MAm problem siedzi mi strasznie tył i przód w taunusie !!! Nie wiem czy to jest problem tylko sprężyn??
Czy sprężyny od transita pasują do Taunusa MK III, czy może żeby stał wyzej da się włożyć od czegośinnego?
W moim taunim zawieszenie jest okey tylko koła jak ruszam uciekają mi do tyłu a jak hamuję to do przodu nie wiem czy to tylko kwestia simmer bloków? ale których , które gumy muszęwymienić??VIXENT
Vixent Vigilante...† / 2005-05-04 23:03:17 /
Jak wymienisz gumy przy zawieszeniu będzie lepiej. Przy mojej grani wystarczyło wymienić gumy na drążkach reakcyjnych i jest git.
Miron_3M / 2005-05-04 23:38:01 /
Nie wiem jak jest w taunusie, ale w mojej poprzedniej grandzi włożyli mi na tył sprężyny od mercedesa (typu nie znam) i siedziała bardzo wysoko, tylko jest problem z amorkami - pracują w górnej granicy i na większych dołach strasznie walą.
Konradus / 2005-05-04 23:46:50 /
"miłośnik rozwalonych starych fur z duszą" - tak masz w profilu - skoro tak, to po co chcesz to naprawiać??? :-)
A tak na poważnie masz walnięte sprężyny na bank, a od czego pasują, to nie wiem (ja do taunusa wstawiałem sprężyny od taunusa). Simerblocki też do kitu, najlepiej wymień wszystkie, bo z opisu wygląda, że dawno nikt do zawieszenia nie zaglądał.
pozdro!!!
Jest to odwieczny problem w Taunusach.
Najlepiej organoleptycznie sprawdzic - wejsc pod niego i dokladnie obejzec co sie da to odkrecic. Sprawdzic czy jeszcze jakies gumy tam sa, czy sprezyny nie popekaly.
Ja w swoim jestem na poczatku drogi z zawieszeniem a juz wiem ze bedzie bolalo:(
Podobno mozna kombinowac z gumami od poldasa ale sam jeszcze nie probowalem.
Rysiek / 2005-05-04 23:53:46 /
Dodam jeszcze, że wymiana gum górnego wahacza wiąże się z odkręceniem i podwieszeniem silnika a potem odkręceniem całej ławy. Roboty przy tym jest...
Do swojej Bumy wstawiłem tylne na przód ,a na tył od kombi tylne.Stoi równo i wysoko .
aeroarte / 2005-05-05 00:46:14 /
Gumy na przednim drążku reakcyjnym pasują od pf125/poloneza
Ramboost / 2005-05-05 09:28:01 /
do Vixent
musisz wymienić gumy drążków reakcyjnych - w najlepszym wypadku, w najgorszym,
wszystkie :) Gumy od poloneza to tylko na drążku i szczerze polecam, bo oryginalne "pianki" to 15zł za szt, a FSO daje komplet gumowy za 15 zł. Nic więcej bez przeróbek nie będzie pasowało. Bałwanki też duzo zmienią.
Na wachaczach polecam oryginały. Spokój na kolejnych 20 lat.
do rwd
Nie trzeba odkręcać silnika, aby dostac się do górnych gum :) Ale na pewno będzie to ułatwienie. Trzeba odkręcić 4 gumy kołyski i naciągnąć ją na tyle, aby wyciągnać śrubę.
do aeroarte
Sprężyny z tyłu są inne niż z przodu - są zwężone na górze, więc nie za bardzo wiem, jak je zaadoptowałeś na przód.
do ... a kto tam chce :)
Jestem w końcówce wymiany zawieszenia, jak będziesz miał jakieś pytania, to wal na priv :)
a_patch / 2005-05-05 16:15:09 /
Jeśli chodzi o spreżyny to podchodzą od poloneza.Przednie oczywiście.
a_patch, zgodzę się z tobą, ale nie uważasz, że to jest trochę "metoda na chama"? - choć faktycznie dużo tej śrubie tam nie brakuje. Ja tam wolałem odkręcić jeszcze dwie nakrętki mocujące silnik.
aeroarte miał chyba na myśli swoją granadę
pzdr
Jasne że granadę.
aeroarte / 2005-05-05 19:15:18 /
i tak zescie chlopaka nastraszyli ze auto sprzedaje :/
http://allegro.pl/show_item.php?item=50447108
przyjacielu taunus to fajne auto jesli o nie zadbasz. I nie boj sie remontu zawieszenia bo efekty przejda twoje najsmielsze oczekiwania. pozdro
nmd / 2005-05-06 01:24:53 /
Wiecie co spoko jest pierdole tę aukcję ......Robię taunusa bo to jest zajefajna fura.........NIE sprzedaję tym bardziej że dzisiaj udało mi się dostać nowy silniczek 2.8 v6 :D ........Będzie latał:D VIXENT
Vixent Vigilante...† / 2005-05-06 13:57:03 /
Jak wysoko musze podnieść przód w granadzie, zeby wyjąc cały zawias?? Duzo z tym roboty??? Czy musze silnik podwieszać?????
