.
ADRIANna44 / 2002-10-24 20:19:39 /
JAK ZDIAGNOZOWAĆ AUTOMAT?
auto (ford) jechało, po kilku godzinach zaczęło ślizgać po czym przestało jechać, mam w planie wyjąć skrzynię i pooglądać, co mam dokładnie pooglądać?? :-)
czy jest szansa (jeżeli olej jest i czysty jest)
że to tylko konwerter padł i nie przekazuje momentu? (skrzynia A4LD)
ADRIANna44 / 2002-10-24 20:22:17 /
jeśli ślizgało się przez jakiś czas a potem zdechło (o ile nie rozwaliło pompy albo obudowy i olej nie wyciekł ) to ja obstawiałbym tarcze. jeśli chcesz to mam skan manuala zarówno do A4LD jak i C3
maciekvmx / 2002-10-25 04:56:36 /
Jeśli to nie kłopot, to ja poproszę do C3
Z góry dzięki
Mysza liil (EM) / 2002-10-25 07:32:17 /
bardzo proszę o A4LD
dzięki dzięki
ADRIANna44 / 2002-10-25 08:39:17 /
zapomniałem dodać że manual do c3 jest po rusku! ale jeśli ktoś nie kuma bukw zawsze może pooglądać obrazki.. :)
maciekvmx / 2002-10-25 13:12:10 /
xopowo, nym bygem !!!
Mysza liil (EM) / 2002-10-25 20:32:33 /
w moim A4LD jak padly tarczki to tylko od jednego biegu. oczywiscie potem od nastepnego. w tym przypadku byla to trojka i wsteczny. ale reszta biegow wchodzila prawie normalnie. biegi zmienialy sie na zbyt wysokich obrotach, oraz pare innych "ciekawostek". wg twojego opisu to padlo:
przekladnia
pompa oleju
albo zacielo sie sterowanie
sprawdz cisnienie w skrzyni. prawidlowe na biegu jalowym to 350-430 kPa (pozycja P lub N)
pozdro.
PS: jakby co to przekladnie hydrokinetyczna mam w zapasie.
robert g / 2002-10-25 21:19:18 /
a jak się sprawdza to ciśnienie ????
gdzie zapiać pomiar?
ADRIANna44 / 2002-10-25 21:43:54 /
wkreca sie go w otwor po lewej stronie , nieco powyzej dolnej krawedzi skrzyni, za mechanizmem zmiany biegow, pod dzwignia biegnaca od mechanizmu zmiany biegow do lewarka zmiany biegow.Powinna byc tam chyba zaslepka 8mm na klucz TROX albo imbus. opis taki troche obrazkowy ale nie chce mi sie wlazic pod auto, zeby to dokladnie zobaczyc.
jakby cos bylo skopane w tej skrzyni to nie baw sie w naprawy. wywal ja w pokrzywy i poswzukaj uzywki. przerabialem ten temat dosc dokladnie .
robert g / 2002-10-25 22:05:17 /
NO TAK, ALE uzywka to tez sliski temat, dajesz gosciowi tysiąca i nie wiadomo co dalej będzie, nawet jak sprawdzisz w aucie (jak masz duże szczęście i skrzynia jest jeszcze zamontowana) to moze jak moja, paść po 100 km .......
albo za tydzień czy miesiąc, (spotkałem się z gościem, co dawał miesiąc gwarancji) ,ale zawsze jest duże ryzyko bo Polaki nie umieją w większosci eksploatować należycie automatów,
Za części do naprawy, nówki oyginały nie powinienem dać więcej niż tysiąca, a robić chcę sam, Trójkąt mówił, że trza robić samemu, nawet jak się wcześniej nie robiło ...... wprawdzie nie wiem czy podołam???? ale trudno znaleźdż pewną używkę
ADRIANna44 / 2002-10-25 22:54:51 /
Moim zdaniem warto pobawić się z naprawą automatu.Niestety w naszym kraju dalej jest tak że jeśli chcesz mieć coś zrobione porządnie musisz to zrobić sam. Zresztą automat to nie jest jakaś czarna magia i po dokładnym zapoznaniu się z serwisówką wiele się wyjaśni. Moja rada : przeczytaj manual, rozbierz skrzynie i spróbuj z nią powalczyć. Wyrzucić ją w krzaki możesz w każdej chwili
maciekvmx / 2002-10-25 23:46:56 /
jako że oba manuale trochę zajmują i nie wchodzą wam na skrzynki, ten do A4LD można znalesć tu :
http://www.volny.cz/darmik/a4ld.zip
a do C3 :
http://fgrarchiv3.euro.ru/transmission.pdf
maciekvmx / 2002-10-25 23:53:23 /
DZIENKS
ADRIANna44 / 2002-10-26 00:39:49 /
jeszcze raz bo to cały czas ten sam automat......
