Czy zerwanie paska rozrządu w 1,6 OHC na 100% spowoduje zniszczenie zaworów?
Ktoś mi powiedział że w tym silniku nawet po zerwaniu paska żaden tłok nie udeży w zawór.
Napiszcie co o tym myślicie, Dzięki.
Pozdrawiam.
Może się zdarzyć, że nic się nie stanie, a może tak przypaskudzić, że wygnie się zawór a na dodatek spłaszczy się tłok zaciskając w rowku pierwszy pierścień. Po co więc ryzykować skoro pasek Contitech kosztuje ze 30 zeta a 30 tys. wytrzyma spoko???
Mysza liil (EM) / 2002-10-19 15:20:14 /
specjalnie patrzylem. nawet w 2.0 sie nie musza minac zawory z tlokami. a z paskami widzialem takie cuda ze polecam oryginal. prawie stowa, ale chyba warto, szczegolnie przed zima, wiadomo dlaczego. pozdro.
robert g / 2002-10-19 19:44:34 /
oo ja miałem przykra sytuacje z paskiem w tipo 1.4 po zerwaniu podczas jazdy powywalalo polowe zaworkow w konsekwencji remont wyszedl cos kolo 4 tys. z rasowaniem silnika:-)
wiec lepiej sie nie zastanawiaj tylko wymien puki mozesz:))
Pozdro
jagoolmk2 / 2002-10-19 20:00:58 /
w 1,6 ohc jest tak głowica skonstruowana że nawet zetrwanie paska w momęcie max wychylenia zaworu nie spowoduje zderzenia z tłokiem... sprawdzone i teoretycznie i praktycznie :)))
pozdr
Trójkąt / 2002-10-21 10:05:29 /
Dzięki trójkąt, ratujesz mi życie
pozdrawiam wszystkich
No to ja już nie wiem jak to jest skoro w 2.0 i w 1.8 się może sp....yć a w 1.6 nie???
Mysza liil (EM) / 2002-10-21 19:57:27 /
1,6 ma mniejszy skok zaworu... jak rozbierałem 1,6 specjalnie kładłem głowicę na równym stole i kręciłem rozrządem zeby sprawdzić czy zawory dojdą do krawędzi głowicy... i w egzemplażu który miałem zostawał 1mm luzu... biorąc pod uwagę jeszcze grubość uszczelki to bardzo mało prawdopodobne jest zdeżenie ttłoka z zaworem...
Trójkąt / 2002-10-22 09:16:14 /
po pierwsze nie zakladalbym paska rozrzadu ktory kosztuje 30zl do silnika ktory moglby sie zniszczyc przy jego peknieciu
nie wiem jak jest z rzedowkami, ale juz bylo pare zdan ze sa bezkolizyjne, w takim przypadku pekniecie paska to tylko taki efekt jakby zabraklo benzyny i trzeba go tylko wymienic co chyba nie jest trudne w R4 OHC
wiem na pewno ze V6 sa bezkolizyjne, oczywiscie tam nie ma paska ale sa kola zebate ktore tez czasami sie lamia (jedno jest ebonitowe)
camaro / 2002-10-22 14:19:20 /