Witam!
Troche z pozycji odmienca bo to nie Capri tylko Sierra MkI 2.0 V6 ale silnik bardziej popularny w capri.pl niz sierrafan.pl... Jestem wlasnie na etapie zakladania instalacji LPG i utknalem na mikserze :-( Centralka, zbiornik i reduktor (BRC AT90E) juz sa ale nie wiem jaki mikser bedzie dobry. Myslalem o plytkowym ale nie bede ukrywal, ze temat gazu w instalacjach gaznikowych i V6 jest mi obcy :-( W zwiazku z tym pytanie czy rzeczywiscie mikser plytkowy jest najlepszym rozwiazaniem do tego silnika? Jesli tak to czy ma byc montowany pod gaznikiem czy nad (pod filtrem powietrza)? Dzisiaj gazownicy z Szarych Szeregow w Warszawie ze wspomaganiem gaznikowca stamtad starali sie mnie przekonac, ze mikser plytkowy to przezytek i nie ma sensu tego stosowac. Dobrze dopasowany mikser w obudowie filtra powietrza nad przepustnicami zalatwia sprawe. No i samochod zostal do poniedzialku bo nie jestem do konca przekonany. Pierwszy raz instaluje gaz w samochodzie wiec chcialbym to zrobic tak, zeby bylo dobrze. Czekam na wszelkie wskazowki, opinie, za i przeciw. Problem chcialbym rozwiazac do poniedzialku. Silnik tak jak wspomnialem 2.0 V6 (NYT), gaznik Weber 82 TF AGA.
Pozdrawiam,
Frodo
frodo / 2005-07-08 20:16:06 /
poszukaj na forum tam chyba jest juz wszystko na temat gazu
morda / 2005-07-08 20:47:17 /
http://www.capri.pl/forum/4135931ce4e60
http://www.capri.pl/forum/412f221959b94
http://www.capri.pl/forum/3cc034aa3cadc
http://www.capri.pl/forum/3cc034aa3cadc#40f166d36e333
Mikser plytkowy (montowany miedzy przepustnice a korpus gaznika) to podobno najlepsze rozwiazanie.
"Dobrze dopasowany mikser w obudowie filtra" wprowadzi dodatkowa zwezke nad gaznikiem i obnizy osiagi, poza tym nie slyszalem o mikserze na gaznik ktory mialby przeloty odpowiednie dla V6. W efekcie silnik jest slaby na gazie, trudniej odpala i moze nie dzialac ssanie (klapki przycinaja sie o mikser). Czasami zdarza sie jeszcze gorszy patent, "mikser rurkowy" czyli rurki wpuszczone od gory w gardziele gaznika - "fachowcy" czesto wycinaja przeslony ssania, wskutek czego silnik i slabo jezdzi na gazie, i ciezko odpala na benzynie.
Ogolnie musialbys dac zdjecia i wymiary mikserow ktore ci proponuja, wtedy ktos na pewno doradzilby ktory lepszy.
pmx (wiewior;) / 2005-07-08 21:29:30 /
Dzieki za linki. Czesc z nich juz wczesniej przeczytalem ale im wiecej czytam tym wiecej opinii, ze cos innego jest najlepsze. Sa zwolennicy wkretek, rurek w gardziel i mikserow zamonowanych w roznych miejscach. Kazde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy i idealnego pewnie nie ma ale kazdy tez ma troche inne wymagania. Ja i moja niunia nie mamy ambicji sportowych - 2.0 V6 i C3 ;-) ale biorac pod uwage, ze nie jest to demon szybkosci to nie chcialbym duzo pogorszyc jego osiagow szczegolnie na benzynie.
Oczywiscie opcji ekstremalnych typu rurki w gardziel raczej nie biore pod uwage. Glownie chodzi mi o to czy mikser w filtr (okulary czy pojedynczy), czy pod filtr czy jeszcze nizej?