czy jeżeli skrzynia zaczęła ślizgać i przestałą jechac, a po rozebraniu jej nie widaćżadnych uszkodzeń, nie było wycieków, pompa wygląda dobrze :-o = to czy mogę wnioskować że PADŁ KONWERTER (przekładnia hydrokinetyczna) czy NORMALNIE może byc jeszcze 27 innych powodów NIEJAZDY NA ŻADNYM Z BIEGÓW :-(((
CO?
ADRIANna44 / 2003-02-03 23:48:51 /
Cholera! Z tymi automatami... Chyba trzeba poświęcić parę dni, rozebrać takie cudo i samemu złożyć a przy okazji zatrybić o co w tym chodzi...
PS. nie wiecie co może być jeśli szarpie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę? Poza tym wszystko OK, olej czysty, stan OK. Może zapchany filtr? Bo kiedyś zdarzało się to periodycznie, zaś teraz-permanentnie...
Pozdro
Mysza liil (EM) / 2003-02-04 06:21:24 /
>czy jeżeli skrzynia zaczęła ślizgać i przestałą jechac, a po rozebraniu jej >nie widaćżadnych uszkodzeń, nie było wycieków, pompa wygląda dobrze :-o =
przyczyn może być kilka... ale skoro rozebrałeś skrzynie i nie widać znaczącego zużycia tarcz i przekładek to przyczyną może być za niskie ciśnienie oleju (czyli uszkodzona pompa, rególator lub coś w sterowaniu) lub nieszczelne serwa... ucieka wtedy ciśnienie "bokami" :)
napisz czy może zmieniałeś jakoś niedawno olej w skrzyni...??
czy awaria nastąpiła od razu, czy były wcześniej jakieś efekty wskazujące na to ze coś jest nie tak...?
> to czy mogę wnioskować że PADŁ KONWERTER (przekładnia hydrokinetyczna) czy
> NORMALNIE może byc jeszcze 27 innych powodów NIEJAZDY NA ŻADNYM Z BIEGÓW
konwerter raczej nie padł by z dnia na dzień... poza tym mechaniczne uszkodzenia objawiły by się wcześniej jakimiś ciekawymi efektami dźwiękowymi :)... a brak jazdy na "każdym biegu" wydaje mi się trudny do sprawdzenia gdyz aby załączyć np 2 auto musi jechać już z jakąś prędkością :).
Trójkąt / 2003-02-04 09:05:28 /
Wejdz na strone www.automat.pl Jest tam cos w stylu tego forum. W razie wątpliwości mozesz pytac ich o wszystko a odpowiada na te pytania facet, który według mnie wie o tych skrzyniach chyba wszystko, moze ci podpowie co dokładnie powinienes sprawdzic zeby wykminic co padło. Polecam!
Seba / 2003-02-09 11:39:51 /
Do trójkąta jezeli wbijesz dwójke w automacie na postoju to jusz ruszy z dwójki wiec masz mozliwosc sprawdzenia tego biegu.
Seba / 2003-02-09 11:43:09 /
hehe jak wbijesz dwojke w automacie to nie ruszy z dwojki
zawsze ruszy z jedynki
na D - masz uzywane wszystkie biegi
3- tylko do 3-ki, nie wrzuci 4-tego
2 - tylko do 2-ki wiec przy 100km/h bedziesz mial dosc duze obroty na dwojce
camaro / 2003-02-09 12:05:32 /
SERWIS AUTOMATY.PL JUŻ OD DAWNA MIAŁ NIECZYNNE FORUM I BYŁ okrojony, a obecnie jesst w przebudowie i wgóle nie działa, ale znalazłem manual "rysunkowy" i trochęmi się wszystko rozjaśniło. Nie jest to takie straszne. Rzeczywiście pewnie cisnienie ucieka bokami ze starości (115 k Mil przejechanych).
