Czy to się da zrobić lub czy może już ktoś tak ma? Szukałem szukałem :)
RAV :) / 2005-08-18 12:44:47 /
poszukaj skrzyni C3 od 2,8. będzie to bez problemu współpracowało..
Trójkąt / 2005-08-18 13:12:25 /
Marek (tango) ma taki zestaw. Z tego co wiem to nie narzeka :)
Mysza liil (EM) / 2005-08-18 13:14:34 /
mam taki zestaw w taunim, co prawda od niedawna ale trasę Katowice-Gryźliny-Katowice przejechał bez problemu a i "lotnisko" dało skrzyni popalić.
Jeżeli skrzynia jest sprawna i nie masz zamiaru wykożystywać non stop pełnej mocy to nie powinno być problemów.
Abo!GOP! / 2005-08-18 15:13:25 /
mam skrzynię C3 i silnik 2,3v6 czyli tylko kwestia dzwonu? Czy jeszcze jakiś wałek z silnika czy coś nie będzie pasować?
RAV :) / 2005-08-18 17:05:57 /
różnica jest w wielkości konwertera i w płycie sterującej w skrzyni..
zakładając skrzynie od 2,3 auto będzie jeździć.. ale konwerter będzie miał spory uślizg = większe zużycie paliwa i większe grzanie się skrzyni biegów.
Trójkąt / 2005-08-19 08:43:44 /
O kurcze to już ponad rok przymierzam się do tego silnika 2,9 :)
Ale silniczek już kupiłem (pod choinkę będzie).
Silnik kupiłem bo nie mogę znaleźć nadwymiarowych tłoków do mojego 2,3. Docelowo w granadzie ma być wyremontowane 2,3 . Na razie jednak muszę wstawić 2,9 (bo używane 2,3, 2,8 to po tylu latach wiadomo jakie są; sam mam 3 szt 2,3V6).
Nie rozumiem tylko dlaczego Granada
1) 2,8/2,9 ze skrzynią C3+konwerter od 2,3
miałaby palić więcej niż
2) 2,8/2,9 ze skrzynią C3+ konwerter od 2,8 ??
Czy to nie zależy przypadkiem od sposobu jazdy?
tzn przy delikatnej jeździe zestaw 1 będzie palił mniej, zaś przy katowaniu więcej niż zestaw 2;
Czym się różni konwerter 2,3 od 2,8 ?? Średnicą konwertera????
Czy przypadkiem zestaw 1 nie jest jednak lepszy od zestawu 2?? (tzn ze względu na skrzynię C3, która będzie dostawała mniej w dupę, a nadwyżkę momentu z silnika przejmie grzejący się bardziej olej)
Jak obniżyć moment silnika 2,9?? :( (ciepłe powietrze do kolektora ssącego?? )
RAV :) / 2006-12-17 21:41:07 /
Na konwerterze od 2.3 bedzie to palić 30, bo zwyczajnie bedzie sie slizgal zamiast przyspieszać. Slizganie to przegrzewanie oleju, czyli straty mocy, czyli wzrost temperatury i psucie skrzyni. Po co chcesz obnizac moment jakimis dziwnymi metodami, oszalałes? Mozesz go obnizyc odpowiednim operowaniem pedału gazu i trenowac przy okazji silną wolę.
Konwerter 2.3 i 2.8 z zewnatrz rozni sie wymiarami - ten od 2.8 ledwo wlazi w dzwon. Od 2.3 (i 2.0v6) ma 3 kostki do przykrecania flywheela na sruby, lub 4 szpilki do przykrecania nakrętkami (tak samo 2.0 OHC), a ten od 2.8 ma zawsze 4 szpilki, ale rozstawione na wiekszej srednicy.
Mysza liil (EM) / 2006-12-18 07:45:25 /
Pozwolę sobie zabrać głos na temet techniczny
Tak się składa, że mam w Granadzie kombi zestaw 2,9 (zgaźnikowany) + konwerter od 2,3. Dyfer od 2,8 - raczej koniecznie. Skrzynia pozostała ( z konieczności) po 2,3 który to zestaw palił 16-17l w mieście.
Obecnie pali w granicach 20-23. Jest to tzw. substytut, ale sporo czasu straciłem na szukaniu choćby konwertera od 2,8. Niedawno znalazłem całą skrzynkę i zimą pewnie przełożę. W sobotę przejechałem się 2,8 Ludwika i niespecjalnie czułem róznicę. Fakt - u mnie ostry start wymaga zapięcia na 1 biegu. Ale to też raczej kwestia regulacji - może drobnej naprawy. Tak więc rozwiązanie nie jest może idealne, ale sprawdza się - zwłaszcza kiedy do dyspozycji jest tylko skrzynia od 2,3.
Tak więc zakładaj i jeżeli chcesz - szukaj, ale jeżdżąc.
mtango / 2006-12-18 20:15:24 /
Ja dodam, ze zgaznikowanie 2.9 to dobra metoda na obnizenie jego momentu obrotowego.
Mysza liil (EM) / 2006-12-18 20:53:09 /
Zgadza się, inny kolektor dolotowy, ale w zamian zupełnie niegroźny gaz - dla np. przepływomierza. Zgodnie ze starą zasadą - nie popsuje się to, czego nie ma.
mtango / 2006-12-19 00:36:11 /
Mam pewne pytanie, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą pieca w moim Capri 2.0V6+C3 chciał bym wstawić 2.9 jednak zostawić automacik bo wygodnie mi się na nim śmiga.
Znalazłem na forum info że trzeba przy okazji takiego zabiegu zmienić konwerter ale przeczytałem również że konwerter od 2.0-2.3 jest mocowany na 3 szpilkach a ten od 2.8 na 4 i do tego w innej odległości.
Chciałem się dowiedzieć jak dokonać wymiany czy będzie trzeba coś przerabiać w skrzyni czy też swap konwertera z 2.0 na 2.8 nie przyniesie żadnych problemów?
Kolejne pytanie, czy wyjmować silnik bez wyciągania skrzyni czy lepiej wyjąć skrzynie a dopiero puzniej silnik? (szczerze wolał bym to pierwsze rozwiązanie) chodzi mi o to czy przy wyciąganiu z pod maski samego pieca puzniejszej zmianie konwertera a następnie wkładaniu na nowo drugiego silnika nie ma strachu o to że można uszkodzić w jakiś sposób konwerter lub mieć problem ze spięciem silnika i skrzyni?
BirdDog / 2008-12-15 00:55:02 /
2.3 mialy tez konwertery na 4 śruby ale w innym rozstawie niz 2.8 i taki byl sens tego co znalazłeś gdzieś tam na forum, więc nie przeinaczaj ;)
Jeśli będziesz miał inny konwerter, to musisz zmienić równiez flywheel na taki od kompletu. Sama skrzynia jest identyk, tam nic nie musisz zmieniać.
Co do demontażu, to najprościej jest wyciągnąć silnk razem ze skrzynią, zmontować sobie to co się chce poza autem, i zapuścić cały gotowy napęd z osprzętem spowrotem do karoserii.
Mysza liil (EM) / 2008-12-15 07:44:37 /