wiec sprawa wyglada nastepujaco z jaka skrzynia mozna polaczyc silnik od skopio 2.4 efi . Zastanawiam sie czy nie bedzie pasowala skrzynia od sierrki 5 biegowa oczywiscie manualna .
Z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam Konrad :>
RiderCros / 2002-10-29 11:13:18 /
proste musi być to skrzynia od jakieśfordowskiej v-ki. u mnie 2.9 chodzi na skrzyni od 2.0 v6 i jest ok.
H2O patryk_3M / 2002-10-29 14:23:25 /
Mam do kupienia Silniczek 2.4 Efi .Chcem Go wstawić do Granady
Panowie proszę wypowiedzcie się co będę musiał zmieniać w samochodzie przy wstawianiu tego 2.4 dotychczas miałem 2.0 V6 ?????
Proszę o rady!!!!!!.
CORONER / 2004-06-10 13:59:17 /
w sumie niewiele poza podlaczeniem elektryki...:)
Zakrzak! / 2004-06-10 14:05:54 /
roboty tyle co z zmiana na 2.9efi , wiec nie tylko elektryka
pozdro
zakrzak!! jeśli nie masz nic do napisania to nie nic pisz!!!
Coroner.. pogadaj o tym z sąsiadem zza miedzy ;)) .. on przerabiał temat w capri.. a zasada bedzie podobna..
do tego poszukaj na forum konwersji do 2,9 efi bo to ten sam silnik i był dokładnie opisany co i jakie zmiany trzeba wprowadzić..
Trójkąt / 2004-06-10 14:20:30 /
No dobrze szukałen na forum i naprawdę nic konkretnego nie znalazłem.
Poprostu chodzi mi o to czy łapy trzeba zmieniać????
Układ wydechowy?????
Co z tą elektroniką silniczek będzie z komputerem!!!!!i wiązka(chyba muszę się dokładniej zorientować.
A jak będzie bez to co zrobić?????
Czy jest ktoś kto mi to od dechy do dechy potrafi wytłumaczyć???????
CORONER / 2004-06-10 14:50:38 /
-łapy pasują
-sprzęgło pasuje.. koło zamachowe też
-układ wydechowy nie.. .trzeba kawałek od scorpio
- elektronikę trzeba podłączyć oczywiście żeby to jeździło :) ale nie jest to trudne
- a bez elektroniki to można na sam gaz wrzucić. .wtedy trzeba przerabiać aparat zapłonowy... albo też wrzucić na gaźnik +gaz :))
Trójkąt / 2004-06-10 14:54:35 /
z przeróbką na gaźnik jest mały poroblem bo trzeba nieco przerabiać kolektor ssący.. właśnie przez coś takiego przechodzę.. jak się uda to złoże stronkę o transformacji 2,4 -2,9 na gaźnik
Trójkąt / 2004-06-10 14:56:46 /
lapy przykrecasz od starego V6 z granady, wydech musisz przerobic, przynajmniej rury kolektorowe, do kompa najlpiej miec cala oryginalna wiazke, wlacznie z przekaznikiem pompy paliwa a najlepiej i przewody paliwowe i cala reszte wtrysku. Przerobic musisz linke od gazu, od R4 powinna wystarczyc ;D Mozesz miec problem z montazem pompy wspomagania od granady, najlepiej zalatw oryginalna od scorpio z osobnym zbiorniczkiem, wtedy rowniez przewody olejowe do maglownicy beda inne. Ja zalozylem oryginalna granadową pompe wspomy do silnika 2.9 ale pod przepustnicami wypadla jej lokalizacja, bo po stronie pasazera przy silniku byl jeszze alternator i klima. No i nie zakladalem oryginalnego dolotu powietrza wiec jakos to upchnalem.
Mysza liil (EM) / 2004-06-10 15:02:21 /
A co z Sądami lambda muszą być??????
Bo nie wiem czy tam są!!!!
CORONER / 2004-06-10 15:58:28 /
SONDAMI !
no dobrze sondami lambda
CORONER / 2004-06-10 16:35:53 /
sondy musisz zostawić :-(
Z resztą u Szajby masz gotowy materiał porównawczy. A co do pmpy wspomagania, to stary oryginał całkiem zgrabie wszedł u Maciasa pod dolot i zostały oryginalne węże powietrza.
granadziarz_3M / 2004-06-10 19:58:56 /
A zna ktoś miejsce w sieci gdzie są może podane jakieś dane na temat tego silnika?????
Muszę się zastanowić zanim go kupię czy warto?????
Bo troszkę zabawy będzie!!!!!
CORONER / 2004-06-12 00:05:19 /
parametry 2,4 efi
moc: 96kW @ 5800obr/min
moment: 193Nm @ 3000obr/min
spręż.. : 9,5:1
oznaczenie bloku: D
średnica cylinda: 84mm
skok tłoka: 72mm
Trójkąt / 2004-06-12 11:07:03 /
Czyli dla ułatwienia - 129,6 konia :)
Szajba / 2004-06-12 19:49:45 /
biedne te ostatnie 0.6 konia :)) łeb mu obcieli żeby wsadzić do silnika :D
Trójkąt / 2004-06-12 20:20:53 /
łeb (łep?) dla własciciela, do powieszenia nad kominkiem, oczywiscie z logo ford i napisem "Dziekujemy za wybór produktu FoMoCo" ;)
Podepne się choć chodzi o trosze inną sprawe. Mianowicie od czego zacząć przy odświerzaniu 2.4 efi? Silnik nie uruchaminy od prawie pół roku, wyciągnięty za skorupy, jeździł z automatem. Jakie uszczelki, czy planować głowice, generalnie co wymienić, odświerzyć puki ślinik nie znajdzie się w aucie?
tofik_wFe / 2008-02-19 11:04:40 /
jak stal kompletny, nie lal na niego deszcz ani snieg. to sprawdzic czy ma olej, zakrecic pare razy z wykreconymi swiecami walem, zeby podpompowal olej w uklad i zapalic. chyba ze chcesz robic remont silnika, to "insza inszosc"
Leszek "QSi" / 2008-02-19 12:03:35 /
Tak właśnie zamierzam. Jakiś remoncik zrobić, pomalować i odrazu odświerzyć.
tofik_wFe / 2008-02-19 12:59:15 /
zalezy od zakresu remontu.
jak ma byc "nie lej bokami i wygladaj" to wymiana uszczelki pod deklem zaworow, uszczelniacze na wale i uszczelka miski olejowej to mus.
Leszek "QSi" / 2008-02-19 13:24:03 /