze pasuja bez problemow
camaro / 2002-11-08 19:11:02 /
Camaro - też widziałem mnóstwo Capri z lampami z PF125p (nawet mój syn kupił takie MkI w Zabrzu rok temu). Nie wiem jak jest z maskownicami w "trójce" ale już oryginalny kaseton z MkI 2600RS ma ramkę chromową o 2 mm za wąską żeby objąć zdwojonego Zelmota, a w oryginale jeszcze było 10 mm przerwy pomiędzy światłami i luzy po bokach. Swoją drogą to Capri Mikołaja miało z tyłu lampy z Ikarusa, które zdaniem poprzedniego własciciela też świetnie pasowały, hehehe...
KRK 4m / 2002-11-09 00:32:20 /
Ja też takiego kupiłem (mk3) z reflektorami Wasem, a że były padnięte to założyłem Wasem i Zelmot (pisałem wyżej). Okulary są nieruszone, obejma zakładana na reflektor jest Helli i też jest cała.
PiotrekFCapri / 2002-11-09 20:03:33 /
Ktos wie jaka jest srednica szkla reflektoru w duzym fiacie, polonezie i Capri?
Seemann / 2002-11-10 13:51:33 /
Mam jeszcze pytanie do świteł drogowych i mijania. Gdy zazpalam drogowe(wewnętrzne) to gasną mi mijania (zewnętrzne). W zewnęytzrnych pali się tylko pozycyjne...Czy taki układ jest dobry. Jestem własnie na etapie poprawinia elektryki, proszę więc o odpowiedź...
Costa / 2002-11-18 17:46:21 /
powinny palic sie wszystkie cztery, ale moze ktos to zmienil, albo zalozony jest przekaznik swiatel od innego samochodu
camaro / 2002-11-18 18:15:46 /
Opisany przez Ciebie efekt wynika z zastosowania przekaźnika od pojedynczych "wielkich" H4 (Mk I lifting, Mk II) do reflektorów zdwojonych okrągłych. Dlatego włókno "mijania" gaśnie przy przejściu na pozycję "drogowe". Natomiast zarówno w układzie "doppel-H1" jak i "H4+H1" (czy tez całkiem nielegalnym "doppel-H4") zewnętrzne powinny swiecić się w obu pozycjach. Różnica polega tylko na tym, że w "doppel-H1" zewnętrzne palą cały czas wiązkę w dół (mijanie), a przejście na drogowe dodaje do nich wewnetrzne, palące na wprost. Natomiast w "H4+H1" albo "doppel-H4" zewnętrzna powinna zmieniać włókno na "długie" z chwilą zapalenia wewnetrznych. Ja wolę "doppel-H1", a nawet przy żarnikach i reflektorach H4 łączę je w ten własnie sposób, ze zewnętrzne nigdy nie przechodzą na "drogowe". Ale oczywiście wybór nalezy do Ciebie.
Pozdro.
KRK 4m / 2002-11-18 19:33:47 /
Witam!
Ja nan pytanie do krk4m:
Czy wiesz może coś więcej o firmie Marschal? Wiem, że to Francuska firma i ma takie fajne logo - głowę czarnego kota, które umieszczali na szkłach reflektorów. Znajomy znalazł gdzieś takie od golfa I - światła drogowe i za nic nie chce ich oddać :( Szukałem ich kupę czasu w internecie, chciałem kupić, zamówić itp, ale niestety brak śladu. Sam mam jeszcze takie fajne halogeny Marschala też z czarnymi kotami na szkłach - Takie szkła z kotami są po prostu najpiękniejsze jakie widziałem!!!
i skoro się znasz jak widzę to czy te mniejsze światła drogowe od golfa I to będą te BMW/VW/Capri?
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam
lutek / 2002-11-18 19:42:55 /
Do Camaro!
A nie masz może zapasowych takich soczewek?
Jedyne jakie znalazłem to były te od BM-ki ale z zestawem mocującym i kosztowały 400 zł.