Dzięki,nararra.
ADRIANna44 / 2003-02-09 14:13:14 /
a to czy ruszy z dwojki czy z jedynki zalezy tylko od rodzaju skrzyni
Seba / 2003-02-11 18:33:24 /
mam pytanie zwiazane z tym mam automat c3 w swoijej "zabie" i jestem ciekaw czy nie rozwale skrzyni w sposob nastepujacy. stoje na swiatłąch zapinam jedynke krece silnik do konca i dwojka no i znowu silnik do konca a pozniej drive
czy w ten piekny sposob szybko mozna zniszczyc skrzynie?
tak na marginesie
Michal FAZI / 2003-02-11 18:41:42 /
Też mam taką skrzynie i wydaje mi się że ten sposód na sportową jazdę jest oki - tak jest w opisie jazdy i można tak jezdzić -gożej a juz niedopuszczale jest gdybyś chciał z d na 2 z 2 na 1 w w takim przypadku skrzynia dostaje w dyłek
Albi_Poznan / 2003-02-11 19:20:16 /
znacz w tyłek chciałes powiedziec :)
poprzedni własciciel powiedział mi co mnie zdziwiło ze przy ostrym chamowaniu jak juz nie ma za co sie łapac to mozna go zredukowac. ale ja nie probowalem tego i wole nie probowac :) poki co odpokac skrzynia chodzi mi jak malina :)
chyba za czesto on ostro chamował
Michal FAZI / 2003-02-11 19:42:13 /
a jeszcze jedno mam capryche 2,0 r4 automat i wczoraj jechałem nia 190km/h powoli mnie zastanawia czy licznik troche nie zawyza. felgi 13 RS opony zimowe a na dodatek na gazie :) czy jest to mozliwe. ???
ps.kiedys mierzyłem nia odległosc odemnie z domu do mojej panny do domu i jest taka sama jak w poprzednich mojich samochodach co myslicie ????? przekłamuje czy nie (nie mam na mysli mojej panny bo ona i tak kłamie i to juz wiem) :)
Michal FAZI / 2003-02-11 19:46:39 /
Odległość może pokazywać dobrze, ale z prędkością to różnie bywa. Wskazówka prędkościomierza napędzana jest wirującym magnesem i wskazania zależą od wielu czynników - odległości między magnesami(na lince i wskazówce), wieku licznika a głownie od temperatury. Im zimniejszy licznik, tym bardziej zawyża. Zdarzyło mi się tak w kilku Granadach i Taunusach, więc podejrzewam że w Capri może być tak samo. Znając mentalność Forda liczniki tych różnych aut mają identyczną zasadę działania a może i budowę
Mysza liil (EM) / 2003-02-11 19:58:30 /
Pewnie nie masz przekłamaniaMam kilka pytań
1. wymieniałeś płyn w automacie i na jaki?
2.wymieniałeś filtry i uszczelki ile kosztują i gdzie kupiłeś
3. jeżeli dobrze zrozumiałem to masz C3 skrzynię?
4. jeszcze jedno pytanie jak zrobisz na gazie D czy samochód ci rusza bo mni tak bardzo powoli ale zaczyna jechać.
Przy okazji mam silnik po remoncie 2.3V6 ostatnio jechałem w stronę Swarzędza - tam gdzie się 100 smochodów załatwiło doszedłem do 160km/h (gaz) i było czuć że motor dopiero przy tej prędkości chce ciągnąć dalej i dopiero przy tych obrotach pokazjie co potrafi - chciałem dowalić więcej ale to była pierwsza taka próba po remoncie silnika. Przyznam się, że nie spodziewałem się że tak miałem silnik załatwiony przed remontem, dodatkowo zmieniłem pompę wodną i mam teraz orygianlną i wiatrak na łożysku tym termicznym - po prostu RAKIETA.
