Czesc,
Jeszcze raz musze poprosic o pomoc, tym razem chyba nie obedzie sie bez burzy mozgow...
Pacjentem jest Taunus z silnikiem 2.0 dohc 16v wiec instalacja to mix. Problem jest nastepujacy - przy upalaniu (tor) b.czesto odcina mi moc, samochod nie gasnie, nie dlawi sie, dziala tak jakbym nagle poprostu puscil pedal gazu i przestaje na niego reagowac, nie wkreca sie na obroty, nie wydaje zadnych niepokojacych dzwiekow. Po przekreceniu kluczyka i jeszcze raz do wroceniu do pozycji zaplonu (reset komputera), odpala bez zajakniecia i pozwala dalej upalac (do nastepnego zgasniecia). Podobna proba - wrzucenie biegu i puszcze sprzegla podczas jazdy ale bez cofania kluczyka nic nie daje. Narazie sytuacja powtarzala sie w gorace dni. W jezdzie normalnej po drogach, nawet przy autostradowej predkosci 160-180 problem ani razu nie wystapil. Ciezko odnalesc jaka zaleznosc w ktorych momentach sie to dzieje, ale mam wrazenie, ze po serii gwaltownych dohamowan i przyspieszen plus ostre szykany jest jakby czesciej. W najgorszym momencie mialem 5 takich spadkow mocy na 3km odcinku. Przed sciganiem zalane okolo pol baku wiec brak paliwa wykluczam. Przeczyszczony przeplywomierz (bez zmian), Przepustnica (znana z innego watku :)) troche brudna, nie czyszczona.
Temat troche ciezko bo problem mozna wywolac jedynie w warunkach torowych. Co to moze byc? Do czego zajrzec, co sprawdzic?
Za wszelkie sugestie dziekuje!
Rafal
rafalu / 2015-08-02 18:54:16 /
Może go boleć pół zbiornika. Jeśli bak od gaźnika to paliwo ucieka i zapowietrza układ.
W capri trzeba było lać do pełna, do 3/4 dało się upalać ;)
A podchodząc inaczej do tematu to czy zczytywałeś błędy z komputera ?? ??
Trójkąt / 2015-08-02 20:08:38 /
Z tego co mi Maciek mowil, bak jest od Sierry dohc. W Ulezu, probowalem dolewac wiecej ale bez zmian. Tylko czy tego nie wyklucza fakt, ze jestem w stanie go "ozywic" doslownie 2 sekundy po utracie mocy i leci dalej bez zajakniecia?
Co do krytycznego pytanie - nie, nie zczytywalem. Zaraz poszukam jak sie to "wymryguje" i sprawdze
rafalu / 2015-08-02 20:35:52 /
Jakby co info jak należy z fordem rozmawiać w języku błyskowym :)
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/EFI/kody_usterek_ford.pdf
O czego masz komputer? eec-iv czy v ??
Trójkąt / 2015-08-02 21:50:40 /
Komp z tego samego co silnik-scorpio 94-98. To już chyba było EEC-V ?
rafalu / 2015-08-02 22:30:33 /
Masz EEC5 wiec o ile przetrwało gniazdo obd to możesz zastosować do diagnostyki elm237 z Allegro i program ForScan.
Konar / 2015-08-02 22:33:14 /
Musze poszukać, elma mam, jeśli tak będzie to 100x wygodniejsze od błyskowych kodów.
rafalu / 2015-08-02 23:02:17 /
zlacze obd jest trzeba zczytac błędy, moze Rez cewka któraś wariować takie przypadłości w tym aucie sie pojawialy
CHUDER / 2015-08-04 05:47:18 /
Jeśli to cewka/cewki (czyli prawie że standardowa przypadłość DOHCów 16V) to naprawa jest bardzo prosta.
Zakładasz cewkę z Escorta Mk5/6/7 z wtyczką + kable zapłonowe z silnika J4B (są dłuuugie). Wykonujesz dwa lutowania przy wtyczce i problem z głowy :)
Konar / 2015-08-04 09:05:45 /
Jak już mamy temat cewek to pamiętam, że wymieniałem je parę lat temu (i miałem ze sobą jedną na podmianę na wszelki wypadek) ale to było związane raczej z problemami z odpalaniem (zalewanie silnika?) co po którejś podmianie ustąpiło.
