Witam, szukałem ale znaleźć nie mogłem więc pytam.
Czy przełożenie kierownicy na lewą strone z wersji angielskiej, pedałów itp., generalnie wszystkiego zeby zrobić auto europejskie sanowi jakiś problem, czy np. wystarczy wyciąć grodź pomiędzy komorą a kabiną z anglika i wstawić od europejczyka ?? czy mogą wyniknąć jeszcze inne problemy ?? Prosze o linki lub i ewentualnie porady czy spostrzeżenia cokolwiek się komuś nasunie na temat .... ;)
Bridgestone / 2005-08-10 07:38:27 /
A oto o co się rozchodzi:
Bridgestone / 2005-08-10 07:56:59 /
wszystko się da zrobić, kwestia tylko opłacalności i sensowności. Mając bazę w całości można się próbować bawić w przekładankę, ale jak masz kupować to co potrzebujesz, to może się okazać ekonomicznie nieuzasadnione w połowie roboty.
granadziarz_3M / 2005-08-10 07:58:07 /
Tak, mozna... Majac odpowiednia wiedze i niekrzywe rece. Sciany grodziowej cziac nietrzeba, lecz trzeba miec europejskiego donora, z ktorego trzeba wziac przednie podszybie i czesc nadwozia ktora znajdujesie pod deska rozdzielcza. Na dodatek bedzie potrzebna europejska przekladnia kierownicy, i cala deska rodzielcza.. Pozoztale przerobki - zaspawanie kilku dziurek i wyciencie kilku takich samych w drugej stronie...
Arunas / 2005-08-10 13:12:18 /
Takiego samochodu nie powinno się przerabiać, to egzemplarz kolekcjonerski i może mieć kierownice po złej stronie. Było ich niecałe 1040 sztuk więc można im oszczedzić już przynajmniej z tego powodu. Poza tym zrobienie takiej przekładi będzie się wiązało ze sporymi kosztami. Chyba korzystniej finansowo wyjdzie kupić jego odpowiednik z Europy czyli Super Injection.
Michal W / 2005-08-10 13:23:25 /
Ale w Anglii Capri 2.8 znacznie tansze niz w Europie zachodniej (n.p. w Niemczech)...
Arunas / 2005-08-10 14:15:28 /
Na pewno nie Brooklands.
JΒ / 2005-08-10 14:28:43 /
Brooklands moze i nie, ale 2.8i Special mozna kupic stosunkowo niedrogo. N.p.
http://www.network54.com/Forum/thread?forumid=369955&messageid=1122396667&lp=1122902462
http://www.network54.com/Forum/thread?forumid=369955&messageid=1121549180&lp=1123349222
Arunas / 2005-08-10 14:48:29 /
ja bym nawet nieprzerabiał.. tylko jeździł z kierą po prawej :)) ma to swój urok..
Trójkąt / 2005-08-10 15:26:29 /
tylo zawsze z dobrym pasazerem
ktoremu trzeba bezgranicznie zaufac :D
Wojdat / 2005-08-10 20:43:58 /
I który to pasażer też ma niezłe nerwy :)
gryziu liil (EM) / 2005-08-10 20:46:51 /
A czy jazda z kierą po prawej jest jakoś normowana przez polskie prawo, znaczy czy policja tudzież inne organy ścigania mogą mieć coś przeciwko ??
Bridgestone / 2005-08-10 22:11:27 /
jezeli samochód był dopuszczony do ruchu w polsce (kiedyś tam) to ma odpowiedznia adnotacje w dowodzie rejstracyjnym.
jezeli chcesz sciagnac teraz taki pojazd to masz 2 opcje:
- przeróbka na ruch prawostronny, przeglad, dopuszczenie do ruchu
- rejstracja jako pojazd zabytkowy
jak poprostu chcesz ładne capri z uk, to z takim 2.8i bym sie specjalnie nie szczypał, na angielskim ebay'u chodza po 500-1000Ł (pomijam fakt ze chyba ciagle na ebay.uk jest 1 szt 2.8i z kierownica z lewej strony!, za smieszne pieniadze), kupić, olać wycieraczki, zmienić magiel, deske, lampy, przewody hamulcowe, elektryczne i cieszyć sie życiem :)
Jezeli jednak to ma być 280brookland, to warto pokombinować co by go zarejstrować bez przeróbek, tymbardziej, że i tak troche kasy trzeba wydać co by go kupić.