Muszę wam wszystkim powiedzieć że jest bardzo odczuwalna różnica mocy jezeli ktoś ma na stałe na pompie zamontowany wiatrak no i druga przy okazji przyjemność inaczej pracuje silnik , wiem to z doświadczeni teraz ciszej chodzi , lepiej słychać jego bulgotanie no i te podwójne wydech mocniej słychać.
Albi_Poznan / 2003-02-11 20:07:23 /
FILTROW OLEJU USZCZELEK NIE DOTYKAŁEM ale za jakis czas moze pokusze sie na wymiane oleju bodajze exeg(.... dalej nie pamietam) II bo III podobno rozszczelni mi skrzynie
jak ruszam na gazie z pod swiateł. zakładajac ze silnik jest rozgrzany.
kick down i do przodu :) rusza nawet sie zbiera ale nie to samo co na benzynie niestety cos kosztem czegos. teraz mam nowa instalacje i narazie wszystko sie dociera i regoluje jak juz ja dotre to sie wypowiem na sto procet czy ma prawidłowe odejscie. podobno mam nie czuc roznicy zobaczymy.
Michal FAZI / 2003-02-11 20:16:44 /
c3 tak. tzn mam taka nadzieje :)
Michal FAZI / 2003-02-11 20:18:14 /
do Moseman jak jechalem 130 to kumpel w polonezie tez miał 130 wiec juz sam nie wiem. moze przekłamuje na wyższych predkosciach
Michal FAZI / 2003-02-11 20:20:50 /
Ja tez mam C3, zdejmowałem miche olejową i załozyłem ja bez zadnej uszczelki na silikon tyle ze jakis lepszy i juz połtory roku nic sie nie dzieje nawet kropli nie ubyło. A co do ostrego ruszania to nawet lepiej jest gdy właczasz biegi po kolei bo załączenie sprzęgła na 1 i 2 jest szybsze niz na D dzieki czemu masz lepszego kopa i tarcze mniej dostaja w tylek. Warunek tylko zebys nie kręcił silnika do np 7 tys w przypadku V6
Seba / 2003-02-11 23:16:13 /
A co do płynu to pewien magik podpowiedział mi ze mniej wazna jest marka oleju niz jego klasa. Zalałem chyba Shella ale Dextron III to juz jest całkiem niezly olej. Po wymianie oleju i przeczyszczeniu tylko smogów w benzynie ekstrakcyjnej skrzynia zaczeła mi całkiem fajnie chodzic. i to juz półtory roku.
Seba / 2003-02-11 23:20:20 /
Jka bym mógł prosić napisz coś więcej co i w jaki sposób oczyśliłeś w automacie, jak chcesz możesz isę rozspisać na tym forum pomoże też innym comają skrzynię automat. Twoje czyszczenie jeżeli ci nie zaszkodziło to nam tylko pomoże więc czekamy i może jakieś instruktażowe rysumnki z głowy bo przecież nie będziesz rozkręcał skrzyni i robił specjalnie zdjęć a przy okazji jak wymieniałeś płyn i ile dolałeś po wymianie wszystko napisz z góry dzięki.
Albi_Poznan / 2003-02-12 01:07:44 /
Jak zdejmiesz miche olejową to na samym dnie skrzyni bedziesz mial ze stali nierdzewki płaski pojemnik (10x20cm) to jest smog. Odkręcisz go 3 czy 4 srubami. Ja do oczyszczenia wziąłęm jakis szczelny pojemnik zalałem go benzyną ekstrakcyjną i mieszałem to wszystko razem. Pozniej pędzel i przeczyść tą drobną siatkę tylko delikatnie co bys jej nie uszkodził bo bedzie lipa. Oczywiście tylko tyle ile dojdziesz bez rozbierania smogu. Co do oleju to w specyfikacji jest chyba cos kolo siedmiu litrów. Ale do mojej skrzyni wlałem ponad 4 tylko bo reszta zostaje w srodku. Wiec jak kupisz piątke powinno ci styknąć. Przy okazji mozesz tez wyregulowac napięcie paska klinującego chyba pierwszy bieg ale nie pamiętam. Jak znajde opis tej czynności to zeskanuje i tu wrzuce. Lanie oleju jest przerypane bo przez miarke ale jakis lejek i po bólu. Przygotuj tez duzą strzykawke i rurke co byna nia weszła i zmieściła sie do miarki. Ja tak musiałem odlewac nadmiar oleju (jak wspomniałem specyfikacja 7 l. a wlałem koło 4 l. ) A poziom oleju w tej skrzyni sprawdzasz na rozgrzanym motorze po przejechaniu paru kilometrów, przejedz na postoju lewarkiem skrzyni przez wszystkie położenia ze trzy razy, odczekaj minute i na pracującym motorze sprawdz olej. Co do zmiany biegu np z D na 2 lub 1 to skrzynia powinna przełaczyc bieg dopiero w momencie gdy obroty wału czyli prędkośc na to pozwala.