Może wiesz, gdzie można takie kupić, jakiś szrocik, sklep z używanymi częściami, czy coś w tym stylu? Pomocy, bo bardzo chcę takie światła, a nie mogę ich znaleźć
pozdrawiam
lutek / 2002-11-18 19:48:41 /
Do Lutka
Muszę Cię zmartwić - zasłużony dla motoryzacji francuski producent osprzętu elektrycznego SEV Marchal (tam nie ma żadnego "S", Marshall to extraśliskie i wybitnie głośne koreańskie opony) istniał w latach 1912-76. W 1976 r. został połączony z wytwórniami Ducellier oraz Paris-Rhone (cewki, aparaty zapłonowe, rozruszniki, alternatory, akumulatory, itp.) i obecnie zakłady Marchala wystepują pod dobrze znanym szyldem Valeo. Moja R12 Gordini i Mikołajowa R5 Alpine mają wprawdzie reflektory Cibie H4, ale tylne lampy, wycieraczki, rozruszniki i alternatory mamy Marchala - z pamiętnym czarnym pięciokątnym kotem. W latach 60-tych i 70-tych tylko 6 wytwórni na świecie produkowało reflektory jodowe (później halogenowe) do aut rajdowych - angielski Lucas, niemieckie Bosch i Hella, włoska Carello oraz francuskie Cibie i Marchal. Oprócz tego Marchal produkował halogenowe zamienniki zwykłych reflektorów do większości europejskich aut. Ciekawostką były reflektory Marchal Amplilux, które w okrągłym odbłyśniku o standardowej średnicy 7 cali (178mm) mieściły jedna nad drugą dwie żarówki - H1 dla mijania i H3 dla drogowych. Odpowiednie ukształtowanie miski i ryflowanie szkła dawało piorunujący efekt (np. Renault Alpine A110, Porsche 911, de Tomaso Pantera). Co do Golfa Mk I, to najprawdopodobniej reflektory drogowe Marchala montowane jako dodatkowe w atrapie (GTI i GTD) powinny mieć średnicę pasującą do Capri, ponieważ miałem kiedyś takież same lampy (wprawdzie produkcji Helli) i były właśnie o kilka mm mniejsze od Zelmotów z PF125p.
Pozdro
KRK 4m / 2002-11-18 20:19:54 /
ja chodzilem czesto na gielde samochodowa z czesciami, pytalem handlarzy od czesci do BMW, od poczatki zalozylem ze nie bede kupowal sztuki za 300zl, w koncu ktorys powiedzial ze ostatnio rozkladal rozbita BMW i wlasnie mialy polamane uchwyty, wiadomo ze takie sa od razu spisywane na straty wiec nikt sie z nimi nie bedzie oglaszal, czy nosil ich na gielde, trzeba pytac handlarzy
camaro / 2002-11-18 23:37:34 /
krk4m pisales o reflektorach i wspomniales o oponach marshal
tak sie sklada ze takie kiedys kupilem, byly ekstra tanie sposrod innych 205/60r13 a wygladaly calkiem niezle
jednak to prawda, sa beznadziejne
camaro / 2002-11-18 23:41:23 /
Dzięki krk4m i Camaro za odpowiedzi, poszukam u handlarzy reflektorów, a co do tych Marshalów to będę męczył tego kolesia od Golfa, żeby mi te światła odstąpił - z tego, co widzę, to rodzynek :)
lutek / 2002-11-19 00:04:05 /
Witam
Pytanie troche odbiegające od tematu ale dotyczące reflektorów.Mam zardzewiałe lustro w jednym reflektorze,czym to naprawić(jedna plamka o średnicy ok.1cm).Pomalować srebrzanką?Bo raczej nie planuje iść z tym do chromowania,może chrom w sprayu,ale to nie wytrzyma temperatury.