Zalezy, czy chcesz miec auto do jazdy, czy do onanizmu... bo jezdzic z kiera po prawej to sie nie da.
Jak jest tani, to warto wziac i przelozyc kiere.
pmx (wiewior;) / 2005-08-11 13:56:48 /
da sie jeździć z kierą po "złej stronie" :)
przykładem jest Agnieszka (Cwietowa małżonka)
Kornik / 2005-08-11 14:25:36 /
Ja bym na fotel pasażera ZAWSZE z kierownicą wsiadał ;>
a poprobujcie sobie lewa reka biegi zmieniac!!!!
straaaszne :\
Wojdat / 2005-08-11 15:40:22 /
Też przerażałaby mnie perspektywa zmieniania biegów lewą ręką. Na szczęście nie zanosi się.
Ciekawe, czy Anglicy wpadają w przerażenie się na myśl o prowadzeniu samochodu lewą ręką (bo prawa jest od zmieniania biegów). Ja jestem zdecydowanie praworęczny, a prowadzenie samochodu to jedyna rzecz, jaka mi wychodzi lewą ręką. Nawet mimo automatu nie odzwyczaiłem się.
Rafał L. / 2005-08-11 19:26:39 /
Słyszłam że jest też opcja zarejestrowania auta z kierą po prawej jako mienie przesiedleńcze... czy jakoś tak. Tylko że do tego jest potrzebne chyba podwójne obywatelstwo :(
...::$nuffy (Grześ) / 2005-08-13 12:28:50 /
Nie trzeba, wystarczy legalny pobyt za granicą przez rok bez przerwy. O ile przepisy się nie zmieniły.
Capri Brooklands to piękny samochód, ale nie szkoda go przerabiać? Może już lepiej kupić jakikolwiek egzemplarz niemiecki, wyremontować go i przerobić na replikę Brooklands?
Zdaje się, że w GB wolno zarejestrować samochód z kierownicą po lewej stronie, ostatnio widywałem taki w Krakowie (tzn. LHD z rejestracją brytyjską). Ale wątpię czy takie Capri istnieją.
Rafał L. / 2005-08-16 01:44:20 /
Wojdat, wbrew pozorom zmienianie biegów lewą ręką jest proste. Trochę pojeździłem samochodami z kierą po prawej i tylko za pierwszym razem czułem się dziwnie. Później wydaje ci się to naturalne. :)
Ramboost / 2005-08-16 17:00:22 /
Na ebaju jest teraz brookland...
http://cgi.ebay.co.uk/1987-FORD-CAPRI-280_W0QQitemZ4568999260QQcategoryZ9844QQrdZ1QQcmdZViewItem
cena na razie, to 7000 funciakow i minimalna nieosiagnieta :-))))
Ananiasz / 2005-08-16 20:05:00 /
Co samochód, to inaczej.
Mysza liil (EM) / 2008-01-14 07:52:31 /
poczebuje pomocy szukam warsztatu na dolnym ślosku okolice katowic,gliwic co przeloży mi passata b5 z 2002 prosze o kontakt na mail tomaszek23-23@o2mpl dziękuje
dudek 23 / 2008-06-05 22:31:43 /
Dolny Śląsk to nie są okolice Katowic tylko Wrocławia :-))
Auto nie z tego forum więc niestety nie można liczyć na pomoc... u nas w zabytkach się łatwiej przekłada i można to zrobić w jedną noc w swoim garażu :-)
MikeB4 / 2008-06-05 22:44:09 /
Katowice to zagłębie... ciekawych typów ;). Może Slums by się podjął?
Młody_wFe / 2008-06-06 06:43:01 /
:-) dobre
zgoniok / 2008-06-06 08:34:03 /
Slums jest z Opola ;-))
MikeB4 / 2008-06-06 10:42:42 /
z opola?ja piernicze.