pozdr.
capriman / 2005-04-04 19:58:55 /
takie same za wyjatkiem chyba 1.7gt ma mniejsze komory i wyzsza kompresje(jak sie myle poprawcie)
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-04 20:06:52 /
podłącze sie... czym z "wyglądu" różniło sie 1,7 od 1,7 GT ???
black_consul / 2005-04-04 20:25:19 /
w Capri były tylko GT - stopniem sprężania , gaźnikiem (2 gardzielowy), zapewne wałkiem rozrządu i być może zaworami. rozróżnić sie da po mocy silnika ;-)
MikeB4 / 2005-04-04 20:34:28 /
a czy kolektor ssący miał dwie " dziury" czyli doloty w obydwóch wersjach ?? bo niewiem czy mam zwykłe 1,7 czy 1,7 GT :]
black_consul / 2005-04-04 20:39:35 /
pod jednogardzielowy mial okragla dziure a pod dwogardzielowy owalna
z zewnatrz praktycznie niczym sie nie rozni 1.5 od 1.7 poza wlasnie gaznikiem
zawory sa te same
walek tez
ale owszem stopien sprezania jest inny
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-04 21:47:28 /
czyli jezeli mam owalną dziure w kolektorze ( silnik nie grzebany wcześniej ) to mam 17 GT ?? jak tam no to super :]
black_consul / 2005-04-04 23:16:22 /
sprawdz jeszcze oznaczenie przy nr na silniku jak jest "MY" bodajze to jest gt
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-05 09:32:41 /
a w którym miejscu są te literki?? bo ja szukałem na kilku v4 i coś nie mogę znaleźć:(
bobik liil / 2005-04-05 09:38:33 /
powyzej nr bloku choc nie wiem czy jak jest zalozona glowica to ich nie zaslania
dzis sprawdze i pozniej napisze bo mam taki rozebrany
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-05 09:47:18 /
mi sie zdaje ze zasłania
MikeB4 / 2005-04-05 11:00:30 /
sprawdzilem
nie zaslania jest wybite nad nr silnika obok glowicy od strony rozrzadu
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-05 12:13:14 /
tloki sa inne
walek rozrz ten sam
glowice te same (zmiana byla w 67r i dotyczyla wszystkich)
kolektor ssacy i gaznik inne
camaro / 2005-04-06 14:21:09 /
a bloki?? bo widziałem dwa typy. jeden taki jak na skanie, a drugi taki jak nowsze v6, czyli z normalnymi kanałami wodnymi. czy to ta zmiana o której piszesz camaro?? co z uszczelkami, jakie powinny być czy do obudwu typów bloku takie same?? chyba też nie:(
bobik liil / 2005-04-06 14:29:59 /
to jest wlasnie ta zmiana w 67r open deck/closed deck
uszczelki oczywiscie byly inne, ale w capri nie powinien sie znalezc zaden z tych starych, jedynie w M-kach
camaro / 2005-04-06 14:35:17 /
a masz jakieś wzory tych uszczelek?? bo ja mam kłopoty z przegrzewaniem i podejrzewam, że mam uszczelki od starszego:( założyłem do nowszego bloku takie prawie bez dziur, chyba było po jednej dziurze na uszczelkę.
bobik liil / 2005-04-06 14:41:23 /
camaro tloki sa te same tylko roznica w pojemnosci wynika z dlugosci skoku tloka czyli 1.5 ma krotsze korbowody
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-06 23:20:35 /
tak gwoli ścisłości to raczej mniejsze wykorbienie wału korbowego i dłuższy korbowód .. bo skrócenie korbowodu niewiele zmieni pojemności skokowej :))
Trójkąt / 2005-04-06 23:28:31 /
no ok..ale i tak wszyscy wiedza o co chodzi :P
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-06 23:36:25 /
tłoki nie są te same i nie są zamienne - po prostu różnią sie budową ( na innej wysokości sworzeń) - już pomijając róźnice w skoku uzyskaną innym wykorbieniem wału różnice w długości korbowodów.