pozdrawiam mat
.mat. / 2003-01-15 22:09:42 /
malowanie srebrzanka nic nie da.... taniej cie wyjdzie skolowanie innego klosza
Jabol / 2003-01-16 09:12:47 /
jesli to Mk3 to sie nie baw tylko kup inna lampe
jesli Mk1-2 to juz trudniej znalezc ladna, mozesz poczekac do maja to przywioze troche
ale jak chcesz to sa chyba dwie firmy w Polsce regenerujace lustra reflektorow, robi sie to przez specjalne napylanie chromu czy aluminium, ale nie znam niestety adresow
camaro / 2003-01-16 09:26:13 /
opis takiego procesu i firma ktora to robi byla w ktoryms zeszlorocznym Automobiliscie ale faktem jest ze jak MKIII to szkoda zachodu
Maciasek_3M / 2003-01-16 18:30:35 /
wczoraj przerobilem temat reflektorow do Capri
moze komus sie przyda
zgodnie z tym co napisal krk4m orginaly "doppel-H1" Capri byly na H1 i tak numery kat. Helli
1B3114179-001(1B3128267-001) H1 mijania
1K3114155-001 H1 drogowe
tanszy wariant na ktorym ja jezdze całkiem nielegalny "doppel-H4"
1A3002850-031 H4 mijania (4 sztuki) podlaczone wg. wskazan krk4m'a drogowe/mijania
najtanszy wariant
wypukłe lampy od Fiata 125p ze zlomu
sklepy z Hellą pewnie sobie znajdziecie ale jakby ktos mial problem to oferte wrzucam do ogloszen
Maciasek_3M / 2003-05-16 11:27:58 /
Witam!!!
Wiem ze walkowane 100 000 razy ale...
Ogladalem strony zelmotu i do fijata 125 sa 2 srednice reflektorow.
146 mm
i
169 mm
wiec moze te mniejsze pasuja?
Jaka jest sredniac oryginalu w Mk III?
Mam zgryz bo do poniedzialku mam zrobic przeglad i odebrac dowodzik rejestracyjny. :(
Zobaczcie, ktore kupic?
http://www.zelmot-handel.com.pl/Cennik/cennik_glowne.htm
kombinowalem z forum Bemki i pupa, cisza.
Musze zmienic lampy mijania!
Dzieki za info.
Pozdrawiam Bombi
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d3c7a6c190c5#3d3dd2ae5d34b
MikeB4 / 2004-04-22 00:34:47 /
...jeżeli kogoś by interesowało to moge podać adres w Poznaniu, gdzie regenerują reflektory i dają roczną gwarancje, ja mam zrobione w dziobaku i narazie wszystko jest ok!(robione 4 lata temu)...
w Capri jest z tym mały problem. Szkło i odbłyśnik sa integralną (nierozbieralną) częścią więc jak chcesz mieć ładnie to mogą Ci też położyc powłokę na szkło :-)
Kornik / 2004-04-22 10:09:39 /
właśnie w regeneracji to odcinają od siebie i po zrobieniu odbłyśnika przyklejają spowrotem
MikeB4 / 2004-04-22 10:16:47 /
więc ....
http://www.capri.pl/services/ad.php?id=4071793107cc9
Kornik / 2004-04-22 10:31:38 /
Odkurzę co nieco.
Czy może ktoś mnie oświecić o co chodzi we wkładach podwójnie ogniskowanych (bi-focus) Hella do Capri?
Czy chodzi o to, że standardowy wkład wykorzystuje połowę odbłyśnika do ogniskowania światła, a ten podwójnie ogniskowany całą powierzchnię?