Wiewior: ten okularek, ktory dorabiales u Rybackiego jak masz zamontowany?
frodo / 2005-07-09 22:56:44 /
Aha - niestety zdjec proponowanego miksera nie mam :-( Proponuja rozwiazanie w obudowie filtra z pojedynczym mikserem. Zewnetrznie pasuje jak ulal, W obudowie sa odpowiednie wyciecia, zeby klapki sie nie blokowaly ale jak to bedzie jezdzilo to cholera wie? Wyglada dosc dziwnie - mi kojarzy sie z bunkrem z przeswitem do ostrzalu ;-) Zewnetrznie jajowaty, wewnatrz sam mikser okragly umieszczony centralnie nad klapkami. Na gorze zamontowana plytka pod ktora jest przeswit ok. 7-8 mm przez ktory zasysane jest powietrze. Podobno takie miksery montowane sa do starych Mercedesow... Ten przeswit mnie zastanawia - czy przez ta dziure lyknie tyle powietrza ile powinien czy dupa blada...
frodo / 2005-07-09 23:08:00 /
Jak to bedzie jezdzic, okaze sie jak odbierzesz samochod ;-) zalezy od tego, o ile zmniejszy sie przekroj wlotow do gaznika no i czy bedzie zasysal powietrze bokiem, miedzy mikserem a gaznikiem. Generalnie cale powinno przelatywac przez mikser.
Mam okularki polozone po prostu na gazniku, od gory dociska je sprezynka, a klapki ssania zablokowalem w pozycji otwartej.
pmx (wiewior;) / 2005-07-10 20:00:36 /
Cze!!!
Podepnę się z pytaniem tutaj. Czy oba przeloty w mikserze "okularach" powinny miec identyczną średnicę?? Bo w mój mikser ma dwie różne średnice a silnik to 2,3 v6.
przy silnikach V oba przeloty musza mieć identyczną średnice!
Trójkąt / 2005-10-04 15:25:01 /
ja też sie tutaj podepne z pytaniem, mam gażnik pierburg neuus z V6 2.3 i ma chyba elektrycznie sterowane ssanie, chcem założyć gaz i : jak zablokować klapku od ssania w pozycji otwartej?
jakoś na "chama " śrubką czy można wyłączyć ssanie jakimś maginczym pstryczkiem? kompletnie nie wiem jak to działa znaczy to ssanie.
i czy mikser od gazu zakładać pod filtr powietrza czy moze pod gażnik na kolektor?
krzysiek31 / 2005-10-04 15:32:53 /
Dzięki Trójąkt za odpowiedź. Czyli musze szukać nowego miksera.
krzysiek31
jeśli będziesz miał mikser nad gaźnikiem tzw. "słoneczko" to niemusisz blokować przepustnicy ssania,
blokuje się tylko jeśli masz wkrętki lub mikser płytkowy wstawiany w środek gaźnika.
a sam mikser montujemy oczywiście nad przepustnicami.. czyli albo nad gaźnikiem w pusce filtra powitrza albo wersję płytkową w środek gaźnika.
Trójkąt / 2005-10-04 16:08:36 /
Najprosciej mozna zablokowac ssanie podkladajac cos pod dzwigienke poruszajaca nimi (z boku gaznika po stronie kibica). Jezeli przy ssaniu elektrycznym odlaczysz kabelki to niech ktos napisze, czy bedzie na stale otwarte czy na stale zamkniete.
A w ogole to czemu chcesz blokowac ssanie?