No chcąc wyciągnąć samo zawieszenie to napewno musisz podwiesić silnik.A podnieść musisz na taka wysokość żebyś mógł z tym zawieszeniem wyjechać spod auta.Kwestia czym dysponujesz(jakie narzędzia).Ja wczoraj wyciągałem silnik z zawieszeniem z taunusa i korzystałem z dzwignika do silników(taki wozek na kółkach z korbką i ruchomymy ramieniem.Pod podłużnice przed kołyską włożyłem kątownik przpiąłem pas i podpiąłem do ramienia dzwignika.Podniosłem sobie budę jakieś 70-80cm do góry.Następnie postawiłem budę na kobyłkach i wyjechałem z całym zespołem napędowym.Pozdro
Jak zdemontujesz koła to nie trzeba zbyt wysoko podnosić auta.A silnik jak już wiesz trzeba podwiesić.
Murmur vel Magman / 2006-06-25 21:30:12 /
Zapomniałem :) zdemontuj odbojniki górnego wahacza bo nie wyciągniesz śrub.
Murmur vel Magman / 2006-06-25 21:31:43 /
Podnieś tylko trochę auto, postaw na cegły, kobyłki, czy coś.
Podeprzyj silnik najlepiej pod miskę jakimś czymś płaskim.
Zawieszenie bez kół wyjdzie bez problemu w bok.
m.kozlowski / 2006-06-26 10:33:58 /
A jak chce miske podeprzec od dołu to w którym miejscu???. Przy korku od oleju czy gdzies przy kole pasowym???
Ja podpierałem przy korku oleju, na kobyłkę położyłem płaski kloc drewna, żeby nie powgniatać nic. No i na wszelki wypadek jeszcze pod dzwon skrzyni, ale to już tak raczej dla świętego spokoju...
m.kozlowski / 2006-06-29 09:26:58 /
Zawieszke rozebrałęm dzisiaj na części pierwsze. Mam pytanie: Czy to normalne ze wachacze górne są pod takim kątem (tak krzywo???) ???
Tak lepiej:)
wahacze sie wahają
w Grandzi nie widziałem - w Stangu np. mam prosto ;-)
MikeB4 / 2006-06-29 20:53:36 /
Też tak mam
mario75 / 2006-06-29 21:07:11 /
w grandzi sa pod kątem, moze dlatego w przeciwienstwie do stanga ona jezdzi :P
no dobra nie bijcie juz :)
Mysza liil (EM) / 2006-06-29 22:02:44 /
Po takim dzwonie po jakim był mój Stang Granada napewno skończyłaby jako dawca a tak będzie jeździć to blaszane pudło (oby kiedyś !!) ;-P
MikeB4 / 2006-06-29 22:10:37 /
Oczywiście, że tak powinno być. Dzięki temu poprawia się wytrzymałość zawieszenia, popraiwa komfort i prowadzenie. Nie zagłębiając się w rozkłady sił po kolei: przy uginaniu zawieszenia koło względem karoseri przemieszcza się do góry i troche do tyłu (czyli "ucieka" od przeszkody wywołującej ugiecie zawieszenia). wpływa to na zmniejszenie naprężeń w zawieszeiu i zwiększenie komfortu. POdczas hamowania powstaje siła której składowa pionowa oddziałowywuje pionowo do góry na nadwozie: powiduje to zmniejszenie efektu nurkownia co wpływa na komfrt i bezpieczeństwo jazdy :)
Oczywiście jest to tylko jeden z prametrów który decyduje o wielu inych czynnikach zazwyczaj stojących ze sobą w sprzeczności więc jest to tylko lepszy lub gorszy kompromis (mowa o kącie pochylenia osi wachacza górnego w sosunky do osi symetrii samochodu w płaszczyźnie XoZ).
bartek nowakowski / 2006-06-30 02:19:49 /
wa H acza
MikeB4 / 2006-06-30 08:18:25 /
No nie wiem czy tak powinno być...
Zobaczę u siebie w taunim
Burza / 2006-06-30 13:57:45 /
A to grania to inna baja w Tauniaku tez jest lekki kąt ale nie aż taki no i w grani to wszystko jakies bardziej tłuste jest ;]
Burza / 2006-06-30 14:09:29 /