Tzn. u mnie jest tak: Jade 50 mam D wrzucam 1 nic sie nie dzieje aż:
1) nie zwolnie do np. 20 dopiero zmieni na 1 lub
2) dodam gazu tak by obroty silnika dopasowały sie do prędkosci samochodu
tylko tyle ze tu musisz pamietac ze na 1 i 2 skrzynia pracuje na troche inny ustawieniach niz na D np mozesz chamowac silnikiem, a to dlatego ze jest zmniejszony poslizg na tarczach i masz lepszego kopa przy mniejszym zużyciu tarcz. To chyba wszystko Narazie.
Seba / 2003-02-12 02:18:58 /
Ten metalowy pojemnik to filtr oleju, który się wymienia a nie czyści. Kosztuje ok.70zł. Jak wypłuczesz osady z filtra, prawdopodobnie doprowadzisz do zanieczyszczenia m.in. zaworów na płycie sterującej i szybkiego ich zużycia. Lepiej będzie dla twojej skrzyni jeżeli nie będziesz jej dotykał łapkami Adama Słodowego :)
Krzychu / 2003-02-12 09:52:58 /
czy jest możliwość opróżnienia większej ilości płynu, metoda zasysania bądz inną- aby pozbyć się całkowicie plynu nie zdejmując skrzyni z samochodu - jeżeli tak to niech ktoś co takiego robił niech opisze- Dziękuję.
Albi_Poznan / 2003-02-12 11:20:32 /
Do Michał FAZI: Prędkościomierz inaczej pokazuje na zimnym liczniku(zawyża), a inaczej (normalnie) na rozgrzanym, tzn po przejechaniu paru kilometrów.
Do Seba: Jasne że to nie "smog" tylko filtr jak pisze Krzychu. Jednak olej jest zasysany przez niego więc można nazwać to smokiem i o to zapewne Ci chodziło.
Niektóre filtry mają postać metalowej siatki o bardzo drobnych oczkach i taki filtr można wymyć rozpuszczalnikiem.
Do Gościu: Można spuścić większość oleju ze skrzyni nie rozbierając jej. Trzeba zdjąć miskę i filtr, poczekać aż wyleci, a następnie zabrać się za opróżnienie "kuli". Na jej obwodzie jest mała śrubka (M6) którą należy wykręcić przez dziurę po wyjęciu rozrusznika, a następne obrócić wałem, aby dziurka po śrubce znalazła się w najniższym położeniu. Wiadomo, że zostanie trochę oleju np. w kanałach płyty sterującej, ale na to nic nie poradzisz.
Mysza liil (EM) / 2003-02-12 16:00:54 /
Jestem bardzo ale to bardzo wdzięczny wszystkim którzy przyczyniają się do tego abym fachowo wymienił płyn w automacie - moje motto brzmi - Spotkajmy się na drodze - kto szybszy ten lepszy. jeszcze raz wszystkim dziękuję.
Albi_Poznan / 2003-02-12 17:21:21 /
Nie rozumiem dlaczego wogóle ktos chce mi wytłymaczyc ze ta skrzynka ( smog ) to jest filtr. Oczywiscie ze tak jest, a poprostu filtry w automacie sie tak okresla, przynajmniej u nas. A filtr ( smog ) ten jest zbudowany wlasnie z bardzo drobnej siatki metalowej wiec mozna go spokojnie przeczyscic jak pisze Mouseman( jezeli nie jest uszkodzony )- to bedzie spełniał swą funkcję jak nowy. A siedem dych masz na piwo ktore wypijesz to czyszcząc. Ja osobiscie wybieram browar.