MikeB4 / 2005-04-07 02:19:40 /
korbowody są takie same w każdym v4. tłoki inne dla 1,5 i 1,7 (tak jak napisał B4). wał inny, inaczej wykorbiony.
bobik liil / 2005-04-07 07:21:26 /
co ciekawe na moje oko wałek wyrównoważający w 1,5 i 1,7 jest taki sam. inny dla 1,2.
bobik liil / 2005-04-07 07:35:20 /
w V6 była zmiana kierunku przepływu wody w bloku, głowicy i kolektorze. Może Bobik w twoim V4 też taka zmiana była. Jeżeli pożenisz starą uszczelkę kolektora z nową pod głowicę i odwrotnie, to tak średnio widzę chłodzenie...
granadziarz_3M / 2005-04-07 07:53:40 /
to raczej nie o to chodzi, one (v4) wszystkie mają taki przód silnika jak stare v6 i pewnie ten sam kierunek przepływu, ale już teraz jestem prawie pewien, że mam złe uszczelki:( a nie ma ktoś takiego rysunku do v4?? przed i po??
bobik liil / 2005-04-07 08:01:54 /
przetrzepałem całą książkę - mam to rozrysowane tylko do V6
granadziarz_3M / 2005-04-07 08:12:56 /
Bobik, tam się nie zmieniło nic poza ustawieniem otworków w uszczelkach. W starym wykonaniu woda szła do bloku i stąd w miarę równolegle miał przejść do głowic i zostac wyciągnięta tłem kolektora ssącego do chłodnicy. Po zmianie woda idzie do bloku, blokiem do tyłu, głowicami do przodu i do kolektora przez przednie otwory i do chłodni. Kolektory, głowice sa nadal te same!
granadziarz_3M / 2005-04-07 08:17:09 /
granadziarz, ale Ty mówisz o v6 i o zmianie kierunku przepływu i tu zgoda, ale zobacz wyżej w v4 była zmiana bloku i głowic:(
bobik liil / 2005-04-07 08:22:01 /
tak ale tobie się grzeje :-)
granadziarz_3M / 2005-04-07 08:22:42 /
odpowiadacie na rozne tematy i wszystko sie miesza
1.5 i 1.7 mialo rozne waly i rozne tloki
1.7 i 1.7GT mialo te same waly a rozne tloki
korbowody byly takie same dla wszystkich V4 i V6
zmiana w 67r dotyczyla ukladu chlodzenia, ale nie byla to taka zmiana jak w V6 w 69r
chodzilo o zamkniecie plaszcza wodnego w bloku i w glowicach
nie widzialem tych starych glowic ale prawdopodobnie maja rowki wokol cylindrow
wszystkie bloki i glowice do V4 zostaly wtedy zmienione
kolektory nie byly wtedy zmianiane ale bylo ich sporo
do 64r sruby gaznika ustawione byly wzdluz
otwor gaznika
28mm dla 1.2
32mm dla 1.5
pozniej byly w poprzek
64-72
28mm - 1.2, 1.3
32mm - 1.5, 1.7
72-75 33,5mm dla wszystkich
po 75 33mm
otwor owalny dla 1.7H (GT)
68-72 32mm lub 33mm
po 72 33mm
camaro / 2005-04-07 08:52:55 /
ja mam dostęp do takiego starego silnika v4, więc porobię foty takiego i takiego bloku i takich i takich głowic, jak się uda to i uszczelki postaram się pstryknąć.
bobik liil / 2005-04-07 09:11:53 /
moze zna ktoś momenty dokręcania głowic w 1,7 V4 ?? i kolejność :D pilne
black_consul / 2005-04-23 14:39:22 /
ja dokręcałem tak jak w 2,0 v6
capriman / 2005-04-23 14:40:55 /
czyli jak?????
black_consul / 2005-04-23 14:42:39 /
marian212 / 2005-04-23 14:54:37 /
i po pierwszym tysiącu też bym radził dociągnąć
capriman / 2005-04-23 15:00:40 /
niezaleznie czy to 1.2 czy 1.5 czy 1.7 panewki ida takie same na wał korbowy fabryka przewiduje 4 szlify . Ja zrobilem na 2 szlif bo na 1 niebyło dostepnych panewek w dobrej cenie panewki zdobyłem firmy GLYCO made in germany . Wiec reasumując czopy wału krbowego mają te same srednice a rozne wykorbienia .
a co głowic to wstawiłem wieksze zawory + utwardzone gniazda pod bezołowiową zawory dałem od 2.3v6 dlugosc ta sama te same zabezpieczenia uszczelniacze tylko sa troszke wieksze grzybki a "mięsa" w glowiach jest żeby zrobic taką modyfikacje .