Mikser bezposrednio na gaznik, wewnatrz puszki filtra.
pmx (wiewior;) / 2005-10-04 16:21:16 /
Odpalanie na gazie zimą jest mocno utrudnione ,lub wręcz niemożliwe przy zamkniętych klapkach ssania.
aeroarte / 2005-10-04 17:55:43 /
no dobrze,dzięki Trójkąt, planuje mikser wstawić nad gażnik , a czy klapki od ssania będą sie samoczhynnie otwierać pod wpływem podciśnienia? i jak wtedy będzie z dpalaniem na gazie? ma ktoś tak i może mi powiedzieć?
krzysiek31 / 2005-10-04 17:56:24 /
ja mam wkrętki i ssanie odpalam sobie na gazie, nic nie trzeba blokować/wycinać!!!! w celu łatwiejszego odpalania, można wstępnie na zimnym silniku uchylic przepustnice ( 3 śrubki mocujące ssanie ), ułatwi to start zimnego silnika, jedyny minus to wysokie obroty ssania na benzynie.
A co do blokowania ... to jak już masz wielką chuć popsuć gaznik, to zamiast podpierać, wyginać, chwyć srubokręt i wykręć przepustnice ssania, przynajmniej następny właściciel, będzie mógł go jakoś naprawić.
pozdro
a w v6 obojętnie jaki bedzie typ 'zasilania' gazem, nie tylko średnica musi być taka sama, przepustowość gazu również!
Jak masz wkrętki to gaz leci pod klapkami ssania i wszystko jest prawidłowo.Jak jest mikser w filtrze ,to którędy ma lecieć,jak klapki są zamknięte,a gazu potrzeba więcej przy zimnym silniku?
aeroarte / 2005-10-04 21:44:48 /
Optymalnym rozwiązaniem byłoby ,przerobienie ssania na ręczne,Kiedy odpalasz z benzyny ,zamykasz,kiedy z gazu otwierasz.Ja pozbyłem się tego problemu ,bo wywaliłem gaźnik.
aeroarte / 2005-10-04 21:49:09 /
to jest niegłupie, linke ssania zrobić :)
a jak wywaliłeś to cio? wtrysk?
generalnie mój silnik ma tylkona gazie jeździć, więc wywalam klapki a jak mnie najdzie natchnienie albo potrzeba to zrobie ręczne ssanie. ot co :)
pozdr.
krzysiek31 / 2005-10-04 21:55:17 /
Nie wtrysk.Od dołu- przepustnica, mikser-okularki,postawa filtra powietrza. całość skręcona.
aeroarte / 2005-10-04 22:35:17 /
Z dzialajacym ssaniem samochod palil i jezdzil bez problemu, a zablokowalem bo klapki ciagle haczyly o mikser.
pmx (wiewior;) / 2005-10-04 23:05:16 /
sie podczepie, może było ale znaleźc nie moge, jaka średnica przelotu powinna byc dla miksera okulara do silnika 2.0 v6??
grabasz / 2005-10-04 23:56:13 /
aeroarte, na zimno gaz jest nieodparowany, więc dostaje się go i tak za dużo. Mikser nad klapki ssania, uszczelnić żeby całe powietrze szło przez mikser, a nie gdzieś bokami i nie ma żadnych problemów z zimnym rozruchem nawet w solidne mrozy.
co do średnicy miksera - najlepiej w okolicach zwężki Venturiego w gaźniku. niestety do solidnego katingu na benzynie trzeba go wyjąć, bo silnik straci górę.
granadziarz_3M / 2005-10-05 08:12:42 /
Granadziarz,mnie to hula bez problemów.
aeroarte / 2005-10-05 10:38:34 /
Grandziaż znalazłeś moze krucieć od wody do kolektora ssącego, tak btw, kolektor założony na silniku, miałeś racje , żadnych problemów z otworami.jutro odbieram aparat po przeróbce.