Seba / 2003-02-12 18:35:30 /
do Mousman licznik byl cieply na sto procent bo najpierw przez godzine jezdzilem po miescie a potem po trasie jechalem srednio 140-160 wiec na pewno sie nagrzal ale mnie az to dziwi ze ten samochod jest taki szybki. jak jechalem z kolega 190 to stwierdzil ze 190 to na pewno nie jest tylko tak okolo 160 niewiem sam musze sprawdzic obok innego samochodu
Michal FAZI / 2003-02-12 20:10:27 /
190 wątpie, masz obrotomierz?
przy skrzyni man. 4b. opony 175/70 R13 potrzebowałbyś nieco ponad 6 tyś obr.
Poniżej wyniki testu dla 2.0S z 4b i o takim rozmiarze opon.
Z tego co wyczytałem z forum (krk4m) to budziki
w mph różnią sie od tych w km/h tylko cyferblatami.
PiotrekFCapri / 2003-02-12 20:25:06 /
dzieki ale ja mam automat c3 i staram sie cos wyczytac z twojego skana. jak mam 190 to mam ok 6tys.obrotow na minute. ale najlepiej zrobie jak porownam podczas jazdy z innym samochodem
Michal FAZI / 2003-02-14 10:44:41 /
obrotomiez mam
Michal FAZI / 2003-02-14 10:56:04 /
To już lepiej na suszarkę niebieskich, mają mniejszą tolerancję błędu ;)
A tak poważnie, to prędkość możesz porównywać z dowolnymi tabelkami prędkość/obroty, ale musisz znać przełożenie swojego mostu i wiedzieć w jakich seryjnie był modelach z normalną skrzynką (i tu zaglądasz do tabelki). Starsze automaty mają co najmniej 5% poślizgu, więc o tyle powinna być mniejsza Twoja prędkość niż na zwykłej skrzynce i 4 biegu (bezpośrednim).
Nie znam się w ogóle na automatach fordowskich, niech to ktoś zweryfikuje poślizg.
W 2.0 v6 w automacie most mam 3,444 czyli czy reczna czy automat most ten sam. A jak chcesz sprawdzic predkosc to jest fajny programik Cartest pewnie juz go masz. Powiem jedno, algorytmy tam zawarte sa zajebiste bo porównywałem dane z programu do pomiarów na drodze i to kilkoma brykami (nowe, stare) to błedy sa minimalne.
Seba / 2003-02-14 23:25:54 /
Co powinno być i w jakiej wersji jest na stronie:
http://www.capri.pl/capri/models.php#models-d
http://www.capri.pl/garage/gearboxes.php
Są też foldery.
To co powinno być a jest w rzeczywistości to już inna rzecz (zwłaszcza po 20 paru latach).
PiotrekFCapri / 2003-02-14 23:34:46 /
twraz to nie sprawdze bo silnik zatarłem przez moja głupote i o mało mnie szlak nie trafii bo ja juz trafił bede cos kombinował jak mi kasy starczy na remont to go podkrece do jakis 130KM albo i wiecej poki co musze sie tłuc pi.... autobusami 3lata nie jezdziłem autobusami a tu taki pech :(
Michal FAZI / 2003-02-16 16:10:09 /
Czy a4ld będzie bezproblemowo działać z konwerterem od C3,czy lepiej oryginalny?Jesli jest znacząca różnica.
Murmur vel Magman / 2007-10-30 07:23:22 /
Ciut toto inaczej zbudowane jest. Konwerter od a4ld ma dodatkowe 'wejscie' oleju do lock-up'u. Jesli nawet wymiarowo spasuje konwerter od C3, to nie wiadomo jak się zachowa w a4ld.
Mysza liil (EM) / 2007-10-30 08:25:54 /
A flywheel trzeba też zmienić czy od 2,8 podejdzie?
