Czy ktoś wie jak przerobić zwykły wtryskiwacz benzynowy, tak aby można było nim dawkować gaz LPG, jakie wtryskiwacze są najlepsze, czy ktoś robił coś podobnego. Sterowanie takim wtryskiwaczem jest rozwiązane, zdaję sobie również sprawę, że parownik też musi być inny.
wtryskiwacz gazu w instalacji 3-gen ma zupełnie inną konstrukcję gdyż dawkuje gaz w postaci gazowej.. raczej nikłe szanse na przeróbkę.. zresztą po co wyważać otwarte drzwi.. można za 1tyś kupić używaną instalację wtrysku gazu..
Trójkąt / 2005-03-21 11:32:47 /
Trójkat cala przyjemnosc w ytm zeby zrobic to samemu :)
pozatym co ma stan gazu do wtryskiwacza ? to tylko elektrozawor ktory albo jest otwarty albo zamkneity...
magicc zdradz jak rozwiazales sterowanie ? bo pisze sobie powoli oprogramowanie ktore mialo by tym u mnie sterowac...
DeMaDeS / 2005-03-21 15:28:15 /
przyjemność jest w wymyśleniu czegoś czego nikt nie wymyślił :)) a w przypadku kiedy orginalny nowy zawór wtrysku gazu kosztuje 100-200PLN to chyba nawet niewarto kombinować bo dużo taniej niezłożymy..
Trójkąt / 2005-03-21 15:46:28 /
Co sterowania- albo podłączenie do oryginalnego sterownika, gdzie: można regulować czasy otwarcia w niewielkich zakresach oszukując sterownik np. na temperaturze, regulować ilość wtryskiwanego gazu ciśnieniem na parowniku.
Albo budowa nowego sterownika na 89S52, co jets już częściowo zrobione.
P.S. Muszę sprawdzić czy rzeczywiście zawór gazu kosztuje tyle co pisze Trójkąt, generalnie od tego powinienem zacząć. Ale wszelakie dalsze sugestie mile widziane.
wtryskiwacz do benzyny będzie pracował na lpg będzie też wtryskiwał metanol wodę
i cokolwiek co będzie płynne i miało odpowiednie ciśnienie,inna sprawa ,że kształt wtryskiwanego strumienia będzie inny niż na benzynie.
ale jest małe ale : może(ale nie musi) się zatrzeć od pracy na sucho w zwiazku z czym trzeba by mu nieco średnicę trzpienia zeszlifować
Consul2.3V6 / 2005-03-30 22:01:08 /
magicc.... masz jakieś doświadczenia? Ja posiadam Taunusa od 2 tygodni.... z gazem :) Ale elektronikiem jestem niezłym... i tak się za to wezmę :). Jednak każda uwaga jest cenna :))
Pzd,
Venas
Venas / 2005-08-26 02:21:26 /
jak ktoś bardzo chce zbudować wtrysk gazu to można do tego wykorzystać uniwersalny sterownik EFI
http://www.megasquirt.info/
Trójkąt / 2005-08-26 08:32:04 /
http://www.gas-injection.com.au/
Pozdro
"zdaję sobie również sprawę, że parownik też musi być inny."
Czym dokładnie różni się parownik do wtrysku od tego do I generacji ?
juras / 2005-08-28 12:15:17 /
Ano tym,że parownik do I generacji, nie tylko zamienia propan-butan z fazy ciekłej w fazę gazową, to także mierząc podciśnienie w kolektorze za pomocą miksera ( a tak naprawdę to podciśnienie zależne jest także od przepywu), dawuje ilość gazu. Natomiast w parownikach stosowanych do instalacji wtryskowych (oczywiście do wtrysku gazu, nie mam tu na myśli wtrysku benzyny), funkcję dawkowania gazu przejmuje sterownik za pomocą własnie wtryskiwaczy, a bardziej elekrozaworków, bowiem nie stanowią one całości z dyszami.
A PAROWNIK DAJE STAŁe, OKREŚLONE CIŚNIENIE GAZU (JAK POMPA BENZYNY W WTRYSKU BENZYNY)
ADRIANna44 / 2005-08-31 12:17:33 /
A parownik nie daje stalego, okreslonego cisnienia gazu.
Po to jest sterowany podcisnieniem, zeby po depnieciu gazu (pedalu) dawal wiecej.
pmx (wiewior;) / 2005-08-31 15:56:33 /
o jakim paorwniku teraz sie wyklucacie? tym podcisnieniowym czy od wtrysku gazu ?
