logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » WTF co jest nie tak ze szpilką koła? Nakrętka kręci się w nieeeskoończooność.

WTF co jest nie tak ze szpilką koła? Nakrętka kręci się w nieeeskoończooność.

Wchodze do garażu, a tam kałuża płynu hamulcowego pod lewym tylnym kołem.
Wchodze pod auto- cieknie gdzieś tam z wewnątrz bębna.
Chcę odkręcić koło i nie mogę... Trzy nakrętki normalnie okręcone, a czwarta kręci się obie strony jak chce i tyle. Nie da się ani dokręcić, ani zdjąć nakrętki. Dzień wcześniej było ok, tzn robiłem ręczny, działał, łapał, puszczał...

O co kaman? Jak zdjąć to koło teraz i bęben?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-23 16:09:06 /


Zniszczyć nakrętkę przecinakiem. Dla ułatwienia sprawy pneumatycznym. Szpilka obróciła się na radełku w piaście. Do wymiany szpilka i nakrętka.
PS. Czemu leci płyn skoro naprawiłeś?

Mysza liil (EM) / 2015-03-23 16:32:34 /


A jakaś kolwiek metoda z uratowaniem nakrętki? Toczona była specjalnie pod wolfy...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-23 16:36:16 /


Ciągnij felgę w swoją stronę, tak żeby było napięcie na tej obróconej szpilce a druga osoba niech odkręca. Powinno pójść.

michalch83 / 2015-03-23 16:53:27 /


Jak nie pójdzie to przecinak. Zależy jak bardzo poszedł gwint i czy radełko zerwane. Jeśli szpilka siedzi sztywno, to jest szansa.

Mysza liil (EM) / 2015-03-23 18:18:46 /


Kiedyś wierciłem szpilki, trzeba mieć bardzo dobre wiertło i jak nawiercisz szpilkę na środku odpowiednim rozmiarem to jest szansa na uratowanie nakrętek.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-23 21:50:55 /


Wierć. Zawsze tak robię i działa. Idealnie napunktuj, poproś kogoś, żeby skorygował Ci z daleka prostopadłość trzymania wiertarki. Wiertarka dwubiegowa. Wierć na pierwszym biegu małymi obrotami co max 10 sekund wysuwając wiertło (usuwanie wiórów) i polewaj olejem z oliwiarki. Wiercenie oczywiście stopniowe. Zacznij 4mm. później 7mm, później 9mm. Więcej nie, bo pojedziesz po gwincie. Głębokość wiercenia nie więcej niż do końca nakrętki. Po wiertle 9mm spróbuj z kujawiaczka załadować w koło, powinno wystarczyć do zerwania pozostałego materiału w szpilce. I trzymaj pewnie wiertarkę, żebyś wiertła nie połąmał. Bo wtedy będziesz w czarnej dupie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-23 22:33:15 /


Granadziarz, druknąłem to co napisałeś i idę do działać do garażu.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-23 22:49:25 /


Już miałem wiercić, ale udało się sposobne na maksymalnie odciągnięcie felgi i kręcie nakrętką. Na chwilę szpika się zblokowała i dało radę :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-23 23:23:28 /


Podgrzać palnikiem gazowym,ciągnąć,kręcić.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-23 23:49:37 /


eeeej, spokojnie przyrzad do sciagania nakretki juz masz - to koło, odkrec 3 nakretki i ciagnie jedna osoba kolo ( auto jest podniesione) a druga kreci kluczem w strone "odkrec" ta nakretke co nie chce. Przecinakiem to porozdupczasz wszystko wokolo

Classmobile / 2015-03-24 06:37:01 /


ale chujowo mi posty doladowalo, napisalem te rade i wyszlo ze to juz nikomu niepotrzebne ide do kata.

Classmobile / 2015-03-24 06:38:31 /


do kata na ścięcie? ;D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-24 11:50:32 /


chyba do kąta klęczeć na grochu ;)

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-24 15:00:47 /


albo do konta po grosz na bro...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-26 10:01:19 /