Murmur vel Magman / 2007-11-05 23:55:58 /
Podepnę się tutaj,mianowicie chodzi o a4ld,jak to jest z biegami na OD 1-2-3-4 i lock-up? czy 1-2-3-i lock-up?? czy mi wj*bało 4 bieg ???? i co jest uzależnione od załączania lock-up'a?
1-2-3-4. Lock-up jest chyba tylko na 4 biegu, zalacza sie przy stalej predkosci, ogolnie mowiac.
m.kozlowski / 2009-11-05 21:51:57 /
I jak zadziała lock-up (na czwórce) to nieco spadają obroty ...
MikeB4 / 2009-11-05 22:24:12 /
no to u mnie jest 1-2-3 i ciągnie na 3 biegu i dopiero lock-up się zapina spadają obroty,wiec gdzie wrąbało 4 bieg ???chyba że nie ma aż takiej różnicy pomiędzy 3-4 biegiem i nie czuć jak się załączy, jakieś sugestie ???
raz wcieło 4 bieg w scorpio.. winny sie okazał impulsator, po wymienie bieg sie odnalazł( 4 bieg jest załanczany przy 80 km/h bez sprawnego impulsatora nie wskoczy a inne biegi beda działac normalnie).
Kozi, zwykle jak jest skopany lock-up, to ciężko zauważyć różnicę między 3 a 4. Po prostu konwerter ma na tyle małą skuteczność że trzeba dobrego znawcy żeby poczuł różnicę. test:
Jedź głaskając pedał gazu
policz biegi 1,2,3,przy około 80 zapnie ci 4, i od razu lub po krótkiej chwili powinien spiąć konwerter - tzn przy delikatnym ruszaniu gazem nie będzie poślizgu. Jak depniesz mocniej, to rozłączy go i pojedziesz na poślizgu. Pierwsze co pada w tych skrzyniach to lock-up, bo konwerter ma małą średnicę i tarczki są malutkie, a momenty spore.
granadziarz_3M / 2009-11-06 11:35:18 /
E tam ciężko zauważyć różnicę 3-4. Przy 100km/h na 3 mam ~3000obr/min, na 4 mam ~2100obr/min. Lock-up póki co nie podłączony.
m.kozlowski / 2009-11-06 11:42:03 /
nie no to jest oki jeśli 4 ma wskoczyć i od razu lock-up to jest dobrze,myslałem że 4 się trochę przy mniejszej prędkości zapina a później dopiero lock-up,a już myślałem że ją wykończyłem :)
Zawsze można sprawdzić lewarkiem przy większej prędkości (powyżej 80) przesuwając na 3.
chyba na D,bo u mnie nie ma 3 tylko jest P-R-OD-D-2-1
A co za roznica jak to nazwiesz?
m.kozlowski / 2009-11-07 17:46:53 /
podepnę się z pytankiem do czego te elektrozawory w A4LD i jak je zdiagnozować czy działają?
Zawory zezwalające, ten na rogu to lock-up a ten obok to overdrive. Diagnoza moze byc trudna. Mogą się uszkadzać elekrtycznie bądź zacinać mechanicznie.
Mysza liil (EM) / 2010-05-06 18:29:42 /
a jakie napięcie steruje tymi zaworami 12V czy mniej ,jeden ma obruszaną plastikową obudowę z wsuwkami,niby sprawdzając miernikiem obwód cewki elektromagnesu jest ok
ma ktoś pomysła co tak napiernicza,dźwięk dobiega z okolicy konwertera tylko na załączonym biegu skrzynia a4ld,konwerter na pewno dokręcony do zamachu,sprawdzałem.Czy to może być kończący się konwerter ??
http://www.youtube.com/watch?v=oZM8TxeoQFk
Na 99% wygięta blacha - pomiędzy silnikiem a skrzynią.
Pytanie tylko, czy to się dzieje po montażu silnika/skrzyni lub rozrusznika?
mialem to samo jak mi padla jedna z lopatek na wirniku - naderwana i skrzywiona tylko, ze u mnie ustepowalo po czasie i wracalo
na 99 proc konwerter
Kriss_MustangII / 2010-08-18 21:10:39 /
nic nie było tykane,rozrusznik tylko wyciągałem żeby zobaczyć czy nie jest odkręcony konwerter, kris_mustang no właśnie czasami ustaje to obcieranie i jest ciuchutko, a czasami jak by się coś zacierało,no to już mam przyczynę,trzeba szukać konwertera :( thx
A sprawdź czy dokręciłeś tego rozruchatora ino. Czy śruby przykręcające rozrusznik były M10 czy M8 z nakrętką?