DeMaDeS / 2005-08-31 16:48:42 /
A o tym, że parownik do instalacji mikserowej jest inny od instalacji wtrysku gazu. Jeden ma zmienne ciśnienie gazu, a drugi stałe...
witam wszystkich
chociaż nie posiadam forda, ale zarejestrowałem się z powodu tego tematu.
otóż sam myślę o samodzielnej budowie/ przebudowie instalacji gazowej (oczywiście wtrysk). dużo lepszym rozwiązaniem (osiągi) od wtrysku gazu w fazie lotniej jest wtrysk fazy ciekłej, nie odparowanej. i tu wydaje się bardziej zasadne wykorzystanie wtryskiwacza benzynowego, z tym, że nie jest wcale pewne czy (za względu na różnicę we właściwościach fizycznych benzyny i ciekłego gazu) wtrysk będzie poprawny. no i dochodzi tu problem czy dysza wtryskiwacza nie będzie zamarzać. Do takiego rozwiązania trzeba by dorzucić parę elektrozaworów do przełączania listwy wtryskowej na benzynę/gaz no i pompę gazu w zbiorniku. Sterownik pozostawałby ten sam - benzynowy.
Ale to tylko luźne przemyślenia. mam nadzieję wkrótce przeprowadzić próbę wypływu ciekłego gazu przez wtryskiwacz benzynowy (kwestia zamarzania dyszy).
Może coś z tego będzie.
pozdrawiam
emaus / 2008-08-22 13:40:33 /
Większym problemem będzie utrzymanie odpowiedniego ciśnienia gazu. Ciśnienie w butli jest zmienne i zależy od temperatury otoczenia dlatego w fabrycznych instalacjach wtrysku ciekłego gazu jest dodatkowa pompa umieszczona w butli podnosząca ciśnienie tak aby dało się je stabilizować na jednym poziomie niezależnie od temperatury.
Trójkąt / 2008-08-22 16:02:32 /
O pompie napisałem - że trzeba dorzucic do zbiornika, tylko o regulatorze ciśnienia zapomniałem wspomnieć, ale miałem go na uwadze.
Pompa w instalacjii LPI VIALLE daje jakieś 10 - 11 bar ciśnienia, które obniżane jest przez regulator/reduktor do 5 bar na wtryskiwaczach. Możnaby tę pompę wykożystać, tylko ja mam na wtryskiwaczach benzyny 3,5 bar, więc 5 bar gazu może zniszcczyć listwę lub wtryski a 3,5 bar może być za niskie do prawidłowego wtrysku. Chcę zamodelować wypływ benzyny i gazu z wtryskiwacza przy różnych ciśnieniach w programie STAR-cd. Ale nie idzie go ściągnąć z neta. Może znacie jakieś podobne programy?
emaus / 2008-08-25 08:01:43 /
Ciśnienie lpg w butli przy temperaturze 20'C wynosi 6-8bar ( zależy od procentowej ilości poszczególnych składników) Nie wiem zatem jak chcesz uzyskać 5 bar na listwie ?? chyba że będziesz jeździł tylko w zimie.
Trójkąt / 2008-08-25 09:33:20 /
trochę czasu minęło od mojego pierwszego postu i muszę stwierdzić co następuje:
1. Ceny zmieniły się tak, że można kupić używaną wtryskową instalację gazu za kilkaset złotych...W tym miejscu samodzielne działanie nie ma sensu ekonomicznego- lepiej własną energię poświęcić na solidny montaż tejże instalacji i dopracowanie szczegółów.
do Trójkąt:
podane ciśnienia 10 bar na pompie i 5 bar na listwie zaczerpnąłem z danych instalacji wtrysku ciekłego VIALLE LPI, nie pamiętam skąd dokładnie. Ale mi też wydaje się to trochę dziwne patrząc na wykres prężności par propanu i butanu (w załączniku). Wynika z niego, że aby utrzymać LPG w stanie ciekłym potrzeba ciśnienia ok. 6bar przy 20 st.C i jakieś 9bar przy 35st.C.
do magicc:
cena wtrysku fazy lotnej jest teraz rzeczywiście dużo niższa, zwłaszcza mówiąc o używanej instalacji. Natomiast wtrysk fazy ciekłej, o niebo lepszej od gazowej (przynajmniej takie jest moje zdanie) to nadal wydatek ok 5 -7 tys zł za instalację nową; w używanych nie orientuję się czy w ogóle coś takiego jest.
emaus / 2008-08-27 08:04:57 /
co do ciśnień w instalacji wtrysku ciekłego:
"W instalacjach poprzedniej generacji faza lotna autogazu wymagała tzw. kompensacji (podwyższonego ciśnienia w reduktorze), aby można było wtryskiwać dostarczone paliwo gazowe do cylindra za pomocą szyny wtryskiwaczy lub oddzielnych, kalibrowanych dysz. Wtrysk w fazie ciekłej wymaga precyzyjnego i stabilnego systemu nadzorującego ciśnienie w układzie (ok. 30 barów), którego elementami są: pompa przeponowa LPG w zbiorniku i regulator ciśnienia. Ten ostatni element utrzymuje i kontroluje ciśnienie instalacji, zazwyczaj na poziomie 5 barów powyżej ciśnienia panującego w zbiorniku. Zapobiega to zmianom stanu skupienia gazu, czyli przejściu autogazu z fazy ciekłej w fazę lotną."
źródło: http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=817&f=kg_146.xml
teraz to ma sens!
emaus / 2008-08-27 08:25:22 /