Witam
Planuje powrot z C3 do manuala N9 :-) Poczytalem troszke forum i chcialbym zrobic koncowa liste rzeczy potrzebnych do konwersji :-) Moj silnik to 2.3V6
Wiec tak:
- skrzynia N9 + sprzeglo + docisk + kolo zamachowe
- rozrusznik
- pedaly + linka sprzegla
- linka predkosciomierza
- przerobka tunelu srodkowego
Prosze o ewnetualna korekte (co nie potrzebne, a o czym zapomnialem/nie wiem)
Teraz mam jeszcze kilka konkretnych pytan:
1. Czy wal ktory chodzi z C3 podejdzie, czy trzeba zmieniac?
2. Kwestia gaznika - czy pozostaje taki sam i zmienia sie cos tylko z mocowaniem linki do kick-down'u? Chcialbym odsprzedac C3 w komplecie.
3. Czy skrzynie z Granady 2.8 ma takie przelozenia jak te z Capri 2.8? Czy 2.3 V6 nie bedzie za bardzo mulic, zakladajac ze mam orginalny most od 2.3V6 (jakie on ma przelozenie?) - zalezy mi bardziej na w miare sensownych przyspieszeniach, wiecej niz 130 raczej nie jezdze?
Pozdrawiam i z gory dziekuje
gogoad / 2005-06-24 00:05:52 /
Nie wiem czemu chcesz przerabiać środkowy tunel - to automaty zazwyczaj są większe. (chyba że chodzi o sam mechanizm z wodzikami).
Skrzynie z Granady generalnie były takie same - mogą sie nieznacznie różnić biegami od 1 do 3 np. dla silników diesla dłuższe 1 2 i 3 . To, że Granada jest cieższaaaaa od Capri kompensowali nieco krótszym mostem. 2.3 w Capri przeważnie ma most o przełożeniu 3,22 a Granada pewnie około 3,5 (3,44 czy jak mu tam) ;-)
MikeB4 / 2005-06-24 00:11:16 /
Co do srodkowego tunelu: chodzi mi o sam otwor przez ktory wchodzi drazek - w automacie jest inny i chocby sama guma uszczelniajaca nie bedzie na to za dobrze chyba pasowac.
gogoad / 2005-06-24 00:21:59 /
Kolejne pytanie ;-)
4. Czy kolo zamachowe, sprzeglo, docisk, rozrusznik itp. sa takie same w silnikach 2.0/2.3/2.8 (o ile w ogole kolo zamachowe trzeba zmieniac przy "likwidacji" C3)?
gogoad / 2005-06-24 00:34:37 /
automaty mają mniejsze lekkie koło zamachowe - wiec jaknajbardziej trzeba od manuala.
MikeB4 / 2005-06-24 01:04:57 /
a co do otworu to w automacie jest węzszy i wsteczny nie bedzie chciał wejść ... trzeba wyciść lekko lewą strone
black_consul / 2005-06-24 07:42:55 /
rozrusznika nie trzeba zmieniać
linkę prędkościomierza tez da sie dopasować
trzeba zmienić natomiast wał - ręczna skrzynia jest krótsza od automatu
a sie zapytam odrazu jakie przełozenie mam most od granady mk1 z silnikiem 1,7 (most oryginalny)
black_consul / 2005-06-24 08:23:43 /
reczna skrzynia jest dluzsza od automatu
Mysza liil (EM) / 2005-06-24 15:31:18 /
Na czym polega przerobienie linki predkosciomierza?
A rozrusznik podchodzi bez problemu czy trzeba cos kombinowac??
A... no i co z tymi przelozeniami mostu? :-)
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi :-)
gogoad / 2005-06-25 16:49:04 /
Odswiezam watek i ponawiam w/w pytania. :->
Pozdrawiam
gogoad / 2005-06-28 12:42:39 /