Dzień dobry.
Polecono mi Wasze forum jako jedyne miejsce ze specjalistami od starych silników forda :)
W moim transicie'92 któryś poprzedni właściciel włożył silnik 2.0 Pb w miejsce 2,5 D.
Po obudowie filtra powietrza i zegarach podejrzewam, że silnik pochodzi z Granady. Jak odczytam wszystkie oznaczenia na bloku może wyjaśni się więcej...
Podczas pracy silnika spaliny wydostają się spod obudowy paska rozrządu. Pewnie uszczelniacz nie uszczelnia już... Po wyciągnięciu korka w pokrywie zaworów dymi stamtąd.
Z odmy nic nie dymi. Pewnie jest zapchana 30 letnimi nieczystościami...
Doraźnie włożę korek z odpowietrznikiem bo spaliny czuć w kabinie.
Jak można wyczyścić odmę? Czy ta puszeczka przyczepiona do bloku jakoś się demontuje?
Nie chcę nic zepsuć na samym początku obsługi forda.
Spaliny w skrzyni korbowej to pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany?
DF / 2015-01-31 10:33:13 /
A co w odmie było? Masz zawór PCV który wkłada się w odmę i łączy wężykiem do kolektora ssącego? Odma w bloku ma zagiętą uszczelkę, najlepiej kup nową bo zawór PCV ma siedzieć w niej sztywno. Odma jest wkładana w blok na wcisk, możesz wyjąć i wymyć.
Mysza liil (EM) / 2015-01-31 10:54:17 /
Duża ilość spalin w komorze silnika na wolnych obrotach będzie sugerowała kończące się pierścienie.
Sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach rozwiąże zagadkę.
Trójkąt / 2015-01-31 11:42:16 /
W odmie jest ten zaworek a uszczelka jest na zdjęciu zagięta bo tam dłubałem...
Normalnie jest prosta ale faktycznie guma wygląda na 30 lat...
DF / 2015-01-31 13:09:51 /
To pewnie mój były Transit :-) , ile już na gazie przelatał i jak często się gotował, bo jak jest ten żółty mały wiatraczek na stałe zamiast wiska to w korkach na bank się gotował i ten wężyk ze zbiorniczka do banieczki stojącej na podłużnicy obok silnika nie jest bez powodu :-)
Jak był robiony cały "dół" to czy widziałeś na oczy nowe pierścienie założone na tłoki i gładzie cylindrów?
Na 100% kończą się pierścienie...
AndrzejKudowa / 2015-01-31 13:56:16 /
trzeba sprawdzić kompresję, próba olejowa da odpowiedź czy góra czy dół do roboty...
AndrzejKudowa / 2015-01-31 14:13:07 /
Tak to Twój były... :)
Ten wiatrak na stałe mi się nie podoba i już planuję go zastąpić najlepiej jakimś elektrycznym.
Mnie się jeszcze przez te dwa tygodnie nie zagotował a ta bańka jest pusta cały czas pomimo przysłoniętej do połowy chłodnicy.
Niebawem zmierzę ciśnienie i się pochwalę wynikami.
DF / 2015-01-31 16:04:59 /
To go kupiłeś z Dusznik czy dalej tam stacjonuje?
AndrzejKudowa / 2015-01-31 18:17:14 /
Kupiłem z Dusznik. Teraz jeździ po Wrocławiu.
DF / 2015-01-31 19:02:13 /
Dymić powinien z odmy, czy mu się kompresję zmierzy czy nie.
Tą puszkę się wyciąga żabką ryzykując jej zniszczenie. Wewnątrz jest przesłona mająca robić za labirynt na którym miał się wykraplać rozpylony olej ze skrzyni korbowej.
granadziarz_3M / 2015-02-02 19:58:01 /
Powracam do tematu.
Brak zaworu pcv w odmie czym może skutkować?
Przeczyściłem odmę (w sumie nie była zatkana) ale nie zamontowałem tego zaworka i dołożyłem korek wlewu oleju taki z odpowietrzeniem. Niestety przez oba wyjścia i bagnet olej wywala...
DF / 2015-04-05 22:01:35 /
brak pierścieni tłokowych,lub zapieczone w pizdu:)mierzyłeś mu kompresje?jak nie masz przyżądu to możesz mu sprężonym powietrzem dmuchnąć w cylinder,będzie wiadomo czy trzyma ciśnienie czy nie
Na zimnym ma po 11,2 na czwartym 10,8.
Jeździ teraz nawet przyzwoicie ale nie mam porównania z innym takim samym.
DF / 2015-04-05 23:13:10 /
Czemu utrudniasz sobie i silnikowi życie? Podłącz właściwie obieg przewietrzania skrzyni korbowej i wszystko wróci do normy. Inaczej będą problemy. Jak nie z wysadzaniem bagnetu, to z wolnymi obrotami. Ewentualnie silnik sobie wybuchnie.
Mysza liil (EM) / 2015-04-06 11:16:23 /
Puszka filtra powietrza nad gaźnikiem, która jest obecnie nie ma możliwości podłączenia odmy. Nie wierzę, żeby brak możliwości zasyfiania olejem zaworów powodowało rzyganie olejem z każdego możliwego otworu w silniku. Jeżeli teraz pluje olejem tak obficie to jak założę obudowę filtra z podłączeniem odmy to będę miał ten olej zamiast na silniku w cylindrach i wszędzie po drodze... Zasilanie olejem silnikowym zamiast benzyną/gazem wychodzi dość drogo...
Dlatego chciałbym poznać przyczynę tego plucia...
DF / 2015-04-06 15:08:46 /
może masz bagnet nie od tego silnika i lejesz za dużo oliwy?
Tego faktycznie nie wiem.
Jak to można poznać?
Jaki długi powinien być?
Jednak gdy jest go tak mało, że ledwo dosięga do oleju zapala się również kontrolka oleju np podczas zakrętu... oraz jest wyraźnie głośniejszy.
DF / 2015-04-06 15:51:35 /
Tylko że przewód z zaworu PCV w odmie nie idzie do puszki filtra.
Mysza liil (EM) / 2015-04-06 18:23:37 /
Aha to świetnie.
Zastałem pod maską co zastałem i staram się robić z tym porządek. Nie miałem wcześniej takiego silnika więc zdobywam dopiero wiedzę...
U mnie było chamsko wklejone w obudowę filtra powietrza, która się rozleciała. Zresztą i tak nie pasowała do gaźnika, który zamontowałem.
Więc gdzie ta rurka powinna być podpięta?
DF / 2015-04-06 21:48:09 /
rurka powinna być do kolektora ssącego podpięta
mishq (Mateusz G.) / 2015-04-06 23:05:29 /