Witam serdecznie
Do czego sluzy to "cos" co widac na zdjeciu? Znajduje sie to w mojej Granadzie. Rurki gumowe ktore do tego ida sa popekane, wiec domyslam sie ze nie dziala.
Urzadonko znajduje sie po lewej (patrzac od przodu) stronie blisko przodu samochodu. Pod maska oczywiscie. Zdjecie jest zrobione spogladajac pionowo w dol.
Pozdrawiam
gogoad / 2005-05-15 00:09:24 /
to jest cos w rodzaju akumulatora podcisnienia, aby przy naglych zmianach podcisnienia silnika nie wariowaly np zaworki klimy
camaro / 2005-05-15 00:18:51 /
To pewnie wypadaloby to naprawic... tzn wymienic sprochniale gumowe przewody. Jetes moze w stanie opisac skad dokad powinny isc od tego przwody gumowe? Niestety jeden z nich wisi sobie luzem.
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
gogoad / 2005-05-15 00:55:14 /
Ja też takie coś miałem. To działa jak jakiś zawór zwrtny. Próbowałem dojść co to jst ale skończyl się że zostało wywalone. Spróbuj może naszkicować schemat jak to miałeś podłączone to może wspólnymi siłami się do tego dojdzie!! (u mnie to było podłączone jakoś pod zaworek który się otwiera po włączeniu klimy)
bartek nowakowski / 2005-05-15 16:08:52 /
Jeden krociec z tej pszki idzie do podcisnienia w ukladzie dolotowym, drugi do wewnatrz kabinym do zaworka przy silowniku przestawiania obiegu powietrza na wewnetrzny (po przekreceniu wlacznika wiatraka w lewo, byly granady ktore mialy wewnetrzny obieg a nie mialy klimy)
Mysza liil (EM) / 2005-05-15 18:23:59 /
Jeżeli jest to zaworek zwrotny to co to może dawać w takim układzie?? Może to, że przy w 100% otwartej przepustnicy, jak podciśnienie w kolektorze dolotowym jest bliskie zera, ta klapka od zamkniętego obiegu nie opada. Czy dobrze rozumuje?? Tylko u mnie było gdzie indziej podłączone... Ale to chyba jakiś "patent". Nic oryginalnego bo było tak pierdyknięte pod maską gdzie popadnie...
bartek nowakowski / 2005-05-15 19:51:50 /
To jest oryginal, przykrecane jest na dole przy przedniej wewnetrznej czesci podluznicy po stronie pasazera, prawie przy chlodnicy.
Mysza liil (EM) / 2005-05-15 20:10:42 /
Dzieki. Wiem juz czemu mi nie dziala obieg wewnetrzny powietrza ;-) Z ktorego miejsca bylo brane podcisnienie do tego czegos? Chcialbym zrobic to tak jak bylo orginalnie, a brakuje mi juz miejsca na wiecej "podcisnien"
gogoad / 2005-05-15 22:48:02 /
bo masz pewnie gaz i zamisat akumulatora podciśnienia podłączono reduktor.
Powinien być podłączony do podciśnienia bezwzględnego w układzie dolotowym (czyli z za przepustnicą)
granadziarz_3M / 2005-05-16 06:39:33 /
U mnie to nie było podłaczone do klimy. Miałem zamontowane takie cóś w grandzi, gdzie miałem odcięcie powietrza z zewnątrz. Pomagało toto otwierać i zamykać taką klapę znajdującą się z tyłu za wentylatorem.
pozdro
Pailo: no wlasnie o tym mowilsmy
Przetestowalem sobie wlasnie czy wszystko dziala i jest ok. Musze tylko wykombinowac jakis trojniczek.
Z innej bajki: w ktorym miejscu moge znalezc zaworek odcinajacy doplyw wody do nagrzewnicy. Bo u mnie chyba ktos wymontowal.
Pozdrawiam
gogoad / 2005-05-17 11:33:59 /
Narysowalem maly schemacik. "Troche" nieprofesjonalny ale nie mialem pod reka niczego do rysowania schematow ;-) Nie recze ze na 100% jest poprawyny, ale tak wlasnie to dziala u mnie.
Opis schematu:
1. Zrodlo podcisnienia (silnik samochodu, za przepustnica)
2. "Akumulator" podcisnienia z zaworkiem zwrotnym (mowa byla o nim w watku)
3. Podcisnieniowy silownik klapki obiegu wewnetrznego
4. Zaworek. Otwiera sie gdy wlaczymy obieg wewnetrzny. Skutkuje to uruchomieniem silownika nr 3.
5. Zaworek. Otwiera sie gdy przestawimy regulacje temperatury na najzimniejsze powietrze. Skutkuje to zamknieciem doplywu wody do nagrzewnicy (zawor wody nr 6)
6. Podcisnieniowy zawor wody na przewodzie idacym do nagrzewnicy.
gogoad / 2005-05-17 12:29:11 /
Acha... punkt G ;-) to grodz miedzy kabina, a silnikiem ;-)
gogoad / 2005-05-17 12:30:09 /
Wunderbar!!
Tak mi się podoba i jak tylko wróce do Polski to przetestuje w swoim egzemplażu :p
bartek nowakowski / 2005-05-17 14:41:36 /