PiotrekFCapri / 2012-02-16 15:11:06 /
Nie wiem jak w Capri ale w BMW E12 "bi-focus" oznaczało garnek pod palnik H4, a jednoogniskowe są pod H1. Zależnie od rynku auta różniły się instalacją elektryczną reflektorów. W jednym wariancie w pozycji "mijania" świecą 2 zewnętrzne H1, a w "drogowej" 2 zewnętrzne H1 (snop "krótkich") i 2 wewnętrzne H1 (snop "długich"). W drugim natomiast w pozycji "mijania" palą 2 zewnętrzne H4 (na włóknie krótkim), a w "drogowej" te same H4 (na włóknie długim) i 2 wewnętrzne H1 (na długim).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-02-16 16:42:21 /
Dzięki za odpowiedź :)
Wygląda na to, że w którymś momencie Hella poszła na łatwiznę lub cos pozmieniali w asortymencie. Reflektory, o które pytam są na foto. Obecnie Hella w swoim katalogu, jako pojazdy powiązane, wymienia: Audi 80 (B1) i 100 (C1), BMW E21, E12, E24, E9, E3, Lada 2102, 2103, 2106, Opel Manta A, VW Passat (32,33), Sirocco (53) i oczywiście Capri tzw. MKIII
Lista dla jednoogniskowych jest podobna chociaż nieco krótsza, nie uwzględnia m.in. serii 3 BMW (320 – 323) oraz kilku innych wersji (tj. 5, ale nie wiem dokładnie jakich modeli, nie dopatrzyłem się których http://www.hella.com/hella-pl-pl/300.html )
Oba rodzaje reflektorów są z H1.
Znalazłem jeszcze takie linki:
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=89316
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=89190
Pytanie czy do Capri są lepsze „normalne”, czy te z podwójnym ogniskowaniem może lepiej świecą (są nawet trochę droższe), czy może nasze Wesem tez niewiele odstają?
Pozdrawiam
PiotrekFCapri / 2012-02-16 20:58:28 /
Errata,
z tymi 5, to nie chodzi mi o serie 5 tylko o jakieś 5 samochodów, których nie udało mi się wychwycić w katalogu on-line.
PiotrekFCapri / 2012-02-16 21:07:08 /
Raczej nie poszli na łatwiznę, a wręcz mocno poszerzyli możliwości palnika H1. Ten nowy "bi-focus" (stosowany tylko jako światło mijania, czyli reflektor skrajny) po prostu wyłapuje więcej światła z żarówki - jedno ognisko skupia niemal wszystkie kandele emitowane przez palnik i przerzuca do drugiego, które lokuje je w odpowiednim sektorze drogi przed autem.
Innymi słowy - jeśli różnica ceny nie powala, to warto.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-02-16 21:49:45 /
Lustro tych dwuogniskowych jest po prostu złożone z wycinków dwóch parabol o różnych geometriach, podczas gdy w klasycznych reflektorach jest to wycinek jednej paraboli. Celem jest oczywiście optymalne wykorzystanie potencjału żarówki.
gryziu liil (EM) / 2012-02-17 08:27:36 /
Qrcze, aż strach coś na forum napisać.
Komplet na foto kosztuje 220 zł http://allegro.pl/show_item.php?item=2074642581, ale ktoś już bez targowania się wziął (z dnia na dzień) kilka kompletów i to po wyższej cenie, tej z e-bay-a http://www.ebay.de/itm/Abblendscheinwerfer-Hella-1B3126250-801-Audi-80-BMW-3-5-6-Ford-Capri-III-Manta-A-/180765811063?pt=DE_Autoteile&hash=item2a167b6177
Z tego co wiem, to jeszcze trochę tego mają, więc http://part-port.pl/ mają też lampy do dziobaka (chociaż pewnie i zaraz te znikną) http://allegro.pl/reflektor-lampa-przod-hella-ford-taunus-l-1970-i2098960580.html .
Jeśli ktoś jeszcze takich szuka, to lepiej niech nie myśli za wiele, póki jeszcze są.
PiotrekFCapri / 2012-02-17 15:24:47 /
Te lampy z Part Port to juz 2-3 lata sie sprzedają :-) Narazie bez efektu , zapewne dlatego ze okrągłe -- gdyby to były prostokąty .....
MikeB4 / 2012-02-17 17:14:34 /
Coś mi się kojarzy, że kiedyś za powyższy komplet (do Capri) chcieli ok. 500 zł, więc może i te okrągłe do dziobaka kiedyś jeszcze stanieją .
PiotrekFCapri / 2012-02-19 12:54:19 /