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-19 00:33:27 /
zapek ale ja nic nie ruszałem,tak jak fabryka złożyła nic nie było tykane,tylko od paru dni to się pojawiło ,a rozrusznik odkręciłem żeby zobaczyć co tam może być nie tak,ale w środku czyściutko ,suchutko i żadnych opiłków czy obtarć na flaywheel-u
takie pytanko: po co ta magiczna sprężynka pod płytą sterującą ??
i jakim momentem dokręcić płytę sterującą z 2 elektrozaworami??
foto
a widziałeś foto zanim je wkleiłeś? ;D
Moment chyba ok. 12Nm ale niech mnie ktoś zjeb... jak się mylę. Ja biorę nasadkę na wkrętaku z grubą rękojeścią i tym zestawem dokręcam ile sił w łapach. Klucz na tak małe wartości jest drogi jak herbata w Bur Dubai więc jak miałem okazję to te momenty obadałem inaczej i u mnie to mniej więcej tak. Najważniejsze aby równo było.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-25 21:46:40 /
zapek, albo słabe łapy masz, albo momenty pomyliłeś, 12Nm, to chyba jednym palcem dokręcasz :p
Flonder / 2010-08-25 22:01:48 /
Taaak? To chcę widzieć jak kręcisz wkrętakiem jednym palcem ;P
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-25 22:06:32 /
no dobra zaznaczyłem,niezbyt dobrej jakości to zdjęcie ale coś widać :) i pomiędzy ściankami jest sprężynka
Kozi, ja Cię proszę, zacznij robić zdjęcia aparatem, a nie jakieś rysunki kredkami świecowymi tu wklejasz :)
gryziu liil (EM) / 2010-08-26 08:27:39 /
tak wiem, ale aparat się ciężko czyści ze samaru :D
więc ponawiam pytanie,z lepszym foto:) po grzyba ta sprężynka?
Gdzieś tam na płycie są takie zaworki, przynajmniej w A4, które składają się z takiej oto właśnie sprężynki i dekielka jakby ale one stoją w pionie.
zapek??? !G.O.P! / 2010-08-29 15:38:20 /
tak są ,ale są grubsze,2 sztuki pomiędzy płytą sterującą a przekładką z blachy,a ta jest jak od długopisu:) w każdym bądź razie została tak jak była,nie wiem co to za wydumka,w serwisówce nie znalazłem czegoś takiego
przyczyna tego dziwnego odgłosu się znalazła, po rozcięciu konwertera :/, zmielił się w środku,cena za bąka trochę zabija.Jednym słowem pierwszy i ostatni automat w życiu
Mam dwa konwertery od cossy jakby miały pasować i wcale dużo nie chcę ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-09-04 21:14:46 /
już nie potrzebuję:)zaaplikowany nowy/regenerowany i co jest dziwne nawet jeździ,ale z chęcią przygarnę elektrozawór do OD
Niestety mam całą A4LDE
zapek??? !G.O.P! / 2010-09-04 21:29:06 /
za ile?
mario75 / 2010-09-04 22:13:46 /
mam plyte sterujaca z dwoma ez od a4ld, za 100,-
Mysza liil (EM) / 2010-09-05 07:43:14 /
Cała skrzynia za 300 ale była uszkodzona. Trzymam ją żeby zrobić jej remont tak więc mogę ją sprzedać też w opcji działającej po remoncie. Ale zaznaczam, że to skrzynia z 2,9 24v BOB czyli A4LDE, na milionie elektrozaworów, do wieloryba.
zapek??? !G.O.P! / 2010-09-05 11:25:43 /
to już chyba na takiej płycie sterującej
http://midparts.com.pl/A4LDE5R55E_Sterowanie_97_up-81.html
Dokładnie i bez regulatora odśrodkowego to działa.
zapek??? !G.O.P! / 2010-09-05 13:49:03 /