Jeśli to ma znaczenie to zdaje się, że cewki obecnie założone są z 2.3 DOHC. :)
Mac13k / 2015-08-04 09:12:17 /
Nie ma znaczenia, sa te same :)
Mysza liil (EM) / 2015-08-04 09:33:23 /
Dzieki za podpowiedzi. Podpialem OBD...... i nic, w Taunusie jest glowny wylacznik pradu wiec zwyczajnie komp sie juz od wystapienia problemow zresetowal z 10 razy. Musze jechac gdzies na ubocze i troche poupalac, zeby znow sie ujawnil.
Co do cewek, dlaczego te z escorta razem ze zmiana kabli WN ? Te oryginalne ze scorpio sa juz niedostepne/drozsze/gorsze?
rafalu / 2015-08-06 22:17:59 /
Jeśli za każdym razem odpinasz kompa od prądu to ecu nigdy nie złapie ustawień. Musi być podtrzymanie pamieci na stałe do aku. Inaczej po każdym odpaleniu trzeba by przejechać kilkanaście km żeby ecu nauczył się silnika.
Trójkąt / 2015-08-06 22:24:10 /
Bo w scorpio są dwie cewki i 2 kable WN, a w escorcie 1 jedna cewka i 4 kable WN. Komplet z escorta kosztuje tyle co 1 cewka do scorpio dobrej klasy. A i tak za chwilę padnie bo się gotuje pod deklem. Escortową zakłada się na zewnątrz silnika.
Mysza liil (EM) / 2015-08-06 22:26:19 /
Dzieki Mysza, zaspokoiles moja ciekawosc :) Pojdzie wiec komplet z escorta. Wchodzi P&P (oprocz lutowania) ?
Trojkat - Taunus miedzy startami stoi, zanim dojade na tor to robie i tak minimum 150km (tak, jestem hardcorem i jezdze na kolach na zawody!)
rafalu / 2015-08-06 22:53:21 /
To bardzo prosta robota. W godzinę z PNP jest po sprawie.
Najwięcej czasu schodzi na znalezienie odpowiedniego miejsca na cewkę :)
Konar / 2015-08-07 10:23:00 /
Panowie, pomozcie z dobraniem zestawu przewody i cewka. Korespondowalem z Konarem i mialem gotowy zestaw, traf chcial, ze skasowalem wiadomosci. Nie wiem w jak odroznic kiedy beda pasowac przewody do cewki
rafalu / 2015-08-31 14:08:19 /
Kable z takimi końcówkami:
idą do takiej cewki:
natomiast takie:
do takiej:
A teraz klik tutaj:
allegro.pl/listing/listing.php?string=(cewka+przewody)+escort+-hamulcowe
i jedziesz :)
Konar / 2015-08-31 14:19:33 /
poprawa linka:
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=(cewka+przewody)+escort+-hamulcowe
Konar / 2015-08-31 14:20:01 /
Dzieki wielkie ! Wszystko stalo sie o wiele prostsze :)
rafalu / 2015-08-31 14:39:22 /
To jeszcze spytam przy okazji czy jest jakas roznica w samej konstrukcji? Ktores sa mniej awaryjne, ktores bardziej? Czy wsjo rawno?
rafalu / 2015-08-31 14:50:40 /
Potrzebuje porady jak zmostkowac aktualna instalacje Scoprio (dwie cewki, po dwa kable) z cewka od escorta. Teraz mam dwie wtyczki z dwoma pinami. Musze to podlaczyc pod taka 3 pinowa wtyczke jak na zdjeciu
rafalu / 2015-09-19 08:51:25 /
Zbadać gdzie jest plus w podwójnych, podłączyć do środkowej pojedynczej.
Pozostałe 2 z podwójnych pojedynczo do zewnętrznych pinów pojedynczej kostki. Tam gdzie była cewka 1-4 będą dwa kable do cylindrów 1 i 4. Cylindry 2 i 3 analogicznie.
Mysza liil (EM) / 2015-09-19 23:24:20 /
Udalo sie! Narazie nie polutowane, ale za pierwszym razem udalo sie podlaczyc tak, zeby silnik pracowal poprawnie.
Teraz pozostaje pytanie jak to wszystko zamknac. Poprzednio dwie cewki siedzialy tak plasko, ze moglbym zakryc to oryginalna pokrywa, teraz takiej opcji nie ma. Dodatkowo zostaly mi z poprzedniego zestawu tylko dwie plastikowe... fajki? Boje sie troche, zeby nie lecialo mi nic tam do srodka. Dokupic dwie pozostale "fajki" i olac, czy kombinowac z jakas oslona?
rafalu / 2015-09-27 16:56:20 /