Byłem dziś w najbardziej znanej u nas firmie od gazu i ....załamali mnie swoim podejściem do klienta... panie weź se pan 2 rurki wsadź przez filtr i tez pojedzie... no jak to usłyszałem to miałem ochote walnąć gościa ale tylko mu nagadałem, a blondynka w biurze mi rzuciła jakiś katalog...pan se znajdzie... normalnie olewają klienta .:( wrrr
to kolejne moje pytanie:
co najlepiej, mikser nad gażnik, rurki w gardziele, czy wwiercić się w gaznik nad przepustnicami i tam dać rórki ? poradźcie bo już zgupiałem , każdy gada coś innego.
a po przeczytaniu postów na forum nadal głupi jestem:(
krzysiek31 / 2005-10-06 20:39:42 /
A gdzie gdzie gdzie do jasnej ciasnej można taki płytkowy dorwać kupić w wawie??? ktos wie?? że tak się doczepie....
Burza / 2005-10-06 21:14:01 /
krzysiek31 , jeżeli już to mikser nad gaźnik.Popsujesz wtedy tylko obudowę filtra.
aeroarte / 2005-10-07 02:02:15 /
krzysiek, przypominaj mi się przez tel. w sobotę po południu.
trzy zdania które są jak sądzę esencją naszych dywagacji na temat mieszania gazu z powietrzen:
1.ciasny mikser nad gaźnik: łatwa regulacja, stabilne wolne i łagodne przejście na wysokie, słaba góra (ta najwyższa), brak problemów z rozruchami na gazie w czasie mrozów, mocne dławienie na benzynie (np. mój karawan - całkowicie cywine auto w którym nie używam wysokich obrotów)
2.duży mikser nad gaźnik: trudniejsza regulacja, gorsze przejście, power w całym zakresie, roruchy j/w, lekkie dławienie na benzynie (np. szwagra 2,3 którym byłem w gryźlinach - ~10L/100km na trasie, a robi 100km/h na dwójce przy tej samej regulacji)
2.wkrętki lub mikser płytkowy w połowie gaźnika: trudna (acz wykonalna) regulacja, problem ze stabilnością wolnych (ale wykonalne), żadnych ograniczeń osiągów na gazie i na benzynie, patenciarstwo lub kłopoty z bardzo zminym rozruchem i pracą na bardzo zimno na gazie (oczywiście również wykonalne, ale juz kobieta sobie rady nie da...). W razie zdemontowania przysłon ssania, problem z odpaleniem na zimno na benzynie. (np. moja piewrsza granada 2,3 - ~10 na trasie, 13 w mieście, 100 na dwójce na gazie, 110 na benzynie, ale żona musiała na zimno na benzynie zapalać bo na gazie nie potrafiła)
granadziarz_3M / 2005-10-07 07:57:19 /
Co do miksera to ja mam wstawione same rurki takie zwężające sie w dół. Można takie kupić. Przykręcone są dośrub mocujących obudowe filtra do gaźnika i skierowane w dół do gardzieli. Ale trzeba było odkręcić klapki od ssania. Problemu z odpalaniem nie ma. Samochód to capri 2.0 V6. Rurki te są podobne do tych jakie były w mikserach do polonezów i fiatów. Tyle że są to same rurki z uchwytami do mocowania pod śruby. Auto nie dławi sie i ładnie idzie. Polecam, żeby nie robić wkrętek. Wcześniej miałem mikser nad gaźnikiem ale dławił przelot i samochód był mułowaty. Pozdrawiam
koniuu / 2005-10-07 09:48:14 /
Ktos wie gdzie można mikser płytkowy kupić? gotowy? nie czekać na zrobienie? w Warszawie? ponawiam pytanie. ;P
Burza / 2005-10-07 09:53:13 /
ja taki orginalny mikser posiadam nowy bo jak mialem granade kupilem okazyjnie dwie sztuki
witam potrzebna fotka miksera pod gaznik v6 jesli ktos takowy posiadał w aucie
Łukasz 33 radom / 2013-02-07 12:42:09 /
Chodzi Ci o ogólny wygląd czy dokładne wymiary? Okulary czy palnik? Możliwości jest wiele :)
szwagierr / 2013-02-07 12:53:29 /
ogólnie jak to wyglada wymiary itd
Łukasz 33 radom / 2013-02-08 14:08:02 /